Jump to content

Jurnal DSG7 cu ambreiaje umede (DQ380, DQ381, DQ500)


lupo_bv
 Share

Postare recomandată

On 3/25/2025 at 10:44 AM, b94uri said:

Salutare! 

 

Primul schimb de ulei la cutie (DQ381) l-am facut la 60k km si am folosit ulei OE (G055529A2). Voi merge pe schimb la fiecare 60k, la un interval de aproximativ 3 ani. 

Ceva alternative la uleiul OE? Acum vreo 2 ani gasisem cu 160 lei litrul, acum a depasit 200 lei. Pe un site de prin Austria vazusem ca uleiul OE este facut de Shell (la fel ca uleiul pentru motor), pe diverse forumuri ca Fuchs ar face uleiul OE pentru DSG-uri. 


Salut. Ce ulei ai pus pana la urma la cutia DQ381 ?

 

Exista vreo alternativa ok la uleiul OE ? Am cerut o oferta de schimb ulei la un service specializat pe cutii automate. Initial mi-au trimis oferta cu un ulei la 110 lei litrul, nu stiu exact ce marca. Uleiul OE ei il vand la 256 lei litrul. Diferenta foarte mare de pret avand in vedere ca intra 7 litri de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce sa cautam alternative cand uleiul OE este foarte bun ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca este foarte scump ....nejustificat de scump (opinie personala).

Eu pun Fuchs si Rowe .... cand si cum le gasesc.

Rowe iau din DE iar fuchs din RO.

'Care face ce vrea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cutie nu as pune ca la motor; la cutie as pune doar original!

Cele OEM nu sunt exact aceeasi compozitie. Avand in vedere ca la cutie schimbi mult mai rar decat la motor, personal as merge pe OE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/19/2025 at 6:03 PM, xfg8 said:


Salut. Ce ulei ai pus pana la urma la cutia DQ381 ?

 

Exista vreo alternativa ok la uleiul OE ? Am cerut o oferta de schimb ulei la un service specializat pe cutii automate. Initial mi-au trimis oferta cu un ulei la 110 lei litrul, nu stiu exact ce marca. Uleiul OE ei il vand la 256 lei litrul. Diferenta foarte mare de pret avand in vedere ca intra 7 litri de ulei.

de cand s-a facut 250+lei litrul de ulei OE pentru DSG??? Acum vreo 2-3 ani era 80-100lei ceva de genul... wtf?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca service-ul cu care am discutat eu are un adaos consistent la uleiul OE pentru DSG.

Ma poate ajuta cineva cu codurile pentru uleiul OE si filtru de ulei pentru cutia DSG la masina din semnatura ? VIN-ul este WVWZZZAUZKP519756, cod motor DFGA, cutie DQ381. Se schimba si garnitura de la filtrul de ulei ?

De cati litri de ulei am nevoie pentru schimb ? Service-ul de la care am cerut oferta mi-a pus 7 litri. Altcineva mi-a zis ca trebuie doar 6 litri la schimb.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. filtrul nu este cerut de manualul de reparatii . Dar nu strica sa il schimbi. doar ca e mai greu de schimbat ca la DSG anterioare

cod filtru - 0GC 325 183 D

cod garnitura filtru - N 910 845 01

 

2. pentru ulei, manualul spune sa bagi 5.5 litri in cutie si sa faci nivelul ( vor ramane in cutie aprox 4.8-5.0 litri)

cod ulei - G 055 529 A2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca acela este codul pentru ulei, cel mai ieftin gasit de mine la o cautare simpla la magazinele on-line.

 

image.thumb.png.36f05a5f0c00c8b58d34b73164e4394b.png

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut!

Nici nu stiu cum sa ma exprim sa ma fac inteles. La un DQ 381 se simte o vibratie usoara cand se comuta din modul Drive in Reverse, iar turometrul fluctueaza si de asemenea si consumul instant. De ex. in Neutru consumul instant este de 0.9 litri, cand se cupleaza viteza in Drive - 1.1 litri.

