Jump to content

Al 4-lea VW. Revenirea la Variant


LUFY

Postare recomandată

Nu am mai scris de mai bine de 1 an in acest topic, deoarece pana in prezent nu s-a intamplat nimic iesit din comun. De la ultima interventie in service a Golf-ului 6 descrisa mai sus, masina a functionat impecabil si m-a deservit fara nicio alta problema, ajungand recent la 274.000 de km.

Dar dupa cum aminteam mai demult, urmatoarea masina dupa Golf-ul VI Hatch trebuia sa fie un break si singura si unica varianta era Golf VII Variant. Daca tot incepusem cu ani in urma sa numar, pai logic ca dupa G5 si G6 trebuia sa vina G7 :) Iar timpul a trecut si nevoile familiei s-au schimbat recent si atunci a trebuit sa actionez.

Prin urmare, cam de 1 luna incepusem cautarile mai serioase. Pana de curand oricum urmaream constant si mai umpleam timpul cu privitul anunturilor, zi de zi, insa venise momentul sa caut ceva pt mine. Si cum anul asta a fost si inca este unul memorabil, si cum in primavara lucrurile au amortit de tot, iar ulterior treburile au inceput sa se miste incet spre deloc, incepusem sa imi pun mari semne de intrebare oare cand voi gasi ceva sa fie pe placul meu ?

Restrictii peste restricii, anunturile de la noi o luasera in jos bine de tot ca numar, de mers dupa masina personal prin tari vestice iesea din discutie, cei care aduc masini cam slabut, sa fie masina adusa pe trailer de afara din nou parea mai greu. Totusi incepusem sa iau in calcul cateva masini. Pentru ca pe de-o parte sa zicem ca oferte erau cat de cat, insa sa fie pe conditiile mele, putine...si din alea putine, sa fie si aproape de mine, sa nu bat tara si sa ajung la destinatie si sa ma trezesc cu surprize. Oricum, si "loco" am avut la unele surprize, deci iesea din discutie ideea de a bate km si pierdut timp si bani pe la cuca macaii.

Ce cautam ? Golf 7 Variant, dupa cum am spus, sa fie minim 2015, diesel, Euro 6, cutie manuala si sa aiba neaparat tempomat, senzori parcare fata-spate, climatronic dual, incalzire in scaune. Excludeam categoric modelele cu DSG, trapa panoramica, 4motion si de culoare neagra.

Deci din cele de mai sus, precum pretentii, arie de cautare, oferta de pe piata, vremurile curente, din start stiam la ce ma inham si ca e posibil sa dureze.

Si mai este un aspect interesant: chiar daca treburile s-au mai miscat in ultimele saptamani la capitolul masinilor aduse, problema este ca se aduc in 80 % din cazuri masini vechi, de la 8-10 ani in sus, pentru ca sunt ieftine in Germania sau tarile vestice, mare parte a cumparatorilor din tara cauta masini vechi si ieftine, deci si asta era un factor suplimentar la sansa de a fi o masina adusa in tara care sa ajunga la mine si sa fie ok.

Plus ca, ponderea Golf-urilor cu cutii DSG este mai mare decat cea cu manuale. S-au domnit si nemtii astia, ce sa zic. Ajunge in curand manuala sa fie optionala la achizitia masinii :)....sau poate deloc.

Si am inceput eu fain frumos sa caut masini si sa merg sa le vad si normal ca le gaseam multe hibe, verificam istoricul de service (si nu pe Carvertical pt ca e o mare porcarie), ci cel de reprezentanta. Zeci de pagini intregi de istoric de service, probleme peste probleme, masini dubioase, care in anunturi aratau decent si la fata locului erau horror sau nu erau cum vroiam eu sa fie.

Excludeam ideea de Octavia 3 break sau Seat Leon break sau Passat B8 break, pentru ca pur si simplu nu imi plac, nu doream altceva in afara de Golf, iar alte brand-uri pt mine nu exista. Asta e. Fiecare cu piticii lui. Ajunsesem la diferite parcuri auto in care erau expuse si modele de genul Octavia sau Passat, vanzatorul incerca sa ma convinga de ele, faceam stanga imprejur si plecam. Mereu am urat faze de genu cand eu ma duc undeva sa cumpar ceva, stiu ce vreau, stiu cum trebuie sa fie acel produs si cum il doresc eu si se incearca sa mi se prezinte nu stiu ce alternative. In secunda doi m-am carat de acolo, fara discutii si povesti.

