Jump to content

Probleme cu capota


81UAC
 Share

Postare recomandată

Modul in care relatezi cum ai rezolvat problema, face toti bani sincer! :lol: :lol:

 

Acum lasand gluma, se poate schimba acel switch cu unul de portiera v4nct7 si gata problema. Swittch-ul ala are si el rolul lui acolo. Daca ai alarma de fabrica si ti se sparge geamul de la sofer si se ridica capota, masina nu va urla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam offtopic, dar alarma din fabrica are senzori perimetrali de interior si daca spargi geamul si bagi mana inauntru alarma se va activa, eu am probat cu geamul deschis, masina incuiata, bagat mana in interior, alarma se activeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzori volumetrici.... dar nu toate alarmele OEM au in dotare asa ceva....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@poe- o documentare inainte de a posta nu strica :)

am avut golf iv cu alarma oem cu senzori volumetrici( in plafonierele spate), am avut golf iv cu alarma oem fara senzori volumetrici, iar dotarile diferentiate continua si la generatiile actuale. pe masina din semnatura am alarma oem fara senzori volumetrici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@mihai_michel

 

Scuze ca intervin cam offtopic. Detin un Golf 5 si aveam fix simptomul tau. (Nu merg stergatoarele decat in mers, totul a inceput dupa ce am completat cu lichid de parbriz). Tot de atunci, nici spalat parbriz (jet de apa fata) nu mai merge.

 

Sa inteleg ca am belit senzorul atunci cand am completat cu apa? Modelul meu e mai vechi, nu cred ca am martor in bord.

 

P.S.: As fi dat mesaj privat, dar nu am numarul minim de posturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA,, verifica switchul de la capota.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mihai_michel

 

Scuze ca intervin cam offtopic. Detin un Golf 5 si aveam fix simptomul tau. (Nu merg stergatoarele decat in mers, totul a inceput dupa ce am completat cu lichid de parbriz). Tot de atunci, nici spalat parbriz (jet de apa fata) nu mai merge.

 

Sa inteleg ca am belit senzorul atunci cand am completat cu apa? Modelul meu e mai vechi, nu cred ca am martor in bord.

 

P.S.: As fi dat mesaj privat, dar nu am numarul minim de posturi.

 

poti verifica cu ajutorul VCDS-ului, in blocurile de masura de pe 46-convenienta.

 

Altfel, scoate mufa de la yala capotei - cea de la switch - si atunci (daca problema nu este pe cablaj), o sa iti mearga - pana remediezi problema cu switch-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, jetul de apa fata tot din cauza martorului "capota deschisa" nu functioneaza si e enervant. Dar poti rezolva problema decupland switch-ul... Pare cam complicat cand tragi de el zici ca e lipit, dar cu o surubelnita se rezolva usor. Am atasat o poza, ca sa intelegi mai clar ce trebuie decuplat. 

post-123947-0-13946800-1398197881_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu poti face un scurt/sunt/strap sau cum vrei sa-i zici(provizoriu, pana la remedierea defectiunii) in mufa aia in loc s-o tai? Ce sfaturi dati unii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nervoss.... daca face strap in mufa, o sa vada capota deschisa tot timpul, deci nu o sa ii mearga stergatoarele.

 

daca vrei sa ii mearga stergatoarele si are probleme la switch - se deconecteaza mufa.....cum am raspuns mai sus....nu trebuie sa ii faci nimic altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci e contact normal deschis. Multam de atentionare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact... NO... nu NC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Scuze că redeschid topicul, dar adaug informații relevante.

 

Pe moment, atunci, am plătit unui gog 10 lei ca să îmi facă nu știu ce ca să îmi vadă capota mereu închisă (părea că asta m-ar fi scăpat de probleme). 

 

Acum câteva zile mi-a apărut în bord martorul de ulei (galben - nivel ulei).

 

Oricât aș completa, martorul nu se închide, acesta putând fi resetat doar de .... o deschidere și închidere a capotei (văzută de computer).

 

Acum am martorul ăla aprins în bord, care mă enervează mult mai tare decât ștergătoarele care nu merg. Deci rezolvați problema prin înlocuitul piesei defecte, nu tot felu de soluții de moment. :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, am o problema, aseara am ridicat capota sa verific nivelul uleiului (lucru pe care-l fac lunar) si cand sa o inchid nu se mai inchide, avand martorul afisat pe bord.

