Jump to content

Batalia electricelor. Electrica ideala la ~20.000 de euro


Rave
 Share

Batalia electricelor  

80 voturi

  1. 1. Ce ati alege?



Postare recomandată

Trebuia sa se intample, odata si odata, asa ca a venit momentul in care trebuie sa schimb e-Up!-ul. Alegerea este foarte simpla, dupa aproape 3 ani ca posesor si utilizator de masina electrica, vreau o alta electrica! Dar care?

Mai am o masina, termica, pe care o folosim la drumuri in afara orasului asa ca electrica va trebui sa indeplineasca sarcina de masina de oras, caz ideal pentru acest gen de masina, desi una cu autonomie mare mai mult ca sigur o sa fie folosita si la drum lung pentru ca imi place sa conduc electric si economia, fata de consumul de ~8 l/100 km extraurban al masinii pe benzina, nu este de neglijat. Bugetul sa zicem ca este in jurul sumei de 20.000 de euro (cu cat mai jos cu atat mai bine) dar este flexibil pentru masina potrivita. Nu vreau sa economisesc 1.000 de euro si sa ajung sa iau ceva ce nu-mi place dar nici sa ajung la 23 - 24.000 de euro.

Dotarile obligatorii pe care le vreau sunt: scaune incalzite, incarcare rapida, pompa de caldura, senzori spate / camera marsarier. Dotari utile dar nu obligatorii: sistem de management termic al bateriei, faruri led, cotiera, CarPlay / Android Auto, display digital, volan / parbriz incalzit. Dotari care nu ma intereseaza deloc: Cruise control automat, asistent de parcare automata, asistent de mentinere a benzii si alti asistenti mai mult sau mai putin utili in oras.

Concurentii sunt:

 

1. Volkswagen e-Golf - 136 CP 

Volkswagen_e-Golf-2017-01.thumb.jpg.52b43c595d96b074c8645f23f77ff409.jpg Volkswagen_e-Golf-2017-06.thumb.jpg.758bf60241fe7aa80341b853e20d32a5.jpg

Baterie: 32 kWh

Autonomie reala: 190 Km (intre 185 Km iarna si pana la 280 Km primavara/toamna)

Pret: 20.500 euro (cu discount)

Nivel echipare / optionale: pompa de caldura, pachet iarna si CCS dar fara AID

Avantaje:

- pretul mi se pare ok pentru "cata masina primesti"

- design interior / exterior simplu si curat

- imaginea oferita de sigla

- e un Golf, cu toate lucrurile bune care vin odata cu el

Dezavantaje:

- autonomie mica pentru pretul cerut, pare scump fata de toate variantele care urmeaza

- lumea crede ca esti de la Uber :)

- dimensiuni oarecum mari pentru o masina de oras

 

2. Renault Zoe ZE50 R135 - 136 CP 

Renault_Zoe_2020-01.thumb.jpg.5825630092de47f735bb228cc6f52a7d.jpg Renault_Zoe_2020-08.thumb.jpg.d6d8c87d22f0c5ffdeb39f490bb447f4.jpg

Baterie: 52 kWh

Autonomie reala: 310 Km (intre 305 Km iarna si pana la 465 Km primavara/toamna)

Pret: 20.500 euro (cu discount)

Nivel echipare / optionale: Intens (echipare de top) cu CCS si pachet iarna (contine si volan incalzit)

Avantaje:

- pretul foarte bun pentru autonomia masinii

- flexibilitatea, pe langa 50 kW DC (CCS) se poate incarca si la 22 kW AC (Type 2)

- dotari bune la pretul acesta

- design interior simplu si curat

Dezavantaje:

- e Dacie, pardon, Renault

- lumea crede ca esti de la Uber / Spark

- design-ul exterior e cam... #meh

 

3. Peugeot e-208 - 136 CP

Peugeot_e-208_GT-01.thumb.jpg.042eb18c002dc1a0e424fb384f214140.jpg Peugeot_e-208_GT-18.thumb.jpg.48532acda6c4e7cdfccfee305ec60de2.jpg

Baterie: 45 kWh

Autonomie reala: 275 Km (intre 270 Km iarna si pana la 415 Km primavara/toamna)

