Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

ID3 are finisaje cel mult de nivelul unui Polo, masina arata foarte ieftin la interior (nici Golf 8 nu mai e cum era odata, dar se vede imediat diferenta), ba chiar am fost surprins sa vad ca locurile in spate la cap sunt inghesuite tare. Nici eu nu inteleg de ce nu pot sa faca electricele sa arate ca niste masini normale. Sunt exceptii, e adevarat. dar in zona de premium/lux. VW nu stie sa deseneze electrice, dar nu e singurul din piata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
în urmă cu 16 ore, Al Bundy a scris:

RABLA plus nu o aplici?

De ce sa aplici Rabla Plus? 

Cand compari doua "tigai", indiferent cum, nu compari motorizare, dotari, pret vanzare...fara discounturi de dealer? 

Asa ca, dpmdv, cum a comparat @halamadride corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/1/2024 at 12:03 PM, tavitara said:

Incearca sa mai zambesti uneori stimate coleg @detinator

Nu totul e in gri , nu toti au ceva cu tine sau cu toti B , X , Y sau cu altceva

Fiecare are o opinie , o idee , nu toti stau cu calculatorul dupa ei sa spuna la zecimala ceva

Nu poti combate absolut orice cuvant sau postare ca si cand e un atac la persoana care te vizeaza

Suntem oameni , nu roboti

Daca eu am postat ceva cu umor sper in loc sa fiu nervos , dupa o zi tampita in trafic , nu inseamna ca am ceva cu cineva

Iti doresc o zi faina

 

continui sa postezi ad hominem, si offtopic... 

Cand postezi un consum de la o hibrida si spui "si cu asta am incheiat subiectul", pe urma ne expui pagini intregi despre ce vezi tu in trafic la masinile cu numar de B, cred ca e de datoria mea sa atrag atentia ca sint informatii false si offtopic.

 

Culmea e ca tot tu ai spus "moderatorii dorm"... si tot nu s-a intamplat nimic...

 

Eu am mentionat la fiecare postare aproape ca nu sint perfecte electricele, si ca putem trage concluzia ca "nu merita" daca asta ajuta, sa nu mai vedem atatea frustrari varsate in toate modurile, mergand pana la afirmatii de genul "pe ploaie sint mai multe electrice", "electricele nu ies din oras" ca mai apoi imediat mai jos "m-au depasit 2 electrice ca fulgerul"... 

 

Si apoi o dam pe clasicul "am glumit, nu ai tu simtul umorului" :)) 

Superb. Hai sa scriem si ontopic si fara atatea atacuri la persoana, nu vrei tu? Fa-te ca nu stii cine iti scrie, si raspunde strict ontopic, fara sa ma tot nominalizezi atata! Ia vezi, poti?

On 10/1/2024 at 1:10 PM, EEXCALADE said:

Rabla le scoate doar pe cele care nu mai circula .

Numarul fumigenelor intalnite intrafic imi confirma ca nu intereseaza pe nimeni .

Cand cumperi o electrica, scoti din circulatie o fumigena. 

Problema e alta, si eu la Passatul Euro5 aveam tevile de evacuare curate, dar nu puteam sta in spatele tevii mult timp, mai ales la regenerari. 

 

Daca incepem sa discutam partea asta cu aerul curat, clar electricele au un mare avantaj aici. 

On 10/1/2024 at 4:57 PM, Al Bundy said:

un iD.3 are 2000 kg, Passatul meu se apropie de cele 1700 kg

In carte scrie 1794/1830

In orice caz, din toate masinile care le-am avut, si cu soft de putere facut, si fara, tot ID3 ul se simte cea mai rapida de departe

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc sa te ignor pe viitor , nu merita sa pierd timpul cu tine

Nu eu am spus de consum la hibrida , ma confunzi

Nu eu am spus ca am incheiat subiectul , ma confuzi iar

Si ce asteptai , sa ma dea afara ca ai tu frustrari ?

Asa conduc majoritatea masinilor cu nr de B pe drunurile nationale , ce e fals ?

