Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

1 hour ago, detinator said:

 

 

Asa este, totusi lucrurile se schimba in bine. Se pare ca plata cu cardul direct in Romania nu se implementeaza din cauza unor tampenii legislative, obligatia emiterii de bon fiscal pe hartie, si proprietarii de statii refuza sa isi asume ca trebuie sa schimbe ei role toata ziua la statii. Asta o stiu de la proprietarul unei retele din Ro.

Candva, va fi si in Romania o legislatie coerenta... in maxim 50 de ani

 

Asta e un argument tipic pentru "biznismanu" roman, cu gandul la evaziune vs corectitudine. Dar ce sa facem, dam crezare ca oamenii au cele mai bune intentii.

 

La chargerele LIDL/KAUFLAND/TESLA primesti bonuri?

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, detinator a scris:

obligatia emiterii de bon fiscal pe hartie

Cei cu vending machines nu se obosesc sa dea vreo hartie / bon la plata cu cardul. Nu inteleg de ce cei cu chargerele nu ar face la fel... ?! Ah, scuza ca sa nu investeasca. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la spalatoriile automate pentru masini nu iti da bon, daca platesti cu cardul. Selectezi suma ce vrei sa o platesti, pui cardul, iti cad fisele, si asta e tot, nu primesti niciun bon. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, detinator said:

Candva, va fi si in Romania

Da,doar ca intre timp …oamenii devin din ce in ce mai reticienti si companiile ajung in pragul falimentelor 

5 hours ago, detinator said:

am mai raspuns la asta, nu e un topic strict despre VAG. daca gresesc, rog sa fiu corectat

“Ultima și cea mai importantă regulă: menținerea discuțiilor în cadrul obiectivului principal al acestui forum: mașinile VAG.
Discuțiile care nu corespund acestei ultime reguli vor fi descurajate indiferent pe ce arie se va încerca purtarea lor.”

https://vwforum.ro/guidelines/

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, ili2k2 said:

@detinator - au inceput de vreun an si aparatele de cafea sa fie dotate pentru plata cu cardul si nu elibereaza nici un bon... hai ca se poate, exista un precedent.

PS: Eu masina in proportie de 99% o alimentez acasa/panouri pv - (restul de 1% e cand se duce la revizie :)) ).

Iar cat despre cat merita masina electrica, depinde de utilizare. La mine cel putin pentru oras mi se pare ideala, dar prefer dieselul la drum lung.

Si ca sa nu imi bat capul, in garaj sta langa doua dizele.. sa se certe intre ele cu argumentele lor.

aparatele de cafea au exceptie in lege, statiile de incarcare nu au.

 

Eu la revizii am avut parte si de masina pusa la incarcat, uneori. Nu tot timpul, am impresia ca la PBN de ex daca ceri, trebuie sa o cam puna la incarcat.

 

Tu preferi dieselul la drum lung, altii au zis mai sus ca "e simplu, benzina, nu diesel"... iata de ce tot repet eu ca nu e simplu deloc.

 

Fiecare are preferintele lui, si nu cred ca putem fi toti la fel. 

4 hours ago, cristi511 said:

 

Asta e un argument tipic pentru "biznismanu" roman, cu gandul la evaziune vs corectitudine. Dar ce sa facem, dam crezare ca oamenii au cele mai bune intentii.

 

La chargerele LIDL/KAUFLAND/TESLA primesti bonuri?

ce evaziune omule, macar nu sari cu acuzatii... daca nu stii care e situatia cu legislatia din Ro. Pe de o parte vrei statii peste tot, si la tara si pe varf de munte, pe de alta vrei sa mearga unu sa schimbe rolele de hartie doar pt ca asa vrea legislatia debila din Ro

 

Stiu f f bine cum merge treaba si la Lild/TEsla, dar stiu si de cerintele cu rola de hartie. Citez: "nu avem exceptie in romania ptr serviciile de incarcare precum avem ptr automatele de bauturi si servicii de carwash sau parcare. Nu stau sa imi iau autorizatie de la primaria locala ptr fiecare statie si sa schimb role de hartie pe POS in toata tara."

