Jump to content

Batalia electricelor. Electrica ideala la ~20.000 de euro


Rave
 Share

Batalia electricelor  

80 voturi

  1. 1. Ce ati alege?



Postare recomandată

Pentru cei interesati de coana Zoe.

In primavara eram pornit sa cumpar o Zoe (datorita pretului decent si al bateriei suficient de mare). Am constatat pe parcurs ca ii lipseste o dotare "MUST HAVE" in anul 2020, mai ales la transmisie automata: nu are ACC standard sau optional. De fapt acest feature la Renault lipseste si de pe Clio. Am vazut ca apare doar mai sus in gama, incepand cu Captur si Megane.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update:

Am primit o oferta la Corsa-e Edition de 19.500 de euro cu scaune și volan încălzit, camera marșarier și senzori, faruri Led, jante aliaj (da, standard are tabla ?‍♂️) și geamuri electrice spate (da, sunt opționale la primul nivel de echipare ?‍♂️?‍♂️). Mașina pe stoc. Not bad! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus saptamana trecuta o e-Corsa de la Radacini Blvd. Timisoara. Am fost placut impresionat de suspensie (o clasa mai buna decat la Octavia mea, ma doare sufletul sa spun asta) si de puterea reala a masinii. Pentru oras si zone in limita a 100 km de charger este o alegere optima, mai ales daca merg maxim 2 persoane in masina, spatiul pe bancheta fiind specific clasei sub-compacte.

Bonus pentru seria electrica Peugeot / Opel, masinile beneficiaza de toate gimmick-urile anului 2020: ACC, LA, Matrix LED, etc. Am observat ca masinile din clasa mini cam sufera la capitolul acesta. Este o masina de cumparat.

Eu am nevoie si de un portbagaj mai mare si de 4 locuri mai spatioase, asa ca mai astept 1-2 ani sa apara si masini din clasa compacta full electrice.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Rave said:

Update:

Am primit o oferta la Corsa-e Edition de 19.500 de euro cu scaune și volan încălzit, camera marșarier și senzori, faruri Led, jante aliaj (da, standard are tabla ?‍♂️) și geamuri electrice spate (da, sunt opționale la primul nivel de echipare ?‍♂️?‍♂️). Mașina pe stoc. Not bad! 

ce autonomie are?

Are ceva in plus fata de un eGolf? eu am luat-o cu 17600 in conditiile in care are optiuni multicele (parbriz incalzit, torpedou racit, LED etc).

Nu stiu cum se compara ca spatiu interior, cred insa ca tot golful castiga. 

A, golful nu are volan incalzit

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator vezi pe pagina anterioara detalii tehnice despre Corsa-e. Cele mai importante ar fi bateria mai mare, automat și autonomia, și încărcare DC la 100kWh fata de cei 50 kWh ai Golf-ului. 

Asta cu încărcarea la 100 kWh este utila și nu prea la mașină asta. Teoretic ar fi utila cand ieși la drumuri lungi în afara orașului dar spațiul mic din portbagaj nu o califica pe post de mașină de concedii asa ca nu e prea utila. Am omis intenționat faptul ca momentan nu avem nicio stație care sa poată încarcă cu aceasta putere pentru ca or sa apară pe viitor. 

@Doc Morelli gadget-urile ma interesează puțin spre deloc la o mașină de oraș. As prefera o masina fără ACC, Lane Assist și alte chestii greu de folosit la adevăratul lor potențial în oraș, mai ales în aglomerația din București, pentru a tine prețul de achiziție mai jos. Ma interesează cele utile cu adevărat - sistem de management al temperaturii bateriei cu apa, pompa de căldură, scaune încălzite (volanul incalzit e bonus), încărcarea DC (care încă e optionala la unele mașini)... Celelalte dotări de bun simt le au cam toate standard - senzori lumina/ploaie, clima automata, faruri Led, CarPlay / Android Auto etc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ar fi chiar ultimul argument, ca e capabila de 100kw in loc de 50 la golf... 

din ce am vazut pe net, la golf e max 40 de fapt, si chiar ar fi suficient, dar nu prea avem nici statii capabile de asa ceva, darmite de 100

