Jump to content

ID.3 vs The World


Bogdan_wrc
 Share

Postare recomandată

Eu inca nu am gasit masina electrica comparabila din toate pct de vedere, (inclusiv ce se ofera la 1st ed: 2000kw si wallbox)  iar la cele cu ardere interna, daca punem in calcul 204 cai ai lui id3 si cele 7s pana la 100, gen Golf GTI, atunci depasim bugetul lui id3. Iar Polo GTI care e in bugetul asta, este putin mai mica. 

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă e sa ne luam doar după putere, la mașini termice sunt mai multe variante de ~200cp pe la 25.000 de euro... KIA Proceed GT, Megane 4 GT (pentru cine mai găsește una), Peugeot 308 GT, Octavia 3 / Leon 2.0 TSI 190CP, Focus /Civic au puțin peste 180CP... și mai toate astea sunt sub 25.000 de euro. 

Asta lăsând la o parte ca majoritatea celor care cumpără ID.3 nu e interesata de puterea mașinii ci doar de ea ca "masina normala" asa ca poți întinde comparația și la un Golf 1.5TSI de 150cp, de exemplu.  :)

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, Rave said:

Când începi sa o compari cu alte mașini în aceeași gama de preț, ma refer la mașini cu motor termic

Deci s-a dat drumul la "Electrica versus termica".

Ok.

Electrica consuma curent de 10 lei la 100 Km.

Termica consuma benzina (si ulei la VW)...de cel putin 3 ori mai scump.

Electrica nu are nevoie de filtru de ulei, schimb de ulei si filtru de benzina.

 

 

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere ID.3 este o mașină electrica foarte bună. FOARTE bună!

Adică vorbim de o mașină cu baterii răcite cu lichid (prima de acest gen de la VW) , una cu range mai mare decât cel mai ieftin Model 3, deși este cu câteva mii de euro mai ieftina decât acesta, una cu destul spațiu, lucru destul de rar chiar și la cât costa ea (mai toate electrice ieftine au dimensiuni de mașină de oraș și toate cele decente ca spațiu sunt peste 50.000 de euro...), una cu un motor decent pentru o masina normala, cu dotări de bun simt, cu un design simplu și minimalist dar care are o anumita atracție... Este o mașină electrica corecta. 

Daaar... asta nu înseamnă neapărat ca este o mașină bună. Când începi sa o compari cu alte mașini în aceeași gama de preț, ma refer la mașini cu motor termic, începe sa dea cu virgula... Pentru ca la același preț alte mașini nu au fetele de uși din plastic dur; la același preț, alte mașini au standard multe dotări optionale la ID.3 (keyless, camera marșarier etc) și lista poate continua. 

Ideea e ca dacă vrei o mașină în gama asta de preț, sunt alte opțiuni mult mai bune. Dar dacă vrei o mașină electrica, cu un range și spațiu interior decent, în gama asta de preț... sunt vreo 3-4 modele dintre care poți sa alegi: Kona Electric, e-Niro, e-2008, Soul Electric și, dacă mai împingi bugetul, Model 3 Standard Range. Cumva, din toate astea, iese cam cel mai bine luând în calcul baterie, range, putere incarcare, spațiu, design, marca (pentru mulți chestia asta contează), preț. 

Cine ia în considerare mașina asta trebuie sa se gândească foarte bine dacă vrea electric sau nu. Și, dacă răspunsul este #goelectric, sa o compare doar cu alte electrice pentru ca altfel o sa dea cu virgula comparația cu o mașină termica (și nici nu ar trebui făcută din start dar na... oamenii vad mai întâi prețul și apoi restul). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinand cont ca un e-208 in echipare GT e vreo 25k, iar ID3 1St are o echipare similara si costa cu doar 2k mai mult, consider ca merita clar banii. Calitatea interiorului e comparabila, autonomia mai mare, puterea mai mare, spatiul interior mai mare. Kona e in jur de  30k in varianta Luxury cu baterie de 68kWh deci ID3 a cam prins o nisa pe care sigur o va specula, mai ales in varianta entry level de acum. 

Modificat de Abu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aia 2k, pot fi usor asimilati prin oferta de 2000kw si wallbox oferiti in pretul unui id3 1st ed. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar wallbox-ul e 1600 EUR, daca mai calculezi si incarcarile iesi sub 25k. Iar masina e dotata mai mult decat decent in varianta de baza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ei, un walbox e cam 800. mai pui montaj, iesi la 1000e. dar tot iesi f bine, fata de concurenta. 

Capture.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/1/2020 at 10:05 AM, kolfleading said:

Termica consuma benzina (si ulei la VW)...de cel putin 3 ori mai scump.

