Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Spring-ul macar ofera ceva ,pretul de achizitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

56 minutes ago, andrei_221 said:

24kw / 100 km este un consum extrem

nu stiu ce masina are colegul

 

Rav4 phev. 

 

Extrem poate in dictionarul utilizatorului de bev, dar in viata reala, unde gandul la range/consum/etc nu exista, asta e realitatea.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, EEXCALADE said:

60 / 7.5 =8 litri de combustibil / 100 km.

Oau , chiar nu m-am gandit niciodata sa calculez ce inseamna

Echivalent cu 8L la 100 ?

Nu pot crede

Adica rabla mea cu motor de 3 si +2 tone are 8.5l / 100km media pe 10.000 km iar un PHEV nou comparativ si cat de cat echivalent la greutate si dimensiuni , consuma echivalentul a 8L / 100km ?

8.5 zic sa fie real ptr ca pe unitate e 8.3 media pe mia de km

Asa degeaba un pitic gen Spring consuma jumatate , tot asa exista si termice mici care consuma jumatate fata de cat consuma a mea

No , la asta nu ma asteptam ptr ca nu am fost curius sa vad ce inseamna real

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai asta e, ca un termic echivalent, condus la fel, in oras ar avea +16% iar in afara +12%.

 

Aici se simte diferenta.

 

In plus, la ultimul drum, mers tare spre ft tare, venit din bg pana acasa cu copiii cu ceva virus la burtici (deci nu m a interesat de politie), 3 adulti si 2 copii + masina full, a consumat 6.7%. Dar pur hibrid ca n am mai avut baterie si n am stat sa incarc la hotel.

 

Nu exista comparatii 1 la 1 cu niciun termic. E clar superioara la consum, din orice pozitie.

 

In fine, din cumulul de experiente pe care le am pana in momentul de fata, departe de a pretinde ca am dreptate, concluzionez ca electricele sunt departe de a fi potrivite pentru mine, ca singura masina. 

 

In plus, o sa simtim in viitorul nu foarte indepartat cu totii efectele aceste ineficiente a bev-urilor, prin:

- implementare stricta a limitelor de viteza prin diverse metode, de la softuri implementate pana la supraveghere;

- cresterea costului energiei electrice;

- cresterea costurilor de achizitie/ownership pt cei care nu adera "voluntar" la valul asa zis verde;

- limitarea accesului in diverse zone din orase

- etc...

 

Graba asta de adopta o tehnologie doar pentru ca sunt incentive-uri puternice nu e sanatoasa si va avea repercursiuni...vezi social media.

 

 

 

 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi imaginez cum si unde poti conduce extern sa ai 12% cu o termica , poate sa stai cu orele blocat din cauza accidentelor la 30 de grade afara

In RO la viteze maxime si drumuri libere fara lucrari accidente si blocaje , masina mea nu poate sa consume mai mult de 9% orice ai face , apoi un lucru cert este ca majoritatea masinilor mai noi ca a mea consuma mai putin

Nu cred ca are rost sa ne intrebam cat consuma o electrica la viteza maxima pe autostrada in RO , eu asa merg , viteza maxima legala oriunde pot

Iarna trebuie incalzire , vara aer conditionat , eu nu merg niciodata cu geamul deschis si mana afara ca un carutas , deci exista un mic consum suplimentar si aici

In oras aglomerat ai dreptate , acolo e singurul loc unde o electrica se justifica ca si consum si nu poate fi comparata cu o termica

Hibrida ta e altceva si oricum consumul scris de tine e super ok ptr cum ai mers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, cristi511 said:

Rav4 phev. 

 

Extrem poate in dictionarul utilizatorului de bev, dar in viata reala, unde gandul la range/consum/etc nu exista, asta e realitatea.

extrem .

Nici Tesla nu consuma atat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, tavitara said:

Nu pot crede

Adica rabla mea cu motor de 3 si +2 tone are 8.5l / 100km media pe 10.000 km iar un PHEV nou comparativ si cat de cat echivalent la greutate si dimensiuni , consuma echivalentul a 8L / 100km ?