Ca nu iti convine tie e fals sau cum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/1/2024 at 5:42 PM, acidone77 said:

 

Care e cuplu ala ENORM? 310nm? :lol: :lol: :lol: 

 

Nu zic mai multe ca dupaia iar ai impresia ca ma leg de tine ( nu e cazul! ), si nu doresc flame... dar vorba aia... " mai taie din ele, d-le drecu" :D 

pai eu am scris "cuplul electricelor" si tu vii cu 310?

ok, ala sa fie, ignoram Tesla. 310 ala e enorm fata de 1.5TSI ul tau (scuze, nu mai retin cine mi l-a dat exemplu ca fiind echivalentul).

E vorba aici si de cum e pus la pamant, de la ce turatie etc.

 

Ai mers cu vreo electrica? Ai fi primul care contesta cuplul enorm al electricelor. Poate detaliezi un pic la ce te referi, si cu ce masina compari, 1.5 TSI sau altceva?

On 10/1/2024 at 6:35 PM, DanRe said:

Intr-adevar nu cumpara nimeni fara Rabla Plus, care are anul asta a avut o valoare de 5100 euro.

eu stiu multi care au luat fara rabla plus si cand era 11000

Cand am fost eu sa ridic Tesla, cumparase un tip una chiar atunci fara rabla. A zis ca nu are timp de alergat dupa hartii si oricum pe el in Franta il costa acelasi pret ca in Ro fara rabla, asa ca nu i se pare f relevant.

 

Sint multe situatii... si nu le cunoastem niciunii pe toate. Springul este (sau era nu de mult) vreo 21000 fara rabla plus :) clar nu as lua. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 minutes ago, detinator said:

clar electricele au un mare avantaj aici. 

Ar fi avut....dar se pare ca politicienii si industriasii nu sunt  interesati de acest aspect .

Daca ar fi fost interesati ai fi avut statie de incarcare in fiecare peco.:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/1/2024 at 11:45 PM, dercos said:

dar nu e o drama asa cum sugereaza unii sa conduci o manuala sau vreo termica. Astea sunt copilarii.

de curiozitate, poti indica cine exact a spus ca e o drama sa conduci o manuala sau vreo termica?

 

Totusi, vad reclame scoli soferi pt permis pt masini automate. Adica oamenii aia stiu ca sint f multi care isi asuma ca ei nu vor conduce niciodata decat automata.

Si am chiar in familie un caz cu un tanar sofer care a luat permis de automata si atat.

 

Sint masini care se lanseaza exclusiv cu cutie automata mai nou (si pe la VW).

 

Nu e o drama si unii chiar prefera manuala, desi imi spunea cineva cu probleme lombare ca a ajuns sa nu mai poata freca ambreiajul ala in oras...

 

Cutia manuala are avantaje si financiare, si de consum. Dar sint multi care de ani de zile posteaza ca ei vor automata... la electrice e mai simplu, nu ai de ales

On 10/2/2024 at 8:43 AM, halamadrid said:

iar la niste masini modeste ca cele doua, nu intra in calcul factorul subiectiv, cand iti doresti neaparat o marca/un model de masina, indiferent de contraargumentele obiective.

ID3 nu as zice ca e o masina modesta... e chiar mega high tech. Ampatamentul e mai degraba de passat, nu de Golf

14 minutes ago, tavitara said:

O sa incerc sa te ignor pe viitor , nu merita sa pierd timpul cu tine

Nu eu am spus de consum la hibrida , ma confunzi

Nu eu am spus ca am incheiat subiectul , ma confuzi iar

Si ce asteptai , sa ma dea afara ca ai tu frustrari ?

Asa conduc majoritatea masinilor cu nr de B pe drunurile nationale , ce e fals ?

Ca nu iti convine tie e fals sau cum ?

nu e doar fals, e in primul rand offtopic! in mod repetat, agresiv, cu tendinte de flame

7 minutes ago, EEXCALADE said:

Ar fi avut....dar se pare ca politicienii si industriasii nu sunt  interesati de acest aspect .

