Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Din testul ce are loc zilele aste, am pus clip acum cateva posturi.

 

Screenshot_20241009-201848_YouTube.thumb.jpg.aaa9625cc55fed198a819bd2a4b6960f.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8L scot si eu daca merg linistit si nu sunt incarcat :winter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am consum mediu de 7.5 la pe aprox 9000km, asta la un 3L 6cil aproape 400cp si peste 800nm ( asta e culpu enorm, nu ce are Tesla... vorba aia 🤣 )

 

Meanwhile:

Screenshot_20241010_000649_Instagram.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, EEXCALADE said:

Am mai inteles un lucru ,electrica fara casco si garantie poate ajunge foarte usor dauna economica totala.

Multumim @Al Bundy pentru informatii .

Pagina 8 si 9 https://vwforum.ro/topic/138534-the-electric-revolution-al-bundys-id3-1st-pro-plus/page/9/#comment-3163808

 

Ceva de genul asta zisesem si eu saptamana trecuta, dar colegul cu Tesla a ignorat postul.

Quote

 

Apropo de Tesla.

Daca o Tesla Y (sau alt model) e lovita si se deformeaza caroseria ceva mai mult, stiu ca firmele de asigurari o considera dauna totala, dat fiind ca masina e construita din  cateva parti componente obtinute la o presa puternica, iar inlocuirea ar necesita costuri foarte mari.

In concluzie, la un accident oarecum banal gen lovitura in spatele masinii, ramai fara masina si cu nevoia imediata a unei sume de bani ce poate fi de catea mii de euro, sau chiar mai mult, +10.000 de euro,  ca sa iti inlocuiesti masina cu alta noua.

Bineinteles, poti alege o masina identica sh, cu riscul sa cumperi una mai obosita decat masina pe care o detineai.

 

Cat despre costul inlocuirii unui modul, pana nu demult se flutura  pe aici cu nonsalanta un pret de maxim 2000 de euro, vad ca numai modulul costa mai mult decat atat, plus manopera care te usuca la portofel.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/8/2024 at 4:31 PM, cristi511 said:

- avansul tehnologic al bateriilor. Practic, in 10 ani autonomia bateriilor este x4 si inca suntem la inceput. O sa devina inutil sa ai statii de incarcare din 200 in 200 de km;

Nu stiu de unde scoti chestiile asteea, e o obligatie sa ai benzinarii clasice la un interval mai mic de 200km pe autostrazi, si tu spui ca nu va mai fi nevoie de statii incarcare electrica la mai putin de 200... 

 

Nu sintem aici ca sa speculam. Eu incerc sa ofer niste info din experienta mea. Daca nu ajuta la nimic, ma opresc.

 

Eu nu aflu nimic nou din acest topic, articolele autolatest nu imi aduc vreun avantaj. Deci daca scriu aici, o fac ca sa ofer eu ceva nou.

Sper ca am dat niste info utile. 

On 10/8/2024 at 4:46 PM, acidone77 said:

Avioane, vapoare, utilaje grele, etc... dar planeta se salveaza doar prin Europa care adopta schizofrenic isteria in masa a electricelor.

Au totusi un avantaj, ca in oras, cat de cat, cred ca se va putea simti un aer mai decent, ne mai avand toata poluarea sub nas.

Asta in ideea in care TOATE mijloacele de acces sa fie la fel: dube, autobuze, camioane, etc ( you get the point ). Ca degeaba va luati electrice daca vine Dorel cu o duba de 30 de ani, sparta, rupta, coapta, cu poluare cat 1000 de ICE-uri EURO6, dar cu ITP-ul la zi, tot nu rezolva mare lucru.

Nu e doar in Europa, chiar nu se uita nimeni la videourile de pe youtube din China, vloguri calatorie de la oameni care nu au treaba cu domeniul auto si spun ca sint socati sa vada in China masini electrice si linistea din orasele respective?

 

Corect, aer mai decent. Vezi India... si acolo un scuter electric schimba mult atmosfera (si zgomot si aer) fara de partaitoarele actuale.

