Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

  • Administrator
11 minute în urmă, detinator a scris:

...ma refeream la incercarea de a pleca cu cuplu maxim. La termica nu poti face asta decat pregatind motorul la turatie...

 

Man, m-ai zapacit de cateva posturi/pagini cu acel cuplu maxim la plecarea de pe loc. Treci peste te rog, toti cei care au citit au inteles la ce te referi, sunt convins de asta, dar, asta nu este un argument eficient pentru a cumpara o electrica, cel putin dpmdv si al celor din bula mea.

 

Titlu thread: "Mașini electrice - merita sau nu?" 

 

Urmatoarele posturi OFF TOPIC vor fi sterse si sanctionate.

 

Multumesc

Razvan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, detinator said:

 

Da.

Da.

Daca cineva isi imagineaza ca se dau trenduri la nivel mondial fara niciun calcul, si ca e singurul care s-a gandit sa calculeze, se inseala.

 

 

DA? Asa cum fac acum cu parcurile cu elicele de la eolienele care nu mai sunt functionale? parcuri intregi care polueaza si nu au solutii?

46 minutes ago, detinator said:

Poluarea se reduce din toate, si mie mi s-au parut bizare unele decizii de ex scaderea puterii maxime la aspiratoare, 

Alt rahat cu apa rece, cred ca toti cei care au avut un aspirator de 1400-2000 W, dupa ce le au schimbat, le au inlocuit de 2 =3 ori. Puterea lor mica, la ceva uzura, duc la scaderi drastice ale performantei aspiratorului.

 

samsungul meu de 1400 w, e undeva prin pod, dar functional dupa 16 ani de utilizare, celelate de 750-900 w le cam schimbi la 4-5 ani, Deci mai multe produse, probabil poluare mai mare

si ideea e, totusi de ce vrei sa pleci primul de la semafor? naibii, unii cu apucaturi de astea, s-au cam grabit spre moarte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Taadaaaaaa...acum face sens de ce a pupat in fund nenea jurnalistu pe toti care i-au dat masini electrice in ultima perioada. 

 

Link!

 

Siiiii...supriza surprizelor....ID7 are consum de 19.2 kwh (min 8.:10)...la mers in coloana si cu gandul de ajuns la destinatie. Super eficienta, da :) !

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am fost la Midocar si ma uitam la ID7 - e mare rau :eek:, probabil ca e o masina buna la drum lung, dar (sper sa nu ma insel) costa vreo 70-7x.000 EUR ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cat mai mare masina cu atat mai mare tableta

Cu ceva dotari cam la atat se ajunge

Da , iti sare in ochi prima data lungimea masinii

Nu imi place interiorul , cel putin la ce am vazut eu era negru gri dar nu arata premium deloc , boring

Poate pe alte culori arata altfel

Fata ptr mine asa si asa , nu e genul meu , spatele e ok , portbagaj OK , televizorul prea mare

Prea putine butoane , prea multe meniuri , pana si la geam se selecteaza butoanele fata spate cu alt buton ... e masina , trebuie condusa cu ochii la drum cu cu ochii in meniuri

Cam lunga si cam scumpa , dar na , asta e

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, cristi511 said:

ID7 are consum de 19.2 kwh

La 120-130 km/h pe autostrada oare cum se modifica datele ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19.2 ..... ati inteles gresit , 14 e cel real , Spring e mic copil

 

Dacia Spring, desemnată cea mai eficientă mașină electrică din Europa: Care este consumul mediu raportat

 

Dacia Spring a obținut valori de consum care coboară la 16,2 kWh/100 km, în testele la rece și la cald, cu niveluri mai ridicate pentru autostradă, respectiv 23 kWh/100 km, dar și la temperaturi scăzute, când a consumat 22,5 kWh/100 km.

Care este consumul mediu raportat

Consumul mediu a fost de 18,5 kWh/100 km, cu o autonomie medie calculată la 180 km, mult mai mică față de valoarea de 230 km anunțată de producător.

În situația cea mai nefavorabilă, Spring a beneficiat de o autonomie de 141 km, din cauza consumului de 23 kWh.