Pret: 22.000 euro (fara discount, ma astept sa mai scada)

Nivel echipare / optionale: Allure (al doilea din 4) cu scaune incalzite

Avantaje:

- design exterior

- incarcare DC la 100 kW

Dezavantaje:

- design interior cam incarcat

- incarcare AC la doar 7.4 kW

 

4. Opel Corsa-e - 136 CP

Opel_Corsa-e-01.thumb.jpg.dd987587e4054be6a29ec01e2f1ada1b.jpg Opel_Corsa-e-13.thumb.jpg.f1ce0829424aa70c700fa77b0f1730fb.jpg

Baterie: 45 kWh

Autonomie reala: 275 Km (intre 270 Km iarna si pana la 410 Km primavara/toamna)

Pret: 21.500 euro (fara discount, ma astept sa mai scada)

Nivel echipare / optionale: Elegance (al doilea) cu scaune incalzite

Avantaje:

- design interior simplu si curat

- incarcare DC la 100 kW

Dezavantaje:

- design exterior cam tern

- este un Peugeot e-208 in haine mai terne

- incarcare AC la doar 7.4 kW

 

5. Mini Cooper SE - 184 CP

Mini_Electric-01.thumb.jpg.aaaf4b369f56b18e2592e74e264cba8c.jpg Mini_Electric-19.thumb.jpg.a0651e79e86ab9216bc31220515147e0.jpg

Baterie: 28.9 kWh

Autonomie reala: 180 Km (intre 175 Km iarna si pana la 270 Km primavara/toamna)

Pret: 20.500 euro (cu discount, nu ma astept sa mai scada)

Nivel echipare / optionale: S (primul), nu exista optionale, nu are scaune incalzite, apar doar la urmatorul nivel de echipare, M, care costa 23.000 euro

Avantaje:

- design interior / exterior wow

- imagine

- se simte ca o masina premium in interior (desi nu exceleaza la materialele folosite)

Dezavantaje:

- pret mare pentru autonomia oferita

 

Cam asta e lista la care am ajuns eu. Nu e completa sau intens verificata, e doar ce as cumpara eu in acest moment ori de pe stoc ori cu un termen de livrare mic. Nu am de gand sa astept 1 an dupa o masina daca nu este un Model 3.

Alte masini sunt ori prea scumpe, ca e-2008 si ID 3, ori prea departe, ID 3 abia anul viitor probabil. Va rog sa-mi spuneti daca am omis sau gresit ceva si mai ales ce ati alege si de ce. M intereseaza nu doar votul ci si parerea voastra despre masini. Si desi nu face parte din obiectul poll-ului, va rog sa-mi spuneti daca si mai ales de ce nu ati alege o electrica pentru oras. Poate e cazul sa-mi extind cautarile, cine stie...

Note:

- detaliile legate de capacitate bateriei si autonomie nu sunt cele declarate de producator ci valori "reale" si sunt luate de pe ev-database.org

- preturile sunt luate din discutii directe (VW, Renault si Mini) sau din configurator / liste de pret (Peugeot / Opel - nu am ajuns sa le vad inca)

- Skoda CITIGOe iV si Volkswagen e-Up! nu apar in lista pentru ca nu se pot configura / comanda si nu cred ca mai exista pe stoc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica termenul de livrare la Opel deoarece din cunostintele mele momentan termenul de livrare la Corsa e este de 6 luni si masini pe stoc nu prea se gasesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa multe studii facute, recomand e-golf la oferta pe care o au unele, pe langa tichet rabla, sunt reduceri mari la stoc. Am vazut si  7k euro reducere. Masina cu pret de 40k euro redusa la 22k cu toate reducerile aplicate. Uita-te pe ce e pe stock. sunt de la 18k in sus. 

La zoe, ia in calcul Vmax limitata la 135 (poate nu iesi din oras, dar si daca vrei un drum in afara, o depasire pe autostrada, etc) , si scaunul sofer fara reglaj pe inaltime. pozitia de condus este un minus pt mine. si displayul prea colorat si prea greu de citit. dar au oferta cu 0 dobanda si doar 0,5% diferenta de curs valutar (fata de 1% cat au restul). interior e chiar misto

vorbind pe baza platformei, opelul=208. deci ia in calcul si asta la pret. 

