Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

4 hours ago, Bogdan_wrc said:

stai..cum!? adica un diesel E6 de fapt filtreaza aerul!?  adica ce iese e mai curat decat ce intra?

"Es klingt kurios, aber ein Diesel holt tatsächlich sehr häufig mehr Feinstaub aus der Umgebungsluft, als er selbst hinzufügt."

Da. După orice logică, dacă iese o cantitate mai mică de particule decât intră, înseamnă că filtrează.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtreaza doar intr-un anumit context, cand dpf-ul e rece si filtreaza aerul pe care tot noi l-am murdarit cu dieselurile (desigur si cu alte surse) :) 

 

Plus ca asa cum mentiona si altcineva mai sus, poluarea are multe componente, nu doar PM10, care de altfel nu e cel mai periculos ci PM2.5. La alea nu s-au mai uitat, ca probabil filtreaza PM10 si scoate pe esapament kilograme de PM2.5 :)) 

 

Nu vreau sa fiu hater, dar pana sa ajunga dieselul ala la noi in rezervor, strabate un drum extrem de lung, trecand prin niste procese si transporturi care polueaza foarte mult, deci practic faptul ca DPF-ul final scoate PM10 mai putin decat absoarbe e frectie la picior de lemn.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au fost măsurate valorile în mai multe faze de funcționare ale motorului, iar per total rezultatul a fost ca emisiile de particule fine sunt mai mici. 

Nu scrie nicăieri ca a fost măsurat doar PM 10.

Nu doar motoarele diesel emit particule fine, ci sunt și alte surse în orașe.

Iar legat de emisiile de NOx, acestea sunt atât de mici la motoarele noi, astfel încât nu mai sunt considerate o problemă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai vreo sursa pentru afirmatia ca NOx nu mai sunt considerate o problema?

E clar ca e mai bine la euro 6, care aduce diesel la aceleasi emisii ca benzina, dar banuiesc ca tine si de densitatea traficului.

Este super bine ca se lucreaza la tehnologii care reduc poluarea, orice ajuta. In acelasi timp trebuie sa reducem traficul, poluarea din extractia, rafinarea si transportul combustibililor, sa producem curentul din retea mai curat, etc.

Trebuie sa facem tot ce putem ca sa reducem poluarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, nu mai sunt o problema...de asta vad regulat masini din ani relativ noi, diesel, care cand dau talpa in trafic sa intre in depasire scot un nor negru de fum. Ford fiind cel mai des caz (am vazut chiar ieri un Mondeo 2015+) si terminand cu frantuzele.

 

Eu vreau sa vad ce se intampla dupa cateva sute de mii de km, vreau sa vad ce se intampla dupa ce faci chip, ca multa lume isi face, dupa ce injectoarele incep sa se infunde, dupa ce EGR-ul si admisia se umplu de funingine si nu mai functioneaza perfect. Evident ca atunci cand e nou, motorul si toate sistemele astea functioneaza foarte bine, dar in timp, stim bine ce se intampla. Culmea e ca VW are printre cele mai curate tobe la diesel, din ce am mai observat si eu la passat-uri B6.

 

Nu contest faptul ca sistemele astea isi fac cat de cat treaba. Drept dovada, teapa de esapament de la TSI-uri pana la GPF, in majoritatea cazurilor e neagra de funingine, iar la TDI-uri e curata.

 

Oricum, tot fumigene raman, chiar si cu mama filtrelor si chiar nu are rost sa ne mai batem capul cu ele multi ani de zile.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, DiLivio said:

După orice logică, dacă iese o cantitate mai mică de particule decât intră, înseamnă că filtrează.

serios, nu ti se pare nimic dubios aici? deci dupa ce spui tu, e indicat sa folosesti diesel E6 nu doar in orase, dar chiar si in natura...heck, sa puna teava de gaze la nasul nostru, ca e mai bine decat sa tragem aer de afara. 

eu zic sa nu incerci sa inspiri aerul ala dintr-un spatiu inchis...e posibil sa nu mai avem cu cine purta disuctia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot în articol scrie:

 

"Dabei wurde der Fokus bewusst auf den Partikelausstoß gesetzt, da unsere regelmäßigen Abgastests schon sehr oft gezeigt haben, dass aktuelle Euro-6d-Temp-Diesel kaum noch Stickoxide ausstoßen. Die Werte liegen teils bei einem Zwanzigstel dessen, was frühere Euro-6-Autos ausstoßen. Das NOX-Problem ist inzwischen gelöst, die Grenzwertüberschreitungen in Städten verursachen ältere Bestandsfahrzeuge"

 

Plus ca între timp normele au fost îmbunătățite față de data la care a fost făcut testul.

 

Nu în natură, ci acolo unde numărul de particule e mai mare față de cel emis de un motor diesel modern.

 

Suntem înconjurați de tot felul de molecule și radiații, nu putem trăi izolați în globuri de sticlă. Important e sa nu fim expuși la cantități care sunt considerate dăunătoare organismelor.

