Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Germany leads drop in European car sales as EV demand plummets 69%

 

Citat:

In August, electric vehicle (EV) sales in Germany dropped by 69%, causing a decline in overall European car sales. The European Automobile Manufacturers’ Association reported that just over 27,000 EVs were delivered, down from previous highs. This downturn comes amid economic challenges, including rising living costs, which have made EVs less attractive.


The market share for battery cars in Europe fell from 15% last year to 14%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba eu cred ca si la ei este aceiasi explicatie ca la noi: reducerea drastica a subventiei acordate de guvern ptr vehiculele electrice si faptul ca nu sunt suficiente statii de incarcare. Mai vorbesc cu un coleg de la serviciu care are Tesla model 3, a zis ca se descurca pentru ca o incarca acasa la el (el sta la casa, undeva in Pipera). Cand  vrea sa o incarce in Bucuresti se enerveaza la maxim ptr ca cele mai multe statii sunt ocupate de masini Dacia Spring, abandonate de soferii lor pe locul de parcare chiar si cate 24 ore. Adica nici urma de simt civic, sa isi mute masina cand acumulatorul s-a incarcat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in Germania sunt destule incarcatoare, subventii de la guvern au fost mici ( gen 3000 euro), nu de aici e problema. 

Economia in declin, criza economica - asta e de actualitate.

 

Solutia e simpla pentru cei necivilizati, care ocupa statiile. Se taxeaza parcare dupa ce bateria atinge 80%. Se ridica auto daca nu il ia in 2 ore, etc

Trebuie doar sa se aplice regulile. 

 

In the future, however, Tesla may decide to apply something like its per-minute idle fees if the owner removes the limit and lingers on after 80% while charging at peak times. The ability seems to now be embedded in the software and it's just a matter of Tesla deciding when to flip the switch on the eventual Supercharger congestion fee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am auzit un reportaj la radio privind piata masinilor electrice in luna august. Ei spuneau asa: In Romania vanzarile de masini electrice au  scazut cu 69%, in Germania cu 68% si la francezi cu 33%. La nivel de Uniune Europeana scaderea pe luna august a fost de 44%. Deci este clar, scaderi de vanzari sunt peste tot. Tot de la radio am auzit si cauza: masinile electrice sunt prea scumpe raportat la cele pe combustie interna (comenta invitatul). Asa o fi, ma intreb eu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca nu, si am 2 masini pe care le pot compara.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este si adevar...

o masina electrica decenta, cu incarcare rapida si autonomie de minim 400 km  costa in jur de 40.000 , cel mai bun exemplu ID3 entry level.

 

la 25.000 euro iti poti lua cu ceva bonusuri Octavia 4 /Golf 8 .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect

Plus ca de la 40k iti iei RAV4 hibrid , protejezi orasul si poti merge oriunde in afara

Cred ca e plin Bucurestiul de ele , pe toate drumurile dau de masina asta cu numere de B

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca discutam de elecrtice si termice, nu de hibride.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca esti subiectiv dar in acest moment masinile electrice sunt mult prea scumpe pentru ce ofera si ptr infrastructura

Ideea era ca daca iti poti lua hibrida suv ok la pret de ID3 atunci ID3 e scumpa ptr ce ou kinder este

Deci iti poti alege o multitudine de termice ok sub acest pret , de aici si cifrele din sondaje

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce o insemna "ID3 ou kinder"... e o masina cu spatiu interior urias (la nivel de Passat), extrem de manevrabila, puternica, cuplu enorm la plecarea de pe loc, si extrem extrem de fun de condus si in oras si pe autostrada, f stabila... acum a aparut si varianta GTX, si variante Cupra Born cu un 25cp in plus... 

 

Trebuie tinut cont ca toti cei care avem electrice am avut si cate 10-20 de masini termice, dar voi nu ati avut electrice, asa ca de fapt nu puteti cu adevarat compara corect...

 

Si cand vezi citat "Autolatest" deja ceva e clar in neregula. Sint multe forumuri unde autolatest e total banned, sint doar dezinformari si niciodata nimic util. Sursele de info trebuie sa fie alese in mod onest. 

 

Chinezii au programe de stat pt spionaj economic si au furat fara rusine de la toti, si clar au un avantaj acum cu noile tehnologii (baterii, panouri fotovoltaice, motoare electrice etc) dar tine poate si de noi sa ne opunem pe cat posibil chinezismului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 minutes ago, detinator said:

... e o masina cu spatiu interior urias (la nivel de Passat)

E bine că ai inceput cu gluma asta de la începutul postării ca să îmi dau seama in ce direcție o sa fie rândurile de mai jos...

 

Inițial am vrut sa scriu cate un răspuns pentru fiecare din argumentele tale, dar concluzionând, ID, daca tot ai făcut referire la gamă, nu a arătat până acum că și-ar merita prețul. Și aici ia în calcul materiale slab calitative, procent mare de baterii cu probleme, infinitele probleme de software, asamblări incorecte ale reductoarelor, etc.

