Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

tzuicomicina
8 hours ago, Dolfin said:

Articolul original din Bloomberg pe care l-au copiat cei de la site-ul romanesc.

Volkswagen Walks Back EV-or-Bust Strategy That Rankled Rivals

 

O sinteza mai larga pe subiectul dezastrului din VW si in general din industria auto, din cauza EV.

Volkswagen Lost the EV Revolution and Is Bracing for Another Defeat in the Software Arena

 

Articolul nu e nici macar articol copiat, e doar fake news. Dar putem trece mai departe :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Fake news sau nu, realitatea e ca VW a cam dat-o in gard cu seria ID. Ce vor face pe viitor sa atenueze pagubele, depinde de ei. Clar preturile enorme, calitatea slaba si problemele de soft sunt de analizat.

 

Probabil ca daca stateau linistiti pe ce produceau ei traditional si eventual incercau cu un hibrid pe termic electric (dar nu plug in), ar fi stat mai bine astazi. 

Modificat de MP79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acidone77

Revolutia electricelor mi-a adus aminte de ambitia de a face cea mai buna masina din lumea, aka Phaeton... un "Passat" la supramega pret.

La fel si gama ID, masini reciclate, plastice mega ieftine, tehnologie medie, nimci deosebit la suprapret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina electrica,nu mi-as cumpara nici in gluma,mai dar o trotineta electrica chiar ca imi ploua in gura dupa una.Nu sint scumpe unde locuiesc eu,dar mi se face rusine sa ies cu ea la virsta mea,mi se pare asa,ca si cind as fura acadeaua unui copil.

Zilele trecute am vazut unul echivalent cu mine,par alb,burta,ochelari,pantalon scurt,casca,cotiere,genunchiere,si mi sa parut ridicol.Este adevarat ca sub casca nu te recunoaste nimeni,dar tot mi se pare un desen animat.

La virsta mea,cum stau prost si cu echilibrul,daca mai pun si doua sacose cu cumparaturi,atirnate de coate,ma gindesc ca las nepotii fara bunici,dar in rest sincer sa fiu,imi creste adrenalina cind ma visez pe trotineta cu pletele de par,tunse,in vint,si fara grija ca ma opreste vreun un politist sa imi ceara permisul de conducere.

Avantajul trotinetei,este ca daca ramin fara baterie,o urc in spinare,sau imping cu piciorul ca pe vremuri,4x4,si tot ajung acasa cu ea,basca ca mai fac si sport fara sa platesc.

Dezavantajul trotinetei,ca si la masini electrice,nu are mare autonomie,nu ajunge la plaja,si nu merge pe nisip.

Avantajul,nu platesc parcare,pot sa conduc baut,sau beat crita,si nu plec departe de casa,iar daca se intimpla vreo nefericire,ma gasesc repede familiarii.

Gindind in termeni mai ampli,la nivel de planeta,si fara mistouri,...cita populatie are Europa?...400 milioane?800? ...bine,bine,protejam planeta,dar restul de 7 miliarde jumate ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi511

Protejam de o sa ajungem sa le cerem de mancare...in numele ecologiei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

halamadrid
Publicat (modificat)

Pai europenii sunt niste ipocriti, ma rog, guvernele europene.  Pentru ei nu exista cale de mijloc.  Restrictioneaza accesul masinilor sub Euro 5 si rezolvi o parte din problema.

Degeaba scoti in fata electricele, daca in paralel circula oricine doreste si cu o masina non Euro. Macar de ar fi numai Ferrari GTO si Lambo Miura astea non Euro.

Nu mai zic de un diesel euro3/4 care produce emisii cat cateva benzinare.

N-ai bani de masina noua, ok, cumperi un Euro 4 de 1000 de euro, dar macar benzinar sa fie. Ar cam trebui stranse de pe sosele unele masini.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este suficient ITP facut serios, nu trebuie limitate anumite generatii EURO, se elimina ele istoric si din cauza costurilor, orice distorsionare de piata se intoarce ca un bumerang in economie, mai devreme sau mai tarziu.

Sunt o serie de tari care nu au normele de poluare asa de restrictive si in consecinta beneficiaza de masini mult mai fiabile, Rusia, America Latina, India.

 

 

EU/G7, nu-si mai permit extravagante de genul Green Energy, EV, eoliene, fotovoltaice, tehnologii care beneficiau de subventii ca sa existe.

Asa cum recunoaste Ma c r0n acum, dar spun si multi altii analisti economici si politici de ceva vreme, s-ar putea ca in 1 -2 ani EU sa colapseze, pentru ca; fara industrie, fara resurse minerale, cu energie scumpa, implicati in diverse conflicte care ii secatuiesc, cu tiparire de bani (deci inflatie) drumul catre irelevanta este asigurat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florilar1

Iar clasamentul poluarii per locuitor este:

 

image.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi511

Nici macar nu suntem top 10...si candva ne ingramadeam noi romanii sa adoptam tehnologiile noi..early adopters...parca vad ca in 2 3 ani un motor E5 sau E6 (fara adblue) vor deveni mana cereasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EEXCALADE

Ecologismul ….e doar pe harie atata timp cat nu au nici macar intentia de a scoate fumigenele din trafic .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

 

Sa mai radem un pic :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

halamadrid

Chinezii nu s-au aratat, cel putin la nivel de declaratii initiale, deranjati prea tare de noile taxe, care sunt  diferentiate pe producatori: BYD - 17,4% Geely - 20% SAIC - 38,1%

Ceilalti  care au colaborat cu Comisia UE, adica au furnizat informatii privind subventiile, vor fi taxati cu o medie ponderata de 21%.

