Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

     

în urmă cu 3 ore, voinea a scris:

Eu (cu ale mele 6 mașini dintre care una este electrica) nu regret deloc achizitia

 

      Sunt de acord, de la 3-a in sus se vad numai avantajele. Dar ca prima/singura alegere (in ideea in care vom ajunge sa folosim lucrurile mai eficient) ? 

 

      De altfel, corecta argumentatia vis-a-vis de avantaje/dezavantaje. Dpmdv inca e greu sa "schimbi" complet tehnologia. Sa o ai ca alternativa : cu siguranta.

 

acum o oră, akon a scris:

Ai venit din Germania cu un Smart ce are ~100km autonomie la oficial ? Imi scapa ceva ?

 

       Daca e smart, are peste 400 de cai, cred ca e Smart 3 :), deci nu are 100 km autonomie.

 

Modificat de Adria_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare logic dar nici nu stiam ca exista asa ceva 🙃

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@akon  masina are range ~390km in oras. La drum lung am avut ~330km intre alimentari.  Este Smart #1 


Foto pentru cei care nu vor sa google dupa nume :icon_cheesygrin: -> image.thumb.png.8ac599fe32b80edf56e418f5a13c6358.png

@Al Bundy da masina este inmatriculata in Germania (langa Nürburgring unde am eu a doua locatie). Guvernul german ofera pentru cei cu EV niste bani anual pentru ca nu produc CO2 in orase (https://co2.auto/ ). A fost generoasa suma din 2023, vad ca pe 2024 o sa fie mult mai mica dar tot este ceva cadou.  De asemenea la achizitie am prins bonusul de mediu ( Umweltbonus )  care nu a fost deloc rau reducand costul total de achizitie. 

Masina a inlocuit Jeep Renegade atat prin marime fiind aproape identic dar m-am bucurat sa vand in primavara 2023 foarte bine masina de 5 ani si jumatate incat a meritat comanda lansata in 30 aprilie 2023 pentru Smart #1

Este net superioara in dotari fata de Jeep. ID4 e prea mare pentru mine ca masina de oras (totusi mergem doar doi oameni in ea majoritatea timpului). 
 

Ma rog destul despre asta, mi-am spus argumentele mai sus. Cat o sa o tin? Probabil 4-5 ani ca si alte masini.  

Ce nota ii dau ca satisfactie in utilizare? 8 din 10. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
16 hours ago, Adria_n said:

      Sunt de acord, de la 3-a in sus se vad numai avantajele. Dar ca prima/singura alegere (in ideea in care vom ajunge sa folosim lucrurile mai eficient) ? 


Daca renunțam la mașinile youngtimer/oldtimer cu care din 2020 nu au mai mers deloc (probabil se vând cu prima ocazie pe preț corect) rămân BMW M2 care e de circuit exclusiv făcând 6-7000km pe an, Golf Sportsvan pe care il folosește doamna ~3-4000km pe an in oraș și Smart #1 pe care il folosesc eu sper ~14.000 km anual.  T5 TDI e lăsat pe mana tatălui meu sa-si facă treaba (deci putem sa zicem la cat de putin merg cu el ca nu ii adaug deloc km acestuia)

 

Exact cum ai spus și tu mie mi-a adus momentan numai avantaje prezenta unui EV in viata mea de șofer având alături celelalte mașini totuși. Cand se va vinde Smart-ul am sa va zic motivul (dacă ma întrebați de ce a plecat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

6 masini… unii de aici nici juma de roata nu-si permit :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred asa ceva ..