4 hours ago, Emy D said:

Cei cu vending machines nu se obosesc sa dea vreo hartie / bon la plata cu cardul. Nu inteleg de ce cei cu chargerele nu ar face la fel... ?! Ah, scuza ca sa nu investeasca. 

ma dar repede sariti ma cu acuzatii... nu apuca omu sa respire sa demonteze conspiratiile si acuzatiile lansate fara nicio jena... 

Cand nu cunoastem un domeniu, de ce sa fim asa de vehementi?

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, EEXCALADE said:

Da,doar ca intre timp …oamenii devin din ce in ce mai reticienti si companiile ajung in pragul falimentelor 

din ce vad pe aici, nu lipsa platii cu cardul e motivul pt care zice lumea ca nu merita :) eu de 4 ani doar cu electrice merg, mi-am facut datoria, sa zicem asa...

Oricum, aberatiile astea legislative afecteaza multe domenii in Ro, si oricum exista solutii.

Am si mentionat, Eldrive are deja acum o retea care merge Plug&Charge

 

Dar ne concentram pe aspectele negative, nu ti se pare? Am explicat de ce nu se poate plati cu cardul in Ro (cerintele pt role de hartie), si uita-te cati au sarit repede cu acuzatii de mentalitati, evaziune etc etc... :) 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator incerc sa tin tonul jovial, ironic, amuzant. Altfel, grija la limbaj ca nu ne tragem de sireturi. 

 

Parerea mea, umila si lipsita de substanta, asa cum sustii fara sa ne cunoastem, este ca toata lumea din universul asta fortat al electrificarii urmareste sa castige ceva de pe urma altcuiva.

 

Partea de chargere, ca biznis, asa cum o vad eu, are cateva mari probleme in a fi sustenabila si profitabila pe termen mediu si lung:

- avansul tehnologic al bateriilor. Practic, in 10 ani autonomia bateriilor este x4 si inca suntem la inceput. O sa devina inutil sa ai statii de incarcare din 200 in 200 de km;

- pretul energiei. Din momentul in care se vor scoate subventiile si plafonarile, va deveni cel putin la fel de scump sa "faci plinul" cu electroni, daca nu chiar mai scump decat in cazul unei ICE;

- rata de "acceptare" a EV-urilor in piata. In lipsa subventionarii masive din banii TUTUROR, nici dracu nu cumpara o masina electrica;

- orice BP facut chiar si cu AI iti va spune ca e important sa tii cont de nevoile clientului. Pai in cazul de fata, tocmai citatul tau de mai sus confirma ce spun;

 

Taria cu care sustii ev-urile, doar pentru ca de 4 ani tie iti merge bine, si inversunarea cu care ni se impinge in fata EV-ul ca salvare a planetei nu face decat sa confirme caracterul fortat al intregii scheme.

 

Daca e nevoie, ma duc pe balcon si iti fac o poza care face nu cat 1000 de cuvinte, ci cat o intreaga lucrare "stiintifica" despre cum EV-urile si mai ales PC-urile (personal cars) vor salva Planeta si pe noi odata cu ea. Adica, in termeni simpli, am o parcare in care sunt in orice moment al unui interval de 24h, peste 500 de tiruri....si niste trenuri. si zeci de utilaje industriale care functioneaza pe dinozauri lichizi. 

 

Daca tehnologia era eficienta cu adevarat si rentabila dpdv economic, toate companiile mari se aliniau si se grabeau sa o adopte, insemnand un plus la profitabilitate si un minus la cheltuielile operationale. 

 

Mai eco/green/eficient sau cum vrei tu sa ii spui este ca fiecare dintre noi sa planteze niste copaci, niste plante, orice e verde :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avioane, vapoare, utilaje grele, etc... dar planeta se salveaza doar prin Europa care adopta schizofrenic isteria in masa a electricelor.

