Jump to content

ID.3 - sfaturi achizitie


Bogdan_wrc
 Share

Postare recomandată

Pacat ca la cele cu bateria mare nu au decat cheala si full.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

E pe pagina de oferte de la VW: https://oferte.volkswagen.ro/id3-1st

- 1 an de încărcare gratuită(7) de până la 2.000kWh sau 600€ cu We Charge;

(7) În calitate de clienți We Charge, cumpărătorii ediției exclusive ID.3 1ST obțin acces gratuit și fără costuri suplimentare - pentru 1 an,
din ziua admisiei, la puncte de încărcare publice cu o capacitate maximă de 2.000 kWh sau 600 € (datorită sistemelor diferite de deducție) până la atingerea uneia dintre aceste valori - la IONITY, rețeaua noastră de încărcare de înaltă performanță și la toate punctele de încărcare incluse în serviciul We Charge. În toată Europa există în prezent mai mult de 150.000 de puncte de încărcare. Stâlpii de încărcare IONITY asigură electricitate verde în Germania și în majoritatea statelor din UE. Mai multe detalii veți găsi în termenii și condițiile We Charge.

2020-09-07 15.59.48 oferte.volkswagen.ro b6622a2a1827.png

2020-09-07 16.00.04 oferte.volkswagen.ro 30bc5f05d137.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Asta nu era cand am citit eu și nici in broșurile primite sau in oferta. 

Pana la urma si ăștia 600e conteaza. Mai mult decat 0 cat dau altii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca 600e reducere financiara poti obtine la orice model/dealer la o masina de 40000. Eu cel putin am reusit sa obtin de-a lungul anilor tot timpul chiar si mai mult.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba ai 2000kw incarcare gratuita daca nu ai statii de incarcare IONITY in Romania (din cate stiu eu inca nu exista, sau daca sunt, sunt prea putine - posibil ca Porsche Romania sa gaseasca o solutie ca clientii sa poata beneficia de incarcare in alte retele). 

Eu am obtinut o reducere de 700 de euro de la dealer, fata de pretul de lista => 38200, minus 700 euro discount dealer, minus 10500 euro Rabla + Rabla+ = 27k euro. Ceea ce nu e rau deloc, daca scazi incarcarile si wallbox-ul iei un id3 la putin peste 25k euro. Pana in 14 septembrie mai e oferta la ID3 1st edition cu wallbox si cei 2000kw inclusi.

 

 

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei 2000 kWh sunt la TOATE statiile de incarcare care sunt incluse in serviciul We Charge.

Nu numai IONITY.

Asta se stie deja.

Nu se stie insa foarte clar care sunt retelele de incarcare cu care VW are colaborare pentru We Charge.

wecharge.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ar trebui pusa sticky informatia asta de cate ori s-a repetat :))

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate informatiile ce le-am scris in postarea de mai sus mi-au fost comunicate de catre dealer telefonic, inclusiv cele referitoare la pret si la gratuitatea si existenta punctelor de incarcare Ionity la nivel national. Tot el imi zicea ca e posibil ca din cele 12 luni de incarcare gratuita clientul final sa beneficieze poate doar de 8,9,10 luni depinde in cat timp vor aparea si la noi statiile (daca vor aparea).

In fine, cu cei 2000kw sau fara cei 2000kw,  tot e o oferta buna pentru id3 first edition si cine vrea sa cumpere masina nu o se razgandeasca din cauza incarcarilor gratuite. Aparitia lui Enyaq insa face ca plasarea comenzii pentru id3 sa nu mai fie asa usor de facut.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, Bogdan_wrc said:

 

@detinator succes cu asta. e prima masina la care cererea este mare pana expira RABLA+, si ei sunt convinsi ca va creste dupa ce masina va iesi pe strazi, incat la acest moment discountul este ff greu de obtinut. si eu am obtinut la toate masinile luate de la ei, ..mai putin la id3.

multumesc de urari, dar vezi ca avem o confirmare mai sus, 700 euro discount obtinut. Nu putem avea dreptate tot timpul...