Intr-un final, am dat peste modelul de mai jos, pe care l-am si cumparat si tinand cont ca masina asta doresc sa o pastrez minim 7 ani, am preferat sa o cumpar dintr-o sursa mai sigura, cu km mai putini, sa nu mai vad ca plec cu 2 in fata kilometrajului din bord (cum sunt cele aduse, de toate is trecute bine de 200.000 de km), sa stiu ca pana la 200 - 250.000 de km ii fac eu, sa stiu ca nu trebuie imediat dupa ce iau masina, sa sar in costuri sanatoase de genul distributie, frane, ambreiaj etc etc. Pur si simplu sa o iau si sa incep sa o folosesc, iar pe parcurs ce vine, sa vina. Dar sa fie rand pe rand, in timp.

Paranteza: nu am mai avut tangenta cu Aliat VW Targu Mures; nu stiu colegii de pe forum din Targu Mures daca au avut tangente cu acest dealer si ce experiente au avut; strict experienta mea cu acest dealer a fost una de nota 20. De la inceput pana la sfarsit. Oameni super profi, orientati total spre client, stiu sa asculte, stiu sa te lase in pace cand trebuie, iti ofera toate detaliile cap coada, orice vrei si ce nu vrei ti se pune la dispozitie. Super rapizi in a te ajuta. Extrem de occidentala experienta cu acest dealer.

Si asta in comparatie cu dealerii de la Cluj (eu locuiesc de foarte multi ani in Cluj) si mi-a fost dat sa mai merg pe la reprezentantele grupului VAG. Deci cate fite, cate impresii, cate besini pot avea cei de la Autoworld din Cluj sau Compexit din Cluj, zici ca ei sunt D-zeii D-zeilor. ?

Revenind la masina in cauza, este vorba despre un Golf 7 Variant, 2016, Euro 6, 1.6 TDI de 110 CP, Manuala, culoare Urano Grau, cumparata de la DasWeltAuto Targu Mures. Masina adusa din Germania in cadrul platformei lor la inceput de iulie, masina ce a fost in Germania pe leasing, iar in tara a ajuns cu rulajul de 132.200, cu cat am cumparat-o eu de fapt. Verificata si de catre mine pe partea de istoric de service, masina avusese ultima intrare la 120.000 pt filtre + ulei, placute si discuri fata-spate noi, lichid frana proaspat. Iar in rest, de-a lungul timpului, reviziile necesare.

Surpriza placuta a fost ca torpedoul masinii era plin de acte si documente din Germania: facturile de service, documentele de leasing, chitante de la alimentari, bonuri de parcare. Cel care condusese masina lasase tot acolo.

Ca dotari, masina pentru mine este ceea ce cautam, fara sisteme electronice in plus, fara briz-briz-uri extra, care in viitor sa imi scoata bani din buzunar daca s-ar defecta.

Exterior: senzori parcare fata - spate, faruri ceata, spalatoare faruri, oglinzi electrice si incalzite + oglinda dreapta cu functia de "Mirror Down", roti de vara Michelin DOT 2019, LED-uri la numar spate.

Interior: comenzi volan cu tempomat, geamuri electrice, incalzire in scaunele fata (reglabile ambele si pe inaltime + suport lombar), climatronic dual, Composition Media cu 8 difuzoare, LED-uri in plafoniere, senzor lumina, senzor ploaie, camera pentru schimbarea automata faza lunga - faza scurta, plasa despartitoare portbagaj, roata de rezerva + trusa de scule, geamuri verzui, trim-uri pe interior argintii (m-am bucurat enorm ca nu sunt porcariile de Piano Black, cum vezi pe echiparile Lounge de exemplu), oglinda interioara heliomata, covorase textil originale.

De 1 saptamana de cand e masina la mine, am apucat sa activez/dezactivez o serie de chestii cu OBDEleven si i-am pus leduri in torpedou si la portbagaj (pt ca VW s-a zgarcit).