Au totusi un avantaj, ca in oras, cat de cat, cred ca se va putea simti un aer mai decent, ne mai avand toata poluarea sub nas.

Asta in ideea in care TOATE mijloacele de acces sa fie la fel: dube, autobuze, camioane, etc ( you get the point ). Ca degeaba va luati electrice daca vine Dorel cu o duba de 30 de ani, sparta, rupta, coapta, cu poluare cat 1000 de ICE-uri EURO6, dar cu ITP-ul la zi, tot nu rezolva mare lucru.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, detinator said:

si oricum exista solutii.

Da ,doar vointa nu e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, tavitara a scris:

Pai unde sunt fizic 60% din sticlele de plastic de ex ?

Delta e din raportare: pana la data X s-au vandut (exemplu) 1000 000 sticle (presupunem plastic). 

Pana la data de X s-au returnat doar 400 000 sticle. Unde sunt restul? Pai sticlele nu le-au returnat oamenii inca/nu au avut timp/nu au consumat bauturile. Niciodata nu vor putea face o raportare 1:1... 

Exemplu: ultimele bauturi le-am luat acum 1 luna. Aprox. Si am 2 plase de recipiente in pivnita si nu am avut cand sa le duc. Candva mi-o face timp...dar nu am cand acum. Deci, in raportarea lor apare ca am luat 50 recipiente si nu am returnat niciunul. 

 

în urmă cu 1 oră, acidone77 a scris:

dar planeta se salveaza doar prin Europa care adopta schizofrenic isteria in masa a electricelor


Stai ca acum se vine cu "da' dar fiecare face cate ceva in dreptul lui si uite asa se schimba "vremea". DAR ce uitam: am masina electrica, dar an de an, trebuie neaparat sa am noul iPhone. Noul TV, noul Laptop, noul PC de gaming, mobila noua ca aia veche e doar veche... haine noi lunar, etc. DAR avem masina electrica si salvam planeta. 
Yep, sure.... 😐

 

în urmă cu 1 oră, acidone77 a scris:

Au totusi un avantaj, ca in oras, cat de cat, cred ca se va putea simti un aer mai decent, ne mai avand toata poluarea sub nas

Oarecum. bate un pic vantul dinspre Glina sau alte gropi de gunoi si hop, ca pute de iti trebuie masca de gaze. 

ps: cum era in pandemie cand nu era nici o urma de masina prin oras si senzorii de calitate a aerului erau toti rosii? Tot ICE-urile erau de vina si EV erau salvarea planetei? 

Da, sigur...va crede cine va incalta. :)

 

în urmă cu 2 ore, detinator a scris:

ma dar repede sariti ma cu acuzatii... nu apuca omu sa respire sa demonteze conspiratiile si acuzatiile lansate fara nicio jena... 

Cand nu cunoastem un domeniu, de ce sa fim asa de vehementi?

Ce zic eu si ce intelegi tu. 🤦‍♂️

Sunt zeci de mii de masini de vending. Nici la Cash nici la card nu dau bon. Aparent, legal. La fel la spalatorii. DE CE ca proprietar de retea de incarcare nu ai face incarcarea cat mai usoara? Chiar si cu cash pentru bosorogii aia care scot toti banii de pensie ca sa aiba banu' in mana? Ah, trebuie omu sa isi faca cont pe nush ce aplicatie...si daca app crapa sau nu o actualizat-o la timp, ramane acolo si nu mai face nimic. Baga nene acolo: plata cu APP cu direct debit de pe card, cu cardul direct, cu cash. 
Ah nu, stai ca e mai usor sa zici ca legislatia nu-ti permite, ca bonuri ca etc... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, detinator said:

nu lipsa platii cu cardul e motivul pt care zice lumea ca nu merita

Sigur ca nu ,asta e doar un minus care se adauga la celelalte .

