Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Chiar nu inteleg de ce atata incrancenare.

Ce vreti sa dovediti?

Fiecare sa si asume ce si cumpara, cu pachetul + sau - de rigoare.

Personal, nu am fost convins pana acum de necesitatea unei full electrice. Hibrid da, o sa fie urmatoarea masina.

Rentabilitatea... este in familia fiecaruia, nu mai faceti teste ideale, sunt total irelevante...in viata reala, nu exista si nu vor exista, ever!

Vedeti ca v ati uitat interesele...

 

ps. trebuie sa lasam ceva in urma noastra, ceva bun, folositor, existential.

Aici trebuie sa fim foarte atenti. Sa fim chibzuiti in exploatarea resurselor. De la cei mari, pana la cei mici.

Ne am inmultit, ne am inrait, si uitam esentialul...viata poate fi mult mai simpla.

Nimic nu se compara cu un mers pe bicicleta, am uitat bucuriile marunte, nu ne mai ajung 500Hp, ce sa zic, poate asta meritam....

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/13/2024 at 9:40 PM, skodamen said:

am observat ca incendiile cu masini termice nu sint prezentate ca stiri, doar Tesla vinde

 

incendiu.jpeg

12 minutes ago, CristiALF said:

Deci pentru ce masina e devizul asta? 

passat 1.5 TSI DSG

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, detinator said:

Dar nici nu prea au multe probleme de rezolvat

Pai la termice se strica doar motorul si cutia ? Restul elementelor nu le au si EV-urile ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, detinator said:

M-am gandit si eu la o masina cu motor 3.0 (diesel) si cutie ZF, dar incepeam cu revizie cutie + eventual distributie + impozit direct 3000 euro in plus.

Si totusi oamenii de astea isi cumpara ,oare de ce ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, EEXCALADE said:

Si totusi oamenii de astea isi cumpara ,oare de ce ?

Eu nu cunosc pe nimeni in bula mea care sa isi fi cumparat. Am 2 colegi de liceu care si-au luat electrice.

Chiar nu imi amintesc de nimeni sa isi fi luat o masina cu motor de 3 litri. As zice ca sint chiar f rare, si nu le vad ca o alternativa economic viabila.

Daca vorbim de costuri, nu putem zice ca un 3.0 e economic din niciun punct de vedere.

 

Ca sentiment pe drum, clar prefer electrica, multi zic ca dupa ce mergi cu electricele cu cuplul lor instant, nu prea te mai poti intoarce la termice cu intarzieri, vibratii, zgomote. Evident in final tot pachetul financiar conteaza, deciziile le luam cu buzunarul in final. Dar daca discutam de fun, de senzatii la volan, pt mine clar electricele castiga detasat. Iti pun un zambet pe fata la orice drum. Pana ti se intampla sa nu ai unde sa incarci si sa fie furtuna afara, atunci nu e fun, dar asta se intampla rar si in general se evita cu planificare inainte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Al Bundy said:

si atunci ce cauta in ecuatie mecatronicul si bara si senzorii .... ????

 

Poate nu ai inteles de ce mama naibii platim atat la asigurari...

 

In alta ordine de idei, am resetat "contorul", de curiozitate. in ultimele 2 saptamani, fataiala prin oras, electrocasnica mea arata 22kw/h consum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, detinator said:

Ca sentiment pe drum, clar prefer electrica, multi zic ca dupa ce mergi cu electricele cu cuplul lor instant, nu prea te mai poti intoarce la termice cu intarzieri, vibratii, zgomote. Evident in final tot pachetul financiar conteaza, deciziile le luam cu buzunarul in final. Dar daca discutam de fun, de senzatii la volan, pt mine clar electricele castiga detasat. Iti pun un zambet pe fata la orice drum. Pana ti se intampla sa nu ai unde sa incarci si sa fie furtuna afara, atunci nu e fun, dar asta se intampla rar si in general se evita cu planificare inainte

Electrica e un ''one trick pony''.  Daca vorbim de 0-60km/h atunci, da, o astfel de electrica e surprinzator de rapida. Uite, noi avem si electrica si Diesel si benzine. E mult mai usor sa faci comparatii cand ai toate variantele. Eviti sa cazi in extreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, detinator said:

Eu nu cunosc pe nimeni in bula mea care sa isi fi cumparat

Vezi ce intalnesti in trafic,parcari ,asta spune totul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, detinator said:

electricele cu cuplul lor instant

Asta chiar nu o inteleg .