Urmeaza becuri de avertizare in usi si lumini la picioare (comandate deja), iar spre toamna un set de covorase de cauciuc + o tavita de portbagaj. O sa cochetez si cu ideea de a-mi cumpara un set de jante de aliaj pt rotile de vara (imi place mult modelul Dover), insa mai ramane de vazut, in conditiile in care am cauciucurile astea de vara aproape noi, roti de iarna oricum mi-au ramas de la Golf-ul VI, prin urmare o sa mai vad pe parcurs cand anume voi face miscarea asta cu jantele de aliaj.

Si cam atata, pt ca in rest nu prea am cu ce sa imi bat capul. Urmeaza doar sa fac RAR-ul si pe urma inmatricularea (dupa cum se vede, pt moment sunt "locuitor" al judetului Mures) :)

Ca impresii legate de masina in decurs de o saptamana si deja peste 1000 de km facuti ar fi in primul rand ca e break :) Mi-a fost dor de break si orice pun in portbagaj parca se miceste sau dispare :) Spatii de depozitare suficiente, modularitate geniala, deci nu ai cum sa nu iti placa break-urile. Motorul mi se pare decent, suficient de puternic si economic. Se simte diferenta de putere si cuplu fata de Golf-ul 6 hatch ce l-am avut (2.0 - 140 de cai), insa pt mine la ora actuala si pe viitor, o sa imi fie suficienta masina asta. Cand o veni vremea de a face o noua schimbare, deja voi avea din ce alege, din multele Golf-uri 8 Variant ce vor fi disponibile. :)

Si cateva poze:

 

 

 

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

Link către comentariu

Sa-ti traiasca vagoneta Seby! Vad ca stickerul e deja la locul lui :icon_thumright: Ce ai activat prin OBD?

Link către comentariu

Mersi frumos :) am stantzat-o instant dupa achizitie, nu se iarta nimic ? 

Legat de activari/dezactivari...pai sa vedem:

Dezactivat: martor centura, spalatoare faruri, cornering-ul, piuitul tampit cand era contactul pus si deschideam usa la sofer, scala AM de la radio (a ramas doar FM-ul), DRL-ul sa nu se mai stinga pe partea cu semnalizarea cand aceasta functioneaza, dezactivat Start-Stopul.

Activat: aprinderea franelor si pe hayon, afisarea vitezei ventilatorului si pe modul Auto, afisare nivel incarcare baterie pe display-ul din bord, aprinderea pozitiei pe spate cand hayonul este deschis, afisare refuel quantity in bord, needle sweep, activat afisarea setarii DRL-ului de on/off in meniul din Composition Media, functia de fade-in/fade-out la luminile interioare ale bordului, optiunile Auto-Hold-ului vizibile in setarile masinii (Activated/Deactivated/Last status), la optiunile ESP-ului inca un nivel selectabil sa zic asa, respectiv acuma am Activated/Deactivated/ESC sport.

Ce as mai putea activa/modifica, insa asta o sa mai incerc poate cand ma plictisesc, pt ca nu sunt cine stie ce: logo-ul si inscriptia la pornirea unitatii media, tema de fundal de la Composition Media cu efect de carbon, in momentul in care inchid/deschid masina si semnalizarile clipesc, sa clipeasca si al 3-lea stop de frana, cronometru pe display-ul din bord (nu ca as avea un Golf R).

Iar pe termen mediu (sper sa nu fie pe termen lung si sa dureze livrarea o vesnicie) se vor activa luminile de avertizare in usi + luminile la picioare. Dupa cum am mentionat mai sus, componentele hardware sunt deja comandate, asadar sa vina sa ma distrez un pic la montaj si sa le activez ?

Modificat de LUFY
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Un pic pe langa subiect, pt a clarifica felul cum am inceput prima postare in acest nou topic creat sau mai bine spus postarea transpusa intr-un nou topic, deoarece in vechiul topic, unde pornisem de la Passat-ul B5.5, pe urma Golf 5 Variant, apoi Golf 6 Hatch, a trebuit sa fie inchis conform regulilor forumului. 