Daca ar fi fost interesati ai fi avut statie de incarcare in fiecare peco.:)

sint de acord intr-un fel, si am simtit pe pielea mea asta anii trecuti, dar anul asta deja e mult mai bine, si putem zice ca aproape avem statie in orice Peco.

 

Problema este si la ANRE, Transelectrica si operatorii de retele: sa nu uitam ca un simplu spor de putere la noi acasa dureaza luni de zile si chiar spre ani.

 

Incearca sa pui o statie rapida pe autostrada X in Peco Y si o sa ai surpriza sa ti se spuna ca nu exista putere pt asa ceva.

 

Aici e o problema care tine de lipsa infrastructurii in general la noi. Insa anul asta deja e o explozie de statii noi, rapide, si cu plata directa, ai inregistrat masina o data si apoi bagi doar cablul si incarci direct... cam ca la Tesla Supercharger. Daca continua tot asa, e destul de ok, cu statii peste necesar, mai e loc de crestere de vanzari de masini

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 minutes ago, detinator said:

putem zice ca aproape avem statie in orice Peco.

:D Din pacate …mai e foarte mult pana acolo ,nici cele existente nu toate sunt functionale si accesibile.

Si parca nici altele noi nu se grabeste nimeni sa mai faca .

Inafara de satul Bulbuceni https://www.b1tv.ro/eveniment/satul-care-va-instala-3-statii-electrice-fara-ca-vreun-localnic-sa-aiba-masina-electrica-unele-drumuri-nici-nu-sunt-asfaltate-1508846.html/amp

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

“La finalul anului trecut, în România erau înmatriculate 42.074 vehicule electrice, ceea ce înseamnă că o stație de încărcare deservește, în medie, 15,2 vehicule”

https://www.digi24.ro/digieconomic/energie/infrastructura-tradeaza-din-nou-romania-europa-trece-la-masina-electrica-noi-am-trece-dar-nu-avem-unde-sa-o-incarcam-17453

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, detinator said:

Daca continua tot asa

Vremuri complicate ,sa treaca alegerile si 1 martie ,apoi mai mai vedem .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Investiţia de 7,5 miliarde de dolari a lui Biden pentru staţiile de încărcare a vehiculelor electrice a produs doar 7 staţii în doi ani".

În acest ritm, va fi nevoie de aproape 1.200 de ani pentru construirea celor 4.000 de staţii "planificate" de Administraţia Federală a Autostrăzilor, 

https://www.bursa.ro/nici-america-nu-isi-permite-infrastructura-pentru-adoptarea-automobilelor-electrice-23033256#google_vignette

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, detinator said:

pai eu am scris "cuplul electricelor" si tu vii cu 310?

ok, ala sa fie, ignoram Tesla. 310 ala e enorm fata de 1.5TSI ul tau (scuze, nu mai retin cine mi l-a dat exemplu ca fiind echivalentul).

...

Eu am facut comparatia ID3 cu Golf 1.5 tsi.

Nu comparasem cuplul, ci pretul unor modele echivalente ca putere, 170 vs 150 CP.

Totusi,  cum vad ca tii sa demonstrezi o superioritate neta a electricei,  310 Nm nu e e enorm fata de 250 Nm cat are cuplu 1.5 TSI. Daca imi pui iar melodia cu cuplul de la zero rotatii pe minut, poti sa sari peste etapa asta, am auzit de multe ori versurile.

 

Nu toti visam doar sa plecam  rapid de la semafor, sau sa acceleram in linie dreapta.

Mai vrem ca masina sa franeze bine, sa stea bine in curbe.

Am ales doar argumente obiective,  care sunt importante pentru mine, asa cum am zis,

Daca aleg sa fiu subiectiv, ID3 pare ca are designul  proiectat  de portarul celor de la VW, iar materialele plastice  parca provin din tomberoane reciclate.

 

Iar eu ma enervez si daca sta cineva in benzinarie mai mult de cateva minute ca sa achite carburantul,nu suport sa pierd zeci de minute cu incarcarea, in situatia fericita cand as gasi libera statia.