 

Am tras de maneta din interior, am impins/trantit capota, am dat si cu wd40 pe mecanisme si tot nu vrea sa se inchida. La o prima inspectie pe intuneric am gasit si cablul care intinde mecanismul, si mi se pare cam moale maneta, ar putea sa fie cablul sarit.rupt.sau mecanismul blocat, sau un switch chiar nu stiu.

 

Se poate sa gasesc un coleg din Buc, prin zona sectorului 1 care sa ma ajute contracost sa rezolv problema?  sau daca nu atunci o schema tehnica sa verific eu cablul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat, era foarte mult jeg de yala de la capota, am dat-o jos si am curat-o, functioneaza, acum am nevoie de un senzor nou, daca stie cineva de unde pot cumpara unul sa-mi lase un mesaj privat, ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se adapteaza unul de portiera. Eu unul cem putin asa am procedat la cei care au avut problema aceasta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

 La mine nu functioneaza deloc, dar switchul este bun. In VCDS , pe 46 Modul Confort, Grup Valori 008, apare la contact capota (F266) : nu e montat. !

Deci inseamna ca a fost dezactivat candva, de cineva ...?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil... verifica-i cablajul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc.

    Cand scazuse nivelul uleiului, am ridicat de mai multe ori capota, l-am butonat, si ledul din bord nu se stingea; asa ca l-am masurat local, intepand cu doua ace firele , ca sa nu le dezizolez si era ok, mai departe pe cablaj nu am mers, am scos borna de la baterie ca sa se stinga martorul.   Dar exista in VCDS o setare pentru activare/dezactivare ? Eu am tot cautat si nu am dat de nimic. 

  Ma gandeam ca se foloseste altceva : VDS,  VAS-ul de reprezentanta...?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU exista in VCDS. Nici macar in VAS sau ODIS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
sergiuseceleanu

Salutare, scuze daca s a mai creat ceva topic asemanator. Vreau sa mi schimb capota la a mea masina golf 5 variant 2008 1.9 tdi, am cumparat o capota SH din dezmembrari, vanzatorul mi a spus ca e de pe variant dar nu sunt 100% sigur si n as vrea sa o vopsesc si sa ma trezesc ca e de pe un golf 5 hatchback. Ma poate indruma cineva cum pot sa verific, fara sa o montez fizic. Stie cineva care sunt diferentele intre o capota golf 5 hatchback si variant. 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

O poti monta/folosi/vopsi linistit pe cea cumparata. 

Capota de Golf 5 este aceeasi, fie ca vorbim de Golf 5 hatchback, variant sau de Jetta Mk 5. 

Codul de piesa conform ETKA pt capota este: 1K0823031J. Poti verifica si tu pe net treaba asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,oameni buni!

De câteva zile nu mai reușesc să închid capota până la "pozitia finala".

Apas pe ea o dată și face click,dar sare la loc. Am crezut că a ajuns ceva mizerie și am folosit WD 40 si a doua zi am uns tot mecanismul cu spray vaselina,din păcate fara rezultat.

S a stricat mecanismul sau este doar dereglat și trebuie ajustat?

Daca trebuie înlocuit,va rog sa mi lăsați un cod al piesei și câteva sugestii despre demontare / montate.

Atașez o poza că să  vedeți exact despre ce vorbesc.

https://ibb.co/jbfzHLg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut,

 

Mi s-a rupt cablul de deschidere a capotei, presupun ca bila aceea de metal din partea cu încuietoarea, a parut ca se aude de afara o pocnitura, nu de la mâner. Mânerul încă mai opune ceva rezistență cand e acționat insa merge în gol.
Știți vreo metoda de a deschide capota, cat mai puțin invazivă?

 

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy changed the title to Probleme cu capota
  • 2 months later...
florea.ctin

Va salut.

Va solicit o informare legat de acest comutator de la "broasca" capota.

Problema este cam delicata dat fiind ca acest micro-contact este perfect functional fara a afecta in vre-un fel informatiile primite la deschiderea sau inchiderea capotei.

 

Problema mea este ca am inlocuit RadioCD-ul original al masinii cu unul multimedia aftermarket cu GPS incorporat marca "Seicane", din China.

Acesta la randul lui dupa montare a functionat ireprosabil. O sa va intrebati ce legatura are subiectul "Probleme cu capota" cu acest radio multimedia pe care l-am inlocuit.

