Jump to content

ID.3 - probleme


Rave
 Share

Postare recomandată

Asa scria in lista de pret(click!) de la e-Golf cand am luat eu masina:

 

Quote

Serviciul de mobilitate

Viata este mult mai frumoasa atunci cand te simti in siguranta. Folosind serviciul de mobilitate, va asigurati ca veti primi la timp ajutor calificat in caz de imobilizare tehnica a masinii dumneavoastra in timpul calatoriei. Acest serviciu gratuit este valabil pentru toate autovehiculele noi, timp de doi ani de la data livrarii, fiind conditionat de efectuarea lucrarilor de service la un partener de service autorizat Volkswagen.

 

Probabil ar trebui sa fie la fel si in cazul ID.3.

 

LE: asa apare si la ID.3 acum

 

lista-de-pret-id-3.pdf

 

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E perfect! Am sunat. O sa vina azi cu platforma si cu un robot de pornire.

Masina se da pe 3 zile, conform ofertei din document.

Cica nu sunt masinile dealer-ului ci sunt de la ceva companie de inchirieri auto.

Revin diseara cu update.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, Sparkyson said:

La mine, mai nou, nu se mai inchidea usita de la portul de incarcare. Pare sa se intample atunci cand e frig.

Am mers cu el deschis vreo doua zile, fiind la ski, deci la frig, pana cand am reusit sa-l inchid.

Așa ca azi nu s-a mai deschis si a trebuit sa il fortez. Parca vad ca o sa-mi spuna de la service ca "a fost fortat" si nu se repara pe garantie.

si la Golf apare problema cu usita aia... e deja problema cunoscuta. Nu stiu daca e acelasi sistem si la ID3, insa la Golf multi le tin deschise, oricum nu ajuta la nimic sa fie inchise ca nu iti fura nimeni benzina. Evidnet trebuie fixate cu ceva sa nu fluture in mers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu as tine usita deschisa ca sa nu intre mizerie in port. 

Eu nu inteleg ceva: genul asta de usita fac de zeci de ani la masinile termice. Ce "inovatie" a fost necesara pentru masinile electrice de au schimbat sistemul care functiona?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Serviciul de mobilitate
Viata este mult mai frumoasa atunci cand te simti in siguranta. Folosind serviciul de mobilitate, va asigurati ca veti primi la timp
ajutor calificat in caz de imobilizare tehnica a masinii dumneavoastra in timpul calatoriei. Acest serviciu gratuit este valabil
pentru toate autovehiculele noi, timp de doi ani de la data livrarii, fiind conditionat de efectuarea lucrarilor de service la un
partener de service autorizat Volkswagen.
In cazul in care aveti nevoie de asistenta pe teritoriul Romaniei apelati numarul de telefon:
0372 500 081*.
In afara Romaniei este valabil numarul de telefon:
40 372 500 081*.
Serviciile oferite in caz de imobilizare sunt:
1. Mobilitate
Serviciul de mobilitate este valabil în ţările din Uniunea Europeană şi din Spaţiul Economic European – inclusiv Elveţia.
2. Intervenție la fața locului în caz de defecțiune
În caz de imobilizare vă oferim asistenţă cât mai repede posibil. Lucrările de reparaţie minore (siguranțe, coliere, etc.), realizate
la faţa locului pentru a vă ajuta să vă continuaţi călătoria, sunt gratuite.
3. Serviciul de tractare
În cazul în care defecţiunea nu poate fi remediată la faţa locului, autovehiculul va fi tractat până la cel mai apropiat service
autorizat.
4. Autovehicul la schimb
Vă este pus la dispoziţie fără limită de kilometri un autovehicul la schimb, pe durata efectuării lucrărilor de reparaţie (maxim
trei zile calendaristice, cinci zile pentru Phaeton).
5. Cazare
Ca alternatică la mașina de schimb, cazare la hotel de 3*** (cu mic dejun inclus) pentru şofer şi pasageri, pentru o noapte
(pentru Phaeton cinci nopţi).
6. Taxi
Sunt suportate cheltuielile pentru taxi (în limita a 26 euro), autobus sau tren (clasa I), pe teritoriul României, maxim 1000 km.
7. Continuarea călătoriei cu avionul sau cu trenul
Sunt preluate costurile călătoriei cu avionul clasa economy sau trenul clasa I, în limita a 400 euro (în străinătate).
8. Returnarea autovehiculului
Returnarea autovehiculului reparat sau restituirea costurilor apărute în cazul în care aţi recuperat personal autovehiculul (
avion clasa economy sau tren clasa I pentru o singură persoană).
9. Livrarea de piese de schimb
Cazul se va prelua cu prioritate pentru livrarea de piese şi efectuarea reparaţiei.
Probleme minore
Asistenţă în cazul descărcării bateriei, a pierderii de ulei sau de lichid de răcire, alimentarea cu o canistră de carburant în cazul
unei pene de combustibil, schimbarea unei roţi avariate, defecte cauzate de rozătoare. Materialele sunt contra cost.
* numere de telefon cu tarif normal.
Aceasta oferta de servicii se supune unor termene si conditii. Detalii complete la partenerul dumneavoastra Volkswagen.