 

a1.jpg

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Azi noapte am visat ca plecam de pe loc cu maxim de cuplu de la 0 rotatii… a fost doar un vis 😟

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, skodamen said:

si ideea e, totusi de ce vrei sa pleci primul de la semafor? naibii, unii cu apucaturi de astea, s-au cam grabit spre moarte

of doamne... ok, o sa postez cu poze postarile care au fost facute:

- "tu obtii consum mic cu electrica pt ca nu mergi cu ea ca si cu o masina normala"

- masinile electrice incurca circulatia

- in acest context, cu astfel de postari, mi-am permis sa intreb cum adica nu merg cu ea ca si cu o masina normala, ba chiar o conduc "sportiv", daca tot am cuplul ala, sa am si ceva fun cu masina aia... ce as putea face ca sa nu mai fiu acuzat (evident fara niciun fel de logica si dovezi) ca nu e condusa ca o masina normala?

 

Daca plec cu motocicleta primul de la semafor, sau cu scuterul, plec pt ca asa se intampla prin natura lucrurilor, nu ca asta vreau neaparat. Asa pleaca aceste vehicule de pe loc, comparat cu altele. Sper ca acum s-a inteles... 

11 hours ago, AndreiSergiu1991 said:

Azi noapte am visat ca plecam de pe loc cu maxim de cuplu de la 0 rotatii… a fost doar un vis 😟

cu orice electrica poti face asta, nu e vis, nu ar trebui sa fie motiv de ironii... chiar nu inteleg postarea ta, ce sens are?

15 hours ago, tavitara said:

19.2 ..... ati inteles gresit , 14 e cel real , Spring e mic copil

 

Dacia Spring, desemnată cea mai eficientă mașină electrică din Europa: Care este consumul mediu raportat

 

Asta e ce imi raporteaza Tesla ca si consum. E pe undeva si consumul de la 0 km pana acum, o sa il caut

consum1.JPG

16 hours ago, EEXCALADE said:

La 120-130 km/h pe autostrada oare cum se modifica datele ? :)

Consumul din poza include in "Since Charging" si o bucata de A3 (Ploiesti Buc) cu viteze mari... f f mari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 kw/100km este mai mult decat decent. 

 

Nu incearca nimeni sa bage pe gat multimii masinile electrice. Ele acopera o nisa de consumatori. Cei care fie au conditiile perfecte pentru utilizare masina electrica, fie au placerea de a utiliza masina electrica.

Eu am de exemplu conditiile perfecte pt masina electrica - naveta in oras - incarcare acasa. 

 

De asta consider ca majoritatea se leaga aiurea de calitate, dotari, autonomie, etc

Poluante de fabricat sunt toate, nu doar electricele. 

POluante de utilizat sunt toate, nu doar electricele

Scump de utilizat sunt toate, nu doar electricele.

 

asa ca de ce se contreza lumea pe aici? 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

@detinatormai glumim si noi, prea va luati in serios :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, tavitara said:

Cu cat mai mare masina cu atat mai mare tableta

Cu ceva dotari cam la atat se ajunge

Da , iti sare in ochi prima data lungimea masinii

Nu imi place interiorul , cel putin la ce am vazut eu era negru gri dar nu arata premium deloc , boring

Poate pe alte culori arata altfel

Fata ptr mine asa si asa , nu e genul meu , spatele e ok , portbagaj OK , televizorul prea mare

Prea putine butoane , prea multe meniuri , pana si la geam se selecteaza butoanele fata spate cu alt buton ... e masina , trebuie condusa cu ochii la drum cu cu ochii in meniuri

Cam lunga si cam scumpa , dar na , asta e

M-am uitat fugitiv la masina, am deschis usile fata/spate, am aruncat un ochi, m-am bagat 5 secunde pe bancheta spate si cam asta a fost. Mie unul, in acest scurt interval, mi s-a parut foarte buna calitatea interiorului si am remarcat in primul rand scaunele care mi-au placut foarte mult (materiale, design).

Tabletele nu ma incanta nici pe mine, dar au toate, asa ca nu am acordat atentie acestui aspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Important e sa prezentam datele cat mai aproape de viata reala ,ca daca ne luam dupa unii colegi intelegem ca sunt  asa de convenabile ….si asta ar insemna ca e coada la comenzi de EV-uri ,ceea ce nu e deloc asa .

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se aplica la toate , consumurile la electrice nu difera prea mult de la marca la marca, pentru modele similare

 

este fizica de baza, greutati similare, puteri similare, baterii similare, etc motoarele electrice similare... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa salvam planeta!