Nu o sa ma conving singur ca oricum trebuia sa beau 3 cafele si sa ma pish de 2 ori cat stau blocat langa statia de incarcare.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi ceva nu se pupa .

Cu insistente am inteles ca EV-urile sunt foarte bune ,nu se strica,cuplu e instant ,pleci primul de la semafor ,statii sunt peste tot ,incarcarea e gratuita sau foarte ieftina,consuma foarte putin .….si totusi anumiti producatori au renuntat la fabricarea lor ,oamenii nu le mai cumpara ,si unii din cei care le-au cumparat revin la ICE .

 

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Realitatea actuala ne arata cu totul altceva .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, halamadrid said:

Iar eu ma enervez si daca sta cineva in benzinarie mai mult de cateva minute ca sa achite carburantul,nu suport sa pierd zeci de minute cu incarcarea, in situatia fericita cand as gasi libera statia.

Nu o sa ma conving singur ca oricum trebuia sa beau 3 cafele si sa ma pish de 2 ori cat stau blocat langa statia de incarcare.

 

M-ai uns pe suflet cu asta!!! A si inca ceva, nu toti stam la case particulare cu incarcatoare de mare voltaj si echipate cu panouri solare, investitii care si acelea costa cateva zeci de mii de euro, daca vrei sa le faci bine(multi au luat teapa si cu acestea crezand vor avea curent mai tot timpul gratis, dupa punerea lor in functiune). In fine, cele electrice le consider OK la mers citadin ca si masina a doua, si daca ai o posibilitate de incarcare pe care te poti baza 100% 24/24 ore 7/7 zile. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In camera la Leu cand eram student aveam doua afise mari

" pauzele lungi si dese , cheia marilor succese "

" decat mult si fara rost , mai bine putin si prost "

Ar trebuie puse in toate statiile de incarcare EV pentru ridicarea moralului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutia cu panouri solare la casa este buna, dar nu este pentru tot anul. Iarna, ai multe zile cand nu produci nimic. Da, poti avea un setup cu baterii, dar este costisitor si in opinia mea ineficient (in afara cazului in care chiar ai destule baterii sau o electrica micuta de oras).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, detinator said:

pai eu am scris "cuplul electricelor" si tu vii cu 310?

ok, ala sa fie, ignoram Tesla. 310 ala e enorm fata de 1.5TSI ul tau (scuze, nu mai retin cine mi l-a dat exemplu ca fiind echivalentul).

E vorba aici si de cum e pus la pamant, de la ce turatie etc.

 

Ai mers cu vreo electrica? Ai fi primul care contesta cuplul enorm al electricelor. Poate detaliezi un pic la ce te referi, si cu ce masina compari, 1.5 TSI sau altceva?

 

Discutia se purta 100% despre ID3 si nu le mai amesteca, ca faci o ciorba si o acrim mai mult de cat de cazul. Toti discuta aici de ID3 vs alternative, si acuma stai ca defapt eu vorbea de Telsla si de avioane la alt pret si alta mamaliga.

 

Eu am destul / suficient cuplu momentan incat sa ti lacrimeze si Tesla :D dar nu despre asta e discutia... care o are mai mare... cifra de la cuplu adica... sa nu ne intelegem gresit :lol:

 

Am mers, am mai spus, o mai repet, si cu ID3 si cu ID4. Ca au cuplu? Au... ca e livrat cum e livrat? Este... dar pana la ENORM... :lol: 

Nu mai folosi hiperbole de genul ca nu e cazul. Nu toti suntem aterizati pe planeta Pamant ieri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu gandesc de multe ori, si zic o data

O fi calculat cineva cata poluare se face prin producerea panourilor voltaice?

Dar prin reciclarea lor?

Intratul des la standuri nu polueaza?

Producerea de energie e poluanta sau nu?

Anvelopele care se uzeaza mai repede la electrice, nu e poluare? mai ales de la pornitul in tromba de la semmafor, cu cuplul acela imens pus ” la pamant” instantaneu?

Un concediu cu electrica , la care poate ai doua=trei zile in plus de cazare fortata, nu i poluare?