Rabla+ a expirat deja, fara ID3 pe piata, iar suplimentarea acopera 330 masini. Nu stiu ce cota are alocata VW, dar e 330 pt toata piata, deci VW nu poate spera sa vanda f multe cu Rabla Plus, si nu stiu daca fara Rabla Plus o sa cumpere cineva macar una.

Cei 2000kw nu pot fi 2000 cu siguranta, pt ca si la 1.5 ron/kw ar depasi suma de 600 euro inainte de a atinge cota de 2000kw.

Oricum ajuta, si va permite multora sa faca excursii lungi, de ex poti merge gratuit sa zicem pana in Austria la ski etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca aia care au mentinut rezervarea si au dat si comanda ferma, au introdus deja tichetul in PSIPAN, avand in vedere ca au 120 de zile sa finalizeze tranzactia

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate introduce in sistem fara VIN? sa speram ca asa este, in orice caz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator de acord, cu reducerile, poate au dat drumul acum, dar cand am comandat eu, nu se putea lua. Si iti garantez ca primii care au dat comanda si care au facut rezervari nu au primit. Dar riscai sa pierzi RABLA+.

Oricum desi conteaza orice reducere, 2.5% este putin pentru o masina de (teoretic) 40k euro. Tocmai, ca este cerere. S-au obtinut reduceri mult mai mari la masini mult mai iefitne (si nu vb de stoc). 

inca nu stim detalii pentru cei 2000kw, deci vorbim doar banuieli. dar mi-e greu sa cred ca se va calcula asa. Pt ca este posibil sa aiba contracte cu diferite retele (gen renovatio in RO) unde sa fie pret preferential pt id3 (si facturat catre VW) sau KW inclusi in abonament. Totusi, in toata lumea au anuntat 2000kw, nu 600e. 

de exemplu aici, 2000 KW cu 0.30 inseamna 600e. Si poate abonamentul de 10e x 12 luni  poate fi inclus pt 1st bookers. 

volkswagen-we-charge-charging-service.jp

 

Oricum am da-o, cei 2000kw/600e tot conteaza.  Mai pui wallboxul cu 800e si cam 200e montajul, si deja ai 1600e reducere din cei 27k ai masinii.

De exemplu pt mine, care oricum dadeam banii pe wallbox, m-a scutit de 1000e. si pana montez wallboxul pot folosi din cei 2000kw. Asta a si fost unul dintre motivele pentru care am ales id3 si nu e-golf. 

@tudy_cnu exact, pt cei care au plasat comanda, dealerul a rezervat tichet, si trebuie sa livreze masina in 120 zile. Si pt asta e timp destul. Masinile sunt deja la Curtici , urmand sa fie livrate in CW38 sau CW39.  Din cele 450 de id3 rezervate sunt multe vandute asa. reducerile se ofera probabil pt restul, tocmai, sa vanda tot pana se epuizeaza Rabla+ iar. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la reducerea de 2000 kW / 600 EUR, am vazut pe un forum din Irlanda de la cei care si-au luat deja in primire masinile ca intr-adevar primesti un card cu 600 EUR credit pe el ce poate fi folosit la statiile de incarcare electrice, si asta e tot. Deci nu e numai la noi regula asta.

Nu stiu daca e ok sa postezi link-uri catre alte forumuri, daca e, spuneti-mi si pun linkul aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

[offtopic] Daca este forum de afara (UK, USA, Germania, Irlanda) este 100% ok. Nu ne plac forumuri romaesti ce doar colecteaza useri din vwforum si nici grupurile FB aparute ca ciupercile dupa ploaie
[/end_offtopic]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, pe pagina asta sunt doi care discuta despre charge card.

