Jump to content

Limitare putere (Tiguan AD1)


Ace83
 Share

Postare recomandată

Salut ! Detin un Tiguan 2.0 TDI 150cp DSG7 din 2017. De cca 3 saptamani, atunci cand merg mai sportiv sau merg cu 130km/h pe autostrada, masina limiteaza puterea fara a aprinde niciun martor in bord. Am fost la service pentru testare si au constatat ca limitarea se produce atunci cand temperatura din evacuare atinge 850 grade (temperatura pe care o declara senzorul montat dupa turbina). Prima actiune a fost sa inlocuim senzorul, dar si dupa inlocuirea cu altul nou original, valorile au ramas la fel. A doua actiune a fost sa facem procedura de flush a sistemului de racire (antigelul arata foarte rau si vasul de expansiune prezenta depuneri consistente) si introducerea unui amestec G13 nou. Din nou, fara succes ... . Am mers la reprezentanta, unde in urma testarii care din nou nu a afisat nici o eroare, mi s-a zis ca ei au inceput sa faca proceduri de flush si sa nu mai foloseasca G13 (pt ca s-a observat ca este coroziv), ci G12 EVO, dar neaparat procedura de flush trebuie facuta in reprezentanta cu solutia originala.

Cam acesta este stadiul in care sunt acum. Mentionez ca am verificat antigelul si am constatat ca si noul antigel G13 prezinta dupa 200 km contaminari ( pare ca sistemul este inca murdar ). Masina in continuare limiteaza fara a genera nici o eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS: Inainte de problema limitarii, am avut probleme cu sistemul de AdBlue si a fost inlocuita pompa din rezervor. Acum sistemul AdBlue functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand nu este normal ca lichidul de răcire sa se murdărească. Simpla înlocuire a lichidului nu avea cum sa rezolve. E clar ca ai o problema la ea. Termoflot / garnitura de chiulasă, chiulasa in sine etc. Trebuie văzut de unde. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar azi dimineață îmi făcusem o verificare de rutină, ulei, lichide, verificarea valvei din capacul vasului de expansiune... eu nu am depuneri deloc.

Nu cred ca ai probleme de la G13, trebuie sa fie altceva sau poate s-a lucrat la motor. Știi istoricul mașinii, au fost intervenții la motor in trecut?

Limitarea puterii este drastică la toate vitezele (in genul limp mode, urca foarte greu in ture) sau intră doar la o viteza/turație anume?

Cum stai cu nivelul de incarcare al DPF? Ai rulaj mare pe mașină? Pot fi multe întrebări.

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

155k km. Azi am observat ca limitarea apare in momentul in care uleiul depaseste 110 grade. 

Antigelul nu a fost schimbat pur si simplu, a fost bagat lichid de curatare, apoi apa si la sfarsit antigelul nou.

Limitarea o face pe acceleratie in toate treptele.

Nivelul de incarcare DPF este undeva la 54 grame si limita este la 80.

Nivelul de antigel nu a scazut niciodata. Iar in vasul de expansiune nu apare presiune. Din aceste motive nu ne-am gandit la chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bazat pe ultima informatie : 110 grade ar fi declansatorul acestei probleme consider ca ai de verificat urmatoarele

 - Intercooler sa nu fie fisurat ( se poate asculta sunetul de fasait sub masina ridicata pe elevator cand este calda )  - fisurile apar de obicei in partea de jos pe la colturi - acestea se maresc la temperatura mai mare -  o sansa mai mica dar posibila  

- Verifica parametrii EGR cu vcds si vezi cum inchide/deschide  -  aici cred ca ramane pe inchis prea mult cand se incinge.  Incearca sa ii faci un basic settings ca sa vezi daca ia eroare. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am primit confirmarea ca au comandat kit-ul cu cele 2 solutii necesare operatiunii de flush. Astept sa soseasca si sa se faca operatiunea. Trebuie sa rezolv cu curatarea sistemului de racire. Ei zic ca nu se pune antigelul pana cand apa nu va iesi perfect curata. Revin dupa cu rezultatele.

@Doomy, voi cere sa se faca si aceste verificari. Din cate tin minte, EGR-ul a fost verificat, dar o sa le cer sa faca basic settings si sa vedem ce se intampla.

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ace83 am uitat sa mentionez, un basic settings atunci cand este calda masina (conditiile date de tine) . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut din nou !

Am urmat sfatul lui @Doomy si am cerut adaptarea la basic settings din tester a EGR-ului. Totul a fost ok fara nici o eroare.

Azi, intr-un final am dus masina la service pentru operatiunea de flush a antigelului. Trebuie sa va zic, ca dupa prima operatiune, cand au facut o curatare cu o solutie Liqui Moly, apoi au pus antigel nou G13, masina in timp a inceput sa ridice limitarea, adica azi limita la 110 km/h, peste o saptamana limita s-a ridicat la 130 km/h, ca pana ieri limitarea sa se faca la 150. Atunci cand puneam pilotul automat la 160, intra limitarea de putere si ramanea la 150 maxim.