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@yeeeeman Faptul ca ai toba curata nu inseamna ca nu poluezi. La diesel exista un compromis ingineresc catre trebuie facut in faza de design intre NOx si PM, practic daca scazi una creste cealalta si invers. Si la mine toba e luna la EU5, dar la rece (si chiar si la cald) se simte mirosul de NOx cand stai in spatele masinii. Iar ce nu stiu multi, este ca eficienta DPF-ului creste pe masura ce masina acumuleaza kilometrii, parctic la un moment data devine atat de eficient incat nici gazele de evacuare nu mai trec prin el. Partea de PM e rezolvata la diesel cu DPF-ul, dar la EU5 si EU6 fara AdBlue partea de NOx inca e prezenta din plin si o poti simti cu propiul nas daca te pozitionezi in spatele unei masini de genul. Nu am stat sa analizez cum e la EU6 cu AdBlue, dar nu ma astept la minuni nici la astea, mai ales la rece si in faza in care motorul se incalzeste.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, DiLivio said:

Nu în natură, ci acolo unde numărul de particule e mai mare față de cel emis de un motor diesel modern.

ah, deci cu alte cuvinte daca un E6 merge in spatele unui non -euro...sau pe langa arderile alea de deseuri.

oricum am deviat rau...daca am ajuns sa comparam E6 cu orice e sub el. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am deviat rau ca am ajuns sa dregem busuiocul.

Termicele polueaza si aia e...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vrut doar să prezint tehnologia actuală a motoarelor diesel, pentru că e clar că un motor diesel EU 5 pierde mult în comparație cu o electrică. Dar cine vrea să compare avantajele și dezavantajele trebuie să o facă cu mașini noi, pentru că piața sh a electricelor e aproape inexistentă. 

Fiecare compară în funcție de criteriile personale, dar trebuie să ai date neutre din toate părțile.

Pentru mine în momentul de față ar fi avantajos un PHEV, pentru că autonomia electrică de 60 km ar fi suficientă pentru 80% din deplasări, și aș avea și confortul psihologic în cazul deplasărilor mai lungi.

Pe lista scurtă ar fi spre exemplu Cupra Formentor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, adrian001 said:

Nu am stat sa analizez cum e la EU6 cu AdBlue, dar nu ma astept la minuni nici la astea, mai ales la rece si in faza in care motorul se incalzeste.  

La EUR6 cu AdBlue respectiv benzina EUR6 pot sa iti confirm ca nu se simte nimic daca stai in spatele masinii in aer liber. Chiar am ramas surprins de diesel la aspectul asta, ma asteptam sa fie cat de cat un miros inecacios dar nu a fost asa.

Modificat de luciteck
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, luciteck said:

EUR6 cu AdBlue respectiv benzina EUR6 pot sa iti confirm ca nu se simte nimic daca stai in spatele masinii in aer liber

Am avut cateva zile un Diesel Euro6 cu AdBlue si pot sa.ti zic sigur ca pute. Nu asa ca un Euro4, dar n.are ce sa caute intr.un garaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se simte absolut nimic la un  Diesel, Euro 6 intretinut corespunzator !  

Modificat de Retzius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In alta ordine de idei, am condus masina asta, preproduction model, awd cu 2 motoare si baterie extinsa. Masina se comporta impecabil, 1 pedal drive nu e deloc placut pt pasagerii cu rau de masina.

 

Ce mi s-a parut amuzant a fost ca,imediat cum am iesit in trafic cineva cu un ID4 cu nr rosii s-a oprit si i-a facut niste poze.:))

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca o aduceti prin PLO, poate dai un semn ca sunt curios cum e. am un prieten cu mustang GT si sunt curios ce zice. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vom inmatricula una identica, este pe drum, mai dureaza. Nu are nicio legatura cu Mustang-ul ca feeling, sunt total diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am vazut una rosie pe DN1 in weekend. Sunt curios cand o sa ajunga la dealeri.

Ma astept inclusiv ca din toamna/iarna sa se livreze si Model Y in RO. O sa fie interesanta urmatoarea perioada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, B_U_T said:

Nu are nicio legatura cu Mustang-ul ca feeling, sunt total diferite.

tocmai...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca singurul buton fizic de pe tableta este din plastic care imita cromul, in stilul inconfundabil Ford 🙂

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oare merita?

UPDATE 2-Spain to invest $5.1 bln in electric vehicle production

 

* Spain is Europe’s No.2 auto producer; world No.8 

It aims for the number of new electric vehicles registered to reach 250,000 in 2023, a big jump from the 18,000 registered in 2020, thanks to government-sponsored initiatives to buy cleaner cars and expand charging stations.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, dercos said:

Probabil ca singurul buton fizic de pe tableta este din plastic care imita cromul, in stilul inconfundabil Ford 🙂

 

Crezi ca VAG ar fi facut butonul ala din plumb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred, avand in vedere calitatea slaba a electricelor VAG. Totusi, in cazul acestui ''Mustang'' ma gandesc ca nu ar fi explodat costurile daca foloseau crom adevarat pentru un singur buton. Unul. Singur.

Cauta ce taieri de costuri s-au facut pentru S197, atunci cand pentru 100 de dolari in plus, acel Mustang ar fi putut primi o suspensie independenta, dar au preferat sa il faca mai ieftin si sa ii puna o punte spate rigida. 100 de dolari.

De asta spun ca au un stil inconfundabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, dercos said:

Nu cred, avand in vedere calitatea slaba a electricelor VAG.

poti detalia? exceptie id desigur unde au taiat costurile ca sa poata oferi ceva sub concurenta.

e-golf chiar are materiale ok. iar tehnologic nu au reprezentat probleme de calitate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur. E-Golf este o exceptie si nu se mai produce, ma refer la modelele in productie. Nu am ce reprosa interiorului Golf-ului 7 ca ergonomie si materiale in acest segment, cu o minora exceptie legata de insonorizarea fata de zgomotele exterioare cand masina este oprita. Probabil geamurile sunt mai subtiri, insa se aude tot din afara. Ah, si as fi vrut o directie de Ford Focus, dar ma consolez cu ideea ca VAG nu stie sa faca asa ceva 🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!