199689911_2020-09-0919_58.41www.boards.ief63bb442b23f.thumb.png.411c5a1d3aff1a3283d43722a1843a94.png

Tip: pe forumul ala puteti deschide imaginile in alt tab ca sa vedeti continutul lor, daca nu sunteti logat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca masinile care se pot comanda acum sunt mai ieftine decat 1st-ul la acelasi nivel de configuratie, cel putin in Germania. La noi nu am vazut preturile afisate pe configuratorul de Romania, desi am inteles de la dealer ca daca vreau sa fac o configuratie se poate si se livreaza in 3 luni: 

 

 

M-am uitat sa vad daca exista vreo alta diferenta estetica la exterior intre versiunea de baza 1st si Plus sau Max, in afara de jantele diferite, si am vazut doar una: versiunea de baza nu are linia aia de crom pe lateral sub plafon din fata si pana in spate. Dar acea linie cromata nu mi se pare sa dea un efect deosebit decat pe versiunea in negru (Manganese Gray-ul). Cel mai bina arata masina in turcoaz dupa mine, cu trei zone de culoare pe ea: turcoaz jos, alb pe stalpul din spate, si plafon negru. Albul de pe stalpul din spate nu e la fel de impresionant pe masina alba in vdieo-urile postate pe net. Masina neagra mi se pare ca arata banal, mai ales versiunea de baza care nu are linia cromata sub plafon.

 

1st de baza:

1273523174_20200910_154140(Large).thumb.jpg.293c8ef22865fad278fa19b08b7536b8.jpg

1st Plus

IMG-20200909-WA0008.thumb.jpg.61fa476d811ef098ca6be49578b8c17d.jpg

 

Iata un video lung cu exteriorul si interiorul versiunii de baza, si se vede ca sub plafon e doar o dunga neagra, nu e o dunga cromata ca la review-urile de Plus si Max: 

 

 

Modificat de stama
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@stama Pe langa jante si banda cromata, mai difera si stopurile si farurile la 1st Plus fata de 1st (Matrix Led fata de Led normal la 1st).

Preturile mi se par la fel... 1st vine cu tot cu scaune incalzite standard, la fel ca Life din clip-ul de mai sus, si pretul e acelasi. La fel si Business, care e echivalent Plus si ca dotari, camera si keyless, si ca pret. Ca acum exista cate o varianta fara ele, mai ieftina, e altceva. Si faptul ca plafonul panoramic vine de la Style in lista aceea, desi e disponibil doar pe 1st Max, este putin ciudat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Forma farurilor si fata si spate e aceeasi totusi. Da, cand le aprinzi arata diferit insa.

 

Nu stiu ce sa zic, el se plange ca a dat cam cu 3700 EUR mai mult pe 1st Plus decat ar da pe Family (care are si plafon panoramic) ca sa aiba acelasi lucru - vezi la 9:35m. Iar daca ar compara pretul intre 1st Plus-ul sau si Business care are acelasi nivel de echipare dar nu are clima bi-zonala, diferenta e de 4700 EUR.

 

Iar versiunea de top cu tot "Pro S Tour", inclusiv bateria mare de 77 kWh net pt 550 km autonomie, incarcare la 125 kW DC, cu DCC si alte chestii gen scaune cu masaj care nu erau disponibile pe 1st la nici un nivel de echipare, costa doar cu 2000 EUR mai mult decat 1st Plus-ul sau. Si asta inseamna ca "Pro S Tour" e mai ieftin decat a fost 1st Max in Germania.

 

Atentie: ce apare ca "Max" in tabelul ala nu e 1st Max, ci un alt nivel de echipare, care vine inclusiv cu DCC si scaune cu masaj in standard, lucruri care nu erau disponibile pe 1st.

 

Din ce stiu preturile pentru 1st nu au fost aceleasi in toate tarile europene. Nu trebuie comparat cu preturile la noi in tara care au fost mai mici pentru 1st decat in Germania. De asta am mentionat ca nu stiu care sunt preturile la noi pentru Life, Business si celelalte, pentru ca nu au fost puse in configuratorul de Romania, deci nu stiu daca diferentele de pret intre 1st si modelele normale vor fi la fel si la noi.