 

De retinut cele de mai sus, nu se stie cand aveti nevoie.

Va povestesc cazul meu.

Context:

De vreo 3 saptamani am mesaj de eroare la bateria de 12v. Initial mi se spunea ca este descarcata si se recomanda sa circul cu masina pentru a o incarca. Am avut drumuri in fiecare zi, mai lungi sau mai scurte.

Mesajul a fost inlocuit apoi de altul care ma informeaza ca exista o eroare la bateria de 12v si se recomanda sa merg la service.

Am facut programare la Nuvil, intr-o saptamana de la data respectiva. Am mers acolo pentru ca de acolo am luat masina si ei ma primeau cel mai repede.

Am ajuns vineri, s-a facut constatarea, mi s-a spus ca urmeaza sa comande piesele si sa revin intr-o saptamana.

Am fost asigurat explicit ca nu voi avea probleme pana atunci.

Sambata am iesit dimineata prin oras, fara alte probleme in afara de eroarea care a ramas prezenta.

Seara am vrut sa merg sa o incarc si atunci s-a intamplat. Nu a mai vrut sa porneasca si am fost asaltat de o groaza de alte mesaje de eroare. De la lumini, servodirectie pana la motor. Toate le pun momentan pe seama bateriei descarcate.

Nu am putut-o pune in drive.

Am incercat de cateva ori si a murit de tot. Nu s-a mai aprins absolut nimc. Nu am putut nici sa incui.

 

Ce-i de facut in situatia asta:

1. Incuierea manuala a usilor: am citit manualul si am constatat ca al meu este gresit. 

- usa de la sofer se incuie cu lama ascunsa in cheie

- celelalte usi se incuie impingand cu lama un plastic alb intr-o fant aflata fix langa carligul care asigura blocarea usii (in manualul meu zice sa scot o garnitura de cauciuc si sa rotesc rotita de dedesubt. Similar cu blocarea pentru copii. NU EXISTA acea rotita) - vezi foto

- hayonul ramane incuiat oricum. Fara curent nu se deschide.

 

2. Chemati platforma! Daca masina ajunge pe platforma, beneficiati de multe din facilitatile de mai sus. Daca o duceti pe roti, nu veti primi masina la schimb, de exemplu.

- solicitati platforma de la A24. Adica sunati la numarul de telefon mentionat mai sus, dati detaliile solicitate si lasatii pe ei sa se descurce.

- NU chemati alt serviciu de tractare! Majoritatea facilitatilor sunt oferite prin intermediul A24

- masina la schimb - dupa cum scrie si in conditii, se ofera pentru o perioada de 3 zile, indiferent de durata reparatiei.

- solicitarea masinii se face catre A24, de aceea este necesar ca ei sa fie sunati de la bun inceput.

- masina apartine unei firme de inchirieri (Hertz cred) si se aplica conditiile normale de inchiriere. Este nevoie de un card (zic ei de credit) pe care se va bloca o suma de bani, probabil in functie de masina aleasa

 

Momentan atat.

 

 

IMG_5873.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primele 3 zile nu. Conditioneaza insa de acea garantie de vreo 500euro. 
Inca nu am cerut masina deci nu stiu daca se poate negocia ceva. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare dealer are un contract cu o firma de inchirieri masini, unii au cu Sixt, altii cu Hertz, etc, etc.

 

Atentie cand preluati masina, aceasta trebuie sa fie curata si sa se faca ziua, faceti fotografii de calitate la toate reperele, nu ratati nimic, treceti in raportul de primire orice observati, zgarieturi, orice, nu "va lasati grabiti".

Cand veti preda masina, cel de la firma de inchirieri are intotdeauna tendinta sa observe lucruri care "nu erau inainte" si sa va retina din "garantie", care de fapt este franciza din polita CASCO (o aflati in momentul in care semnati preluarea masinii).

Retineti, masina o predati angajatului firmei de inchirieri, nu dealer-ului, deci nu va asteptati la intelegere pe baza faptului ca aveti o relatie buna cu ei (dealer-ul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Așa am venit eu 500 de km :).

La Fiat-ul nevestei este un sistem care nu deschide clapeta total, ci, dupa descuiere, ramane putin intredeschisa, trebuind sa o deschizi manual pana la capat. Ceea ce ar fi fost mult mai bine decat situatia de la ID.3 unde ploua si intra toata mizeria in portul de incarcare daca se defecteaza.

 

Sper sa se poata rezolva repede.

