Jump to content

Filtru de particule / DPF (Touareg 7P)


Adrian.mihai
 Share

Postare recomandată

Salutare, 

Ce îmi puteți spune despre viața acestui DPF ?! ☺️

IMG_20200723_053909_159.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Andrei_72 changed the title to Filtru de particule / DPF (Touareg 7P)

Este ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

 

Vechi posesor de VW diesel, dar nou posesor de touareg (3.0tdi scr CVWA). Problema mea e legata cumva de topic-ul acesta asa ca nu mai deschid unul nou.

In primul rand, cum imi dau seama cand isi face dpf-ul regenerare? De regula turatia aproape de 1000 rpm la relanti era indiciul pe care ma bazam, insa la touareg nu am vazut niciodata turatia mai sus de 800 in N. Totusi, se intampla uneori cand opresc motorul ca ventilatoarele sa continue sa mearga, ceea ce la alte diesel-uri era un semn ca ai oprit masina in timpul regenerarii. Nu vorbim de forjat masina, aer conditionat, caldura mare, etc. ci de vremea actuala 10-15 grade, drumuri de 20-30 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Pedro  verifici valorile cu VCDS ,  vezi acolo fix incarcarea , distanta parcursa , timpul de regenerare ....etc .  Daca te raportezi doar la turatii este fals , pentru ca regenerarea se poate face in mers , iar turatia poate sa creasca si de la functia de Load Management cand detecteaza bateria este mai slaba. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De 1 an de zile de cand am masina nu am observat sa isi faca regenerarea dupa semnalele binecunoscute, descrise si de Pedro, nu mi s-a aprins niciodata martorul in bord deci eu trag concluzia ca isi face regenerarea in mers...dar bun sfatul cu verificarea VCDS :) cu toate ca detin diagnoza si o folosesc regulat nu am citit niciodata valorile  DPF-ului....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informații. Urmeaza si un vcds, dar pana atunci as fi vrut sa evit sa ii intrerup regenerarile.

Totuși faptul ca după ce oprești motorul ventilatoarele continua sa meargă e un semn ca își făcea regenerare?

Consumul instant nu se modifica în momentul în care e o regenerare in curs? De regula sta pe undeva pe la 1.5l/h. Ma aștept ca dacă își face regenerare consumul instant e mai mare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatoarele pornite dupa oprire pot sa indice o regenerare dar nu este nici aici regula. 

Cresterea consumului instant tine tot de  Load Management deci nu te poti baza pe aceasta informatie sa determini 100% ca este vorba de regenerare. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, Pedro said:

Salut,

 

Vechi posesor de VW diesel, dar nou posesor de touareg (3.0tdi scr CVWA). Problema mea e legata cumva de topic-ul acesta asa ca nu mai deschid unul nou.

In primul rand, cum imi dau seama cand isi face dpf-ul regenerare? De regula turatia aproape de 1000 rpm la relanti era indiciul pe care ma bazam, insa la touareg nu am vazut niciodata turatia mai sus de 800 in N. Totusi, se intampla uneori cand opresc motorul ca ventilatoarele sa continue sa mearga, ceea ce la alte diesel-uri era un semn ca ai oprit masina in timpul regenerarii. Nu vorbim de forjat masina, aer conditionat, caldura mare, etc. ci de vremea actuala 10-15 grade, drumuri de 20-30 km.

La 3.0tdi nu vezi crestere turație in timpul procesului de regenerare 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru informații! Vedem ce zice vcds-ul atunci pentru ca alte indicii nu par sa fie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema mea cred ca este legată de filtrul de particule. Când pornesc mașina și după ce o opresc se simte in mașină un miros de gaze dar nu este mirosul de eșapament ci un miros specific cand faci regenerarea forțată. Vorbesc despre un touareg 2011 luat de o săptămână. Știe cineva ce ar putea sa fie? Sau cum sa fac să nu mai intre mirosul in mașină? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt specialist dar eu as proceda in felul urmator, as ridica masina pe elevator si as verifica traseul de evacuare cap coada, adica si daca ar fi DPF de vina nu vad cum ar iesi gazele din el si sa iti intre in habitaclu, eu suspectez un colier, imbinare, flexibil cu probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am încălzire stationara. Cel puțin nu am eticheta. Nici nu am apucat sa vad daca am esapamentul pt webasto. Am scris aici pentru ca este exact mirosul care il scoate filtrul cand se da regenerare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GABIVVX mi-a decodat seria de șasiu și din cate vad am auxiliary heater cu toate ca nu am eticheta pe stalp. Cu toate ca am avut 7L, 7P pare mult mai complicata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Petrescu

A verificat cineva la ce interval se face regenerarea in functie de km masinii?

La 100,150,200k ?

Cum a evoluat consumul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Se pare ca mirosul este de la filtru de particule. Azi s-a aprins in bord mesajul cu filtrul. Avand in vedere ca nu am avut probleme pana acum la vw cu filtrul, ce îmi recomandați? Sa il anulez? Impreuna cu EGR sau sa-l dau jos si sa îl curaț? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand  afla cauza infundarii filtrului , poate este de la EGR  iar filtrul poate fi salvat dupa o curatare si/sau regenerare fortata.   Fa o scanare si vezi exact erorile stocate. 

Eu nu as lua in calcul anularea dpf , sau EGR   , masina nu se va mai comporta normal  si pot sa apara in alte locuri probleme . 

Un DPF de 7P incepe de la 350 euro Aftermarket NOU iar un EGR Pierburg de 7P este pe la 270 euro NOU ,  comparate cu pretul masinii de noua sunt neinsemnate . 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
On 11/12/2020 at 4:12 PM, Doomy said:

Un DPF de 7P incepe de la 350 euro Aftermarket NOU ...

 

 

AȘA ieftin?! Pe vremuri unul original era pe la 3500 EUR..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa o verificare am vazut ca EGR ul este blocat fizic pe inchis (cu un șurub). Dupa ce mi-am activat incalzirea auxiliara nu am mai avut probleme cu filtrul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine s-a aprins satana in bord, dar in VCDS nu am nici o eroare pe modulul 1: Engine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martor dpf aprins NU inseamna neaparat o defectiune ,te anunta ca sunt regenerari ratate ,mergi mult in oras pe distante scurte.

Scoate-o la drum ,15-20 min ,mers constant 2500/2800 rpm si se stinge 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ultima vreme, doar 3-4km/zi o plimb, nici nu apuca sa se incalzeasca. Vara trecuta i-am facut o regenerare din VCDS preventiv, acum am sa o scot la un drum lung si probabil ii dau o regenerare si din VCDS. Multam mult, @EEXCALADE!

 

 

 Address 01: Engine  (7P0 907 401 )

14:20:42
  IDE00432   Particle filter: time since last regeneration 35721 s
  IDE00433   Particle filter: oil ash volume 0.04 l
  IDE00434   Particle filter: soot mass calculated 35.30 g
  IDE00435   Particle filter: soot mass measured 19.42 g
  IDE00436   Particle filter: kilometers since last regeneration 87214 m

Modificat de adidas00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca s-a aprins si nu ai alte erori pe motor, fa cum ti-a zis Excalade si scoate-o un pic la un drum. Nu o lasa asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si-a revenit singura azi. Am simtit cum isi facea regenerarea activa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, din pacate nu avem ce face, asa se intampla cand le plimbam putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!