Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

On 11/7/2024 at 8:21 PM, corad0 said:

Hai sa aruncam cu pietre in Trump pentru ca nu-i mai lasa pe astia sa mai intre in USA (poza e facuta in urma cu 23 de ore de Reuters, la granita cu Mexic): 

aici e problema, oameni ca cei care au atacat Capitoliu, cu multe tatuaje si putin creier, inteleg doar mesajele simple, emotionale, si nu reusesc sa analizeze problemele in profunzime.

 

Uite, Ursula se da jos dintr-o masina W12, asta inseamna ca electricele nu sint bune, e o mincinoasa etc. O aberatie de fapt.

 

Uite, sint multi emigranti saraci, sau cu mutre dubioase, sau care fac nasoale (cum sint si printre cei 5-6 milioane de romani emigrati prin diverse tari din lume), hai sa construim garduri, sa blocam frontierele.

 

Cine zice asta? Pai unu ca Nigel Farage din UK, emigrant el insusi, si casatorit cu o emigranta.

Trump, casatorit cu o emigranta din Europa de Est

 

Trebuie sa tii minte ca dreptul la azil e un drept fundamental pt care au murit multi oameni si de care am beneficiat si noi (Nadia COmaneci?) si ar fi f bine sa putem beneficia si in continuare, in viitor, mai ales cu razboaie la granita...

 

Nu trebuie sa ne luam dupa cativa tembeli ca Trump, Orban si alti populisti, sa intoarcem omenirea in epoca de piatra. Fiecare solicitant de azil are dreptul la o analiza corecta a situatiei lui. Asa e, democratia e scumpa, costa bani, dar e cel mai bun sistem.

 

De fapt culmea ironiei e ca tu insuti spui ca esti emigrant, in UK... dar sustii nebunii care vor sa inchida granitele... clasic

On 11/4/2024 at 12:08 PM, detinator said:

Din 23 nov 2024 avem in sfarsit exceptie si pt incarcarea masini electrice

 

Scutirea de obligația dotării cu case de marcat se aplică, potrivit OUG 125/2024, atunci când contravaloarea serviciilor de încărcare a vehiculelor electrice se încasează, de principiu, cu cardul.
https://www.avocatnet.ro/articol_68193/De-ce-proprietarii-stațiilor-pentru-incărcarea-vehiculelor-electrice-au-scăpat-de-obligația-dotării-cu-case-de-marcat.html
„Se exceptează de la [obligația folosirii caselor de marcat] încasările efectuate din următoarele activități: (...) serviciile de încărcare a vehiculelor electrice a căror contravaloare se încasează prin intermediul automatelor comerciale exclusiv prin utilizarea cardurilor de credit/debit și/sau a aplicațiilor de tip portofel electronic”, prevede, de-acum, Ordonanța caselor de marcat (OUG 28/1999).

 

Incerc sa mai aduc cate o informatie pt cei care chiar sint interesati de masinile electrice, nu de aberatiile lui Trump 


Cum se pot optimiza costurile de incarcare:
 

abonament la PPC Blue, 280 lei pentru 200 kWh lunar, asta inseamna 1.4 lei/kWh. 

 

gratuități: Brașov

 

stații cu preț redus, 1 leu/kWh la Sibiu, Blejoi, Pitești, 1.1 lei/kWh la Timișoara, 

1.24 lei/kWh la Cluj

1.34 Alexandria (El motion)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 minutes ago, detinator said:

Fiecare solicitant de azil are dreptul la o analiza corecta a situatiei lui. Asa e, democratia e scumpa, costa bani, dar e cel mai bun sistem.

Tu ai impresia ca cineva are timp si resurse financiare sa analizeze corect situatia FIECARUI solicitant de azil? :lol: Crezi ca toti musulmanii din Europa au cerut azil? Cand te-ai plimbat ultima data prin Frankfurt, Paris sau Londra? Daca va mai continua fluxul de imigranti, in 20 de ani o sa reciti din Coran duminica la "biserica".

 

@ vreun moderator... cred ca se pot muta discutiile astea despre "politica" in vreun topic separat sau dedicat daca exista, sa nu poluam inutil aici. Multumesc!

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hopa, au sarit "in sus" progresistii! 😄 Ma asteptam..😄

@detinator vorbesti despre "conspiratii" si politica dar nu stii sa faci diferenta dintre un imigrant care se stabileste cu forme legale, care munceste legal, plateste taxe si unu care "sare gardu'" sau trece cu barca gonflabila canalul in tara vecina si primul lucru pe care il face e sa "dea in cap si sa fure". 🫡

 

Ca tot ai mentionat de "fake news", daca tu ai crezut ca "desenele animate" de la Capitoliu au fost "pe bune", ce sa zic, nu mai coninui, nu vreau sa "poluez"...😄 

 

@acidone77Am dat upvote la replyul de mai sus.

 

Legat de "diesel":

Sa nu uitam de Cayenne modelul care a cam "salvat" brandul de la faliment, dieselul era relevant, mai ales pe un "Touareg" mult mai luxos si sportiv, am condus si V8-ul diesel care era un MONSTRU, cuplul e impresionant!