 

 

Doua intrebari:

1. Cu ce categorie se conduce la peste 4 tone?

2. Oare ce se intampla in cazul unui impact cu orice mai mic de o "septica"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
On 10/3/2024 at 5:44 PM, detinator said:

Aici e o problema care tine de lipsa infrastructurii in general la noi. Insa anul asta deja e o explozie de statii noi, rapide, si cu plata directa, ai inregistrat masina o data si apoi bagi doar cablul si incarci direct... cam ca la Tesla Supercharger.

 

E un mare pas in față să se ajungă la Plug & Charge macar pentru jumătate din mărci daca nu toate.  Rar sunt pățit când am fost in deplasare să pierd 1-4minute până văd că a început încărcarea (deși am dat in app precum Ionity start/pay/plug) .  Rapid și eficient e sa cuplezi și să vezi peste 5-15secunde că încarcă (fix ca acasă).  Iar banii să se tragă de pe cont fără să mai dai tu clickuri in ceva app.  Până ajungem la asta rămâne ușor mai dificil pentru anumite persoane modul cum încarci la stații publice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Facand un exercitiu de imaginatie, lucrul asta e ft simplu de implementat.

 

Direcția generala este de a avea control remote asupra unor functii (momentan) ale masinii. Astfel, nu vad o problema in a duce lucrurile in zona de "telefon pe roti".

 

Iti creezi un cont de utilizator pentru masina -> iti instalezi o aplicatie bancara/non bancara care genereaza un iban -> elementele de identificare sunt preluate de sistemele masinii, in speta de BMS

-> la cuplarea oricarui charger identificarea se face automat si plata se executa la final (inainte de decuplare) cu o validare din telefon.

 

Nu as vrea sa gresesc dar cred ca toti pasii sunt pusi la punct, mai putin partea cu debitarea automata a unui cont bancar.

 

Easy peasy.

 

Edit: la toyota am cuplat un cont de gmail la masina, ca sa pot utiliza toate functiile. Daca aloc un card/cont pe gmail-ul respectiv si bifez 2 casute pentru plata automata a oricarei achizitii, e done deal.

 

Trebuie doar infrastructura stațiilor sa fie adusa la zi. Ceea ce cred ca se poate face cu un simplu update caci ele sunt deja legate la internet.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cu asta sa plecat gresit ,incarcarea ar trebui sa fie foarte facila : ajung la statie ,bag cablu ,ating cardul si gata .

Nu ar trebui cand ajung la statie sa trebuiesca sa scot IT-istul din mine (ca sa descarc aplicatii sa-mi fac conturi,transfer bani .....)

Majoritatea propietarilor de autoturisme  nu au cunostintele  minime de PC/IT ,unii nici adresa de email.....

 

 

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@EEXCALADE video pus de tine are 2 ani. Chiar s-au schimbat multe de atunci (eu sunt utilizator de EV din august 2023 si am remarcat schimbari mari pentru ca am conturi facute si primesc detalii despre ce se schimba)


@cristi511 la vacanta din primavara asta am vazut cateva statii prin Europa unde se putea face plata contactless cu cardul (POS gen). In Rompetro-Mol-OMV nu am vazut asa ceva (chiar daca sunt cu termica la incarcat ma uit la statiile de EV sa vad ce au mai adus in plus si inca sunt cam acelasi model "vechi" dependent de o aplicatie). 

Dar solutia cu Plug & charge chiar trebuie sa fie simpla. Fiecare producator de auto (macar astia europeni) nu le este greu sa comunice cu furnizorul de statie ceva detalii care sunt evident asociate unui cont deja facut de tine si doar incarci fara sa mai te uiti ca au blocat 25euro si apoi debiteaza cat ai incarcat sau au luat bani de pe portofelul electronic pre-incarcat de tine cu xxx lei inainte sa te apuci sa faci incarcarea. 

also @EEXCALADE daca nu ai adresa de email inseamna ca nu ai nici cont bancar / smartphone (android/apple). Ceea ce nu prea cred ca se mai intampla azi la posesorul de automobil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, voinea said:

Chiar s-au schimbat multe de atunci

Nu mai trebuie descarcata aplicatie si facut cont pt fiecare tip de statie ?

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, voinea said:

daca nu ai adresa de email inseamna ca nu ai nici cont bancar

Uni au email/card ,facute de altii ,doar ca sa primeasca salariu/pensia ,la taxe/impozite, facturi stau la coada ,desi se pot plati din aplicatie in 2 min.

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   3 membri

    • CristiALF
    • tzuicomicina
    • ssergiu14
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!