Nu trebuie sa iti faci user pe forum daca nici de o roata nu ai bani

Exista multe alte metode de a petrece timpul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Eu zic ca idee care e tipoligia utilizatorului de masina electrica: cel care isi permite inca 5 masini pe langa. Evident, exagerez, dar daca vrei o masina electrica buna (whatever that means), trebuie sa fii pregatit sa dai macar 40.000 euro bani de care te poti descotorosi. E mult peste media tarii, si nu numai a noastra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@AndreiSergiu1991 am facut din 2020 pana azi aproape 1000 de ture pe Nürburgring. Clar acolo era de masina sport. Muncesc ~50-55h pe saptamana , tai facturi, imi permit un M2 cu costuri destul de mari in intretinere condus doar ~5-6000km pe circuit anual (si atat, nu mai merg prin alte parti cu el).  Apoi celelate masini sunt doua clasice. Mi le-am permis, le-am folosit putin, le-as vinde pe pretul corect oricand dar nu cer de mancare daca le pastrez decat impozit.  Daca apare omul pentru care sunt masinile perfecte se vor vinde.
Mai sunt alte masini pe care le conduc alti 2-3 membri din familie (chiar daca sunt la mine pe acte). Merg cu termic sau electric dar asa cum am afirmat mai sus eu din vara trecuta merg pe acel Smart #1. Si ma repet cand spun imi place ca masina de oras. E tot ce-mi doresc in aceasta perioada mai ales ca nu am fost niciodata reticent la evolutie si de a folosi tehnologia noua (in orice domeniu fie el de transport, comunicatii, unelte de gradinarit etc). 
Daca nu as fi cumparat EV probabil alegeam un T-ROC 2.0 TSi si tot maxim 5ani il tineam si pe acela. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Nu nu, nu ma intelege gresit, nu judecat ca de ce iti permiti, doamne fereste. Este doar meritul muncii tale. Ziceam doar ca masina electrica, asa cum e ea acum, are un pret prohibitiv pentru ce ofera si toate limitarile. Atat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Hertz loses another $200 million from its EVs

 

Citat:

Car rental operator Hertz (HTZ) reported it lost another $200 million due to its EV gamble.


In its first quarter earnings report, Hertz said it “upsized” its prior EV fleet drawdown plans by an additional 10,000 EVs, which led to the company incurring a $195 million charge to vehicle depreciation for writing down the value of EVs held for sale.
The company previously said it would sell off 20,000 EVs from its fleet, meaning it will now dispose of 30,000 EVs in its fleet through the end of 2024.
Add today’s charge to the $245 million write-down taken in Q4, and the company has now lost $440 million on its EV gambit.
Hertz’s EV fleet — which once stood at 60,000 EVs, will be cut down to half that at 30,000 EVs.

A third of Hertz’s EV fleet was from Tesla (TSLA), with the rest coming from Polestar (PSNY), Volvo (VLVLY), and Chevrolet (GM).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cimitirul automobilelor electrice. Reportaj Spiegel despre aglomerări de mașini nevândute, parcate în secret, inclusiv ale Tesla

 

Citat:

Mii de automobile electrice sunt parcate in arealul bine pazit al unui aeroport dezafectat din Brandenburg și în alte locuri asemenea. Presei i se refuza intrarea, filmările sunt din elicopter. Secretul ține de faptul ca mega-proiectul statal de e-mobilitate, al ultimelor guverne germane, pare sa dea chix, de cand nu mai sunt bani pentru subvenția acestuia.

...
Sute, poate mii de e-automobile sunt parcate acolo, prezumtiv în ideea vânzării. Dar poate și din cauza supraproducției. Însă nimeni, la fața locului, nu e dispus să ofere informații jurnaliștilor, iar filmările în areal sunt interzise. Un paznic spune că “acei ce deschid gura, zboară”

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

California, recuperarea de Cu merge din plin.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce relevanță are videoclipul?

Sunt și benzinării goale. Asta înseamnă că mașinile circulă și nu stau la alimentat. Și mai înseamnă și că sunt suficiente stații de încărcare astfel încât să nu se creeze cozi.

 

Eu chiar îmi doresc că bateriile să devină tot mai performante și fiecare om să-și producă singur energia, fără să mai stea la cheremul companiilor petroliere.

Îi felicit pe cei care își cumpără mașini electrice și astfel susțin cercetarea în domeniu. Odată cu dezvoltarea tehnologiei, pentru tot mai mulți o să merite o mașină electrică.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai privit cu atentie videoclipul.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Video-ul din Bay Area - California a devenit viral in 24h, au aparut si o multitudine de articole referitoare la aceasta situatie.