Mini, inteleg moda (designul nu ma atrage deloc) dar sa dai 20k pe range asa mic? merita designul de 2x pretul fata de un e-up? 

Chiar nu te poti intinde pana la id3 1st ed? ia in calcul spatiu (interior de passat), puterea (204cai), range-ul mai mare (420km) model/platforma complet noua gandita de la 0 pt electrica, ceea ce cam niciuna din lista ta nu le are. 

am studiat mult cu oferta de e-golf in fata, si am luat in calcul si platforma/design unei masini lansate in 2014 vs ID3. nu mai zic de design interior, de toate noutatile avute, etc.  Ia in calcul si 1 an de incarcari gratuite (2000kw), statie incarcare cadou, etc. Deci pretul mai scade cumva in calcul financiar. Plus la revanzare va avea alta rata de amortizare/pierdere fata de e-golf. Asa ca eu am ales id3, in ciuda unui golf mega accesorizat. 

e-up si citigo nu mai sunt pe stoc pentru 2020. Daca poti astepta...dar sunt complet alta clasa. Plus ca la anul se pare ca apar id2 sau id1 in locul e-up. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@snack la Opel și Peugeot nu am ajuns încă sa le vad și sa discut dar, după cum zicea și @Doc Morelli, am văzut ca au câteva în stoc și ok la preț. Opel-ul nu prea-mi place exterior, și e pus pe lista doar pentru ca este un e-208 în alte haine. În cazul în care nu exista stoc la e-208 sau durează mult livrarea pot sa iau o Corsa de pe stoc și gata.

Nu țin neapărat sa fie mașina în stoc, pot sa aștept 2-3 luni, dar peste 6 mi se pare deja de domeniul fantasticului sa stau după o mașină de volum. Apar alte 5 modele în perioada asta și, probabil, la preturi din ce în ce mai bune...

@Bogdan_wrc nu știu / nu cred ca mai exista rezervări disponibile pentru ID 3 și termenul de așteptare pentru o comanda noua e posibil sa fie prea mare. Și, dacă tot sar de 25.000 de euro, as renunță la termica și m-aș îndrepta către modelul standard cubateria de 77kWh (echivalentul unui Base la nemți ar ieși la 30.000 de euro la noi, aparent) și apoi as păstra e-Up! - ul actual doar pentru mine. Eu sunt ok cu autonomia lui făcând în jur de 10-14 Km/zi pana la birou si înapoi.

As prefera ID 3, da, dar cu cine am vorbit la PBN nu știa exact cu ce se mănâncă piața asta și mi-a oferit termen de livrare 2022. Pana atunci întra Tesla în tara și... na, parca suna altfel comparația. Dar dacă poți sa ma îndrepți către cineva care știe despre ce vorbește sunt deschis către noi idei. :)

In același timp, deși le-am pus pe lista, cred ca Mini Cooper Se și e-Golf-ul vor pica din cauza schimbărilor de atitudine pe partea de incarcare. 

Dacă Kaufland trece la sistemul de 5 cupoane de încărcări gratuite lunar pentru cumpărături de 500 de lei lunar în magazinele lor, ar putea un e-Golf sa ma coste mai mult decât un e-208 din simplul motiv ca trebuie încărcat de mai multe ori lunar decât un e-208, de exemplu, pentru a parcurge aceeași distanta. Ceea ce înseamnă ca as putea sa ies din limita de încărcări gratuite cu e-Golf-ul în timp ce nu as avea nevoie de mai mult de 3 încărcări lunar cu un e-208 sau Zoe. Sau ID 3.

Nu este un capăt de lume sa platesc incarcarile dar dacă iau în calcul și timpul pierdut în plus, și autonomia mai mica și faptul ca la cumpărare costa la fel... parca se aduna prea multe dezavantaje și nu mai rentează. Dacă as putea sa încarc acasă nu m-ar deranja astea, mașina rar face mai mult de 50km/zi. 