Prostata aia  fortata sa faca pipi cat se incarca electrica, nu i poluare?

Atatea cafele si mancare nu va fac rau? 

Eu cred ca poluarea ar trebui redusa in primul rand din altceva, sa i punem pe romani sa si faca faina, salata, rosiile, sa i obligam si sa eliminam sutele de tiruri care vin in tara cu aceste produse, si care genereaza poluare. Sa folosim transport combinat, auto cale ferata, cu hub-uri de marfa, sa nu intersectam marfurile de acelasi fel pe parcurs, etc, etc

 

M am intors zilele trecute dintr un concediu cu termica, si ultima zi, pana acasa, am fost nevoit sa fac 1250 de km( printr o intamplare nefericita, distanta de 950 a devenit 1250, nu detaliez) Plecat la 8,39, ora Ungariei,  ajuns la 0,30 ora Romaniei, si am facut de 3 ori pipi, la 11.00( ca tot oprisem, la 16.30, ca a vrut sotia, si zic hai si eu,  la 21.00 ca a trebuit. Opriri alte trei, pentru alimentare, una de 5 minute, la unguri si una de 15 minute la Oradea, pentru plin si cafea, si una de 30 minute pentru masa.  Cu o electrica imi trebuiau doua zile

 

Modificat de skodamen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, halamadrid said:

Totusi,  cum vad ca tii sa demonstrezi o superioritate neta a electricei,  310 Nm nu e e enorm fata de 250 Nm cat are cuplu 1.5 TSI. Daca imi pui iar melodia cu cuplul de la zero rotatii pe minut, poti sa sari peste etapa asta, am auzit de multe ori versurile.

Pare ca mai uiti versurile (ca sa te citez, nu imi place tipul asta de limbaj, dar ce putem face, daca asta e incurajat pe aici de absolut toti...)

 

Asculta mai des. Superioritatea asta este evidenta. Cuplul de la 0 turatii al electricelor e indiscutabil o superioritate, chiar nu inteleg cum ajungem sa dezbatem pana si asta.. 

 

si da, 310nm e mult peste 250 aia de la benzina, care ii obtii destul de sus in turatii si daca nimeresti treapta de viteza potrivita, am avut destule DSG uri si stiu cat dureaza pana retrogradeaza, ma enerva la culme intarzierea aia la acceleratii

17 hours ago, EEXCALADE said:

Vremuri complicate ,sa treaca alegerile si 1 martie ,apoi mai mai vedem .

aici sint de acord... dupa luna martie pot sa apara complicatii mari pe piata.

3 hours ago, EEXCALADE said:

Totusi ceva nu se pupa .

Cu insistente am inteles ca EV-urile sunt foarte bune ,nu se strica,cuplu e instant ,pleci primul de la semafor ,statii sunt peste tot ,incarcarea e gratuita sau foarte ieftina,consuma foarte putin .….si totusi anumiti producatori au renuntat la fabricarea lor ,oamenii nu le mai cumpara ,si unii din cei care le-au cumparat revin la ICE .

cuplul chiar este instant. Pare ca esti ironic, dar chiar asa este. Pleci primul de la semafor? Corect, avand cuplu instant. Dar iar pari ironic. Asta a fost mentionat doar pt ca tot voi ati fost f ironici si acizi (e o intrecere de ironii pe aici, nesanctionate) spunand ca electricele si citez exact "incurca circulatia", "nu sint folosite ca o masina normala"... atunci am mentionat ca le folosesc ca masini normale, ba chiar plec fara efort primul de la semafor. 

 

Daca imi poti spune ce am gresit aici...

 

Legat de costuri intretinere, da, pt multi electrica a venit cu 0 costuri de intretinere, eu de 4 ani detin exclusiv electrice, si am avut costuri cu intretinerea 0 in afara reviziei unice de 570ron in 4 ani. Sigur, putem argumenta ca fiind masini noi, in garantie, nu e chiar corect. Si nu contest asta. 

 

Dar la capitolul placute si discuri de ex, efectiv nu exista uzura nici la 100.000km. 