 

e corect sa nu crezi, pt ca nu e adevarat. Nu stiu ce masina are colegu, poate chiar nu are si a postat un consum la plezneala?

 

Eu detin de vreo 4 ani doar electrice, si la eGolf consumul mediu era 12kwh/100km, deci jumatate din cei 24 raportati de colegu...

 

Le ID3 am o medie pe la 15-16kw, iar la Tesla (4x4, SUV, roti si cauciucuri f mari etc) pe la 16-18kw.

 

Posibil sa fie si mici probleme de raportare computer bord versus realitate, dar si la termice e la fel.

 

Pretul pe kw la Hidroelectrica este 0.7 pe Buc, si vreo 0.8 pe Prahova. 

 

Pretul la Supercharger tesla difera de la oras la oras dar e sub 2.5, a fost mult sub 2 ron pana nu demult.

 

Sint multe statii care au preturi mai mici, pe la 1 ron/kw, 1.4ron, mai ales cu abonamente gen EnelX

 

Insa benzinarele 1.0 115cp consuma si 13 litri /100km in oras cu AC pornit. Deci depinde f multi cum faci comparatiile.

 

O masina electrica ca eGolful de ex de doar 136cp pleaca de la semafor racheta chiar si comparat cu unele motociclete... si asta fara niciun efort/zgomot

 

Inca o data, sa nu uitam ca toti cei care detin electrica au avut si multe termice, dar reciproca nu e valabila... asa ca doar o categorie stie cu adevarat ce vorbeste din experienta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 2500 km parcursi cu un ID3 cu bateria de 58kW, pot spune fara echivoc ca pentru oras si drumuri scurte de pana in 200km pe sens (cel mai comun mod de utilizare), un utilizator de masina cu motor termic, n-ar trebui sa simta niciun disconfort dupa o perioada de acomodare psihica. Cel putin pentru oras, este varianta ideala dmdv. Reteaua de incarcare in momentul de fata eu zic ca acopera cam toata zonele din tara(da ar fi bine sa fie mai multe statii de putere mai mare, de peste 100kW). Mentionez ca n-am facut economie la AC pana in prezent, iar ca stil de mers ceva mai calm in limite legale, ceea ce nu e tocmai rau tinand cont de riscurile la care ne expunem pe drumurile noastre.  Intr-adevar exista si dezavantaje precum variatia autonomiei in functie de temperatura exterioara, devalorizarea mare, mai ales in primul an cauzata de subventiile acordate la nivel european pana de curand, mai peste tot, ar fi buna o autonomie mai mare, respectiv o baterie mai mare. In rest, nu e situatia atat de neagra si da exista loc de imbunatatiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasand la o parte consumuri costuri preferinte dorinte placeri si altele... sa spui ca ID3 e la fel de spatios ca Passat... cred ca e gluma anului :D

 

Totodata, la nivel calitativ, daca ID3 e bine finisat si calitativ ( ma refer strict la prima generatia, ca in astea mai noi nu mi-am pus dorsala ) atunci pretentiile posesorilor la nivel calitativ sunt foarte joase.

 

OK, in ultimii 2-3 ani cam toti au trecut pe calitate minima, lucru observat chiar la un Mercedes Maybach GLS600, care avea coloana de directie imbracata in partea de jos intr-un plastic ordinar,

care nici macar nu era taiat/finisat drept!!! Oribil si penibil totodata.

 

De cand e Spring masina? :lol: 

 

Anyways, ca singura masina, una electrica mi se pare masochism total inca in romania.

Ca masina de oras, DA, dar doar daca stai la casa ( si inca un DA daca mai ai si panouri ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea, proprie, subiectiva, etc.

- e fain sa ai masina electrica pt oras, ca a 2 masina. Nu merita sa fie foarte scumpa, dar mi-ar placea ceva peste Spring. Nu m-as duce cu masina electrica in concediu, la 1000 km departare.