Si e un minus penibil pentru nivelul la care e tehnologia acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Emy D said:

 


Stai ca acum se vine cu "da' dar fiecare face cate ceva in dreptul lui si uite asa se schimba "vremea". DAR ce uitam: am masina electrica, dar an de an, trebuie neaparat sa am noul iPhone. Noul TV, noul Laptop, noul PC de gaming, mobila noua ca aia veche e doar veche... haine noi lunar, etc. DAR avem masina electrica si salvam planeta. 
Yep, sure.... 😐

 

 

 

Si totusi Roma nu a fost construita intr-o zi..

 

 Maine se face un televot cu donatie pentru ....x motiv. Tu ce faci ? Nu donezi pentru ca "de ce sa dau eu?, daca nu dau toti cunoscutii mei, e clar!, nu se va realiza nimic, nu va dona lumea, nici nu se vor strange banii, nu are rost!". Nu donezi pentru ca pur si simplu nu vrei / nu te intereseaza. Donezi daca vrei / te preocupa. 

La fel si cu electricele: iti iei daca vrei, altfel nu iti iei. Dar sa zici ca nu iti iei pentru ca nu imi iau eu si deci, nu are rost,...asta e...🤡

 

Quote

Avioane, vapoare, utilaje grele, etc... dar planeta se salveaza doar prin Europa care adopta schizofrenic isteria in masa a electricelor.

 

Eu nu sunt cu electricele, chiar deloc! Dar faptul ca Europa vrea si restul continentelor nu (lucru adevarat si drept urmare loveste puternic Europa dpdv economic), asta nu inseamna ca nimeni nu trebuie sa faca nimic. 

 

 

 

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si EV-urile ,ca motorul diesel ,nu au fost si nu sunt  inventate in interesul cetatenilor sau in favoarea mediului  ,ci in interesele guvernelor si a unor companii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vine asa: 
Motorul: mai ieftin de produs

materialele = mai mult din materiale reciclate = mai ieftin.
electronica ? mai putine butoane, totul dus intr-o tableta = mai ieftin

per total = masina mai scumpa. 

beneficiu mai mare pt producator. yay! sa salvam planeta ca facem bani gramada si salvand planeta. Eventual ii fortam si pe altii sa cumpere cu motivul asta. 

41 minute în urmă, CristiALF a scris:

Maine se face un televot cu donatie pentru ....x motiv. Tu ce faci ? Nu donezi pentru ca "de ce sa dau eu?, daca nu dau toti cunoscutii mei, e clar!, nu se va realiza nimic, nu va dona lumea, nici nu se vor strange banii, nu are rost!". Nu donezi pentru ca pur si simplu nu vrei / nu te intereseaza. Donezi daca vrei / te preocupa. 

La fel si cu electricele: iti iei daca vrei, altfel nu iti iei. Dar sa zici ca nu iti iei pentru ca nu imi iau eu si deci, nu are rost,...asta e...🤡


Asta presupunand ca strangerea respectiva e valida si aduce un beneficiu major. :)  dar cum nu stii, poti alege sa "investesti" sau sa nu. E foarte simplu. Mie nu mi se potriveste o masina electrica, sau daca ar fi sa mi se potriveasca pt 70-80% din drumurile facute e cu mult peste puterile mele financiare momentan. Aleg sa NU investesc in asa ceva. Peste ceva ani, poate. 
Ce doream eu sa arat e ca degeaba ne luam EV dar suntem ipocriti si consumam ca disperatii toate porcariile pe care le schimbam constant. Uite, ca eu pastrez Golful, il intretin sa mearga cat mai mult si cat mai bine si nu fac parte din categorie consumerista. Imi cumpar doar necesarul in 95% din cazuri. No, eu salvez planeta in felul meu. :)




 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, Emy D a scris:

ps: cum era in pandemie cand nu era nici o urma de masina prin oras si senzorii de calitate a aerului erau toti rosii? Tot ICE-urile erau de vina si EV erau salvarea planetei? 