Nu este un caz izolat, in decurs de o 1 saptamana 5 superchargere din Houston au fost vandalizate, au inceput acum o saptamana in cartierul Montrose din Houston s-au taiat 18 din cele 19 cabluri de la Tesla charger, iar conform reportajului politia din Houston a creat si o unitate specializata pe furturi de metale.

 

Tesla charger sunt foarte apreciate de utilizatorii de Tesla, sunt raspandite, ofera o experienta de incarcare buna, ca timp (baterii mari in masini, incarcare cu puteri mari), ceea ce da posibilitatea unui utilizator sa poata folosi un EV aproape identic cu un ICE.

 

Despre cat de jos a ajuns America acum...nu este subiectul topicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EEXCALADE
1 hour ago, DiLivio said:

și fiecare om să-și producă singur energia

Ne punem panouri,pompe de caldura,ne luam masini electrice si nu mai platim combustibil,gaz,curent …devenim independenti …ce film frumos !
Si statul ce mai “mananca” ?

In momentul cand majoritatea vor avea  ev-uri (panouri ) vor aparea diverse taxe ,energie mai scumpa…..nu vor permite sa fim independenti,niciodata nu am fost .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

halamadrid
Publicat (modificat)

Avand in vedere ca fondurile pentru Rabla Plus alocate la persoane fizice au ramas neconsumate dupa injumatatirea vocherului, putem concluziona ca: ori a fost alocat un buget prea mare, ori masinile electrice nu mai par atragatoare cu subventia diminuata.

 

Daca va fi eliminata de tot subventia, cred ca doar bagate cu forta pe gat de eutoritati se vor vinde electricele, a.k.a. niciun ICE la vanzare/taxe imense pe ICE.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, halamadrid a scris:

a.k.a. niciun ICE la vanzare/taxe imense pe ICE.

"Cine isi cumpara ICE sa i se ia toata averea si dus in lagar... "

:))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acidone77

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrem masini electrice, dar nu vrem fabrici de masini electrice, ca polueaza, taie padurile, etc.

Vrem masini electrice, dar nu vrem importuri din China, ca sunt prea ieftine, si strica piata.

 

Defapt eu nu vreau si o sa aman cat de mult pot achizitia a asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai... hai sa nu ducem toti banii in China. Hai sa producem local in Europa. Hai sa nu mai depindem de China... ca la un moment dat Chinezu o sa zica, niet... nu va mai dau piese,...sau hop, pandemie... nada transporturi, nada X, Y, etc... Sau ... backdoor...si cand am eu chef iti opresc masinile, sau spionez sa vad cam care iti e stilul de viata, etc. 
Da-i putere economica Chinezului si o sa vezi ce misto o sa fie in lumea asta. La fel cum ar fi si Rusul cu ceva putere economica. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acidone77
Publicat (modificat)

N-ai cum ca ei ( chinejii ) detin majoritatea pe piata materiilor prime pentru ce inseamna baterii. 

Europa nu prea are cum sa fie competitiva in domeniul asta. Si nici nu prea vad cum poate fi, atata timp cat interesele aici sunt altele.

O Skoda Octavia a ajuns sa coste 35-40k eur... o Skoda Superb 60k eur... despre ce vorbim? :lol: 

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Green Deal o sa moara cred ca mai repede fata de cat se anticipase.

 

Ne uitam la noul Prim Ministru al Olandei, Geert Wilders, iata puncte din programul guvernamental:

- limits on net migration;

- electric car subsidies will be scrapped;

- heat pumps will no longer be mandatory;

- “Red diesel” will be brought back for farmers, and restrictions on agriculture will be eased – a significant issue for a country that is one of the largest food exporters in the world by value;

- the Netherlands will switch to nuclear power, starting work on four new reactors, alongside encouraging fresh development of offshore gas production;

- no more wind turbines, no more unreliable energy source.

 

Si in alte tari musteste revolta, care probabil se va observa in alegerile euro-parlamentare.

 

USA asteapta de la EU sa institue aceleasi taxe de import pentru masinile si subansamblele din China, insa asta ar insemna direct sinucinere economica pentru industria europeana de masini.

Unii analisti spun ca deja este prea tarziu si nu se mai poate recupera...sa speram ca nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!