Ulei? VW din ce an? Nu, nu consuma ulei.

On 9/1/2020 at 10:05 AM, kolfleading said:

Electrica nu are nevoie de filtru de ulei, schimb de ulei si filtru de benzina.

Filtru de benzina? Aceeasi intrebare, VW din ce an?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca un lucru de luat in calcul cand comparam este ca Id.3 1st vine cu putererile astea de incarcare, de comparat cu concurenta unde Kona incarca in varianta de 27k (cat e id3) cu 7.4kw.

– Încărcare 100kW DC & 11kWAC. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kolfleading esti constient ca discutam despre masini noi, respectiv probleme rezolvate pe partea de consum ulei iar tu ai trimis linkuri din 2008+ ceea ce reprezinta modele vechi? Asta ca sa fim oarecum pe aceeasi lungime, ca masinile electrice sunt noi, nu? :) 

N-are sens sa continuam pe acest fir, suntem destui cu masini cu motoare termice care nu consuma ulei. Ca exista si masini care consuma ulei.. e adevarat. Dar in urmatorii ani vedem si fiabilitatea motoarelor electrice pe termen lung...

Modificat de sNaKeyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa nu o dam in discutii de consum ulei. 

orice motor cu ardere interna va avea un consum de ulei (exista topic-uri prin UK cu motorul 1.5TSI, din 2019).. daca pui 5l si mergi 15k km, e imposibil sa scoti fix 5l din motor, chiar daca vei curata baia. chiar daca ne referim la motoare noi sau vechi. este ceva normal. 

era vorba de consumabile care se gasesc doar la motoare cu ardere interna. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/1/2020 at 10:05 AM, kolfleading said:

Electrica consuma curent de 10 lei la 100 Km.

depinde cum calculezi:

- daca iei pretul de 2 ron/kw, cum se cere pe la Renovatio la incarcarea rapida, iese peste 10ron, chiar si 30 ron

- consumul mediu la electrice variaza mult, daca e cam 10-11 la masini gen eUp/citygo, si 12-13kwh la eGolf, la cele mai mari cu baterii mai mari (greutate mai mare), consumul creste vertiginos pe la 16-18kwh/100km. Nu stiu cat e la ID3, si nici greutatea bateriilor in functie de capacitate, dar nu cred ca scade consumul sub 15kwh/100km 

- consumurile de mai sus sint mai mult calculate fara autostrazi, in tari fara autostrazi... din pacate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/3/2020 at 11:27 AM, sNaKeyy said:

@kolfleading esti constient ca discutam despre masini noi, respectiv probleme rezolvate pe partea de consum ulei iar tu ai trimis linkuri din 2008+ ceea ce reprezinta modele vechi? Asta ca sa fim oarecum pe aceeasi lungime, ca masinile electrice sunt noi, nu? :) 

N-are sens sa continuam pe acest fir, suntem destui cu masini cu motoare termice care nu consuma ulei. Ca exista si masini care consuma ulei.. e adevarat. Dar in urmatorii ani vedem si fiabilitatea motoarelor electrice pe termen lung...

Din pacate TDI ramane consacrat la consum ulei.. Am la munca Skoda Superb 3 2.0 190cp, 2019! - consuma 1.5-2l la 10k km. La reprezentanta au spus ca totul e ok si sa nu ne facem griji.. Idem cu Skoda Rapid 1.6 si 1.4 Tdi, dar mai usor.. gen 1l->15k km. Dar vorbim de masini care au un mers alert mai tot timpul. Din pacate pt vw, la renault uitilizate in acelasi regim nu trebuie sa completezi. Pana la urma nu e un mare deranj sa completezi cu ulei cand te atentioneza, odata la 7-8-10k km. Cat despre electrice, am ales BMW i3 in detrimentul la ID3. Calitatea la materiale mi s-a parut mult peste ID3. Vw a incercat sa ofere o putere mai mare, o baterie mai mare, dar a facut economie in celelalte parti, inclusiv la calitatea materialelor de la interior.

Modificat de ili2k2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 minute în urmă, ili2k2 a scris:

Pana la urma nu e un mare deranj sa completezi cu ulei cand te atentioneza, odata la 7-8-10k km.

Sper ca glumesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, din pacate.. Am avut masini care le-am rezolvat pe garantie dupa ce ne-am judecat cu PBN! nu merita timpul, banii pentru rezolvare. Sa completezi cu ulei e un stres mai mic decat rezolvarea lui.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pct asta de vedere da. Dar la modul general, indiferent de marca, nu este ceva dorit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!