Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

O reparatie la un DSG la care sunt problema cu partea mecanica inseamna inlocuirea completa a cutiei -> 7000+ Euro. Un motor la care s-a dus blocul ... nici nu vreau sa ma gandesc. 

 

LE: "Termicele se repara si inafara reprezentantelor" - Mai citeste o data postul meu atunci, pare ca nu ai inteles despre ce e vorba cu econsitemul & co din jurul masinilor ICE. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ,dar mai e mult pana atunci .

 

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O baterie de hybrid Prius Gen 5, Auris (foarte intalnite pe ride-sharing), chinezeasca, este ~2.000€, are doar 6500mAh, se adauga manopera.

O baterie de hybrid RAV 4 2017, chinezeasca, este ~2.000€, aceeasi capacitate, se adauga manopera.

O baterie de hybrid VW, chinezeasca, este incepand de la ~3.800€, la care se adauga manopera.

 

Taximetristii sunt cat de cat multumiti de ele, insa nu sunt recomandate persoanelor private care merg mai putin cu masina, acolo sunt necesare bateriile OE.

 

Ce sanse sunt ca EV-urile sa ajunga la preturile de reparatie echivalente cu ICE-urile in viitorul imediat urmator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu va spun sincer, daca azi ar fi sa imi cumpar o masina noua, as lua in considerare (si) o electrica. Si nu sunt mare fan electrice, asta cred ca e clar..

DAR, nu ma vad dispus sa dau mai mult de (maxim!!!) 40-45k EUR pe o masina noua, iar la banii astia, ICE, nu am aproape nimic care sa ma satisfaca. Pe cand la electrice, exista o Tesla, exista o Kia, un Hyundai, ceva acolo electric, a.i. sa primesc destul de multa "masina" / optiuni de banii dati. Adica pana in 25k EUR, ca si optiuni de buget/ieftine, exista destule optiuni ICE, dar pentru o masina mai "cu pretentii"...nu prea.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Dolfin said:

Ce sanse sunt ca EV-urile sa ajunga la preturile de reparatie echivalente cu ICE-urile in viitorul imediat urmator?

 

Destul de mici, dar au sanse mari sa fie mult mai fiabile si cu un cost de intertinere mai mic daca sunt bine facute. Cele ICE sunt impinse la limita si opereaza sub un set de prametrii foarte stransi din cauza reducerii consumului si a emisiilor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce distractiv e articolul

Mai ales poza asta

202503-27477-kdsxb-pEtf0L5XlN.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
22 hours ago, CristiALF said:

DAR, nu ma vad dispus sa dau mai mult de (maxim!!!) 40-45k EUR pe o masina noua, iar la banii astia, ICE, nu am aproape nimic care sa ma satisfaca.


Touche! Fix de asta reusesc EV sa creasca. Nu se ridica ele acolo langa ICE pentru unele lucruri dar cand bifeaza restul de casute brusc devin corecte pentru 40-45k si utilizare 3-5 ani. Costul total de utilizare pentru 3-5 ani daca nu apar accidente rutiere. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate putini au 40-45K € pt o masina de oras si inca 40-45k € pt a2a masina pt drumuri lungi. :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

halamadrid

Vin vremuri grele, te poti deplasa cu  Golf/Octavia de 115/150 CP la ~ 25.000 de euro, nu mai arunca multi o sacosa de bani pe o electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wild wild west o sa fie la noi pe strazi cu cele 700 sau cate or fi de radare mobile + cele fixe. Ne am asigurat ca nu cumva sa avem peste 35kmh viteza medie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

33 minutes ago, halamadrid said:

Vin vremuri grele, te poti deplasa cu  Golf/Octavia de 115/150 CP la ~ 25.000 de euro, nu mai arunca multi o sacosa de bani pe o electrica.

Te poti deplasa si cu Logan, evident.

Dar sunt masini electrice si la 37-38k, cu reducere mica si Rabla sau cum se numeste ala pentru electrice, te poti duce spre 30.000 probabil. Optiuni se gasesc si pe electrice (nu stralucite, dar sunt..) si pe ICE, daca nu esti super pretentios. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Majoritatea electricelor iti dau senzatii se sports-car

 

Oricum, placerea la condus e clar acolo, e altceva... 

 

E 27000e un Duster. 

 

Oricum, pt fiecare articol din asta cu costuri de inlocuire baterie 20000 euro, sint alte 1000 de articole cu reparatii pe bani putini. 

 

ev-clinic de ex repara multe, au o prezenta buna si online si explica ce si cum. 