 

Insa inteleg argumentul tau la modul general, de ce nu cresc vanzarile in mod ametitor? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, acidone77 said:

 

Discutia se purta 100% despre ID3 si nu le mai amesteca, ca faci o ciorba si o acrim mai mult de cat de cazul. 

 

Eu am destul / suficient cuplu momentan incat sa ti lacrimeze si Tesla :D 

 

Am mers, am mai spus, o mai repet, si cu ID3 si cu ID4. Ca au cuplu? Au... ca e livrat cum e livrat? Este... dar pana la ENORM... :lol: 

Nu mai folosi hiperbole de genul ca nu e cazul. Nu toti suntem aterizati pe planeta Pamant ieri.

 

Citez aceste minunate exprimari, elegante si colegiale, superb!

 

Orice electrice are un cuplu ENORM de la 0 ROTATII pe minut! Da, este enorm comparat cu cuplul unei termice la aceasi turatie.

 

Dupa ce se rade si se amuza si se ironizeaza ca la ce iti trebuie atatia cai putere, acum aflam ca ai o masina care ar face si Tesla sa planga... 

 

Macar sintem de acord ca electricele au cuplu livrat calumea. Sa vezi cum e la Tesla cu 4x4 cand apas pedala si pleaca, fara sa scartaie rotile, stie sa il puna la pamant cum trebuie... Bine, poti dezactiva anumite sisteme, dar in viata de zi cu zi nu ma intereseaza asta.

 

Si aici e si marea si reala discutie, cum se simte masina in viata de zi cu zi. Pot si cu o termica sa ii fac tot felul de modificari sa am multi cai si cuplu, si sa urmaresc sa fie uleiul din cutie si motor la anumite temperaturi, si sa ma pregatesc turand motorul la semafor. Si apois a schimb uleiul la max 10.000km (unii am vazut ca schimba la 8000) ca merg "tare". 

 

Dar cu electrica pot sa plec fara niciun efort mai sportiv de pe loc... sper ca macar aici sintem de acord.

1 hour ago, acidone77 said:

 

Discutia se purta 100% despre ID3 si nu le mai amesteca, ca faci o ciorba si o acrim mai mult de cat de cazul. Toti discuta aici de ID3 vs alternative, si acuma stai ca defapt eu vorbea de Telsla si de avioane la alt pret si alta mamaliga.

toti discuta aici de ID3? fii serios, e un topic despre electrice in general. Eu am mentionat ID3ul ca asta il detin, dar si Tesla... nu te pacali singur ca toti vor sa discute doar despre ID3. Am dat 36000 pe Tesla Y 4x4 Long Range, deci nu stiu daca e chiar un avion la alt pret. Acceleration Boost costa 2000 euro extra, dar l-am luat gratis pe puncte. 

 

Cred ca trebuie sa fiti un pic mai calmi si sa ascultati si opiniile de la oameni care AU aceste masini.

 

Voi care nu le aveti va intreceti in ironii si atacuri la adresa tocmai a alora care le detin... nu cumva riscati sa nu ajunga la voi informatiile din experienta celor care le au de ani de zile?

1 hour ago, skodamen said:

Eu gandesc de multe ori, si zic o data

O fi calculat cineva cata poluare se face prin producerea panourilor voltaice?

Dar prin reciclarea lor?

 

Da.

Da.

Daca cineva isi imagineaza ca se dau trenduri la nivel mondial fara niciun calcul, si ca e singurul care s-a gandit sa calculeze, se inseala.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

25 minutes ago, detinator said:

de ce nu cresc vanzarile in mod ametitor? 

De ce scad in mod ametitor ?

13 minutes ago, detinator said:

si sa ma pregatesc turand motorul la semafor.

 

28 minutes ago, detinator said:

ba chiar plec fara efort primul de la semafor. 

??? Astea chiar nu le inteleg !

Nici motorul de 1.0 nu pleaca cu efort si pregatita turatia la semafor .