- e fain sa ai masina electrica daca stai la casa, daca ai si panouri e un plus. Nu as avea rabdare sa stau la magazine ca sa incarc masina. In Arad nu mi se pare prea dezvoltata infrastructura de incarcare. La fel si la PHEV, daca nu ai unde sa incarci, mai bine iti iei hybrid simplu.

- te intalnesti pe autostrazi in strainate cu multe masini electrice de sute de cai, in special Tesla-uri, care merg cu 100 kmh. Poti sa ai 0-100kmh in 3 secunde daca 90% din timp merg ca melcul.

- reducerea subventiilor pt masini electrice arata clar interesul real al persoanelor pentru ele. Daca se scot de tot, o sa cada vanzarile in cap rau.

 

Este doar parerea mea si voi amana cat de mult timp pot sa trec la masini electrice.

 

 

Si raspunsul la topic, merita sau nu? Asta nu poate decide decat fiecare persoana in parte..

Pt mine nu merita si nu imi doresc.

 

ps: consum de 500+ cai pana in Austria.

 

 

consum.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electrica e ideala in orasele mari si aglomerate, din mai multe motive. Insa extraurban nu merita sa iti bati capul cu asa ceva, inca reteaua nu este dezvoltata suficient si nici incarcarile nu sunt foarte rapide. Mai vorbim peste 4-5 ani.

Ca idee un i3s consuma ceva mai mult de 16kw, mers fara restrictii de confort sau gandind la consum. E amuzant in oras si la viteze mai mici, insa la viteze mari si mai ales la schimbarile de directie se simt greutatea (desi e usoara pentru o electrica), rotile inguste si ca e relativ inalta. No fun.

Ca atare merita, dar numai in anumite cazuri: a doua masina, distante mici, incarcat la panouri/stat la casa. Si doar cu subventii, dupa cum vedeti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in plus tehnologia evolueaza muuult mai rapid la electrice decat la ICE.

Un ICE luat azi peste 5-6 ani va fi cat de cat ok, diferenta de tehnologie nu va fi asa mare, in schimb o electrica peste 5-6 ani va fi obsolete, avand in vedere faptul ca tehnologia de soft, incarcare, baterii, evolueaza de la an la an... la revanzare o electrica va avea clar deprecierea si mai mare.

Iar comparatia preturilor cu subventii cu e corecta. Masina aia costa X EUR, nu X EUR - 10k eur subventia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Am de la început de august 2023 și eu un EV pe lângă celelalte ICE (am vândut un jeep renegade 2.0d car nu mai vedea off-road de aproape un an)

 

13luni de condus, 18.000km, adusa pe roti din Germania, un drum de Germania in 2024 cu revenit la București, in rest doar încărcat la birou o data la 320-400km la cost bun. 

Așa arată până azi costurile și consumul.  

E mare pentru că am.mers cei 6000km tare pe autostradă și alți ~1500prin țară.  Restul exclusiv București. Locul unde Smart #1 e masina ideală pentru mine

IMG_9274.thumb.jpeg.acfc393dfc17a64f11a20714d816d5ac.jpeg

 

 

Cealaltă mașină (Dna.Voinea) Golf7 1.4TSi DSG

Două kituri de DSG schimbate. In rest doar întreținere prin schimb ulei, filtre, bucsi. 

Costuri in poză:

IMG_9276.thumb.jpeg.f139e7e04e5c6361c6000243a9014e77.jpeg

 

 

A treia mașină care a înlocuit în 2016 GTI + Clio 3 RS este un BMW M2 F87

 

Costurile aici mari dar a fost folosită cam 75% din viața ei doar pe circuit.  25% drumuri naționale. 

 

IMG_9275.thumb.jpeg.a1d49bd06462d8e2fea1c772a88b9172.jpeg

 

Concluzia o trageți voi.  Dacă o vreți din partea mea vă povestesc eu părerea mea, dar va spun scurt: nu regret că am și EV pentru oraș. Mi-e drag urban așa cum era R32-ul acum 17 ani.  

 

PS: M2 aș schimba doar pentru o singură mașină. Porsche 911 după 2020 fabricat. Din păcate nu mi-l permit și rămân la ce am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!