Daca nu mergi pe circuit sau cu proetenii la liniute cuplu ala nu prea are valoare in traficul din RO.

Am aproape 600nm si in 2 ani nu am reusit sa-i vad .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 minutes ago, EEXCALADE said:

Am aproape 600nm si in 2 ani nu am reusit sa-i vad .

Degeaba-i ai, daca nu-s instant... vorba aia :D :lol: 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da :icon_thumleft: ,dar tot instant as da peste ala din fata ,la Bacau nu sunt strazi libere. 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In oras doar cocalarii pleaca de la semafor ca la curse , mai ales cand fac stanga si taie calea celui din fata ferind la limita pietonul care are verde

dar ...

Uiti ca poti fi primul la un semafor pe centura la Calimanesti si cand se pune verde pleci instant

Senzatia e unica iar daca scapa teferi cersetorii din zona e lux

Naspa e faptul ca colegul nostru tot a insistat pe cuplul asta si a devenit deja de luat in gluma ( puteti pune virgula )

Cel mai important e ca topicul a depasit 100 de pagini si asta trebuie sarbatorit

La 100 de pagini nimeni nu are timp de pierdut sa citeasca asa ca tot ce s-a spus pe o pagina se va repeta pe alte zeci

Pana se ajunge la 200 de pagini si tot asa ...

Pe aici pe la mine la tara e cam o electrica la 2-3 diesel 3.0 , dar asta ptr ca sunt accesibile second astea cu motor de 3.0 .. pana incepe anul si tre' sa platesti impozitul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ah, cuplul motor din nou. Imi aduc aminte de discutiile cu posesorii de Diesel de acum vreo 10 ani. Tot cuplul saracu' era scos in fata, desi e cam ultimul lucru interesant la o masina rapida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, dercos said:

Electrica e un ''one trick pony''.  Daca vorbim de 0-60km/h atunci, da, o astfel de electrica e surprinzator de rapida. Uite, noi avem si electrica si Diesel si benzine. E mult mai usor sa faci comparatii cand ai toate variantele. Eviti sa cazi in extreme.

cum as putea eu cadea in extreme cand am detinut alte 20 de masini la viata mea... sau 40, cine mai stie cate...

 

Asta e si problema, ca detinatorii de electrice au toti cu ce compara, in schimb invers nu e valabil, isi dau cu parerea f multi care nu au pus piciorul niciodata intr-o electrica.

 

10 hours ago, EEXCALADE said:

Vezi ce intalnesti in trafic,parcari ,asta spune totul.

Daca ma uit acum pe geam vad parcarea, absolut nicio masina cu motor mare. In rest sint de toate, mai putine electrice, doar ale mele, ce-i drept, dar nici masini cu motor mare nu vad decat f rar. De ce ar fi, eu personal nu as lua, 2.0 diesel sau benzina sint suficiente, sint variante de 200cp nemodificate (stock)

8 hours ago, EEXCALADE said:

Asta chiar nu o inteleg .

Daca nu mergi pe circuit sau cu proetenii la liniute cuplu ala nu prea are valoare in traficul din RO.

Am aproape 600nm si in 2 ani nu am reusit sa-i vad .

 

eu zic ca vad cuplul ala zilnic. La o masina termica, intr-adevar, nu prea il vezi decat cu eforturi, turatii, launch control, zgomot

eu am acel consum afisat mai sus in poza atasata cu acest mers mai "sportiv". 

 

Am si prieteni care tin masinile pe Eco (sau Chill cum ii zice la Tesla). Eu nu am tinut nicio masina pe Eco. Sport si sanatate, nu exagerez, dar nici nu ma feresc sa folosesc ce am platit pana la urma... Am platit si la termica spor de putere, dar il simteam scump la consum, insa m-am bucurat si de ala cat de cat.

 

Nu se pune problema de liniute, nu sint genul, doar cate un fun nevinovat, si cu tractiunea spate de la ID3 e chiar super fun. 