 

Foarte corecta observatia, in zilele de iarna de sarbatori legale cand este frig afara, masini sunt foarte putine in trafic in schimb toate statiile indica depasiri, pentru ca atunci lumea incepe sa foloseasca sobele din case (inca exista multe in Bucuresti!), centralele de apartament si piesa de rezistenta, CET-urile cand trec pe pacura pentru a reduce consumul de gaz, sa-l lase pentru consumatorii casnici.

Toate acestea se cunosc de catre cei care monitorizeaza, insa narativul oficial este despre masini si poluarea produsa de ele, trebuie creat cadrul general pentru introducerea de taxe de acces in oras, interzicerea ICE-urile, reducerea drepturilor tuturor.

 

Cred ca mai am pe undeva un PrtScrn cu senzorii de poluare din Bucuresti, cei independenti, intr-o zi de Luni, prin Iunie, cand Bucurestiul era blocat de trafic iar prin centru acestia indicau "Good, 48 US AQI".

 

Impunerea Green Deal (EV, eliminare hidrocarburi, etc) este doar pentru a va disciplina inconstient, nu este despre poluare.

 

Insa, daca ne uitam la toti indicatorii economici, gradul de indatorare al USA, EU, nu in ultimul rand al Romaniei, prabusirea vine mai repede ca orice termen de implementare din Green Deal.
Problema este ca nu moare doar capra lor, mor si caprele noastre...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

40 minutes ago, Dolfin said:

 

Impunerea Green Deal (EV, eliminare hidrocarburi, etc) este doar pentru a va disciplina inconstient, nu este despre poluare.

 

Intreb, fara iz sau ideea de flame: e un motiv anume pentru care te excluzi din formularea de mai sus?

 

Personal nu vreau ca copiii mei sa creasca intr-o lume controlata in exces, pe care noi am permis-o. 

 

Cat priveste poluarea, daca ei vor alege sa vada si cu mintea nu doar cu ochii, vor descoperi ca exista viata dincolo de marile aglomerari urbane, viata poate mai calitativa, mai frumoasa si clar mai linistita.

 

Eu am plecat din București pentru ca nu am mai suportat aglomeratia. Am renuntat prin asta la eventualele oportunitati si/sau la alte chestii care tin de placerile personale insa consider ca per total am iesit mai castigat. 

 

Da, dimineata imi beau cafeaua in padure, cu picioarele pe iarba uda. Inca am NATURA pe langa mine, iar asta devine rapid un lux.

 

Ultimii 4 ani mi-au deschis ochii in ceea ce priveste controlul maselor dar si prostia umana. Ambele sunt fara limite si exploatate inspre profit si asimilare de putere. Si nimeni nu e imun la niciuna, depinde doar momentul in care te prinde...

 

Nimic, dar absolut niciun lucru care NU este validat de trecerea timpului si asimilat natural de societate NU este benefic!

 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
22 hours ago, ili2k2 said:

Pe de alta parte asta cu aplicatie, blocat banii inainte, etc mi se pare o chestie aiurea.. Ca sa alimentezi cu benzina procedeaza la fel benzinaria?.. Adica inainte sa bagi furtunul iti blocheaza bani pe card si dai drumul la aplicatie?

 

da asa este in toate benzinariile self de Franta, Luxemburg si Germania.  E normal sa-si faca blocat XXX euro dupa care sa- ramana cat ai pus. Si din pacate daca la Tesla de exemplu preautorizeaza 25euro (care la bateria mea e suficient mereu de un plin) la benzinarie blocheaza 75-100euro. Ah da.. si in Suedia-Finlanda-Norvegia e asa. Ca am fost cu Golf Sportsvan pe acolo si la fel era la statie prin toate satele pe unde am bagat benzina. 