Revenind la "al 4-lea VW" in cauza, cele propuse deja, partial au prins contur. Adica tavita de portbagaj e la loc de cinste, becurile pt picioare si usi au ajuns (urmeaza montajul) si saptamana viitoare RAR-ul.

Cum pomeneam in urma cu 3 ani, in vechiul topic, despre plusurile si minusurile Golf-ului 6, pe care la vremea respectiva il comparam cu Golf-ul 5, pot oarecum sa imi extind parerile despre Golf-ul 7. Si nu e nimic surprinzator, pentru ca am stiut ce cumpar si ce inseamna Golf 7.

Dar sunt cateva aspecte din punctul meu de vedere interesante....sa le zic asa, niste chestii de detalii.

Chederele usilor ceva mai bine proiectate fata de Golf-ul 6. Stiu ca si Golf-ul 7 ar suferi de acele scartaieli si se poate recurge la acelasi lucru, ca la Golf 6, dar deocamdata in cazul meu, e liniste. 

Ansamblarea Golf-ului 7 mi se pare mai tzapana pe interior. O fi o impresie personala, dar mi se pare mai ok. Bord, consola, fete de usi. Si in ciuda faptului ca fetele de usi spate au plastic tare si la baza geamului, ceea ce la G6 nu era asa ceva, Golf-ul 7 mi se pare mai bine inchegat. Si bine ca au revenit la panoul de clima cu 3 rotite si afisaj digital al temperaturii, pt ca stilul vechi de panou l-am detestat maxim.

Chiar daca vechile balamale de pe G5, G6 pareau super solide, parca imi place mai mult la G7 faptul ca usa ramane deschisa acolo unde o pui. Sunt intradevar doua balamale simple si acea parghie de plastic ce intra in usa, dar mi se pare mai practica aceasta functionare.

In mod ciudat, sertarasul din stanga de sub volan este mai mic. Acelasi portofel incapea bine la G5 si G6, insa in cazul de fata nu mai e asa adanc. Probabil de aceea l-ai scos la G8 :)

Ceva tot asa, mai ciudat dar nu deranjant, ar fi lipsa unui sertar/polita dedicata pt mapa cu hartogariile masinii in torpedou. Acuma normal, exista componenta unitatii media in torpedou, dar ar fi putut sa se gandeasca eventual la alt loc prin masina unde sa pastrezi mapa aia, nu sa ocupe loc in torpedou asa numa.

Farurile cu halogen, nu mai prezinta sigla VW pe acea "caciulita" a becului de faza scurta. Pacat, pt ca era o treaba draguta si care dupa mine scotea in evidenta o atentie mai mare la detalii. Si apropo de faruri....mare economie au mai facut ca au scos becurile de pozitie de sine statatoare. Vorba aia, daca poti folosi becul de faza lunga, pe mai multe intensitati, sa fie si pozitie si DRL si faza lunga, pai de ce sa nu o faci :)

Iar taierea de costuri ce tine dupa mine de noaptea mintii este faptul ca usile spate nu mai au calculatoare individuale, ci sunt comandate de cele din usile fata. Asa, mai pe saracie la faza asta.

La capitolul motorizare, 1.6-le consider ca misca decent masina. Nu e racheta si nici nu se doreste asa ceva. In schimb este economic si imi place. Chiar daca am avut 2.0 de 140 de cai, pe un G6 scurt, motorul asta mai micut de pe G7 ma deserveste foarte bine si nu cred ca o sa am ce sa ii bag de vina.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Un mic update asa la 2 luni de cand am luat masina (ieri au fost 2 luni mai exact):

- am inmatriculat masina cu tot ce a insemnat acest proces cap-coada

- am montat becuri de avertizare in usi - am montat lumini la picioare fata-spate

- am pus folie de protectie pe praguri

- rezolvat cu usile spate, respectiv cu difuzoarele spate care incepusera sa lase apa pe praguri

- cumparat tavita de cauciuc pt portbagaj + covorase de cauciuc pt sezonul de iarna

- schimbat becurile pe faza scurta cu un set Philips White Vision (diferenta notabila).