 

Daca ne uitam in schema atasata acest micro-contact al capotei marcat cu sageata rosie "S23", este bagat in circuitul radioului.

 

Functionarea acestui contact prin testare pe masina este urmatoarea:

1. Capota este inchisa - micro-contactul are pozitia NO (normal deschis). Tensiune masurata pe conector "switch" = 6.21V

2. Capota este ridicata - micro-contactul are pozitia NC (normal inchis), in bord apare sigla si mesajul "Bonnet Open". Tensiune masurata pe conector "switch" = 0(zero)V

 

Acum vine si problema mea legat de subiectul "Probleme cu capota".

 

Dupa cum am spus, radioul NOU montat vine si cu un modul CAN separat care face comunicarea cu datele masinii.

Fara acest modul CAN, orice radio de acest gen se comporta ca un simplu radio. Cu acest modul instalat (separat dar vine la pachet) se poate vizualiza pe display anumite stari a masinii printr-un "ICON" ca o masina care indica orice stare functie de usa deschisa, portbagaj deschis, capota deschisa, etc..., plus faptul ca permite setari ale comenzilor de pe volan (la masinile cu dotarile respective), detalii despre anumite caracteristici a masinii gen, tensiunea bateriei sau tensiunea de incarcare cu motorul pornit, cantitatea de combustibil din rezervor si multe altele.

 

Acest modul CAN s-a ars de 2 ori (un transistor MosFET de fiecare data acelasi) si doar cand radio-ul fiind pornit am tras capota pentru verificarile de rutina.

Primul modul CAN s-a ars dupa circa 3 saptamani de la montarea sistemului si doar in momentul cand am tras capota sa verific uleiul, lichidul de racire....!

 

In momentul respectiv s-a oprit sistemul instantaneu, s-a ars o siguranta de 50A (cincizeci de amper) si o alta de 7,5A iar in modulul CAN s-a impuscat cablajul pe o portiune de circuit plus transistorul respectiv aproape explodat. Siguranta montata pe sistem a ramas intacta 10A.

 

L-am inlocuit cu originalul si l-am luat la depanat. Alimentat la o sursa de 12V externa sistemul functiona normal fara modulul CAN in circuit.

L-am montat din nou pe masina dar l-am re-inlocuit imediat cu originalul in momentul in care am constatat de aceasta data ca, la scoaterea cheii din contact trebuia sa-l opresc manual dar acesta intra doar in stand-by ecranul ramanand activ afisand doar ora si data ceia ce putea sa consume bateria masinii.

 

Am comandat un nou modul CAN si dupa aproape 2 luni de asteptare sosind din China, am remontat sistemul pe masina cu noul modul CAN.

Totul a fost OK pana cand am fost la ITP unde bineinteles s-a tras capota cu radio pornit (contactul cheii trebuie pus altfel aparatul nu porneste pentru protectia bateriei).

Dupa efectuarea ITP-ului la preluarea masinii am constatat ca aparatul iar nu mai pornea ceia ce ma determinat sa cred ca s-a ars din nou modulul CAN nou montat.

Bineinteles ca asa era. Am scos de aceasta data doar modulul CAN pentru verificare, i-am inlocuit transistorul cu pricina, am refacut cablajul impuscat si de aceasta data.

Am remontat acest modul si aparatul functioneaza normal cu toate informatiile pe care le poate furniza in functiune.

 

Suplimentar cu aceasta operatiune pentru o viitoare protectie impotriva defectarii acestui modul CAN, am decuplat conectorul de cuplaj a micro-contactului capotei cu restul circuitului si acum trag capota sau o inchid indiferent de starea masinii (cu radio oprit, pornit sau cu motorul pornit pot sa trag sau inchid capota).

 

Pentru eventuale remedieri:

- s-a mai confruntat cineva cu o asemenea problema si care a fost rezolvarea?

-care este scopul acestui contact de a fost bagat in circuit pe partea de radio (personal cred ca doar pentru sistemul de alarma acolo unde exista)?

- are cineva o schema mai detaliata cu acest contact in circuit dar nu doar ca monobloc al schemei?

 

Va multumesc anticipat pentru ajutor si scuze pentru aceasta expunere mai larga a situatiei mele cu acest "BONNET SWITCH"

 

 

Radio Golf 5 2.0 TDI.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!