 

Dar bateriile au totusi garantie 8 ani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E 27k un duster full hibrid cu toate optiunile. Da. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cine isi ia Duster de 27K si-l ia pt ca e mai inalt, pt ca poate face un pic de offroad, se poate baga pe oriunde, nu-i e frica de gropi, denivelari, o bordura, etc... iar acea persoana nu gaseste nimic electric in segementul asta de "cross-over/suv" decat ceva...masina mica, sau electrica SH. 

Da, clar isi poate lua un Spring, dar nu e acelasi lucru cu un Duster. Etc. 

Eu de ex, trag de Golf 4 cat se poate de mult, pt ca nu am bani de a doua masina cat prioritateaa fost altceva: casa. Poate mai incolo as putea zice ca vreau a doua masina , dar probabil aia va fi a doua masina generala de familie. Sigur nu va fi electrica. a 3-a sa ma plimb local  in jurul Sibiului, da, ar putea  fi o electrica... 

si totusi: daca e vorba de poluare, de ce nu ai lasa ca o masina gen Golf 4, sa se faca euro 4 din Euro 3? S-a pus Euro 4 pe Golf 4? DA, ok, cu tot transplantul de AXR, ti-l facem Euro 4 si e mai putin poluant. 
 

Ah nuuu, RAR a zis asa: NU se poate pt ca sasiul dvs a fost omologat cu motor euro 3. 

WTF?! 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Emy D fa i omologare individuala :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

halamadrid

Electricele pe care le poti cumpara  cu 30.000 de euro net nu satisfac majoritatea proprietarilor de ICE-uri.

E nevoie sa urci serios bugetul. De ce ai face asta, cand alternative multumitoare exista in bugetul de 30.000 de euro?

Am exemplu clasic, de ce ID3, cand exista Golf 8?

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

46 minute în urmă, acidone77 a scris:

fa i omologare individuala

Nu stiu daca mai merita asa ceva, pt ca NU esti sigur deloc ca il treci, ba mai mult ai sanse se pici "testul dinamic" (whatever that means). 
in plus, in 5 ani devine istorica :))

Da, stiu vine aia cu tot felul de minusuri la pachet: ITP doar la RAR, etc. Dar aia nu e problema. :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, halamadrid said:

Electricele pe care le poti cumpara  cu 30.000 de euro net nu satisfac majoritatea proprietarilor de ICE-uri.

E nevoie sa urci serios bugetul. De ce ai face asta, cand alternative multumitoare exista in bugetul de 30.000 de euro?

Am exemplu clasic, de ce ID3, cand exista Golf 8?

 

Pai in afara de autonomie, pentru restul nu stiu cum inclina balanta. Uite, am configurat chiar acum un Golf 8.5 2.0 TDI manuala, i-am pus niste optiuni de bun simt si cu tot pachetul de reduceri Exclusive bla bla bla, am iesit la minim 31k EUR. Si poate ar mai fi util si o suspensie adaptiva si un Head-Up display, care ar duce pretul la aprox 32.5k EUR. Este drept, poti sa o iei si cheala la 26.5k EUR :) , dar electrica vine destul de dotata (si este si automata by design..). 

De aia spun, doar autonomia este o problema. Un tdi dsg pleaca de la 30k EUR...

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca sunt 3 mari probleme de care sa tii cont atunci cand te tenteaza o electrica:

 

1. Uzura morala a tehnologiei folosite in baterie. Peste 2-3-5 ani este posibil sa primesti in aceiasi bani sau mult mai putin o baterie mult mai usoara sau mai putin afectata de temperaturi sau conditii meteo. Cu siguranta vei pierde la revanzare masiv.

2. Pretul energiei electrice foarte volatil, cel putin in Romaniok. Cred ca Cernavoda intra curand in revizie capitala cu ambele reactoare si deci dispar din sistem multi Gigawati banda care vor trebui inlocuiti cu ceva, probabil import. Este foarte posibil ca daca nu ai acasa o sursa ieftina, eventual panouri, sa te cam usuce pretul la statiile publice. Plus efectele razboiului care pot fluctua pretul KW-ului la cote ... dinamice. Plus anularea subventiei la energia electrica.

3. Servisarea in afara garantiei sau pretul asigurarilor. Multe EV-uri sunt fabricate in sistem Gigacast si asta va face servisarea dureros de costisitoare in afara garantiei. Nu mai zic de o inlocuire de baterie. Iar asiguratorii nu sunt fraieri, te vor taxa corespunzator.

