Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

acidone77

Se mai desteapta lumea... la fel ca si cu Covidul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 85 de pagini de topic s-a ajuns de unde s-a plecat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca o concluzie al acestui topic ar fi: "it depends" 

 

CSF? NCSF.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun , macar e cineva cinstit si recunoaste ce s-a spus aici de multa vreme

Merita pana nu mai merita e definitia perfecta ptr electrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi511
Publicat (modificat)

Cine a prins trenul la inceput, mai ales in orase, a mers gratis cativa ani buni. Sapca jos pentru ei. 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

halamadrid
Quote

am revenit la ICE si am redescoperit cat de simplu e sa faci plinul in 3-5 minute si sa ai un confort psihic si o stare de liniste vazand ca ai ~1000 km autonomie.

Nu-i asa? Asta si  locul de parcare rezervat cand ajunge la destinatie inseamna mai mult decat ne dam seama pe moment pentru psihicul soferului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EEXCALADE
3 hours ago, cj.Paul said:

Am mers 3 ani 'gratis' economisind 6k euro

Deci fara subventia de la stat de 10.000 ai fi iesit pierdere 4000 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa fac un versus, dar la o masina termica, dupa 3 ani si 60k km pierderea era mult mai mare. 

Printre cunoscuti, am vazut ca asta e trendul la masini electrice, o cumperi noua prin programul Rabla, o pastrezi 2 maxim 3 ani si o vinzi la un pret ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EEXCALADE
Publicat (modificat)

Clar ,la termica poti pierde mult mai mult ,asta stii de cand o cumperi .

Cine da 35-40.000 €  pe o termica nu o cumpara pt economie,o cumpara pt confort ,lipsa stres autonomie….

In general EV-urile au fost cumparate pt cei care fac naveta,bolt….,au vrut sa iasa mult mai ieftin ,dar realitatea ne arata ca nu e chiar asa.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EEXCALADE
Publicat (modificat)

“In urma unui interviu din presa oficialii Mercedes au declarat ca visul unei game Mercedes Benz 100% electrice a apus, acestia spunand ca actuala generatie de masini electrice EQ este si ultima.“

https://autolatest.ro/stiri/mercedes-benz-a-anuntat-ca-renunta-la-masinile-electrice-eq-in-favoarea-celor-phev-pe-benzina-si-diesel/

 

“Presa din Germania a descoperit ca un Mercedes diesel este mult mai eficient decat unul electric sau PHEV! C300e vs C300d vs EQE350+ 2022“

https://autolatest.ro/teste-auto/presa-din-germania-a-descoperit-ca-un-mercedes-diesel-este-mult-mai-eficient-decat-unul-electric-sau-phev-c300e-vs-c300d-vs-eqe350-2022/

Pare ca se face stânga imprejur. (unele porturi sunt pline cu EV-uri chinezesti)

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_221

la cum ii stiu eu pe greci... si ii stiu de ani buni... nici nu o sa bage in seama

 

LE :

exact ce am spus 😁

minutul 15.10

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n
Publicat (modificat)

Clar - vara  când e coada mare la ferry....o sa fie repede- repede.

Dar este vb despre faptul ca se schimba modul în care sunt privite/tratate electricele...

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exmember.

@andrei_221 stai sa ia una foc prin AFI intr-o săptămână după-amiază... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masura initiala de limitare a accesului EV in parcarile subterane a venit de la asiguratori, acestia nu doresc sa asigure/despagubeasca incidente de acest fel pentru ca riscul este imposibil de masurat sau foarte mare, avand in vedere ca o masina EV nu se poate stinge cu metode clasice, doar prin inundare (vezi Fremantle Highway ferry).

 

European Maritime Safety Agency (EMSA) si International Union of Marine Insurance (IUMI) au stabilit reguli stricte, termeni si conditii, pentru operarea in siguranta a vaselor cand se transporta vehicule EV, Hybrid si vehicule cu Gaz Lichefiat sau comprimat.

Ministry of Shipping and Island Policy din Grecia a transpus in cadrul legal regulile de mai sus.

 

Operatorii de feribot sunt singurii responsabili de admiterea unor masini care nu se incadreaza in regulile de mai sus si poarta singuri raspunderea consecintelor, ceea ce inseamna ca in caz de accident nu vor fi despagubiti si vor deconta toate pagubele unor terti.

Daca acum operatorii nu controleaza bateriile si rezervoarele de GPL sa fie maxim 40%, respectiv 50% incarcate, este doar pentru ca este nevoie de un timp pentru a se aplica masura, nu trebuie sa sperati ca "merge si asa", cu asigurarile in transporturile navale nu te joci.