Dar, sincer, cred ca am acumulat 15-20 de zile in care masina a stat in service, si mi s-a cam luat.

 

IMG_2535.thumb.jpeg.9463e1bdee9e0fb2c982317181593726.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar macar in cele 15-20 zile au comandat vreo piesa?sau când îi întrebi care e statusul ce răspund?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 zile cumulat cu diferite probleme, majoritatea de soft, dar si bateria de 12V si semnalizarea stanga-spate care aparea ca arsa (si a inceput iar sa dea eroare). Pentru asta nu am ajuns inca in service. Plus chestia asta care iar e noua:

 

IMG_2528.thumb.jpeg.8f113f26f1e0354f5962b772ed58e3aa.jpeg

 

Ma rog, cred ca am tras eu paiul scurt, pentru ca nu pare ca se mai termina problemele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O noua problema aparuta in ultima saptamana: nu mai porneste incarcarea la statiile rapide DC. Ma rog, porneste cateodata. 

 

Prima data s-a manifestat la o statie Eldrive dintr-o benzinarie, unde, pe statie, se afisa "Waiting to start charging until power is available". Dupa ce am pierdut vreo 30 minute incercand tot ce mi-a dat prin cap, inclusiv sa sun la numarul de pe statie (unde mi-a raspuns cineva, apoi a zis ca ma transfera, auzind ca vreau sa vorbesc in engleza, ca imediat sa-mi inchida telefonul, iar, cand am sunat a doua oara, nu mi-a mai raspuns nimeni), sa vorbesc cu personalul din benzinarie care nu avea nicio idee despre cum functioneaza statia, etc. Mai frumos, dupa ce dadea eroare, ramanea si cablul de incarcare blocat in port. In cele din urma, l-am deblocat "descuind" masina din cheie de 3 ori, dar nu inainte de a inventaria toti sfintii din calendar.

 

Apoi am plecat spre o statie Kaufland aflata la vreo 10 km, afara de pe traseu, cu doar 30 de km de autonomie ramasa. Acolo, fara autonomie sa ajung la alta statie, aceeasi problema: "waiting until power is available". De disperare, am incercat sa pornesc incarcarea si din aplicatia de telefon in timp ce o porneam de pe statie, iar, cam la a treia incercare, a luat-o.

 

Cat am stat la hotel, am incarcat in fiecare zi la o statie type 2 (AC) fara probleme. Puneam masina la incarcat seara, dimineata o scoteam incarcata, puneam scotch-ul regulamentar pe portul de incarcare si porneam in caldura. Lux, cum ar veni.

 

In sfarsit, la intoarcere, ajung la o statie dintr-un showroom Kia din Sofia (arata precum cele ultrarapide de la VW). E si o poza exemplificativa mai jos.

Plin de speranta, dezlipesc duct-tape-ul de pe portul de incarcare, trag tare de el ca se si semi-blocase inchis intre timp, instalez a 10-a aplicatie de incarcare pe telefon — Kia avand reteaua proprie —, bag dudulanul in gaura cu aceeasi forma a masinii, iar incarcarea porneste din prima. Minunea dureaza doar 12 secunde, insa, pentru ca se opreste de la sina. Incerc din nou, si din nou, cu acelasi rezultat:

 

.IMG_2534.thumb.jpeg.c8ed21c114aba81d90ee2ea1cf162c5b.jpeg

 

Testandu-mi capabilitatile de coordonare ochi-mana, reusesc sa pornesc incarcarea si din aplicatia masinii imediat dupa ce o pornesc din aplicatia statiei, iar, cam la a cincea incercare, o ia. Cu mandrie pot sa spun ca toti bulgarii care ma asistau au mai invatat niste cuvinte romanesti, dar nu sunt sigur ca e o idee buna sa le folosesca in preajma copiilor.

 

Urmatoarele doua incarcari au mers bine, ambele la statii indentice cu cea precendenta, dar in retele diferite (una in Fines si alta in reteaua VW). Cam așa arata statia — locatia este ceva special, ca multe din Bulgaria, marcata pe harta ca fiind pe sensul celalalt, bineinteles :):

 

IMG_2536.thumb.jpeg.9a28a9c1a7a246bb1e1313fb9bff804d.jpeg

 

Si doua intrebari, daca a mai patit cineva:

1. Ati mai avut probleme de incarcare? O fi ceva ce se poate rezolva din soft? Nici nu stiu cum as putea reproduce, decat sa ma trezesc ca nu merge fix cand am mai mare nevoie

2. Cateodata, masina nu se mai descuie prin proximitate, cand trag de maner. Stiti cumva cum se poate schimba bateria cheii?