 

Ce mai astept momentan sa imi ajunga, ar fi cateva componente pt un facelift al cheii de contact. Respectiv partea de jos a cheii (unde se prinde brelocul) + laterala (cea opusa zonei unde intra lama) din metal. O sa vad cum o sa imi placa mai mult cheia, cu ambele componete sau doar cu partea de jos inlocuita. 

 

In rest, masina aduna km, si nu ma pot plange de nimic pana acuma. Consum super ok, utilitate de nota 20. Sper sa raman tot asa de multumit si pe viitor si sa nu ma trezesc cu cine stie ce dezamagiri.

Modificat de LUFY
Link către comentariu
  • 3 months later...

Ca tot se apropie cele 6 luni de cand am deja masina, sa mai vedem ce s-a mai intamplat. Nimic de rau pana la urma. S-a bifat o revizie de filtre + ulei si am mai mesterit la furtunul de scurgere din emblema spate (am detaliat in topicul cu "apa in interior" cam de ce e bine sa fie schimbat).

 

In schimb, recent am tot auzit un soi de zdranganeala/sunet metalic ce intra in rezonanta, cand motorul era in sarcina, pe la 2800-3000 rpm. Am tot citit diferite informatii, nimic concludent. Si cum masina inca mai este in garantia de Weltauto, am zis sa mai profit, sa ma duc la o constatare si daca e ceva buba mecanica, poate scap ieftin sau gratis.

 

Sunat la Autoworld in Cluj, facut programare, prezentat in ziua si ora stabilita. Plec in proba de drum cu inginerul/mecanicul/ce functie o fi avut respectivul. Unitate media stinsa, clima oprita. Bine-nteles, pe la 2800-3000 de rpm, zbarnaiala. "Da, se aude, intr-adevar. Dar nu se aude tare. Nu e deranjant. Daca porniti muzica, nu se mai aude deloc" 😲 WTF ?! Cum eram cu masca pe figura, grimasa mea nu s-a observat. Dar in capul meu a fost de genul...."aaa, sa mori tu ?! Zau ca nu m-as fi gandit sa dau drumu la muzica. Uite ce rezolvare simpla !!!"  Continua respectivul: "Sa stiti ca asemenea sunete sunt greu de depistat. Trebuie luat totul pas cu pas, verificat, poate e ceva clema, ceva scut termic, ceva, ceva, ceva....." Asa si ?! E problema mea ?! E treaba mea ca necesita o interventie de detectiv ?! Eu vin la tine cu o problema, care imi sta pe creier, tu esti reprezentanta, si asta e atitudinea ? Rezolvare din asta romaneasca ? Pe principiu: du-te ma dracu cu piticii tai si zornaielile tale. Da drumu la muzica si nu mai auzi nimic. Ce ne deranjezi tu pe noi cu din astea ? Ai de schimbat piese, pentru care te taxam de te ustura si in dos ? Nu. Pai atunci nu ne deranja.

 

Ii zic: "Dar cum si dvs constatati, vine din partea fata dreapta; deci ca locatie e destul de usor de localizat. Deci se poate eventual verifica prin zona aia, daca exista ceva metalic, care sa frece pe ceva metalic. Elemente apropiate, care sunt vizibile si poate se depisteaza relativ usor ce poate vibra/intra in rezonanta".

"Pai sa vedem, ne uitam, dar daca nu observam nimic, nu prea are rost sa demontam jumatate de masina, bla bla bla." PERFECT !!! Baga masina in service, uita-te la ea, pune-o pe elevator, draci-laci, strange 2 cleme daca e cazul, un surub, what fucking ever. Nu am venit cu o Toyota, la reprezentanta VW si nu stii unde sa te uiti sau pe ce sa pui mana.

 

Cert este ca masina a stat cam 2 ore jumate, au verificat-o, cica au mai strans prinderile pe la scuturile termice de sub ea si pe la peretele de foc, bla bla. Am mai mers pe urma intr-o proba de drum si liniste. Deci munca aia de detectiv a dat roade si probabil s-o fi atins unul din acele puncte/prinderi/suruburi, care strans fiind, a rezolvat problema.