 

Indiferent cum va fi viitorul, masinile istorice vor avea dreptul sa circule, si chiar ieri am vazut un trabant si proprietarul se lauda ca e cea mai lunga masina, 2,5metri si 100 metri fumul... nu inteleg cum poti insa sa spui ca "degeaba" doar pt ca vor mai fi si exceptii... chiar nu are sens.

On 10/8/2024 at 6:32 PM, Emy D said:

Ce zic eu si ce intelegi tu. 🤦‍♂️

Sunt zeci de mii de masini de vending. Nici la Cash nici la card nu dau bon. Aparent, legal. La fel la spalatorii. DE CE ca proprietar de retea de incarcare nu ai face incarcarea cat mai usoara? Chiar si cu cash pentru bosorogii aia care scot toti banii de pensie ca sa aiba banu' in mana? Ah, trebuie omu sa isi faca cont pe nush ce aplicatie...si daca app crapa sau nu o actualizat-o la timp, ramane acolo si nu mai face nimic. Baga nene acolo: plata cu APP cu direct debit de pe card, cu cardul direct, cu cash. 
Ah nu, stai ca e mai usor sa zici ca legislatia nu-ti permite, ca bonuri ca etc... 

ce anume nu am inteles eu? Ti-am explicat de 3 ori ca e vorba de legislatie. Exceptie pt spalatorii si masini de vending, dar nu pt statii. De cate ori sa scriu... asta e legislatia in acest moment. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/8/2024 at 6:32 PM, Emy D said:

Da, sigur...va crede cine va incalta. :)


superb limbah, colegial! Fa un experiment, inchide masina in garaj, porneste motorul termic si stai 10 minute. Atat, nu mai mult.

Apoi acelasi experiment cu o electrica. O sa intelegi care polueaza si care nu
 

On 10/8/2024 at 9:13 PM, EEXCALADE said:

Sigur ca nu ,asta e doar un minus care se adauga la celelalte .

Si e un minus penibil pentru nivelul la care e tehnologia acum.

e un minus doar azi, in Romania. De ce crezi ca poti cumpara cu cardul parcare, dar nu poti plati la incarcare? Doar legislatia e problema. 

Nu avem chiar cei mai performanti politicieni din Europa, asa cum stii

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/8/2024 at 10:27 PM, Emy D said:

Uite, ca eu pastrez Golful, il intretin sa mearga cat mai mult si cat mai bine si nu fac parte din categorie consumerista. Imi cumpar doar necesarul in 95% din cazuri. No, eu salvez planeta in felul meu. :)

Corect, dar asta e o postare de genul "vand Golf 4", nu are legatura cu topicul in final, e vorba de cei care vor acum o masina noua, sau de cei care vor dori in viitor.

Oricat ai trage de o masina veche, ea va trebui inlocuita la un mom dat

On 10/8/2024 at 10:43 PM, Dolfin said:

Cred ca mai am pe undeva un PrtScrn cu senzorii de poluare din Bucuresti, cei independenti, intr-o zi de Luni, prin Iunie, cand Bucurestiul era blocat de trafic iar prin centru acestia indicau "Good, 48 US AQI".

Mie imi afiseaza Tesla pe ecran AQI tot timpul mai nou... in general e ok.

Totusi, daca stai in spatele unei masini termice, fie ca isi face regenerare, fie ca e motocicleta si nu are catalizator, orice motiv ar fi, efectiv te omoara cu mirosul, daca esti pe bicicleta sau alte asemenea... Adica da, argumentul cu AQI e corect, dar totusi cu un experiment simplu realizezi ca e nasol de tot cu termica

 

Alta chestie, mai ales vara, cand treci pe langa o termica, simti in jurul ei ca fierbe aerul... la electrica nu ai deloc senzatia asta.

On 10/9/2024 at 9:25 AM, EEXCALADE said:

La benzinarii mai ai si varianta cash .

18x2.39 = 43.2 /7 =6.4L/100 km.

Mai e convenabila daca incarci la pretul asta ?

Diferenta de consum (sa zicem ca o termica ia 8L ) compenseaza “disconfortul” ?

Depinde ce comparam.