 

 

Nu uitati ca unele companii din Norvegia nu mai transporta EV deloc, iar inca de acum ceva timp masinile cu benzina nu aveau voie ca rezervoarele sa fie mai mult de 50% pline.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile electrice sunt ca specialistii americani

Stirile cu specialistii americani le stiu de cand eram mic

Specialistii americani au descoperit ca daca manaci X si Y in fiecare zi poti preveni ZZ boli si probleme

Peste cativa ani tot specialistii americani descopera ca cei care mananca zilnic aceleasi X si Y sunt predispusi la multiple boli si probleme , multe fiind chiar cele ZZ care erau prevenite in studiul initial

Asa si cu electricele , prima data toti au venit cu avantajele incredibile si dupa cativa ani au aparut problemele reale

In viata si in absolut orice altceva , echilibrul este totul , nu poti inclina balanta fortat pe repede-ianinte , ca se intoarce ca un bumerang si nu multi pot sa il prinda

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

In UK in momentul de fata exista peste 1 milion de EV vandute. Eu personal observ o gramada de masini electrice pe strazi, zilnic, foarte multe dintre ele fiind premium, Porsche, Tesla, Mercedes, Audi, BMW etc. Ba chiar infrastructura de incarcare s-a dezvoltat foarte mult, au instalat statii de incarcare in parcarile blocurilor, benzinarii, supermarketuri etc. La inceput, incarcarea a fost gratis, oricine putea sa incarce, incurajand vanzarea EV-urilor. Ce sa vezi? Dupa ce au vandut multe masini electrice in ultimii 5 ani, brusc, nu mai este gratis curentul! Desi, daca stai sa te gandesti, o morisca/elice pusa in miscare de vant/apa produce curent sau un panou solar de exemplu produce curent GRATIS si/sau daca nu gratis, la costuri foarte reduse. 

 

Va prezint o stire de astazi din Marea Bratanie care ne spune ca vanzarea acestor tipuri de vehicule este in scadere fata de anul trecut, iar chinezii vor intra puternic pe piata mondiala, chiar am vazut multe masini in trafic marca BYD AUTO: 

 

https://news.sky.com/story/electric-car-uk-market-share-shrinks-figures-suggest-13107632

 

Intrebarea este, daca tot se doreste salvarea planetei, ce se va intampla cu reciclarea bateriilor? Durata medie de viata a unei baterii este de 4 ani. 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tzuicomicina

Deci practic doar Tesla ar fi trebuit sa aiba macar 1 mil de masini cu probleme la baterie din 5 mil+ vandute pana azi? Greu de crezut. Mare majoriate a bateriilor vandute pana astazi sunt NMC (1000+ cicluri) dar de doi ani se vand si baterii LFP. O celula LFP tine cam 5000 de cicluri la 80% incarcare si 7500 la 70% incarcare. Deci o masina care in medie face cam ~400km cu o incarcare la 100%, la ~80% face cam ~300km. Acuma daca ii inmultesti cu 5000 o sa vezi ca sunt suficienti. KG Mobility ofera 10 ani sau 1 mil km garantie pe bateriile LFP. Bateriile de astazi nu sunt perfecte, dar exista progres semnificativ in ultimii 10 ani. Iar Energie electrica poti produce fara sa vina OPEC (oculta? mafia? whatever) cu petrolierul pana la tine in ograda.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EEXCALADE
Publicat (modificat)

Oficialii Volkswagen declara ca renunta la dezvoltarea masinilor electrice I.D. 2024-Banii se baga in hybrid, PHEV si diesel Euro7

 

-“Seful VAG, CEO Oliver Blume spune ca a oprit dezvoltarea de masini electrice pentru ca acesta sunt un esec comercial pe toate pietele.”

 

-“Realitatea crunta de pe piata este ca toate masinile VW ID sunt esec comercial pentru ca sunt prea scumpe, prea slabe ca performante si au probleme tehnice incredibile pentru o masina electrica.“


https://autolatest.ro/stiri/oficialii-volkswagen-declara-ca-renunta-la-dezvoltarea-masinilor-electrice-i-d-2024-banii-se-baga-in-hybrid-phev-si-diesel-euro7/

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_221

ca si sfat... Autolatest este un fel de fake news de cele mai multe ori.

 

On 5/25/2024 at 7:05 PM, tavitara said:

Asa si cu electricele , prima data toti au venit cu avantajele incredibile si dupa cativa ani au aparut problemele reale

In viata si in absolut orice altceva , echilibrul este totul , nu poti inclina balanta fortat pe repede-ianinte , ca se intoarce ca un bumerang si nu multi pot sa il prinda

 

Bravo, exact asa este. 

MAjoritatea au fost incantati de cifrele fabuloase de cai putere si autonomie (nu intotdeauna reala).

Realitatea este ca nu poti sa inlocuiesti 1:1 un ICE cu un EV. 

Dar pentru anumite scenarii de utilizare, EV este mai mult decat perfect. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Articolul original din Bloomberg pe care l-au copiat cei de la site-ul romanesc.

Volkswagen Walks Back EV-or-Bust Strategy That Rankled Rivals

 

O sinteza mai larga pe subiectul dezastrului din VW si in general din industria auto, din cauza EV.

Volkswagen Lost the EV Revolution and Is Bracing for Another Defeat in the Software Arena

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW a dat-o-n bara cu gama ID. Ca au fost taieri de costuri, lipsa de imaginatie sau orice altceva, gama ID este de slaba calitate si mult sub aproape toata concurenta. Nu vad nici un motiv de a cumpara un ID, dar lucrul asta devine valabil si pentru modelele clasice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!