Modificat de stama
corectie preturi si echipare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La nicio mașina nu difera forma farurilor sau a stopurilor între echipări, nici nu ar avea sens sa facă asa ceva... Sa nu uitam ca 1st nu este un nivel de echipare, este o varianta speciala, limitata, a ID.3 - ului care vine cu niște chestii ce nu se vor regăsi pe mașinile de serie (sticker-ul alb de pe stâlpul spate este unul dintre ele) și ca exclusivitatea se plătește :)

Dacă vrei sa ai mașina cu un an mai devreme decât toți ceilalți, plătești mai mult pentru ea. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi când comparați 1st cu serie comparați și dotări? Si statia. Si 600e încărcare? 

1st are niste chestii in plus care pt mine conteaza. Nu doar pedalele.  

 

7 s pana la 100 si încărcare 100 KW fata de 50 la serie pt mine sunt deal maker. 

 

Video ala e f vechi. Între timp a mai postat multe si a ramas ca nu mai schimba masina si ramane la cea comandata. 

Deci asta spune multe despre ce alegeri a facut. Si daca bune sau rele 

In germania la 1st mai primeai fie roti de iarna fie 3 rate de leasing incluse. 

Eu zic sa verificați preturile reale la dealer. Nu va luați după video Si mai ales ca e vechi. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema celor care urmaresc sa faca bani de pe youtube, e ca nu isi permit sa nu fie printre primii care posteaza ceva. De asta s-a dus asta sa-si ridice masina, sa fie al doilea om din toata Germania care sa isi ridice ID.3-ul (n-a reusit sa fie primul, i-a luat-o cineva inainte) si sa faca un liveblog de mai mult de 6 ore cum parcurge el sute de kilometri pana acasa... Nu putea sa-si permita sa renunte la comanda sa fie printre primii oricat ar fi vrut, asta e daca vrei sa faci bani din asa ceva.

 

Absolut toate nivelele de echipare de pe configuratorul de Germania au acceleratia de 7,3s la 100km si incarcare la 100 kW DC standard: si Pro, si Life, si Business, si Family, si Style, si Tech, si Max, etc. Doar cele care au bateria de 77 kWh au acceleratia mai redusa la 7,9s, din cauza greutatii suplimentare a bateriei. Doar modelul cu baterie mica de 55kWh, cand va apare, va avea acceleratia de 9s in cele din urma, se pare. Link catre configurator: aici.

 

Da, in Germania primeai roti de iarna sau primele 3 rate de leasing incluse (nu ambele) - cam 1200 EUR. In tari precum Norvegia, 1st vine si cu heat-pump, in timp ce in Irlanda, Franta, Spania, Italia, Germania nu (nu stiu daca pt Romania vine sau nu cu heat-pump).

 

Si cei care doresc sa achizitioneze un EV au mai avut un alt ajutor in Germania anul asta - TVA scazut la 16% de la 19% dupa ce a inceput pandemia. Iar statul german s-a trezit sa ofere dintr-o data si discount mai mare pentru achizitia de EV, de vreo 9000 EUR (fara TVA) pentru masini cu pret lista sub 40 000 EUR (6000 EUR de la stat si 3000 EUR + TVA = 3480 EUR de la producator), si de 7500 EUR pentru masini cu pret de lista intre 40 000 si 65 000 EUR. Si uite asa a ajuns Germania tara care ofera cel mai mare discount la achizitie de EV din Europa. Romania era tara care se mandrea cu asta, noi spuneam ca e de 10 000 EUR discount-ul desi nu nu a fost niciodata atat ca era declarat in RON nu in EUR, iar de cand s-a depreciat leul suntem pe undeva pe la 9400 EUR, plus ca suma totala e limitata, permitand doar un numar redus de masini, nu ca in Germania unde e orice achizitie pana la finele anului (si probabil continua anul viitor). In Romania nu stiu daca ai certitudinea ca daca faci o configuratie si plasezi o comanda, vei putea sa cumperi masina cu discount-ul de Rabla+ cand ajunge masina in Romania.