 

Cine deține electrica și e singura mașină, atunci automat devine sclavul mașinii, veșnic urmărind range, stații, timpi de încărcare.

 

Indiferent cine publica articole, un lucru e demonstrat clar și confirmat de producători(ex. Vw/Audi -deciziile legate de fabricile BEV), full electric nu mai este o opțiune pentru viitor, pur și simplu consumatorii o refuză și asta se vede clar.

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ID3 ou kinder = senzatia de plastic dur si ieftin din interior

Probabil ca te obisnuiesti , dar pentru mine a fost un soc cand dupa atata reclama facuta , am vazut primul ID3 la Nurvil , deschid usa , ma sui in el si ... oau .. e gluma ?

Nu contest ca masinile electrice sunt fun si placut de condus , personal apreciez linistea si cuplul unui sofat in oras cu motorul electric

Deci nu e o rautate , ci e o dezamagire a mea referitoare la ID3

Inteleg ca au schimbat ceva la modelele noi de ID3 in sensul asta dar nu am fost in masina noua sa imi fac o parere

Dar nici nu as da atatia bani pe masina asta , exista alte optiuni daca ar fi cazul , IONIQ 5 e mai faina la pretul asta

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ID3 a fost gandit de la inceput ca o masina cu spatiu interior de Passat si dimensiuni exterioare de Golf.

 

Nu intelegeam ce inseamna ou kinder, materialele sint mult peste cele dintr-o Tesla de ex, dar da, asta e tendinta, pielea naturala dispare, calitatea dispare, insa nu e nici pe departe asa de rau. Da, au mai adaugat la modelul nou niste alcantara-style pe usi. A mea are volan de piele alba, si e superb, calitate f f buna. Am inteles ca la modele mai noi au trecut la ceva piele sintetica care se decojeste... din nou, valabil pt multe marci si modele chiar si de 100.000 euro. 

 

Insa asa cum spui si tu, e nemaipomenit de fun de condus, si pe serpentine, si prin oras. Tractiunea spate iti permite si mult fun prin giratorii sau orice curba, daca esti genul caruia ii place un pic de adrenalina nevinovata, in limite legale... cu ce alta masina mai puteam eu avea asa ceva? Sa fim realisti. 

 

Pretul e alta discutie, insa tot timpul sint promotii. Am vazut comparatii cu Ioniq 5 la dinamica si rafinament, suspensii etc, de la oameni care le detineau pe amandoua, si ID3 era mult peste Ioniq 5. 

 

Insa acum Ioniq 5 N (N-ul e f f important) se pare ca e un monstru. Evident, la alt pret...

 

Acum na, depinde si cat conteaza pt tine sa nu dai niciun ban pe ulei, EGR, DPF etc... Eu tocmai am schimbat o bieleta la ID3 pe garantie, zero costuri pt mine, dupa 3 ani... fiecare isi face calculele. Asta e topicul, merita sau nu? Pt unii merita, pt altii poate ca nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ul e masina sport , nu ptr omul obisnuit

In Tesla nu m-am suit niciodata ptr ca nu am avut unde desi e plin de ele , dar nu ma duc la straini sa ma sui in masinile lor

Ca nu imi place cum arata exterior , e clar ptr mine , nu mi-a placut de cand am vazut prima Tesla , nu imi place nici acum , deci asa e creierul meu

Eu nu am nimic cu cei care au electrice , toata stima , au dat bani , se bucura de masini , totul ok

Doar sa nu se umple de chinezesti toate parcarile subterane si sa ia foc vreuna , eu oricat m-as stradui nu pot avea incredere in masinile astea ieftine chinezesti ...

Cele scumpe care probabil sunt si bune nu cred ca vor prinde la noi prea curand

Daca te uiti pe Netflix in serialele coreene e plin de reclame la masinile lor noi electrice ( si termice ) , modele care la noi nu exista , sunt promovate excesiv interior exterior , filmate cum merg , din toate unghiurile , zici ca sunt emisiuni auto ( promoveaza insa si Volvo , Mercedes , BMW , etc - nu am vazut deloc VW atat cat m-am uitat ) - la toate le ascund emblema insa , nu am idee de ce

E plina lumea de electrice de toate formele si dimensiunile , noi vedem doar o mica parte pe aici

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, Dementor said:

Cine deține electrica și e singura mașină, atunci automat devine sclavul mașinii, veșnic urmărind range, stații, timpi de încărcare.

Aici e marea problema a celor care refuza sa accepte electricele in viata lor.

Ai punctat bine Bogdane.

Aici sunt cei 99% dintre cei care urasc electricele. Pentru ca nu aleg corect masina in functie de necesarul lor. 