 

Am descris cele de mai sus, nu sa fac reclama proasta celor de la Autoworld. Nu am nicio intentie, pentru ca prea curand pe acolo nu o sa mai calc. In afara de vizualizat o masina, facut un test drive de plictiseala si eventual cumparat o piesa, pentru alte probleme, nu am ce cauta pe acolo.

Link către comentariu

Macar ai simtul umorului cand povestesti asemenea patanie. Eu nu stiu daca as avea atata rabdare la asemenea explicatii din partea mecanicului...pai esti mecanic sau pantofar? Oare asta ii nivelul lor general sau asa le este impus ce sa raspunda si sa gaseasca solutii de genul ? 

 

 

Cat mai multi km fara probleme si sa te bucuri de masina.

 

 

Link către comentariu

Este o atitudine generala data de procedura de recuperare a banilor de la producător. Așadar, daca schimbau vreo piesa si producătorul nu recunoștea defectul, banul dat ramanea dat de catre reprezentanta. 

 

Din pacate asta e realitatea economica a garantiei oferita de catre VAG in Romania.

Modificat de cristi511
Completare
Link către comentariu

Tot ce am activat/dezactivat pe masina am facut prin OBDEleven, prin codare manuala. Nu am folosit acele credite pentru ca nu isi avea rostul.

 

Ca si instructiuni de urmat, in link-ul de mai jos, sunt o serie de codari/activari/dezactivari, ce pot fi facute pe Golf 7. De acolo m-am inspirat, pasii fiind descrisi foarte simplu.

Deci fie cu un OBDEleven, fie cu un Vag-Com, e usor de bifat orice.

 

http://ilovecarmods.com/volkswagen/golf/mk7-5g

sau

https://forum.obdeleven.com/thread/167/coding-adaptations

Link către comentariu

Frumoasa masina! Bravo!

Ai luato din Romania?

de ce e torpedou asa botit?  sau e doar o iluzie vizuala de la lumina?

Link către comentariu

Dupa ce termini cu garantia recomand un stage 1. Eu zic ca merita . In rest drumuri bune si fara probleme.

Link către comentariu

Masina am luat-o de la Weltauto din Tg Mures. Am detaliat mai sus acest aspect cu privire la istoricul masinii. Posibil datorita luminii, sa apara acel aspect mai ciudat al torpedoului. Masina nu prezinta nicio zgarietura, pe niciunde, prin interior. Daca era sa aiba orice defecte pe plastice, ziceam pas din start.

 

Cat despre stage-uri, deocamdata nu consider a-mi fi necesara o asemenea operatiune. Masina se misca foarte bine cu motorul de 1.6 si pentru stilul meu de condus si pentru ce am nevoie, cei 110 cai mi se par decenti. Dusa in 3000-3500 rpm mai tot timpul, isi face treaba foarte bine motorasul asta. Si oarecum as lasa-o stock pentru ca ma duce cu gandul la "bunicul" ei, Golf-ul 5 Variant detinut, care bine-nteles ca a fost 1.9 de 105 cai si pentru mine masina aia o sa raman best of the best. 

Link către comentariu

dintre masinile enumerate mai sus pe care le-ai detinut, parerea mea ca Passatul B5.5 a fost cel mai bun. Nu mai face VW masini ce facea odata. Desi masina s-a fabricat pana in 2005 izolarea fonica era foarte buna, asemanatoare cu golf 7 daca nu peste mai ales la zgomotul de rulaj.

Link către comentariu

Imi poti spune te rog cat ai primit discount la masina la Weltauto Tg Mures. Ma duc la ei luni sa vad un Passat B8 si is curios cat pot scadea din pret. 

Dintre weltauto-urile la care am sunat, astia mi s-au parut chiar profi.

Link către comentariu

Legat de discount-ul primit de la Weltauto Tg Mures, in cazul meu, a fost de 150 de euro din pretul pe care il avea masina afisat la ei pe site la momentul respectiv + am mai convenit la fata locului, in ziua achizitiei, ca asigurarea si numerele provizorii sa imi fie oferite tot ca un bonus. 

Valoarea acestora ar fi fost 300 de lei. 

Deci per total, putin peste 200 de euro sa zicem ca ar fi "beneficiul" oferit de Weltauto. 