8 hours ago, acidone77 said:

Degeaba-i ai, daca nu-s instant... vorba aia :D :lol: 

e cat de poate de adevarat, din greseala sau desi ai vrut sa fii sarcastic, ai zis un mare adevar! culmea... asa ti-a iesit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, EEXCALADE said:

Da :icon_thumleft: ,dar tot instant as da peste ala din fata ,la Bacau nu sunt strazi libere. 

hai sa nu exageram, atunci sa ne luam toti 1.0 TSI sau chiar acele 0.9 in 3 cilindri. Aici e o contradictie, pe de o parte spui ca lumea cauta si cumpara masini de 3 litri, pe de alta ca si daca ar dori sa foloseasca puterea acelor motoare, ar da peste cineva... 

7 hours ago, tavitara said:

In oras doar cocalarii pleaca de la semafor ca la curse , mai ales cand fac stanga si taie calea celui din fata ferind la limita pietonul care are verde

dar ...

Uiti ca poti fi primul la un semafor pe centura la Calimanesti si cand se pune verde pleci instant

Senzatia e unica iar daca scapa teferi cersetorii din zona e lux

Naspa e faptul ca colegul nostru tot a insistat pe cuplul asta si a devenit deja de luat in gluma ( puteti pune virgula )

Cel mai important e ca topicul a depasit 100 de pagini si asta trebuie sarbatorit

La 100 de pagini nimeni nu are timp de pierdut sa citeasca asa ca tot ce s-a spus pe o pagina se va repeta pe alte zeci

Pana se ajunge la 200 de pagini si tot asa ...

Pe aici pe la mine la tara e cam o electrica la 2-3 diesel 3.0 , dar asta ptr ca sunt accesibile second astea cu motor de 3.0 .. pana incepe anul si tre' sa platesti impozitul

alte atacuri la persoana si offtopic, pai cum, se putea altfel... e clar ca lumea dupa logica ta isi ia 3.0 nu pt cuplu si putere, si cuplul nu conteaza... :) 

ai ajuns sa sustii si lucruri imposibil de sustinut, cum ca nu ar conta cuplul... 

 

Si mai nou nici dieselul nu are acest avantaj :) cred ca 75% din masini de pe forumul asta sint diesel... dar e ok, continuati

Ceva frumos: 

electrify.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termicele  nu au  doar cuplu si atat  ,au multe alte avantaje care cantaresc mult in alegerea unei masini.

8 hours ago, detinator said:

Daca ma uit acum pe geam vad parcarea, absolut nicio masina cu motor mare

Clar ,nu stai in RO .

La Bacau la fiecare 2-3 min dai de Q8,X6 ,GLE ….modele noi ,majoritatea diesel .

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, detinator said:

am detinut alte 20 de masini la viata mea... sau 40, cine mai stie cate...

eu personal nu as lua, 2.0 diesel sau benzina sint suficiente

Am platit si la termica spor de putere, dar il simteam scump la consum, insa m-am bucurat si de ala cat de cat.

Ai detinut 40 de masini dar simteai scump la consum sporul de putere , bine ca ai reusit sa te bucuri de el cat de cat

Am si eu un prieten mai amarat care a schimbat 30 de masini pana a gasit una care consuma putin

Te doare mintea ...

 

9 hours ago, detinator said:

e clar ca lumea dupa logica ta isi ia 3.0 nu pt cuplu si putere, si cuplul nu conteaza... :) 

ai ajuns sa sustii si lucruri imposibil de sustinut, cum ca nu ar conta cuplul... 

 

Nu vad unde am zis eu asa ceva

La un SUV de 2 tone cuplul conteaza , de aia e musai diesel

Nu e folosit in oras la semafor , e folosit sa miste masina fara efort

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Cititi printre randuri, si intelegi realitatea :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/17/2024 at 10:05 AM, tavitara said:

Ai detinut 40 de masini dar simteai scump la consum sporul de putere , bine ca ai reusit sa te bucuri de el cat de cat

Am si eu un prieten mai amarat care a schimbat 30 de masini pana a gasit una care consuma putin

Te doare mintea ...

Te doare? Nu imi pune mie cuvinte in gura te rog! E suficient ca faci trolling, flame si offtopic aproape continuu.

Sporul de putere nu a adus o crestere de consum, talpa a crescut consumul. Si asta am si zis, dar daca nu intelegi, nu e vina mea!

Eu conduc o masina de 450cp (unii zic 515), si obtin consumurile de mai sus din poza, mergand "sportiv". Cu termica nu puteam face asta, mersul sportiv costa mult, si la intretinere, si la consum.