 

O electrica consuma mai putin in oras in aglomeratie, o termica consuma mai mult.

 

Am zis, cu 1.0 TSI 110cp pe o masinuta f micuta, consumul vara cand AC ul nu lasa start-stopul sa functioneze, am vazut si 13 litri

 

Daca compar consumul cu o electrica care pe langa acel 1.0 TSI e racheta, atunci merita. 

 

Nici cu Passatul diesel nu scoteam 8 in oras decat f greu, poate reuseam uneori cu greu, dar ma gandeam ca omor cutia si motorul subturate... E vesnica discutia cu DSGul tinut in Sport ca sa nu mai schimbe asa de jos, trepidatii etc... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 minutes ago, detinator said:

e un minus doar azi

Dupa cum arata situatia constructorilor si cifrele de vanzari minusurile de azi se transforma maine in istorie.

Asa se intampla intotdeauna cand pui carul inaintea boilor .

Nu stiu cum au calculat ei ca in 10 ani ne vom imbogati cu totii ,suficient cat sa ne permitem sa ne mutam la case ,unde vom incarca masini electrice noi pe care le schimbam la terminarea garantiei .

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, CristiALF said:

Bine de stiut :tomato:

Luni am schimbat si eu parbrizul pe Casco, la Midocar. Factura catre Allianz: dAcat 4200 lei :D + 600 lei partea mea de fransiza 

 

in conditiile astea, pare ca e valabil pt orice masina problema cu dauna economica... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 minutes ago, detinator said:

O electrica consuma mai putin in oras in aglomeratie, o termica consuma mai mult.

Gasesti mai sus un grafic ,calculele sunt facute pe marca ta favorita.

20 minutes ago, detinator said:

fie ca e motocicleta si nu are catalizator, orice motiv ar fi, efectiv te omoara cu mirosul

Ca toate termicile sa poata fi inlocuite inseamna ca o electrica sh trebuie sa ajunga la valoarea de 2-5.000 € ,functionala ,fara risc major de dauna totala .

Ia in calcul ca majoritatea masinilor din RO (si nu numai ) sunt vechi si foarte vechi ,si asta din cauza faptului ca oamenii nu au bani .

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O masina cu motor clasic, pe carburant, are o dauna economica totala cand are multi ani vechime/multi km/daune majore, cu pasagerii supravetuind miraculos.

O Tesla  poate sa necesite reparatii mai scumpe decat valoarea ei de piata, cu daune relativ mici din punct de vedere fizic, dar extrem de costisitoare.

Masini relativ noi, cu 10-20.000 km.

Daca e deformat pachetul de baterii, orice electrica e kaput, dauna totala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

43 minutes ago, detinator said:

Daca compar consumul cu o electrica care pe langa acel 1.0 TSI e racheta, atunci merita

Am inteles de ce sunt asa bune ,dar ar fi bine sa ne spui si de ce oamenii nu le mai vor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca pe langa celelalte dezavantaje (ca sunt scumpe, ca nu au autonomie mare, ca nu te poti baza pe ele, ca in caz de accident risti sa nu o mai poti repara, ca ai nevoie de aplicatii/card sa o poti folosi, etc etc etc), mai sunt si prejudecatile: ca electricele iau foc, ca faci cancer de la stat in ele pe termen lung, etc etc.

 

Lumea vrea predictibilitate,  masinile electrice nu ofera asta. O termica de bine de rau o mai repari si o poti vinde.

 

P.S. oricat de absurde ar parea temerile de mai sus, stiu personal oameni care desi ar putea detine o masina electrica (stau la casa, au suficiente resurse financiare, pot incarca la priza) pur si simplu nu vor sa se complice: "ok, nu ia foc, dar daca ia? si daca ia foc in garaj? hai ca daca arde pe strada aia e, dar daca arde in garaj si iti ia foc casa? care is riscurile sa se intample asta, probabil spre zero, dar daca se intampla, de ce sa risti?" 

 

Am tot amanat sa aduc in discutie si argumentul asta pt ca nu is adeptul conspiratiilor, dar realitatea e ca...unu din motivele pt care nu se vand e si asta.