 

Posibil insa ca aceste discounturi sa difere in functie de masina, pretul ei, starea ei, de cand o au pe stoc, cat de urgent le este sa se scape de ea etc etc. Cu ani in urma, cand lucram la Compexit Cluj, discutasem cu colegii de la autorulate (tot divize Welt) si chestia cu discountul era o treaba relativa. Acuma daca asta e politica generala Welt sau depinde deja de dealer, nu am idee. Sunt aspecte interne pana la urma.

 

Cat despre acel Passat B5.5 detinut (ce vremuri) pot sa spun ca imi aduc cu placere aminte si as fi ipocrit sa spun ca nu a fost o masina extraordinar de bine facuta pt clasa din care facea parte. Si da, niciodata, niciun constructor nu va mai produce asemenea masini. Insa acel Passat a fost achizitionat dintr-o pura intamplare/conjunctura si fiind in starea pe care a avut-o, am acceptat masina, chiar si sedan cum a fost. Pentru ca de altfel, in vremurile alea, eram in cautare de Golf 4 Variant sau Hatch sau Bora Variant.

Link către comentariu
  • 10 months later...

Aproape ca a trecut anul si nu am mai revenit pe topic. Au fost niste luni mai pline de la ultima postare si a cam zburat timpul. In principiu, prin vara am pus niste folii pe geamurile spate, al treilea rand de geamuri si luneta. Montate la Masterfol in Cluj, gama CTX parca le zice, cele de au cica si ceramica in ele. Am pus cele de 15%. Arata ok pe masina, probabil isi fac treaba, pentru ca pasagerii din spate nu s-au prea plans ca s-ar mai incinge asa tare de la soarele ce patrunde in masina. 

Cum anul trecut prin decembrie, pe la 135000 am facut revizia de filtre+ulei, astazi a venit randul la inca o tura, pt ca deja am sarit usor de 150000 de km. 

In rest, deja dupa 1 an si 4 luni cu masina, deocamdata is multumit. Si sper si pe mai departe. 

La momentul montarii rotilor de iarna am remarcat placutele de frana care prin primavara o sa cam fie inlocuite. Inca au carne suficienta, dar nu suficienta pt piticii mei, asa ca deja lista pe anul viitor s-a deschis cu aceste piese. Mai vad oricum pe parcurs ce o sa mai apara sau ce o sa mai doresc eu sa schimb, pt linistea mea.

Link către comentariu
  • 3 months later...

Ca tot a venit primavara (intr-un final) am zis ca e vremea pt inca un retrofit, ce pentru mine se va dovedi util. In ideea in care mai punem cate un telefon/tableta in spate, pentru asta mica, pai sa si avem niste curent, la un drum mai lung cu masina. Si cum reducerile de costuri sunt la mare arta, normal ca la G7 deja nu s-o mai gandit sa puna o priza/bricheta pt zona spate. De porturi USB ce sa mai zicem, chit ca e o generatie de masina aparuta destul de recent, in vremuri cand porturile USB deja prindeau contur tot mai mult. 

Noroc cu "chinejii" si ofertele lor. Instalat relativ usor varianta de aeratoare pentru locurile spate, cu porturile USB de rigoare. Potrivire perfecta. 

In rest, masina aduna km si deocamdata totul e in regula, nu ma pot plange de nimic iesit din comun. 

rsz_120220406_101810.jpg

Link către comentariu
  • 1 month later...

Luna si retrofit-ul :) Nu vreau sa fac din treaba asta un obicei, cumva asa s-a nimerit. De ceva vreme m-a tot batut gandul sa montez bavete de noroi pe spate. Nu neaparat ca aspect, ci mai mult curiozitatea privind practicalitatea lor m-a facut ca intr-un final sa comand setul se bavete pt spate. Ramane de vazut cat ajuta pe timp de ploaie, privind incarcarea lunetei si a barii spate cu mizerie. Daca observ o imbunatatire de macar 10-15% in minus privind mizeria pulverizata, ma declar multumit. 

Pe fata nu pun, pentru ca unu la mana sunt foarte mici, deci nu le prea vad rostul si doi la mana, nu am chef ca tot la 2-3 luni sa le tot desfac,sa scot mizeria adunata pe acolo, ca sa evit rugina la aripa/prag in timp.