Singurul inconvenient patit si la benzina cat si la alimentat cu curent este ca daca a dat ceva eroare statia raman preautorizati banii aia intre 1h si maxim 24h. Deci daca ai eroare de 5 ori in doua zile te uiti la ceva bani lipsa din card pana se intorc in soldul tau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La benzinarii mai ai si varianta cash .

17 hours ago, detinator said:

Eldrive

18x2.39 = 43.2 /7 =6.4L/100 km.

Mai e convenabila daca incarci la pretul asta ?

Diferenta de consum (sa zicem ca o termica ia 8L ) compenseaza “disconfortul” ?

 

051B420E-A110-4024-937D-2CC8CD67BC6F.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata am vazut in in trafic ciudatenia  asta din poza.

De curiozitate am cautat sa vad ce si cum, am gasit:  KUBA CITY 3000W 72V 58Ah autonomie 90 km viteza 25 km/h 3 pasageri fara permis.

30.000 lei~ 6.000 de euro

Eu m-as teme sa merg cu asa ceva prin Iasi, unde domneste tot mai mult legea junglei, cand  fiecare isi face loc  in trafic cu japca.

Dar, e o alternativa, macar gasesti loc de parcare mai usor.

In italia vazusem peste tot ceva asemanator,  Citroen Ami, dar eu am pe peste 1.85 m  si nu cred ca pot sa incap in ea.

Ciudatenia din poze pare mai inalta.

Kuba City.jpeg

Kuba City 2.jpeg

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Catalin , ai uitat de cuplu la pornirea de pe loc

Versus-urile astea sunt interminabile

Nu merita sa iti cumperi azi electrica doar ca sa faci economie ci ptr ca asa iti doresti

Au fost vremuri cu incarcare gratis , parcare gratis , taxe zero , subventii mari , etc

Au fost si daca inca mai sunt , in curand nu vor mai fi deloc

La fel cum anul viitor vom putea spune ca au fost alegeri anul asta , adica nu vor mai fi la anul alegeri ci va fi altceva care ne va afecta pe toti

Exact electricele vor fi problema

 

@halamadrid , e frumoasa masina , imi place portbagajul , pare ca incape si telefonul in el , oricum e o solutie daca nu ai bani de ID.7

 

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@EEXCALADE nu la toate. Tarile nordice nu aveau, in Franta am vazut asa. Chiar si in Eindhoven unde am ajuns 2021-2024 de cateva ori pe roti nu exista decat cu cardul, iar magazinul de benzinarie este dezafectat. Doar self-service cu cardul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

59 minute în urmă, EEXCALADE a scris:

18x2.39 = 43.2 /7 =6.4L/100 km.

6.48 % cu Golful meu pe ultimii 167974 km . :))

Deci, eu as recupera "investitia" in...100 ani?  

Ah stai. Ca nu poluez in oras. dar bate vantul si aduce noxele de la CET sau de la gropile de gunoi / vreo fabrica si tot pute. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

39 minutes ago, tavitara said:

.....

 

@halamadrid , e frumoasa masina , imi place portbagajul , pare ca incape si telefonul in el , oricum e o solutie daca nu ai bani de ID.7

 

😀😀 Incape si laptopul.

 

 

 

Merită efortul să deții o mașină electrică? Concluzia unui șofer care conduce de patru ani un astfel de vehicul Acest text a fost copiat de pe Ziare.com Merită efortul să deții o mașină electrică? Concluzia unui șofer care conduce de patru ani un astfel de vehicul.

 

Mi-am luat libertatea sa selectez ce i s-a parut mie important, articolul intreg e pe ziare.com, soferul e din Marea Britanie.

 

https://ziare.com/masini-electrice/bilant-sofer-conduce-patru-ani-masina-electrica-1898803?utm_source=Newsletter_Ultimele_24h&utm_medium=Ziare.com&utm_campaign=Email_2024-10-09


 

Quote

 

Un profesor emerit de jurnalism la Universitatea Roehampton a condus o mașină electrică timp de 4 ani și a relatat experiența personală într-un articol publicat de publicația The Guardian.