 

 

Stiu ca ar trebui sa vorbim despre VAG, dar Tesla Model 3 Long Range cu 702km autonomie a aparut in configurator la 44.990 euro (inainte de a scadea rabla). Hai ca parca parca incepe sa merite. Eu unul asa ceva as cumpara daca ar fi sa achizitionez o masina noua acum.

 

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

54 minutes ago, cj.Paul said:

Tesla Model 3 Long Range cu 702km

Suna bine dar autonomia asta sa nu fie doar pe hartie ,sau doar in anumite conditii (preincalzita ,fara AC ,max 80 km/h….)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe hartie e simplu sa pui km :lol: 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e doar pe hartie, zic eu. O fosta colega si-a cumparat Tesla model Y si saptamana trecuta a ridicat-o de la dealer, ca sa mearga acasa la Cluj, unde locuieste in prezent. Eu am cam speriat-o spunandu-i ca nu o sa ii ajunga acumulatorul pana acolo, si ca va trebui sa incarce pe drum (sunt 450 km, si peste 6 ore de condus). Ei bine, a plecat cu acumulatorul complet incarcat din Bucuresti, s-a mai plimbat cel putin o ora prin oras pana a iesit, a facut un popas pe Valea Oltului, si seara m-a sunat sa imi spuna ca acumulatorul i-a ajuns cu brio pana la Cluj, fara sa il incarce pe drum (ba chiar mai avea ceva curent in acumulator). Deci la Tesla se pare ca autonomia este si in realitate, nu doar pe hartie. Uite ca nu stiu daca are model Standard range (455 km autonomie) sau Long range (507 km).

Modificat de vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde si cum s-a dus pana la Cluj, ca daca a mers doar dupa camioane normal ca poti face 450-500km. Daca mergi cat tot omul, 130-140kmh autostrazi, si mai faci si cate o depasire pe ici pe colo, sa nu dormi la volan, deja consumul e altul. Din LR ala de 700km autonomie pe hartie realist cred ca doar vreun 500-550km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, vizitator said:

Nu e doar pe hartie, zic eu

Vom vedea.

Exista si povestea de la extrema cealalta :

model 3 2024 ,Bacau - Bucuresti ,la Buzau a trebuit sa caute statie de incarcare ca sa ajunga la Bucuresti ,desi la plecare din Bacau autonomia zicea ca ajunge la destinatie .

Omul venea de pe o termica 3.0 V6 benzina ,acum model 3 urmeaza sa intre la vanzare :D

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, halamadrid said:

Daca e deformat pachetul de baterii, orice electrica e kaput, dauna totala.

 

Hai că nu au proiectat totuși ambalaje de biscuiți când au băgat bateriile in acel "pachet".

2 cazuri concrete:

1- daca ajungi cu o daună la partea laterală a unei carcase de baterie mașina aia e daună totală structural mai mult ca sigur, fără să facem referire la baterie, deci nu ne batem capul mai tare, așa că punem cazul;

2-daca deformezi partea inferioara a carcasei de baterie trebuie sa te strădui destul de tare încât e protejată de un scut gros, iar chiar și în cazul în care se deformează și necesită înlocuire șansele să ajungi la modul sunt minime, iar costurile pieselor (carcasa+altele) cu manopera se învârt în jurul a 20-30000 lei, o sumă considerabilă, dar exclusă varianta de daună totală.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la lovirea bateriei pe dedesubt, nici pe departe nu este asa.

Carcasa bateriei se indoaie destul de usor, masina grea (citeste pe afara experientele reale ale utilizatorilor de Tesla, unele s-au deformat din lovit pietre, altii din coborarea gresita de borduri), iar Tesla trateaza foarte serios orice deformare, chiar si de cativa mm, care atinge un element al bateriei se schimba toata bateria, pe costul asigurarii.

 

Orice Tesla inundata (se considera inundata daca bateria este imersa) este considerata cu risc de incendiu, Florida State Fire Marshall Jimmy Patronis a avertizat despre aceste lucruri inainte de uraganul Milton, informand presa ca, pana acum, dupa uraganul Helen au fost inregistrate "48 lithium-ion battery fires" care au dus la 11 incendii asociate cu EV. 