Chestia cu viitorul... nu stiu ce sa zic... adica sint sigur ca nu vor aparea prea curand. Macar sa ni se puna noua prin oras niste banale statii AC, si am fi multumiti. Era vorba ca s-ar putea adapta asa ceva pe stalpii de iluminat, ar fi excelent, cativa ani ar putea acoperi piata pana va fi necesara inca o extindere, asa cum e acum necesar sa se extinda putinele statii de pana acum din cauza saturarii

teoretic corsa fiind construita pe o platforma dedicata electricelor, ar putea avea un aranjament care sa o faca mai spatioasa, dar nu stiu de ce cred ca tot egolful e mai spatios si pe scaune si in portbagaj. 

Total de acord cu ce ai zis mai sus legat de dotarile inutile v cele utile... doar ca eu as pune la inutile si Android Auto. Avem un coleg care a platit pt ea pe egolf si zice ca e cam degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator de ce spui ca Corsa e construita pe platforma de electrica? este o platforma normala/de fosila la care s-a adaptat partea de electric, si da, ca si clasa este undeva de clasa Polo, nu Golf.

Niciuna din lista nu este construita dedicat catre electric, nici chiar zoe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru o mașină cu baterie de 50kWh, dacă vrei sa o folosești la drum lung, sa o încarci la 100kW în loc de 50kW înseamnă să stai de 2 ori mai puțin la încărcat. Și dacă tot ai o mașină cu baterie de 50kW o folosești și la drum lung, mai ales dacă ai unde sa încarci gratuit... În cazul meu ar însemna trecerea de la 200 de lei drumul pana la mare și inapoi, cu termica, fata de 100 de lei cu o electrica, dacă as plăti incarcarile. Dacă as găsi sa încarc gratuit e clar care ar fi mai profitabila. Nu e asta motivul pentru care vreau electrica dar e un avantaj... 

Strict din aceasta comparație, Golf-ul e cel mai mare pentru ca e singura mașina din clasa compacta. Celelalte sunt toate la nivel de Polo ca spațiu. Lucru care înseamnă că oricum nu as putea sa plec cu ele în concedii pentru ca nu am suficient spațiu în portbagaj... Totuși vorbim de 208/Corsa nu de 308/Astra și Mini, deși a crescut considerabil, e totuși un Mini. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma refeream la argumentul pt electrica in general, ci doar intre una cu 50 si 100, pt mine personal nu ar cantari f mult.

E destul de multumitoare si incarcarea la 50, tinand cont ca niciodata nu incarci cu bateria 0 ci pe la 10-20%, si nu o incarci pana la 100% pt ca ultimele 10-20% viteza scade f f f mult, discutam de 30-40min. Sigur ca orice minut conteaza, dar tinand cont de contextul nostru, de Romania, a plati pt acest privilegiu in plus in speranta ca vor aparea in timp util astfel de statii pt mine este nerealist.

 

eCorsa stiam ca e platforma total noua, cu rotile mutate mai in colturile masinii etc. Am vazut la tv cum se construieste, un documentar (sau youtube?).

 

Polo a crescut enorm... e mai mare ca Golful 4! Oricum, am vazut mai multi cu eGolf cu portbagaj pe plafon, poate fi o solutie pt concedii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Si castigatorul este... (tobe)... e-Golf!

Dupa vreo 2 saptamani de plimbari prin tara am realizat ca oricare alta masina as lua, chit ca ar avea autonomie mai mare, tot ar ramane blocata in Bucuresti, sau folosita doar la drumuri de maxim un week-end, din cauza portbagajului limitat.

Practic, degeaba pot ele 300-350Km range daca nu pot sa le si incarc cu bagajele necesare unui concediu, acesta fiind cam singurul moment cand masinile ies din Bucuresti pe distante considerabile. Drumurile frecvente in afara Bucurestiului sunt scurte, doar pana la Ploiesti/Buzau, si pentru asa ceva orice masina din comparatia noastra e ok. Faceam drumurile astea cu actualul e-Up! asa ca na...