LE: A, da. Am stat în ID 3 st la lansarea oficiala în România, un Max/Plus (am uitat cum se numește nivelul de echipare de top :)) și, pentru o masina de aproape 50.000 de euro e... cam trist. Nu as lua ID 3 mai sus de primul nivel de echipare, deși acestuia ii lipsesc câteva dotări de bun simt (keyless și camera marșarier) pentru ca nu se simte ca o mașină atât de scumpa și de speciala. Sentiment pe care Mini îl are și care te face sa îl cumperi cu inima, chiar dacă nu are sens pe hârtie... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rave, mai sunt comenzi si acces la id3, sunt cateva facute de dealeri special pt cei care se trezesc mai tarziu :P sunt cam 300 comandate pt RO.

vezi ca ID3 nu intra in categoria Tesla 3 ca pret/performanta, etc. Tesla nu sunt sanse sa fie adusa oficial ( de fabricant) in 2021, ci asa cum e anuntat, de dealerul din HU, cu tot ce inseamna asta, intereseaza-te atent. Id31st, va incepe de pe la 27k.. tesla 3 e undeva pe la 50k. 

vorbeste zilele astea despre id3 la un dealer ok (daca vrei persoana de contact, vorbim pe PM) , si vezi ca deja sunt multe informatii noi (daca vrei, vorbim pe PM, sau pe topicul dedicat). Iar dupa ce se termina stocul de 1st ED, se va putea comanda ID3 normal cu livrare 2021. Sau, ia legatura cu un dealer din DE, acolo poti lua varianta mare (baterie mare), cu reducere 9500e la taxe (un fel de rabla plus), plus multe avantaje (roti de iarna sau 3 rate de leasing gratuite). 

vezi ca id3 varianta prima de echipare are keyless iar camera nu, dar nici nu ma intereseaza personal. 

asteapta zilele astea, va fi lansat configuratorul oficial. si vei vedea ca are f multe pt banii aia, multe care erau si pe e-golf nivel aproape maximum de echipare.  Sau arunca un ochi pe topicul de id3, gasesti acolo linkuri, si toate detaliile.

da, masina va costa undeva la 27k, dar dpdv performante, spatiu, tot ce primesti in pachet,  tot ce inseamna masina, consider ca merita diferenta fata de lista ta. dar daca vrei o masina mica de oras, atunci nu are sens id3.  la id3 platesti altele, nu interior premium

 

Ah, zoe nu avea aplicatia de control remote. pt o masina electrica in 2020, eu o vad un minus asta. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va fi 27K cu tot cu reducerea de la stat banuiesc, corect?

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, eu vorbesc de banii platiti de client. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Daca o sa fie si modele mai entry level cu si mai putine dotari, sa se duca spre 20k pret final cred ca o sa fie o varianta interesanta.

@Rave Hyundai Kona? E printre cele mai eficiente si se incadreaza in buget.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@yeeeeman vor fi, la anul, cele cu baterie mica, care ar trebui sa coste in jur de 19-20k. 

iar sub id3 , va fi id1/2 undeva la pret de e-up. Plus variante seat-el born, si ce va scoate skoda in clasa asta,care vor fi mai ieftine decat id3 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura problema cu ID3-ul este ca nu imi place deloc cum arata, arata ca un MPV mai mic :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu personal am votat cu zoe, nu pt ca detin un renault, ci pt range. 400 km in lunile calduroase iti permit plimbari extraurbane fara frica de probleme de incarcare. Iar zoe cu facelift arata foarte bine. Am vazut 2 in realitate prin Bucuresti si e schimbare mare fata de varianta non-facelift. Mai conteaza dpmdv si faptul ca renault vinde de cativa ani zoe si au putut sa invete una alta. In paris e plin de zoe de exemplu.

Peugeot si opel sunt la primele masini electrice, unul cu design mai indraznet, altul mai clasic, dar ambele foarte reusite ca aspect. Range-ul e decent, dar opinii reale ale utilizatorilor lipsesc momentan. 

Mini nu merita. Prima oara ca are range-ul mic si dupa ca se va vinde greu tot din cauza range-ul scazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrc prima varianta de echipare are keyless start, da, dar nu entry. Camera nu e neapărat necesara pentru ca are senzori fata-spate, e ok și asa.

Zoe are și aplicație remote acum. Eu asa știam... 