 

Economic vin niste vremuri shit-oase rau de tot, am vazut acum cateva zile preturi la apartamente noi in zone muncitoresti de mi-a venit rau (peste 300k Euro un ap. micut de 3 camere si loc de parcare). Si am inteles ca preturile materialelor de constructii vor mai creste mult si bine, si nu este gluma. Guvernul este in faliment mascat,etc.

 

Nu mai sunt vremurile boeme de acum 7-8 ani. Pe timp de razboi o alegere mai rationala este o benzina sau un hibrid simplu. EV, doar daca ai bani de spart sau esti rider-sharing-taxi.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot fi de acord cu tine, doar ca 1 si 2 se regasesc cumva si in la ICE: 

1. Ma refer la pierderile de la revanzare, evident. Chiar daca poate nu ar fi la acelasi nivel..nu stii niciodata ce va fi peste 3-4-5 ani de zile..

2. Si pretul benzinei/motorinei il consideri stable coin ? :icon_cheesygrin: Cat e barilul acum, 67$ ? Pai poate ajunge foarte usor si rapid la 100 si peste daca .. x motive. Asta ar insemna probabil peste 10-12 lei (cel putin !) pretul unul litru de benzina, nu ? 

La 3 ai dreptate cu servisarea - ma refer la servisare in general daca apare o problema (nu intretinerea de zi cu zi), nu la inlocuit baterii - nu cred ca se pune problema de o potentiala inlocuire a unei baterii auto mai devreme de 6-7-8 ani de zile. Sau cel putin asa gandesc eu..

 

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nici la ICE-uri nu prea schimbi nimic la ele in primii 7-8 ani. Mnoh, acum depinde si de piesa dintre scaun si volan, ca altfel poti schimba multe. 

De ex, pe Golful meu din 2000ish (My2001), rulat zilnic, nu am schimbat turbo pana acum. Turbo original, de fabrica. EGR-ul, cu data de anul 2000 pe el. La fel si electrovalva N75, N118, etc. Toate din anul 2000. In rest, mai o bucsa, mai niste frane, etc -> Consumabile. 

Pt mine, nu prea renteaza electrica, desi stau la casa. Un calcul empiric ar arata asa: 

Cat consuma o electrica? Pai...cam in medie 15-20Kwh/100km  *1.1 ron/Kwh (noul pret de la hidroelectrica) = 16,5 lei/100 km minim. Asta daca incarc lent la mine acasa. DAca am nevoie de fast/ultra/etc = se cam dubleaza pretul. Adica ma costa cat la o termica.

6%*7.5 ron/l  = 45 Lei/100 km. 
 
Iar diferenta de pret e mare intre ele: ca nu comparam Golf 7 (care ar consuma mult mai putin) cu Dacia Spring... 
Posibil sa imi "scot investitia" pe electrica in vreo 10 ani. Dar in 10 ani, electrica ce incepe sa ceara? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Emy D said:

electrica ce incepe sa ceara? 

Toate se  strica ,dar la EV-uri  problema mare e cand se strica ceva dupa  terminarea garantiei.

Pe olx si autovit erau destul de multe la  vanzare cu baterii noi inlocuite pe garantie .

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, EEXCALADE a scris:

baterii noi inlocuite pe garantie

Exact. Si una e sa inlocuiesti o baterie in afara garantiei, alta e sa inlocuiesti ceva la motorul termic -> unde sa fim seriosi, piese se gasesc cam pentru orice, de la injectoare la turbo la pistoane, segmenti, biele, etc  :)


 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit chiar ieri (dar nu mai am articolul/link-ul) ca se preconizeaza ca pretul /Kwh de baterie de inlocuit va continua sa scada drastic in urmatorii ani, iar previziunile variaza intre aprox 60 $ pana la chiar 3x $ pana in 2028-2030 parca era. Ideea articolului fiind ca pretul inlocuirii bateriilor va fi sub cel al refacerii unui motor la ICE. Ma rog, intelegeti ideea.

@Emy DTe cred, in cazul tau. Daca ma iau pe mine insa ca si etalon, oare cum crezi ca da rezultatul cu consumul ?  :))

Cine are un disel care consuma 5-6 la drum lung, e boier, normal ca nu il intereseaza prea mult o electrica. Cine are consum de 8-10 insa...cred ca e alta discutie. Mai ales daca se gandeste sa si schimbe masina cu una noua. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

32 minutes ago, CristiALF said:

Ideea articolului fiind ca pretul inlocuirii bateriilor va fi sub cel al refacerii unui motor la ICE

Abia atunci putem vorbi de o tranzitie.

Pana atunci EV-urile sunt un lux pt majoritatea propietarilor actuali de autoturisme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!