Practic nu exista masina pe piata, in gama asta de pret (maxim 22.000 de euro) care sa "inghita" suficient de multe bagaje cat sa fie ok de un concediu de o saptamana undeva. e-Golf-ul, chiar daca trebuie incarcat de 2 ori mai des, poate inghiti destule bagaje si clasa superioara din care face parte, fata de toate celelalte din aceasta comparatie, o face o masina mai comoda si mai confortabila la drum "lung" (nu e masina de mers in Grecia dar un Sibiu/Arad/Oradea e fezabil...). Sper ca ID.3-ul cu bateria mica sa acopere aceasta nisa de piata si sper sa schimb si actuala masina termica cu un ID.3 cu bateria de 77kWh dar... e drum lung pana departe! :))

Strict pentru oras clar erau variante mai bune si strict pentru "concedii" nu cred ca se incadreaza niciuna - nu zic ca nu poate niciuna dar eu nu sunt dispus sa fac compromisurile necesare unui concediu de 2 saptamani in... Grecia, sa zicem, cu Zoe, e-208 sau Corsa-e.

Va multumesc tuturor pentru pareri, idei, observatii si critici (daca au fost) fie ele constructive sau nu! Poate unii alegeau la fel, poate altii alegeau altceva, eu asta am ales! O fi bine, o fi rau... o sa aflu si o sa va spun si voua! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg treaba asta cu bagajele si nu am inteles-o niciodata.

2 adulti pt o vacanta pe 7 zile au nevoie de 10 ture de haine sa zicem, care pt ca e vara incap intr-o valiza mare. Mai adauga niste incaltaminte, igiena si restul e pe card. De ce nu ti-ar ajunge bancheta spate+ portbagaj de 300 litri pt o vacanta de 7 zille?

Daca vorbim de copil, catel, sau o sotie care isi duce cu ea,  cele 3 dispozitive pentru par, si mai ai pretentia ca vrei sa-ti duci sezlongul preferat cu tine, atunci inteleg, dar altfel eu consider ca pentru 2 persoane o masina de genul alora de mai sus este arhisuficienta. Ca doar nu iti duci lada cu bere, lada frigorifica cu mancare si ce mai e cu tine. Dar na, asta's eu si sunt subiectiv. Spun asta pt ca am mutat tot ce am acumulat in 5 ani de Buc la Baia mare ce un seat intr-un singur drum. (50% le-am aruncat donat) dar hainele, papucii, vase, si ce mai erau au incaput. 

Asa ca nu imi imaginez ce pot duce oamenii cu ei sa nu le ajunga o masina de talia celor descrise.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ce am eu nevoie pentru 2 săptămâni încap într-o geanta sport și un rucsac. Ale copilului... cam la fel. Restul... bănuiesc ca ai imaginație bogata :))

Pe bancheta spate stau copilul și câinele la drumuri lungi. Noi suntem genul care cauta studio-uri sau apartamente, nu hoteluri, pentru a putea găti una-alta, mai ales pentru cel mic, asa ca spațiul din spate de la picioare(pentru ca nici copilul nici câinele nu îl prea folosesc), de obicei, este umplut cu diverse chestii perisabile și grele. Nu-mi place sa am spatele mașinii foarte greu și prefer sa le mut acolo pentru o distribuție mai buna a greutatii - pentru ca atac curbele foarte agresiv în concedii :)) (glumesc, logic, dar prefer sa simt mașina stabila).

Și toate chestiile astea se aduna foarte repede într-o multitudine de genți, pungi și plase care, deși nu grele, sunt voluminoase. Eu m-aș descurca și cu un Smart, dar "noi" nu, asa ca trebuie sa ma gandesc și la asta. Ea a sugerat de multe ori sa luam o Octavia sau chiar un Superb Break dar compromisul a fost sa ma opresc la o compacta normala cu care sa pot sa ma descurc decent în oraș 90% din timp, cam cât petrece aceea mașina acolo. Acum, compromisul este trecerea de la clasa mica(ba chiar super-mini) la compacta pentru mașină "de oraș". 