 

Te asigur ca daca ai avea o electrica cu cuplu instant de la 0 turatii, l-ai simti. Evident ca e de prost gust sa turezi masina la semafor aiurea ca sa pleci mai tare, la termice clar e aiurea acest aspect, mai ales in orase. 

 

Cu electrica insa e cu totul altceva, te asigur. Nu vreau insa sa vad ca are toata lumea asa ceva.

On 10/17/2024 at 10:05 AM, tavitara said:

Am si eu un prieten mai amarat care a schimbat 30 de masini pana a gasit una care consuma putin

Te doare mintea ...

Dupa ce ai postat atatea poze cu care te-ai plans de consum, spui ca cei care cauta masini cu consum mic sint amarati?? 

Sa stii ca toate jignirile si atacurile astea nu zic nimic decat despre tine, esti constient de asta, da? Te detasezi de la mare distanta din pluton 

On 10/17/2024 at 10:05 AM, tavitara said:

La un SUV de 2 tone cuplul conteaza , de aia e musai diesel

si cand te gandesti ca fix mai sus trageati voi concluzia ca benzinara e masina cea mai cea... 

Si ca nu ar conta cuplul, dar trecem peste.

 

Trecand peste disputa asta fara sens, sint si aspecte pozitive de raportat:

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In concluzie ,eu te felicit pentru ca ai cumparat EV fara sa fie ca a2a masina.

Sper sa nu iti dispara entuziasmul dupa primele defectiuni .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e viata domnule @detinator , probabil esti obisnuit sa te laude toti ptr ce postezi , eu nu sunt genul

Ba spui ca doar eu afirm ceva , adica elementul negativ al forumului , ba spui ca NOI afirmam X sau Y , adica ma pui impreuna cu ceilalti

Te consideri atacat pe topicul asta si probabil ca asta te face sa nu fii obiectiv

Rupi bucati din ce ai retinut si faci comentarii pe care nu le nimeresti prea bine

In ce ma priveste eu am fost incantat de consum la masina mea , nici vorba sa ma plang , ceialalti s-au mirat ca am consum mic

Altfel ce sa spun , troli si alte cuvinte de doi bani , esti definitiv genul cu care nu as putea avea discutii ptr ca ai o aroganta deranjanta ptr mine

Te-ai atacatat de cand am spus cum merg masinile de Bucuresti prin tara ca si cand bucurestenii ar fi copiii tai

De unde stii tu cum merg daca tu mergi doar sportiv si intreci pe toti ? Nu ai sansa sa ii observi , ii observ eu care merg ca melcul cu frana de mana trasa prevenitv

Sau cand am spus ca ID3 e ou kinder , mare lucru , asta e , un plastic pe roti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ca sa mai eliminam tensiunile

 

Am visat mereu de mic
Cand nu aveam mai nimic
Sa-mi gasesc si eu un loc
Sa pot sa ma mut la bloc

 

Acum am crescut nitel
Cam cat boul , din vitel
Si-uite asa , peste noapte
Am ajuns sa am de toate

 

Garsoniera , la parter
LED Tv si frigider
La geam , sa-l pazesc de hoti
Un BMW antic cu volan si roti

 

Stau la meci pe canapea
Este super viata mea
Cand mai rod si un covrig
Uit ca inca stau in frig

 

Ma uit pe geam si miros pe-un carton parfum de nisa
Dau muzica mai tare sa n-aud vecinii cum se ...
Aproape atipesc privind cum cad frunzele agale
Si brusc ma trece un fior din cap pana-n picioare

 

Am vazut la tv o reclama
Si abia acum bag de seama
Stiu ce imi mai lipseste in viata !
O masina electrica sa ma duca la piata

 

Iau telefonul si calculez
si brusc ma entuziasmez
Pot sa imi scot priza pe geam
Si merg ca pe gratis cel putin un an

 

Ma duc sa testez o Dacia Spring
Si ma simt ca pocnit in ring
Vreau sa intru sa ma sui la volan
Dar am burta prea mare si loc nu am

 

Morala
Asa e in viata , nu faci tot ce vrei
Daca esti prea gras , iti iei ID.3

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Las si eu o postare media Auto Motor Sport de acum 4 ore:

 