   Revenind la operatiunea de azi, am folosit solutiile A + B originale VW si am urmat procedura. Efectiv ne-am mirat de ce a putut iesi din sistemul de racire ... plin de depuneri ... . Intre introducerea celor doua solutii, a trebuit sa facem mai mult de 2 spalari cu apa distilata, pentru ca efectiv mizeria nu inceta sa apara. Intr-un final, dupa o intreaga zi pierduta la service, ultima spalare cu apa distilata a iesit curata din sistem si am pus antigel G12 superplus in locul G13 (asa cum au spus cei de la reprezentanta). 

   A urmat un test pe autostrada in care nu am mai sesizat nici o limitare :) .

   Monitorizand temperatura uleiului insa, am observat ca temperaturile au ramas tot intre 110 grade si 118 grade, la viteze de peste 140 km/h, ceea ce ma face sa cred ca poate asa este normal ... .

    Sunt curios, la voi ce temperaturi va arata in bord la peste 140 km/h si 24-25 grade afara ? 

 

Modificat de Ace83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Doomy changed the title to Limitare putere (Tiguan AD1)

Bine ca ai rezolvat , dar da si tu mai multe detalii. 

 

Ce a iesit din sistem mai precis?  ce impuritati erau ?  Ai cumva poza sa postezi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau, nu m-am gandit sa fac poza vasului in care au colectat lichidele contaminate.

In schimb am poza cu solutiile si cu procedura. 

IMG-20200924-WA0012.jpg

IMG-20200924-WA0011.jpg

IMG-20200924-WA0013.jpg

IMG-20200924-WA0010.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, nu pare ca ai rezolvat, in principal daca nu stii cauza e greu sa rezolvi cu adevarat problema. Faptul ca antigelul era contaminat e primul semn de alarma si sunt doua intrebari la care ar trebui sa ai un raspuns: cu ce era contaminat si cum. Sunt milione de masini cu G13 care nu au nici o problema, asta cu faptul ca e coroziv e o incercare puerila a dealarului de a da o explicatie pentru o cauza pe care nici ei nu o cunosc.

 

Temperatura antigelului de care vorbesti este cea afista in bord ? 118 grade este foarte mult si clar nu e normal tinand cont ca apa fierbe la 120 de grade la 1 bar presiune. In  mod normal temperatura antigeluli la motoarele astea nu trece de 100 de grade indiferent cat ai trage de ea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001Era vb de temperatura ulei, nu antigel.

@Ace83Sil la mine bate inspre 117 grade la 160km/h. Ulei schimbat cam in urma cu vreo 4000 km. Temperatura uleiului depinde inclusiv de un mers alert sustinut, nu neaparat de viteza mare, de km de la ultimul schimb (contaminare regenerare, degradare ore functionare etc.) si bineinteles de calitatea/ proprietatile uleiului-care pot diferi de la un brand la altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greseala mea, nu am citit bine atunci ... am crezut ca vorbeste de temperatura antigelului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina ruleaza corect acum. Am facut vreo 500 km si vad ca este ok. Uleiul acum este 0w30, norma noua recomandata de VW, cred ca mai ales din cauza temperaturii ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca la masina mea nu a fost facuta revizia antigelului, sau s-a efectuat completare necorespunzatoare cu antigel diferit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa vi avut noroc si asta sa fie cauza. O sa vezi in timp. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ace83  poti confirma te rog ce tip de antigel a fost folosit pentru operatie  ?  G13 ? 

 

Este adevarat ce spui tu , combinarea solutiilor in sistemul de racire nu e  de bine  , de acolo pot sa vina depunerile. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul, initial vine cu G13. Dar la sugestia dealer-ului, dupa operatiunea de flush, am trecut la G12 SuperPlus sau G12 Evo.

Astazi am efectuat si Oil flush cu o solutie Liqui Moly si am schimbat inca o data uleiul, deoarece m-am gandit sa nu fie probleme si la schimbarea normei de la 5w30 la 0w30. Asa ca am preferat sa merg cu primul schimb de 0w30 doar 1000 km, apoi sa schimb iar uleiul si filtrul.

Oricum, masina merge ok.

PS: Ar fi bine sa mai obtinem feedback-uri cu temperaturi ale uleiului si de la alti colegi de forum.

Modificat de Ace83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si astia de la VW cam isi bat joc de consumator (nu ar fi prima oara), cum s-au gandit ei cu mintile lor luminate sa numeasca urmasul lui G13, G12 Evo. Atentie G12++ sau G12 Superplus este precursorul lui G13 iar G12 Evo este urmasul lui G13. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Sunt nou prop de vw tiguan , Fab 2016 , 150cp , cutie automata dsg . Când merg mai sportiv cu mașina sau se încălzește imi apare EPC si triunghiul galben si mi-o limitează . Imediat imi apare eroare start stop, asistent pornire in panta,front asist indisponibil, protecție proactiva a ocupanților indisponibilă , defecțiune frâna de parcare electrică . O opresc si o repornesc . Se sting toate erorile , dar imediat apar când accelerez mai tare.

D5E4F1C5-A196-4726-92A3-6F8FA61A52FC.jpeg

B17621C5-C662-460A-BF73-68AA93EC93B1.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost si mi-a dat ca ar fi defect senzor axa came . L-am comandat si aștept sa îl montez pe mașina .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@oprea_gaby23 Distributia s-a facut sau s-a umblat recent la ea? Verifica si valorile pe distributie inainte de schimbat senzor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este făcute recent distribuția . Eu am mașina cam de 6 luni si nu am schimbat nimic pana acum .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!