Dacă era strict după mine, și pentru mine, as fi luat Mini-ul fără sa clipesc - îmi place cum arata, autonomia îmi e de ajuns pentru drumuri prin oraș(eu ma descurc și cu actualul e-Up! fără probleme la cei 15 km/zi pe care-i fac pana la birou si înapoi plus cumpărături), se conduce foarte bine, are 180 de cai și are un preț decent pentru ce oferă. Nu e o mașină electrica foarte bună dar este o mașină de oraș destul de aratoasa și exclusivista.

Următoarea de pe lista mea, însă, era tot Golf-ul. Tocmai pentru a ma putea obișnui cu trecerea la electrica la drum lung și pentru a putea înlesni schimbarea mașinii "de drum lung" tot cu una electrica. Pentru ca îmi place cum se conduce electrica și, eventual, tot acolo ajungem. De ce sa amânăm inevitabilul? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in cazul acesta, la "4 oameni" automat nici una din masinile de mai sus nu prea e suficienta pt concediu. Cu chin maxim un weekend. Da, ai dreptate. 

Si sa-ti iei masina imensa (gen Suv sau break de clasa mare) doar pentru concediu e de prost gust iar. Ai ales foarte rational, masinile fiind folosite zilnic in oras, o mare parte din viata lor.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pentru mine tot e-Golf a iesit victorios, pornind de la acelasi buget ca Rave si avand un profil foarte asemanator: 90% din timp masina va merge prin oras. Diferenta este ca eu voi incarca acasa, locuind la curte, cu exceptia concediilor - pentru ca masina va inlocui actualul Golf 1.5Tsi dupa 1 an si jumatate si 22k de Km facuti impreuna - deci ne va insoti si la drum lung. Stiu ca pierd bani multi la revanzare insa atat de mult imi place condusul unei electrice incat nu m-am putut abtine :)  Asta mi se trage de cand i-am luat sotiei un e-Up.

Dintre masinile expuse aici am facut un test drive cu e-208 si am fost foarte placut impresionat de cum se conduce, mai ales de confortul suspensiilor. Nu mai zic de cat de frumos se misca pe drum, inclusiv la drum lung (special am mers cu  ea in afara localitatilor ca sa testez cum se comporta in depasiri).

Motivul ptr care am ales tot un Golf este in primul rand spatiul (ca si Rave, din exact aceleasi motive mai putin cainele) si mai ales calitatea materialelor si asamblarii in general. La Peugeot cand inchizi o usa sau haion-ul se aude un zgomot de ieftin, plasticele din interior au un aspect mai putin placut (mie) si nu in ultimul rand masina e mult mai intunecoasa si sumbra in interior datorita suprafetelor vitrate mici. E mai dificil sa o parchezi din ochi, desi e mai mica ca un Golf. de asemenea si pretul e peste e-Golf tinand cont de reducerile inca in derulare la VW.

Nu vreau sa fac versus ci doar sa-mi exprim motivele ptr care am facut o alegere similara. Sper sa mai prindem tickete Rabla Plus, ca in cateva zile se vor duce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păcat, Golf-ul este cea mai învechită tehnologic dintre mașinile descrise și are de ex "porcbagajul"  cu doar 70 de litri peste Corsa. Plus fenomenul de range anxiety mult mai prezent datorita lipsei de autonomie. Dar principalul argument la mine ar fi designul interior și exterior, după ce am avut un Vw nu m-aș mai întoarce în grup. Prea anost, prea bătrânesc deși calitatea materialelor este buna. Personal, as fi mai stat puțin și strângeam de o Tesla, măcar era o schimbare majora. Dar... gusturile nu se discuta! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragut. Sa mai astept putin ptr o Tesla, adica sa strang inca 40.000 EUR in 1-2 ani? Multumesc pentru incredere, apreciez :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 07.08.2020 at 20:30, deenman a scris:

treaba asta cu bagajele si nu am inteles-o niciodata

inseamna ca nu esti casatorit. Dau eu un exemplu mai bun, sot sotie fara copii sau animale. In Octavia 2 umpleam masina, se lua cam tot (nu eu, nevasta) inclusiv uscator de par intinzator de par, sampoane, perina de dormit ca aia din hotel e tare, absolut tot. Intr-un an am zis ca mergem cu Fiat-ul la mama lui acasa, imi faceam sperante ca doar doar nu o sa umple masina... mda, portbagajul full, in spate full pe unde s-a mai putut la pasager full. Eu car cu mine o geanta de 50x30x25, si incape tot. Mai iau un rucsac pentru cabluri si laptop si mie imi ajunge pentru 12 zile. Restul ia nevasta cu ea, mai putin si caram dulapul de haine sa aibe si unde sa le tina :))