Se simte ca vibreaza usor cand este in Drive, ca si cum nu ar decupla complet.

 

Daca m-am facut inteles, vreau sa va intreb daca e un mers normal al cutiei sau exista o problema?

Mai citisem pe undeva tot prin forum, ca "asa ar fi ele (DQ 381)".

 

Las si un video scurt de 1 min. pe google drive!

https://drive.google.com/file/d/1ktR9ODAJwvouA4nUD6VmGXTqN0AgyEGA/view?usp=drive_link

 

Modificat de V.Florim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia are doua pompe de ulei: una mecanica si una electrica. In momentul in care nu ai destula presiune generata de pompa mecanica cea electrica intervine. De obicei asta se intampla la turatii mici si in regim start/stop. Asta poate genera si consum crescut si vibratii suplimentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Irrelevant White Man

Am schimbat saptamana trecuta uleiul transmisie VW OE G055529A2 + filtru VW OE 0GC325183D. 

Pentru 129.000 km primul schimb, uleiul din DQ381 arata extraordinar de bine, nu negru, nu gros...putin mai galben decat cel nou. Cutia nu avea erori !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 27.02.2023 at 21:58, philip67 a scris:

Salut,are cineva salvat codurile de piesa pentru ulei cutie si filtru pentru DQ500 7+1 ,si daca merita cumparat de la reprezentanta cu 25% mai ieftin sau ies mai scump si asa?

Ce mai trebuie cumparat pentru schimb?

Multumesc

salut.

din ce an ai tiguanul ? cutia dq500 oare sa montat si pe tiguan fabricatie 2013 4x4 ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am si eu nevoie de ajutorul vostru. Unde aș putea sa găsesc sa cumpar senzorii pentru ambreiaj la o cutie DSG7 DQ381?

Am eroarea P173600, nu mai merge dacat in D1. Am reușit sa scot mecatronicul si sa ajung pana la senzori. Senzorii cu care ii înlocuiesc pe cei defecți trebuie sa aibă exact același cod, sau ... ? 

Va mulțumesc anticipat pentru ajutor.PHOTO-2025-10-24-06-38-49.thumb.jpg.0c3e2772b09a4059f54429de2cefdc8f.jpgPHOTO-2025-10-24-06-39-12.thumb.jpg.e76de40b803de95e948168aa4ab97434.jpgPHOTO-2025-10-24-06-40-07.thumb.jpg.05f8738526adeab5f9720d226dcf351a.jpgPHOTO-2025-10-24-06-37-47.thumb.jpg.cada38ee72e6c11b8e6c1f554e31376b.jpg

Modificat de florin76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Aceeasi problema am avut-o si eu. De regula nu senzorii sau calculatorul sunt problema, ci mecatronicul. Se strica dupa un timp si in fct de cum s-a circulat cu masina (daca e oras mai mult atunci sunt sanse sa pice mult mai repede).

Din cauza asta apar si erorile pe senzori cand nu functioneaza corect mecatronicul si iti intra in emergency mode. 

Eu iti pot recomanda unde sa duci masina si garantat ti-o rezolva. Am stat o gramada pana am dat de ei, la alte service-uri nu s-a rezolvat problema (mi-au schimbat mai multe,inclusiv 2 calculatoare, senzorii si degeaba...tot apareau erorile dupa cateva saptamani).

 

p.s. De cumparat senzori originali pt acest calculator nu o sa gasesti, doar after market de pe aliexpress sau de unde mai cumpara diversi. Dar oricum ii schimbi degeaba daca problema e la mecatronic, mult timp pierdut si bani.

Modificat de a_andrei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cursul zilei de ieri am primit si eu eroarea "Position sensor for clutch 1" Din documentarile mele este vorba de un sensor care are si o pereche pe mechatronic. Merita schimbati acesti senzori (am inteles ca trebuie schimbati amandoi) sau sa schimb mechatronicul cu totul? Este vorba despre un DQ381 de pe Seat Ateca.

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • a_andrei
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!