Cine nu a furnizat deloc informatii, 38,1%.

 

Taxele astea sunt suplimentare fata de cota de 10% deja existenta.

 

Despre Tesla produse in China se spune ca vor avea o taxa preferentiala. Din aproape 1 milion de Tesla produse in China, cam 2/3 se vand pe piata chineza, restul sunt exportate.

 

Probabil ca urmasii lui Mao ori  renunta la marja de profit doar ca sa inunde piata europeana cu chinezarii,  ori vor creste putin preturile, mizand pe faptul ca europenii oricum nu vor mai avea acces la materii prime la preturi mici, avand grija guvernul chinez sa stabileasca in contrapartida niste taxe babane pe orice e necesar masinilor electrice europene.

 

Nu am avut contact decat cu MG, nu mi-as cumpara probabil decat daca nu ar exista alternativa. BYD am vazut-o una doar, din exterior, in rest, doar in trafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A "intors armele" si PRO TV, probabil ca asa sunt noile directive, acum se trage tare ca nu avem legislatie si ca se permite parcarea electricelor in subteran.

 

O mașină electrică în flăcări poate fi stinsă abia după 24 de ore. Pericolul este imens dacă ia foc într-o parcare subterană

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se exagereaza totusi cu cele 24 de ore. O masina electrica care a luat foc  o poti stinge  in cateva minute daca ai cu ce, problema este ca bateriile se racesc complet abia dupa 24 de ore si doar atunci poti considera ca este eliminat complet riscul de reaprindere al bateriei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vizitator nu exagerează nimeni.

Triunghiul focului (combustibil, caldura si aer) ne zice ca, pentru a stinge un incendiu, trebuie sa luam una din componente. 

Cum nu ne putem atinge de combustibil, raman doua variante: prima, destul de riscanta, stam cu furtunul pe ea (desi apa si litiul nu fac casa buna) pana se raceste; a doua, folosim autospeciale dedicate - cu o cameră ermetică, rezistenta la foc. Altfel doar stinse flăcările, ai sanse foarte mari sa se reaprindă.

 

Si, pe langa toate astea, ramane problema focului propriu-zis care este mult mai violent decat un incendiu la o masina clasica si care poate afecta structura clădirii (betonul).

 

Dar vom trai si vom vedea.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, Dolfin said:

A "intors armele" si PRO TV, probabil ca asa sunt noile directive, acum se trage tare ca nu avem legislatie si ca se permite parcarea electricelor in subteran.

 

O mașină electrică în flăcări poate fi stinsă abia după 24 de ore. Pericolul este imens dacă ia foc într-o parcare subterană

Cred ca vom ajunge sa ne limitam voluntar expunerea la orice forma de informatie/autoritate...ce sa zic...viitorul suna..singuratic. 

 

In alta ordine de idei, personal ma bucur ca avantul pentru BEV-uri s-a domolit, nu pentru ca nu le vad rostul ci pentru ca, asa cum istoria recenta a demonstrat-o, lucrurile impuse sau marketate ca fiind salvatoare de vieti nu sunt chiar ceea ce zice la text...

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate lucrurile sunt impuse într-un fel sau altul.

Motoarele cu combustie internă au fost preferate și susținute de petroliști (a se vedea documentarul "Who killed the electric car?") iar acum povestea e cam asemănătoare și acum. Dezvoltarea tehnologiei mașinilor electrice este un pericol pentru mulți exportatori de petrol, care sunt dispuși să plătească bani buni pentru campanii împotrivă. 

Dar și mulți oameni de rând, în general cei care au sau lucrează in service-uri auto vor fi puternic afectați de dispariția mașinilor cu combustie.

Marea bătălie este cea a intereselor din diverse domenii.

Norocul mașinilor electrice este războiul din Ucraina și dorința de a se scăpa de dependența față de unele țări exportatoare de petrol.

Cu tehnologia actuală și nevoile mele, o mașină electrică, nu e nici pentru mine o opțiune momentan, dar nu sunt împotriva dezvoltării acestei tehnologii și a renunțării la ICE.

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://www.autocritica.ro/feature/parcul-auto-al-romaniei-la-inceput-de-an-6-din-10-masini-sunt-mai-vechi-de-16-ani/

Sanse minime pt tranzitia la EV-uri in “forma” actuala (preturi mari,autonomie mica,statii putine,durata de viata mica/limitata…)

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am vazut stirile la PRO TV: un scuter electric parcat in garajul de la parterul unei case a luat foc in timp ce era incarcat la priza. Politia spune ca se pare ca a fost un scurtcircuit la acumulatorii scuterului, si de aceea scuterul a luat foc, iar incendiul s-a propagat rapid in toata casa . Paguba a fost atat de mare incat a ars si etajul casei, nu doar parterul. Deci incendiile autovehiculelor electrice se pare ca tind sa devina o problema reala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!