 

Chiar si Panamera diesel se misca binisor, mai performant ca un GOLF GTI, mie mi-au placut, range de peste 1400 km cu un plin de 100 de litri pe autostrada. "Puristii" vor spune ca sunt "tractoare", insa tot mai bine decat "aspiratoarele" de azi. 🙄 

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Revenim la subiectul topicului?

 

Si nu, un topic pentru/despre politica nu va fi, problema asta a fost discutata si RASdiscutata de 21 de ani de existenta vwForum, ca atare va rog nu insistati.

 

Multumesc pentru intelegere.

R.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde duce avansul stiintei, la decizii prostesti ale producatorilor, probabil ca nu este cazul doar la Tesla.

 

Terrified friends burned to death 'trapped inside crashed Tesla after its electronic doors failed'

 

Citat:

Teslas have a button which the car's driver and passenger push to open a door, instead of a handle. But if the power fails after a crash, the doors can become stuck and won't open.

...
There is a manual override button in Tesla cars but experts say the feature is not widely publicized. 
It directs crash victims to pull away a panel in the door and then tug at a cable underneath, which will open the doors.
Safety watchdogs have also highlighted that crash victims may be too panicked or dazed to search for the feature after an accident. 
According to the National Highway Traffic Safety Administration, there are nine investigations involving the Tesla Model Y - which is the same car involved in the tragedy.
These investigations range from 'unexpected brake activation' to 'sudden unintended acceleration'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/12/2024 at 10:57 AM, acidone77 said:

blasfemie denumirea turbo pe electric... la fel si un motor diesel intr-un porsche :D 

La fel si Cayenne sau Macan, indiferent de sursa de energie 🙂

Taycan e o masina reusita, sa nu fim ipocriti, dar cu o devalorizare uriasa. E clar ca nu se mai poate cu Diesel vechi in orase, in Bucuresti, cel putin, aerul e irespirabil si toata lumea sufera. Este socant cat de mizerabil e aerul, de fiecare data cand vin in Bucuresti simt asta. Diferenta mare fata de orasele cu multe masini electrice/hibride si infrastructura pusa la punct. In cativa ani ar trebui sa se schimbe multe. Mie imi displace profund sa merg prin Bucuresti, e absurd sa mergi cu 10km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, dercos said:

Taycan e o masina reusita, sa nu fim ipocriti, dar cu o devalorizare uriasa

Taycan  e super ,singurul defect e motorizarea ,din cauza asta e si devalorizarea  uriasa.(si cu probleme electrice pe masura)

La extrema cealalta gasim motorizarile v6 cu devalorizare mica 

1 hour ago, dercos said:

Este socant cat de mizerabil e aerul

Eliminarea fumigenelor si a celor care nu corespund normei Euro ar fi un mare pas ,dar din pacate nu intereseaza pe nimeni .

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

End of the road for electric cars: Shocking chart reveals how EV sales have SLUMPED around the world - with Volkswagen the latest carmarker forced to close its factories as a result

 

Si vanzarile chinezilor s-au prabusit cu ~57% in prima parte a anului.

Citat:

...Meanwhile, Chinese car manufacturer BYD – the world's largest seller of electric vehicles – saw global EV sales crash earlier this year.

In the first quarter of this year, it sold just over 300,000 EVs – dramatically down from 526,000 in the final quarter of last year...

 

 

In alta ordine de idei au inceput sa apara pareri ici si colo despre pericolul de scadere a vanzarilor si la hybride, pentru ca se vor constientiza costurile de schimbare baterie, iar pe cale de consecinta valoarea la revanzare va scadea drastic, ceea ce va reduce apetitul cumparatorilor de masini noi (cei care le schimba perioadic dupa iesirea din garantie).

Se arunca cifre intre 3.000-15.000$ pentru schimbare baterie la anumite hybride.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum naiba piata a stiut dar mare parte din CEO-ii europeni habar n au avut.

 

Ce mister, ce mister!!!

 

Este foarte bine cand piata face ce stie ea mai bine si anume regleaza relatia dintre cere si oferta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viitorul energetic  suna bine … e la mana lui Dumnezeu …poate bate vantul ,ploua …. :biggrin:
 

https://m.dcnews.ro/suntem-la-mana-lui-dumnezeu-in-energie-am-facut-tot-ce-ni-s-a-cerut-in-ue-iar-astazi-suntem-dependenti-de-importuri-cum-am-ajuns-sa-avem-pret-dublu-fata-de-austria_978242.html
 

“Avem un preț dublu față de Austria, de exemplu”

 

”Este de vreo 3 ori mai mare decât în Statele Unite, decât în China și alte piețe în care noi concurăm.”

 

“Anul trecut a fost un an deosebit de bun pentru sectorul energetic. Pur și simplu, am fost norocoși. Am avut o producție hidro mare, a plouat mult, a bătut vântul. Deci, suntem la mâna lui Dumnezeu și în sectorul energetic”

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În prima jumătate a anului, prețul unui kWh în România a fost 19 cenți iar în Austria 27 de cenți. Burduja cred că reprezintă ceva interese personale în domeniu și face tot felul de declarații care să-i motiveze niște decizii ulterioare în legătură cu ceva exploatări. Vom vedea.