Ce mai am in plan la capitolul retrofit pe termen scurt si cu bani putini: ornamentele glossy de pe luneta spate, cele care se lipesc vertical stanga - dreapta si un tips pt evacuare. Dar aceste elemente fiind mai mult de design, fara o utilitate practica, sunt acolo, pe lista, dar nu ma grabesc. Astept impulsu ala de "na, acuma vreau sa mai fac ceva la masina, deci le-am luat". 

received_1156242164926249_1.jpeg

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Inca un mic retrofit, oarecum neasteptat. Gasisem un anunt prin care se dezmembra un Golf 7, si observasem ca scaunele respectivei masini aveau sertarele de depozitare. Contactat respectivul parc de dezmembrari si surpriza, mai exista in tara asta genul acesta de vanzatori, care nu vand de la jumate de masina in sus, chiar daca tu ai nevoie doar de o piesa anume. Am primit raspuns favorabil cu privire la sertarele de depozitare, care se vand si separat, iar pretul a fost aproape de pomana. Deci nu am stat pe ganduri, luate sertarele si deja si montate :)

rsz_20220605_122459.jpg

rsz_20220605_130229.jpg

Link către comentariu

Am uitat de feedback cu privire la aparatorile de noroi. Da, am avut deja ocazia sa le vad eficienta si chiar sunt foarte multumit de ele. Daca inainte, pe autostrada, la 130-140, luneta devenea neutilizabila, deoarece nici macar farurile de la masinile depasite nu le mai vedeam, in acest moment, chiar daca luneta se umple de vaporii de apa (este si normal pana la urma la o viteza asa crescuta), farurile si formele masinilor depasite sunt vizibile. "Norul" de apa ridicat de la roti se formeaza usor mai in spate din ce am observat. 

In schimb, la viteze de DN, 90-100, e parfum. Luneta e curata. Iar mizeria ce se aduna pe bara spate e neglijabila. 

Deci per total, sunt foarte surprins de cat de eficiente sunt aparatorile de noroi. Probabil fiind originale si mai lungi un pic, forma lor, cum culca pe bara spate, ajuta. Cele aftermarket sau chinezismele care sunt oarecum dedicate, in sensul ca pusca gaurile pentru a fi montate, sunt ceva mai scurte din ce am vazut. Deci posibil sa fie mai putin eficiente. 

Link către comentariu
  • 8 months later...

Dupa mai bine de jumatate de an de cand am venit cu noutati, recent am recurs la revizia de ulei + filtre. In rest, toate bune si frumoase, masina a adunat km si deocamdata nu mi-a oferit surprize neplacute. Sper sa fie tot asa si pe mai departe.

 

Ca fapt divers, undeva prin octombrie anul trecut am renuntat la tavita de cauciuc din portbagaj. Ma exaspera ca era dintr-un cauciuc relativ gros si era extrem de grea (era modelul acela de vine cu forma masinii imprimata pe covoras; poate mai au si altii genu asta deci poate stiti). Si zilnic sa tot ridic tavita asta + podeaua portbagajului, sa tot scot lavete sa sterg prin masina, deja eram exasperat. Asa ca am luat un covoras original, cel care are 2 fete. Adica o parte capitonata si o parte cauciucata. Si este genial. Usor, subtire, parca nu mai rapeste din inaltimea portbagajului, nu il face sa para mai mic. Si arata si portbagajul frumos si curat, pt ca se aspira sau se curata cu peria ca orice covoras textil. Si la nevoie, cand am de carat chestii care poate lasa mizerie sau pot aluneca, pun partea cauciucata si e perfect.

Si in curand trebuie sa imi ajunga un mic retrofit, adica un cablaj ce se monteaza sub butonul de start&stop si care retine ultima pozitie a butonului. Adica odata oprit S&S-ul, asa ramane la fiecare repornire a masinii.

Am acest sistem dezactivat cu testerul insa din obisnuinta, cand ma urc in masina, continui sa tot apas pe butonu ala. 

E ceva descoperit recent si este facut pt intreaga platforma MQB, deci se potriveste la mai multe modele. 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!