Multe dintre dificultățile și dezavantajele inițiale rămân

"Am fost relativ printre primii care au adoptat un vehicul electric, cumpărând un Renault Zoe în toamna anului 2020, în timpul pandemiei. Părea logic să facem această alegere. La urma urmei, viitorul era electric, nu-i așa?

[...]

Ceea ce am presupus atunci a fost că guvernul va face lucrurile mai ușoare pentru vehiculele electrice. Dar, deși ne-am obișnuit acum cu stilul de viață electric, multe dintre dificultățile și dezavantajele inițiale rămân."

 

 

 


 

Quote

 

"După patru ani, momentul în care contractul de finanțare pentru mașina noastră expiră, ne aflăm în situația de a căuta o altă mașină, punându-ne o întrebare „eretică”: merită efortul să deții o mașină electrică? Viața ar putea fi mult mai ușoară dacă am renunța.

 

În conversația noastră cu dealerul despre "apropierea sfârșitului contractului de finanțare", aflăm că nu suntem singuri. "Am considerat de la sine înțeles", spune dealerul, "că ați venit să vă uitați la un hibrid. Toți ceilalți o fac". Statisticile publicate săptămâna trecută arată că percepția sa este corectă: entuziasmul pentru vehiculele electrice a stagnat, iar industria auto nu reușește să își îndeplinească obiectivele obligatorii de vânzări.

Spre deosebire de majoritatea șoferilor de vehicule electrice, nu avem un loc de parcare privat unde să încărcăm mașina în fața casei, așa că depindem de punctele de încărcare publice, în cazul nostru, în principal de încărcătoarele montate pe stâlpi de iluminat din sectorul Wandsworth, sud-vestul Londrei. Mașina noastră nu este doar pentru deplasări scurte urbane – orice călătorie cu mașina, oricât de lungă, este electrică. Dealerul este surprins că nu am renunțat de mult.

 

 


 

Quote

 

Dar multe benzinării au doar câteva și, pe măsură ce numărul de vehicule electrice crește, crește și presiunea asupra încărcătoarelor. Într-o călătorie recentă de întoarcere de la Lincoln, am întâlnit cozi lungi la trei benzinării de autostradă, fiecare având doar șase încărcătoare.

Nu s-a dezvoltat încă o adevărată etichetă a cozilor pentru vehiculele electrice, așa că a fost stresant să ne întrebăm dacă, după o așteptare lungă, cineva va încerca să se bage în față.

Din fericire, șoferii de vehicule electrice sunt rezonabili, așa că nu au existat certuri. Încă îmi pare rău că nu pot face călătorii mai lungi fără o planificare elaborată și o anxietate constantă legată de încărcare."

 

 


.

 

 

Quote

 

"Mașina pe care am cumpărat-o, deși de bază, era mult peste prețul unei mașini pe benzină echivalente. Dar vehiculele electrice sunt ieftine de condus, nu doar pentru că întreținerea este foarte ieftină. Încărcarea completă a bateriei, care oferă o autonomie de 230 de mile, costă aproximativ 11 lire sterline la încărcătoarele lente și 33 de lire sterline la cele rapide. Nu există taxă de drum.

 

În mod crucial, achiziția noastră pare a fi o achiziție proastă, deoarece valoarea mașinilor electrice la mâna a doua s-a prăbușit. După ce am anticipat că mașina își va menține cu ușurință valoarea din cauza cererii în creștere, datorăm companiei de finanțare mai mult decât valorează EV-ul nostru - din fericire, putem restitui mașina.

 

 

 

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

26 minutes ago, Emy D said:

48 % cu Golful

Pastreaza-l ,se anunta vremuri dificile 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   3 membri

    • MP79
    • AndreiSergiu1991
    • Hayate
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!