Aici sunt cei 99% din soferi care aleg TDI cu EGR si Adblue ca sa faca 7000-10.000 km in oras. in loc sa aleaga un hibrid sau electric. Sau benzinar (desi in ultima vreme nici benzinarul nu mai prea sufera orasul, de cand are si el turbo si flltru de particule si volant cu masa dubla)

Eu fac 10.000 km pe an cu electrica,  95% in oras, restul drumuri la distante de maxim 100 km. Ca sa am suficient curent sa ma si intorc, fara sa caut statii de incarcare. 

Desi sunt destule daca ai nevoie. Cea mai slaba electrica tot incarca suficient la statie rapida, in 30 minute, cat sa ajungi cam oriunde vrei, fara sa te sperii de autonomie.

Intr-un calcul rapid, am scutit destui bani de la benzina. in 10.000 km electrici am cheltuit 1.400 lei pe incarcare. Cu benzinarul bagam benzina de minim 4000 lei (aveam anterior un motor de 1.2 pentru oras si drumuri scurte)

 

Sa fim constienti ca daca azi mai era subventia de 10.000 euro pentru electrica, cifrele alea aratau altfel la statistica de vanzari. 

 

Infrastructura de incarcare este slaba la noi in Romania. Cum de altfel e slab orice.

 

Recent am citit un vlog al unui baiat care s=a dus cu electrica in Austria si a urcat pe Grossglockner. Si a ramas surprins sa constate ca pe cea mai inalta sosea din Austria, e plin de statii de incarcare. Deci nu avem ce comenta. E problema la noi, nu la masinile electrice.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi permit sa ma bag in discutie tocmai pentru ca am in familie un phev destul de capabil.

 

La calculul ala de timp vs costuri puneti si diferenta de pret de achizitie si devalorizarea. S-ar putea ca matematica sa nu minta.

 

In plus, din umila mi experienta, anul asta am intalnit preponderent 2 tipuri de vehicule pe străzi care impedicau traficul: rulotele si bev-urile. 

 

Iar asta spune tot, cel putin pt mine.

 

Electricele sunt foarte bune in anumite cazuri ultra specifice. Altfel, sa ai o masina "buna la toate" trebuie sa fie altceva, maxim phev dar si acolo sunt argumente obiective impotriva.

 

Le: ca fapt divers, nu cunosc pe cineva care sa aiba o sg masina, si aia electrica. Dar poate or fi...

 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ar fi rau ca detinatorii de EV-uri sa posteze niste consumuri / autonomii reale si pretul de incarcare la statie ,ca nu toti stam la casa.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 24.7kw/100km consum real cu aprox 27 iarna. Pt toate tipurile de condus si drum, dar preponderent urban. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu, incarc doar acasa si nu am panouri. De la retea, indiferent de ora. 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o simpla cautare am gasit 2.5 lei/kw

Un consum de 24kw x 2.5 lei = 60 lei

60 / 7.5 =8 litri de combustibil / 100 km.

In cazul asta e  clar de ce nu se mai cumpara EV-urile .

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ,ca utilizator normal  am toate motivele sa imi cumpar tot ICE ,Golf ,Passat …diesel/benzina deoarece :

-pret achizitie mai mic

-devalorizare mai mica

-consum mai mic

-durata de viata lunga (15-20 ani )

-zero stres autonomie / incarcare.

Imi scapa ceva ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

24kw / 100 km este un consum extrem

nu stiu ce masina are colegul

 

Eu la Dacia Spring am consum mediu de 14kw / 100 km iarna si 12 kw/100 km vara ( incalzire, respectiv AC folosit fara zgarcenie)

 

Aici fac o paranteza sa mentionez ca merita sa pierzi ceva din Kw pentru pre-conditionarea habitaclului, pentru ca DA, Dacia Spring are aplicatie pe telefon si poti sa pornesti incalzirea / AC inainte sa ajungi la masina.

 

Autonomia este de minim 150 km iarna, minim 180 km vara. 

 

Incarc acasa cu 1 leu / kw (rotunjit, tariful este 0.88 parca, hidroelectrica), deci echivalent benzina 2 litri / 100km.

Cand sunt la Mall sau la Mcdonalds, incarc si acolo ocazional, cu 2 lei/ kw incarcare Fast DC sau 1.5 lei / kw incarcare standard AC

 

Tot iesi mai ieftin. Eu am facut calcule doar de exploatare, devalorizarea nu am luat-o in calcul, pentru ca nu am de gand sa vand masina. 

imi recuperez 4 rate la creditul auto / an doar din economia de carburant. 

 

Daca se degradeaza bateria prea mult dupa cei 8 ani de garantie, nu e capat de tara. Dacia deja are in oferta baterii Exchange cu 3500 euro. Sa fim seriosi, un motor TDI sau TSI modern, care se strica dupa 200.000 km , costa mult mai mult sa il repari/ inlocuiesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt particularitati specifice fiecarei tari 

Si mai ales, in functie de CINE comanda un sondaj sau un articol. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • fanyfany
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!