 

Cand te joci cu configuratorul VW Germania pentru un model Business, descoperi ca VW mai ofera inca 2841 EUR discount suplimentar... Si uita asa ajunge modelul Business (echivalentul 1st Plus, fara clima bizonala dar cu plafon panoramic inclus) sa coste 32 000 EUR in Germania. Pretul pt un 1st Plus in Germania era de 46 000 EUR cand TVA-ul era de 19% sau 44 800 EUR cu TVA de 16%, iar cu discount-ul oferit de VW ca producator dupa ce a fost data legea aia ajunsese la 41 355 EUR - atat a platit tipul asta cu video-ul de pe youtube. Minus cei 6000 EUR de la statul german, deci 35 355 EUR?

 

La noi in tara 1st Plus costa 43 900 EUR (fara ajutorul de la stat), deci cam 34 500 EUR cu ajutor de la stat (tinand cont ca in Germania au primit un set de roti de iarna de 1200 EUR, e mai mare pretul pentru Romania pt Plus decat in Germania multumita acelui TVA scazut!). E mai competitiv pretul de Germania pt Business decat pretul de Romania pt 1st Plus, chiar daca consideri 600 EUR credit si wallbox. Intr-adevar, va fi interesant de vazut care vor fi preturile de Romania o data ce se inchide perioada in care se poate face precomanda de 1st si la noi. Preturile configuratiilor normale au devenit disponibile in Germania doar dupa ce s-a inchis perioada de precomanda la ei, deci banuiesc ca la fel va fi si la noi. Si va fi interesant de vazut daca vor gasi doritori, considerand ca extensia de Rabla+ sigur se epuizeaza luna asta, iar la anul va incepe de prin mai-iunie daca e la fel ca in anii anteriori. Poate face VW lobby sa mai extinda inca o data Rabla+... :)

 

Stie cineva cum se procedeaza: ai asigurat tichet de Rabla+ daca faci comanda acum si achiti avansul pentru masina, sau tichetul trebuie obtinut doar cand vine masina si o platesti integral?

Modificat de stama
sorry, sunt multe, multe edit-uri pe masura ce am gasit date noi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rabla Plus in ro este 45000ron = 9263 euro, si in scadere continua.

 

mie mi se parea mult mai normal sa primim discounturi financiare decat wallbox-uri si incarcari "gratuite"

 

de ex, eu am atins deja 2500km parcursi gratuit, si aia 600 euro pt incarcari sint valabili doar un an, posibil sa nu ma ajute cu nimic.

 

wallbox nu as monta, nu vad sensul, la 10-13-16A la priza de 230V e suficient peste noapte. Nu zic ca nu e bun (nu vreau sa nasc o dezbatere) ci doar spun ca as prefera sa scad cat mai mult efortul financiar la inceput, apoi, ulterior, daca vreau si wallbox, ma orientez, desi chiar nu prea cred ca as monta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tichetele Rabla si Rabla+ se pot "rezerva" chiar si inainte de a achita avansul. Practic in "rezervarea" asta apar doar datele personale ale cumparatorului si datele "fiscale" ale vanzatorului (dealerul). Nu apare nimic despre masina, model, date tehnice, etc. Este o rezervare "generica".

 

Rezervarea are perioada de valabilitate limitata: Rabla Clasic are 120 de zile iar Rabla Plus are 180 de zile.

Masina noua trebuie LIVRATA in termenul de valabilitate al tichetului. Altfel se pierde tichetul.

Pentru Rabla Clasic masina veche trebuie CASATA in maxim 30 de zile de la rezervarea initiala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!