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. Scoți lamela metalica afară, și în gaura din cheie bagi ceva mai ascuțit (ex o șurubelniță dreaptă mica) înspre zona de carcasa cu sigla și împingi ușor până se desprinde partea din spate a cheii(cea cu sigla). Acolo găsești bateria. Dar sa verifici versiunea cheii(deasupra unui simbol cu o carte scrie ceva de genul: ex. 19S sau S19)

Daca versiunea cheii e mai mare decât 13S se schimba bateria, in caz contrar cheia completă.

Modificat de Dementor
Corecție
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Telecomanda FS19.

F7109988-05F7-41E8-B999-68773A0E827A.jpeg

Modificat de Al Bundy
Corectie la corectia lui @dementor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, am modificat acum. Merci pentru mențiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkyson Inainte de a desface cheia, curata manerele. E ceva normal, daca sunt murdare, sa nu mearga keyless. La toate marcile, nu doar la VW.
Iti zic asta pentru ca masina pare destul de murdara in poza si tot masina ar trebui sa te anunte daca bateria de la cheie este pe duca.

 

Cat despre incarcare, probleme de genul asta am patit de mai multe ori atat la e-Up! cat si la e-Golf.
Statiile din benzinariile Mol erau cunoscute ca nu prea pornesc incarcarea pe VW-uri; un semi-trick era sa nu dai drumul conectorului CCS pana nu incepe incarcarea, tinandu-l fortat drept in mufa, adica putin mai ridicat decat sta el in mod normal. Chestie pe care am vazut-o la Byorn si la alte masini.
Si nu de putine ori am patit, la alte statii, sa inceapa incarcarea si sa se opreasca dupa cateva secunde; dar se rezolva de cam fiecare data cu repornirea incarcarii si atat. 
Asta cred ca este unul dintre motivele pentru care Renovatio nu iti contorizeaza cupoane daca incarcarea se opreste imediat dupa ce a pornit, desi nu stiu exact ce timp tampon are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkyson, stiu ca nu te superi, mereu ma amuza postarile tale chiar daca in spatele lor se ascunde evident frustrarea :)

Uneori ma intreb daca nu am gresit ca am renuntat la electrica si am revenit la ICE, ca astfel de experiente sunt priceless de povestit prietenilor (nu si de trait, de acord).

Modificat de Abu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am descoperit (cred?) ceva interesant. Daca am cheia masinii in accelasi buzunar cu iPhone-ul care are Magsafe, mi se pare ca saboteaza semnalul si nu vede masina cheia. Cu cheia in alt buzunar cred e ok. 
A mai patit cineva asa ceva?

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU tin telefonul impreuna cu cheile. Cheile pot zgaria carcasa telefonului.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva mic si evervant. De o zi a inceput sa ‘scartaie’ volanul. La manevre de parcare dar si in mers la viteza mica se aude un fel de scartait cand volanul e invartit. Am vazut ca si la id4 sunt cateva discutii pe un forum extern. A mai patit careva?

 

un video de pe net - la mine nu se manifesta asa de tare, nu scartaie in halul asta, se aude doar ‘greierele’ de pe fundal ca si cum ai strange un arici/‘soricel’ de plastic.
 

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/26/2022 at 8:05 PM, Sparkyson said:

15 zile cumulat cu diferite probleme, majoritatea de soft, dar si bateria de 12V si semnalizarea stanga-spate care aparea ca arsa (si a inceput iar sa dea eroare). Pentru asta nu am ajuns inca in service. Plus chestia asta care iar e noua:

 

IMG_2528.thumb.jpeg.8f113f26f1e0354f5962b772ed58e3aa.jpeg

 

Ma rog, cred ca am tras eu paiul scurt, pentru ca nu pare ca se mai termina problemele.

 

si eu am asta, cand incerc sa pornesc din aplicație. dupa update a început

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/25/2022 at 6:01 PM, Sparkyson said:

Eu nu as tine usita deschisa ca sa nu intre mizerie in port. 

Eu nu inteleg ceva: genul asta de usita fac de zeci de ani la masinile termice. Ce "inovatie" a fost necesara pentru masinile electrice de au schimbat sistemul care functiona?

nu deschisa, ci neblocata cu mecanismul lor. Problema este prezenta si pe masinile termice. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am luat masina inapoi de la service.

S-a schimbat plafoniera spate, stopul stanga, bateria si convertorul DC-DC.

Nu mi-au zis de ce s-a stricat si convertorul.

Probabil ca din cauza acestuia s-a dus bateria atat de brusc, la 7v.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

câteodată se aude o pocnitură puternică in zona selectorului de lumini din stanga volanului, de obicei la cateva secunde dupa ce potneste masina. ati auzit asa ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu am auzit, e un pocnet generat de difuzoarele din bord as zice, ca si cum s-ar descarca un curent puternic in ele pentru o fractiune de secunda. S-a intamplat de vreo 2-3 ori in cele 8 luni de cand am masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!