Anul asta am scapat cu Golful ca e Corona, sunt curios la anul daca o sa am nevoie de remorca sau imi ajunge un portbagaj pe masina :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt pe punctul de a face schimbarea asta. Dintre toate cele enumerate de @Rave am decis sa mergem tot pe Golf, pentru ca e cel mai mare si in felul asta sotia se simte mai in siguranta in trafic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, edi10000 said:

Personal, as fi mai stat puțin și strângeam de o Tesla

E drum luuung pana la Tesla, chiar dacă se vindea în România, aparent o sa vina în 1-2 ani. 

Cea mai ieftina varianta disponibila este Standard Range Plus care este 43.000 de euro la nemți și nu ma aștept ca preturile sa difere la noi. Asta pentru tracțiune spate și 409km declarati (ID.3 are 420 km declarati la 37.000 de euro preț de plecare). 

Și prețul asta este fără Autopilot (7.500 de euro), cel care face Tesla ceea ce este acum, și fără alte opționale gen culoare și altele. Practic mașina este 50.000 de euro. 

467470146_Screenshot_20200811-221933_SamsungInternet.thumb.jpg.9a6b0f17fb9b5c662aaeb77fd6f0135d.jpg

Și modelul care ar trebui luat, Long Range, este și mai scump, dacă luam în calcul și Autopilot (~60.000 de euro). 

1755918361_Screenshot_20200811-222047_SamsungInternet.thumb.jpg.1e01cbde75f1db539e251d084eff96f3.jpg

Da, as lua Tesla, dar saltul de la 20.000 de euro la 40-50.000 de euro e cam greu de înghițit. :)

Si range anxiety la e-Golf o iau ca pe o gluma, eu venind de pe un e-Up! cu fix 50% din autonomia e-Golf-ului cu care nu am simțit range anxiety...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, Aerofan said:

... mda, portbagajul full, in spate full pe unde s-a mai putut la pasager full.

Anul asta am scapat cu Golful ca e Corona, sunt curios la anul daca o sa am nevoie de remorca sau imi ajunge un portbagaj pe masina :))

adevarul spus pe fata?

In concedii e o aventura sa deschizi una dintre usi fara sa pice ceva, plus ca tot ce intra in portbagaj e indesat cu forta si mai sunt si diverse obiecte pe langa roata de rezerva... :)  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sotia reuseste sa umple un portbagaj similar cu cel de Passat si cand mergem doar un weekend la mama soacra :))  Femeile astea, greu cu ele dar nu putem trai nici fara ele :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal. Pe partea de electrica eu am ales BMW i3. Din punct de vedere constructiv mi s-a parut mult peste concurenta. Poti gasi un i3 Rex , company car, in bugetul tau, la care o sa ai garantie la fel ca la una noua. Tot timpul o sa ai placerea de a conduce electic, iar cand simti ca ramai fara baterie, din idrive, dai drumul la generator. Intrucat este clar ca pe viitor incarcarile nu vor mai fi gratuite, merita rex-ul la drum intins, iar in rest alimentat de acasa. Diferentele de cost la CCS  vs benzina la drum intins sunt foarte mici la i3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 8/11/2020 at 10:31 PM, Rave said:

E drum luuung pana la Tesla, chiar dacă se vindea în România, aparent o sa vina în 1-2 ani. 

si daca vine oficial, sau prin intermediar din HU, implicit cu tot ce inseamna asta.

prin aprilie-mai, au fost reduceri masive la I3. puteai lua nou de la 22k. aveau cam 8k reducere. o sa caut o oferta postata pe alt forum, daca am voie sa o pun aici. 

dar eu m-as rezuma sa compar masini electrice, si eventual noi. daca bagam in analiza si SH...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!