"Ursula von der Leyen reusește să își distrugă propria nație mai rău decât au făcut-o rușii în Al Doilea Război Mondial. Ceea ce se întâmplă la VW în acest moment și va urma și la Mercedes este o mare dramă. 
Sub pretextul salvării Planetei, limităm dreptul oamenilor la mobilitate și îi obligăm să cumpere ceea ce nu vor cum s-a exprimat șeful lui Mercedes, Ola Kallenius.
Dincolo de scăderea vânzărilor generale în China și a orientării clienților chinezi către mașinile produse de producătorii locali care nu mai cumpără mașinile electrice europene care sunt evident mai scumpe, producătorii europeni sunt loviți și din interiorul UE. 
Deși există cerere mare pentru mașini diesel și pe benzină și VW are câteva modele noi foarte bune vezi Tiguan sau noul Passat variant, nu poate produce foarte multe pentru că ar plăti penalități uriașe pentru depășirea țintelor de emisii. pentru a se încadra în limite VW ar trebui să vândă, la fel ca și alți producători mult mai multe mașini electrice dar lumea nu le vrea pentru că sunt prea scumpe și subvențiile s-au redus. 
Un calcul estimativ arată că dacă producătorii europeni ar satisface toată cererea de mașini cu motoare termice, ar plăti în 2025 penalizări de 16 miliarde euro. 
Întrebarea este cum se salvează Planeta în acest fel pentru că dacă aceste penalități sunt plătite, aceste mașini vor circula oricum  pe străzi. 
Va aloca UE o parte din acești bani celor care vor să ia acasă câte un pinguin sau doi din Antarctica afectați de topirea calotei glaciare? Sau poate vor unii să ia acasă un urs polar să îl crească în piscină dacă dețin așa ceva. 
Sau va aloca UE acești bani spitalelor care tratează boli de plămâni sau respiratorii cauzate de poluare? 
sau va aloca UE acești bani în bonusuri pentru mașinile electrice? Nicidecum, că tocmai le-a tăiat. În 10 ani, doamna Ursula nu a fost în stare cu politrucii ei să elaboreze o politică unitară de bonusuri pentru achiziția de mașini electrice la nivel european.
Banii din taxele de poluare nu au fost folosiți eficient nici pentru construcția de stații electrice care sunt în prezent de patru ori mai puține decât ar fi trebuit să fie. 
Nu am auzit de niciun fel de astfel de programe. Lucrurile funcționează fix ca în România. Întâi se iau banii pe taxe și apoi vedem noi ce facem cu banii.  
Dar dacă Germania, motorul Europei se gripează, se vor gripa încă 20 de țări pe lângă ea. Uitați-vă numai câți furnizori din industria auto sunt prezenți în România și lucrează pentru producători germani. 
Și dacă doamna Ursula se va trezi cu numai 60.000 din cei 120.000 angajați ai lui VW din Germania la porțile guvernului, s-ar putea să fie neplăcut. 
Incompetența și lipsa viziunii politrucilor de la Bruxelles ne demonstrează că nu este nicio diferență de competență între parlamentul de la Bruxelles și cel de la București.  Au ajuns să decidă strategia de emisii și poluare de la Bruxelles unii care au absolvit institute de alimentație vegană. Sau din alte domenii care studiază influența razelor de soare asupra galoșilor de gumă. 
În fotografie uzina VW din Wolfsburg, probabil cea mai mare din Europa, cu 60.000 angajați."

FB_IMG_1730323160656.jpg

 

Intre timp, "doamna" Ursula merge cu W12:

 

(cred ca trebuia sa las postarea in topicul lui Rave legat de legaturile masinilor electrice cu mediul, dar am vazut topicul prea tarziu, daca trebuie mutat, rog un moderator sa se ocupe, multumesc!) 

1707775702917.jpeg

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, corad0 said:

"Ursula von der Leyen reusește să își distrugă propria nație mai rău decât au făcut-o rușii în Al Doilea Război Mondial. Ceea ce se întâmplă la VW în acest moment și va urma și la Mercedes este o mare dramă."

 

Va urma la mai multi producatori, daca nu la toti cei europeni, industrie care are 70-80-100 de ani in spate.

Iar ramificatiile aferente, cu furnizori de componente, prin toata Europa, inclusiv Romania, se vor vedea si ele intr-un timp foarte scurt.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAG a vândut anul trecut 9.4 mn de mașini produse cu 684.000 de angajați.

Toyota a vândut 8.8mn și are 375.000 de angajați.

 

Nici o legătură cu Ursula sau cu integritatea jurnalistică din partea AMS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!