Aici sunt preturile la nivel UE:

https://www.destatis.de/Europa/DE/Thema/GreenDeal/_Grafik/strompreise.html

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tragic e ca in 2024  suntem la mana ploii,vantului …ne rugam sa avem noroc …

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este tragic, așa e. Dar la fel de tragic este și faptul că în România nu avem oameni inovativi care să găsească soluții la probleme. Atunci când este exces de producție, nu se înmagazinează în nici un fel energia disponibilă și se exportă la preturi negative, iar în aceeași zi, când nevoia de energie crește, importăm la un preț foarte mare.

Germania spre exemplu construiește o baterie care poate stoca 1.000 MWh.

La diverse soluții se lucrează la nivel mondial și tare mi-aș dori să existe și la noi centre de cercetare și inovare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Sinteza Oradea va construi o fabrică de baterii de stocare pe termen lung de 50 mil. euro într-un acord cu americanii de la Lockheed Martin. Proiectul va fi cofinanţat dintr-un program UE derulat de Ministerul Energiei din România.

 

Lockheed Martin şi compania ro­mânească Sinteza SA au semnat ieri o scrisoare de intenţie pentru li­cen­ţierea producţiei de electrolit ne­gativ în Oradea. Acest acord stabileş­te cadrul în care părţile vor începe procesul de dezvoltare a unei viitoare fabrici în valoare de 50 de milioane de euro, ca­re va produce 30.000 de tone de elec­tro­lit negativ pe an începând din vara anului 2026. Aceasta va fi prima fabrică europeană de acest tip şi cea mai mare din lume, potrivit oficialilor.

Acum, sa vedem daca doar le construim, sau le vom si utiliza in Romania.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postez si eu consum pentru Kodiaq PHEV, oras si stationare cu motorul pornit vreo 1h30 ieri (jucarie noua, multe setari de bibilit).

 

 

IMG_0339.jpeg

IMG_0342.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jaguar s-a "rebranduit", urmatorul model fiind FULL ELECTRIC, toata presa auto discuta despre reclama ajunsa online in urma cu 4 zile, in care, spre surprinderea tuturor, nu ne este prezentata nici o masina, s-au sters sute de mii de comentarii, asta vis a vis de libera exprimare si democratie, totusi, politicul decide si viitorul auto, fie ca ne convine sau nu 🙄

 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine mai cumpara Jaguar, termic sau electric? 😀

Mai vad  din cand in cand cate vreo pitipoanca urcand intr-un F-Pace.  Gasesti masini de 4-5 ani la o treime din pretul de vanzare.

Asa ca, masina ar trebui  totusi sa copieze o reteta de succes de la vreun constructor, ca sa nu dea faliment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halamadrid

De parca Jaguar/Land Rover se ingrijoreaza ca nu vand in Romania, o piata care nu exista la nivel mondial! 😄 

Vand intr-un an doar in America mai mult decat vand in toata Europa. 🫠

 

Politica lor de marketing e praf la ora actuala din vina lor, dar finanteaza indienii, TATA, totusi sa nu-i plangem! 

 

Land Rover vand de rup, pacat de Jaguar totusi, o marca de prestigiu, cu istorie in spate, prezenta chiar si in multe dintre filmele James Bond, un simbol al masculinitatii, s-au "prostituat" cu trendul si politica LGBT.

Ce legatura are cu masinile? Nu stiu! 🙄 "Important" e ca urmatorul model lansat pe piata va fi electric! 🤢

 

Pe Coasta de Azur am vazut vara asta niste domni cu palarie in E-type V12 decapotabile alaturi de domnisoare, ce-i drept, nu domni! 🏳️‍🌈 Oare ei n-au aflat ca Jaguar fac si modele electrice? Niste prosti! 🤪

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://www.transelectrica.ro/web/tel/sistemul-energetic-national

 

 

Nu avem stocare (situatie care se va ameliora in anii urmatori) asa ca degeaba avem producatori mari si mici de energie verde.

 

Practic, am facut o romaneasca. Aia 2000mw instalati la prosumatori sunt cam degeaba, sistemul national trebuie dimensionat astfel incat sa ii cuprinda si pe ei. Ca doar energie foto de banda de unde, noaptea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia este veche, trebuie producatori de energie in banda, de abia dupa aceea eventuale eoliene si foto cu stocare, ca sa nu mai luam in considerare ca eolienele consuma din retea 18MWh cand nu bate vantul.

Nu uitati, eolienele si fotovoltaicele le subventionam prin certificate, noi, clientii, pentru ca asa au decis niste .... de la UE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai trecerea la EV-uri se va face cu energia din…viitor ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Concluziile, adica finalul e interesant.

 

Câștigătorul testului vs camera car --> mai scump cu peste 50% sa parcurgi aceeasi distanta cu electroni vs diesel. (Daca foloseai fastcharging adica peco in varianta ice)

 

Surprinsi? Anyone?

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fast charging-ul nu e ieftin nici la noi

 

 

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!