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, skodamen said:

Eu cred ca poluarea ar trebui redusa in primul rand din altceva, sa i punem pe romani sa si faca faina, salata, rosiile, sa i obligam si sa eliminam sutele de tiruri care vin in tara cu aceste produse, si care genereaza poluare. Sa folosim transport combinat, auto cale ferata, cu hub-uri de marfa, sa nu intersectam marfurile de acelasi fel pe parcurs, etc, etc

 

M am intors zilele trecute dintr un concediu cu termica, si ultima zi, pana acasa, am fost nevoit sa fac 1250 de km( printr o intamplare nefericita, distanta de 950 a devenit 1250, nu detaliez) Plecat la 8,39, ora Ungariei,  ajuns la 0,30 ora Romaniei, si am facut de 3 ori pipi, la 11.00( ca tot oprisem, la 16.30, ca a vrut sotia, si zic hai si eu,  la 21.00 ca a trebuit. Opriri alte trei, pentru alimentare, una de 5 minute, la unguri si una de 15 minute la Oradea, pentru plin si cafea, si una de 30 minute pentru masa.  Cu o electrica imi trebuiau doua zile

 

Poluarea se reduce din toate, si mie mi s-au parut bizare unele decizii de ex scaderea puterii maxime la aspiratoare, aer conditionat exclusiv cu inverter, dar daca te gandesti bine, se leaga si se inchid toate intr-un cerc cu panourile fotovoltaice, carora nu le plac motoarele cu consum enorm la pornire...

 

Acuma tu zici ca panourile sint rele, aia e rea, pai si ce mai este bun pana la urma? Dieselul? 

 

E adevarat ca poluarea s-ar reduce daca am avea si noi niste linii de tren functionale, fara intarzieri, cu viteze ok... centuri... autostrazi. Cica si reducerea vitezei maxime cu 10km/h pe autostrada ar reduce f mult consumul. 

 

Legat de pauzele de pipi, nu stiu ce sa zic, nu vad de ce trebuie numarate, sotiile, copiii, toti au alt ritm, si nu stiu daca trebuie facut un concurs cine face mai multi km fara pauza... am venit si eu cu o masina cumparata din Germania fara nicio pauza, am zis ca nu as mai face niciodata asa ceva... e inconstienta pura. Dar clar electrica nu e buna pt asa ceva. Nu merita. Pt cei care vor sa faca asa ceva, nu merita. E simplu.

 

Ca timp, gandeste-te insa cat timp castiga cei cu electrice incarcand acasa... la curte, la bloc in parcari subterane, la bloc cu priza trasa in parcare etc. 

 

E placut sa pleci dimineata de acasa cu 100%... deci ce pierzi pe o parte, castigi pe alta. 

 

Dar clar nu putem incarca toti acasa, cei care stam la bloc, si asta e un mare minus... Nu merita.

14 minutes ago, EEXCALADE said:

De ce scad in mod ametitor ?

 

??? Astea chiar nu le inteleg !

Nici motorul de 1.0 nu pleaca cu efort si pregatita turatia la semafor .

 

 

ma refeream la incercarea de a pleca cu cuplu maxim. La termica nu poti face asta decat pregatind motorul la turatie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de Tesla.

Daca o Tesla Y (sau alt model) e lovita si se deformeaza caroseria ceva mai mult, stiu ca firmele de asigurari o considera dauna totala, dat fiind ca masina e construita din  cateva parti componente obtinute la o presa puternica, iar inlocuirea ar necesita costuri foarte mari.

In concluzie, la un accident oarecum banal gen lovitura in spatele masinii, ramai fara masina si cu nevoia imediata a unei sume de bani ce poate fi de catea mii de euro, sau chiar mai mult, +10.000 de euro,  ca sa iti inlocuiesti masina cu alta noua.

Bineinteles, poti alege o masina identica sh, cu riscul sa cumperi una mai obosita decat masina pe care o detineai.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 minutes ago, detinator said:

ma refeream la incercarea de a pleca cu cuplu maxim

NU ,NU dorim si nu facem asa ceva !!!

Sa nu confundam stada cu un circuit.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • pronet
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!