@yeeeeman Kona eu o vad sa merite doar în versiunea cu baterie de 64kWh care e 30.000 de euro, din pacate. Cea cu baterie de 40 kWh nu mi se pare o afacere, prefer e-Golf în locul ei.

@mihai.onu94 Din păcate, din testele văzute pe net, adică Tesla Byorn, Zoe are un consum extern foarte mare asa ca un e-208 ajunge sa fie mai rapid pe aceeași distanta (și mulțumită încărcării rapide cu 100kW...) asa ca nu e chiar de preferat la drum lung, culmea...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rave cand am incercat zoe vechi si am stat in zoe nou (inca nu era inmatriculat pt TD), am intrebat special de aplicatie si mi-au zis ca nu are.  nu o vad nici pe lista de optiuni...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rave Kona cu 40kWh are autonomie mai mare decat toate masinile din lista ta si cred ca asemanatoare cu Zoe. Sau Ioniq.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai avem asa:

Hyundai Kona Electric - 136 CP

Hyundai_Kona_Electric_2020-01@2x.thumb.jpg.867a6155fe1bdba978a17e39b2f3f8ea.jpg Hyundai_Kona_Electric_2020-15@2x.thumb.jpg.a2c0d51e4ad8946be9d1022bf427c262.jpg

Baterie: 39.2 kWh

Autonomie reala: 255 Km - 289 declara ei pe site (intre 280 Km iarna si pana la 385 Km primavara/toamna)

Pret: 22.500 euro (cu discount)

E puțin cam scumpa pentru ce vreau eu dar nu zic nu. Sun, cer o oferta, vedem. Cumva ma aștept la termen de livrare foarte mare... Ioniq mi se pare urat, în primul rand, prea mare pentru o masina de oraș și eficienta lui, dovedita de altfel, este mai utila în afara orașului decât în oraș. Nu prea e ceva ce as cumpăra, sincer sa fiu... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu au schimbat ceva intre timp, in Romania Kona electric este adus doar in varianta Luxury ( undeva la 32K dupa reduceri)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@yeeeemanpe site vad ca are range 289.

https://www.hyundai-motor.ro/img/new-model/kona-electric-2018/wcm/KONA electric 136 CP Highway.pdf

Deci mai mica decat ZOE 

 

LE: ah, a raspuns si Rave

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@stryder: pe site'ul oficial apar si Kona in nivelul de dotare Highway in ambele versiuni (136 si 204CP), inclusiv preturi. De unde ai informatia ca ar fi aduse doar cea de 204 CP Luxury+?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am sunat și eu și exista în stoc doar varianta cu baterie de 64 kWh în echiparea Luxury, ceea ce înseamnă 32.000 de euro cu toate reducerile incluse. 

Cea cu bateria mica nu a fost niciodată comandata de importator, aparent doar ei decid ce și când importa, și versiunea Highway nu se știe cand/dacă se comanda. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci ramane la latitudinea ta, daca vrei de oras si vinzi E-up sau vrei de all around si pastrezi E-up. Pt oras cam zoe ramane Ok, doar ca varianta de 22k, se apropie prea tare un E-golf si in afara de range eu nu vad nimic in plus, mai ales la marime, Vmax, pozitie volan, interior mai bine lucrat. mai ales ca prinzi oferte la e-golf super bune la banii aia. cu dotari mult peste medie. 

exemplu:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RaveCum ramane cu Ioniq? E aceeasi masina si are bateria de 40kWh. Nici asta nu e importata?

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, andrei0241 said:

@stryder: pe site'ul oficial apar si Kona in nivelul de dotare Highway in ambele versiuni (136 si 204CP), inclusiv preturi. De unde ai informatia ca ar fi aduse doar cea de 204 CP Luxury+?

Urmaresc cateva grupuri de electrice unde absolut toti proprietarii de Kona au confirmat ca nu aduc alta varianta de echipare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Rave said:

Ioniq mi se pare urat, în primul rand, prea mare pentru o masina de oraș și eficienta lui, dovedita de altfel, este mai utila în afara orașului decât în oraș. Nu prea e ceva ce as cumpăra, sincer sa fiu... 

@yeeeeman pai a spus aici de Ioniq. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!