 

Ne gandim doar la Bucuresti, cand a plouat torential in seara concertului Cold Play, Piata Muncii, Bulevardul Uniirii la intersectii, in Piata Unirii, Bulevardul Marasesti, etc apa trecea de axul rotilor, nici un ride-share EV nu era disponibil, nu existau in aplicatii, vatmanii erau singurii inconstienti, dar nu este materialul lor rulant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele menționate de mine fac referire la modelele din grup, pentru orice model exista soluție de reparație a bateriilor, nu doar de înlocuire completa. La Tesla din ce știu, oficial (ex. decontare pe asigurare) nu se poate interveni asupra lor, doar demontare/montare.

 

Legat de imersarea bateriei in apa, da, evident e daună totală. Totodată dacă privim invers, in cazul unui incendiu la EV-uri, una din măsurile luate de pompieri presupune imersarea bateriei in apă timp de 48 ore încât să se descarce toate celulele sa nu existe vreun risc suplimentar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi, pentru ca am avut iar drum pe Transfagarasan, am prins o pleiada de masini de la PBV si PBN (cred ca erau la "tim bilding" la Posada) printre care:

- tiguan nou

- multe cupre

- cateva golfuri

- cateva audi

- cateva porsche inclusiv un taycan "brek" care e pur si simplu spectacol

 

Insa, de departe, bai dar de departe, masina care mi-a atras atentia a fost o Skoda Eniaq coupe verde/galben/ceva strident.

 

Ah, asta era singura parcata la hotel.

 

Trista masina...

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/10/2024 at 12:54 PM, EEXCALADE said:

Gasesti mai sus un grafic ,calculele sunt facute pe marca ta favorita.

La ce te referi, care e marca mea favorita? nu imi amintesc sa fi precizat ca am o marca  favorita! daca se vrea o intepatura sau un atac, te rog Catalin, sa purtam un dialog civilizat cum am reusit si pana acum in alte discutii. Da-le naiba de electrice, nu cred ca e chiar asa important subiectul asta sa uitam ca ne "cunoastem" de mult

On 10/10/2024 at 12:54 PM, EEXCALADE said:

Ca toate termicile sa poata fi inlocuite inseamna ca o electrica sh trebuie sa ajunga la valoarea de 2-5.000 € ,functionala ,fara risc major de dauna totala .

Ia in calcul ca majoritatea masinilor din RO (si nu numai ) sunt vechi si foarte vechi ,si asta din cauza faptului ca oamenii nu au bani .

da, si eu zic asta de ani de zile... viitorul e incert si putin ciudat, la ce se intampla prin lume 

On 10/10/2024 at 1:23 PM, EEXCALADE said:

Am inteles de ce sunt asa bune ,dar ar fi bine sa ne spui si de ce oamenii nu le mai vor .

nu e treaba mea sa explic ceva, eu pot doar sa dau unele info din experienta mea cu ele, daca nu ajuta la nimic, renunt si gata, nu imi aduce niciun folos participarea la acest topic.

 

On 10/10/2024 at 1:03 PM, halamadrid said:

O masina cu motor clasic, pe carburant, are o dauna economica totala cand are multi ani vechime/multi km/daune majore, cu pasagerii supravetuind miraculos.

O Tesla  poate sa necesite reparatii mai scumpe decat valoarea ei de piata, cu daune relativ mici din punct de vedere fizic, dar extrem de costisitoare.

Masini relativ noi, cu 10-20.000 km.

Daca e deformat pachetul de baterii, orice electrica e kaput, dauna totala.

orice masina poate sa necesite reparatii mai scumpe decat valoarea ei de piata!!!

 

Passat 1.5 TSI "in familie" nou nout, a lovit o bordura de la o intrare de Lidl in sect 3, masina arata intreaga in poze, dar a fost declarata dauna totala pt ca o ureche a motorului s-a rupt si nu se accepta sudura pe acel material din care e facut motorul... 

 

Repet, in poze, masina arata practic impecabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!