Jump to content

A4 B8.5 TDI quattro Brillantschwarz


Qu477R0

Postare recomandată

Masina din subiect este un Audi A4 B8 facelift sau B8.5 cum i se mai zice, din 2014, cu motor 2.0 tdi Euro5, cutie de viteze manuala si tractiune integrala. Am achizitionat-o in  2017 din DE si  este primul meu Audi, nu si ultimul probabil. 
Nu exceleaza in mod deosebit la capitolul dotari, eu am cautat in principiu un exemplar cat mai nou si bine intretinut, cu motor 2.0, diesel (doar pentru ca la aceasta generatie benzinarele erau problematice), sedan si neaparat cu quattro. 
In principiu imi satisface cam toate nevoile, singurul minus pe care il resimt uneori e lipsa farurilor xenon. Iarna mi se pare ca acest 2.0 TDI se incalzeste destul de greu, insa pe mine ma ajuta sistemul webasto cu telecomanda pe care il folosesc frecvent si care ajuta indirect si la incalzirea motorului. 
Negrul lucios este probabil cea mai comuna culoare pt modelul asta, desi arata foarte bine cand masina este curata si ceruita, mi se pare foarte sensibil la zgarieturi si greu de intretinut;  poate ca o sa incerc evit culoarea asta pe viitor. 
Cu cutia manuala ma impac destul de bine momentan si nu pot sa zic ca simt lipsa unei automate, nu spun ca un s-tronic nu ar fi peste ci doar ca “merge si asa”. 
Nu am facut foarte multe modificari la masina, de mentionat ar fi un stage1 la Dragos (de la 180cp/400Nm la 217cp/469Nm; DPF activ) si trecerea de la suspensia comfort 1BA la suspensia sport 1BE (-20mm). 
Nu am intampinat probleme majore pana acum, am inlocuit mecanismul de inchidere rezervor pt ca nu se mai incuia si am schimbat preventiv uleiul de la transmisie, in rest doar consumabile.  
Personal modelul mi se pare reusit ca design, motorizarea este mai mult decat decenta (si desi este diesel parca ii cam place sa se tureze), si quattro isi merita banii. 

4C54E734-512B-4A66-8C02-FD5D4D6BCCE9.jpeg

3393D7CE-08E5-431F-A161-70E2D8C8996F.jpeg

30F2C3E5-E03D-4C7C-9884-FE6F4FDCF1CC.jpeg

629610EB-CE04-4DC1-B0E7-38599913C9D5.jpeg

549D0E65-3A2B-4908-B75E-BECF1570CABA.jpeg

992B5303-98D6-4BE3-95DB-CBEA109FBD6A.jpeg

1C2A96B3-F946-4ECD-B9BE-C25D8625F33C.jpeg

207E4340-A2F8-4B5A-BBE4-A09E85A3D66C.jpeg

534D61FC-9F3F-4FF9-AD39-AA5C4E0519A5.jpeg

0FF5B883-21DF-45ED-BF71-F02DEA90CCE3.jpeg

F7AB3C53-F7C2-4F58-98B3-D7CF993DF396.jpeg

5875F42E-00B0-4592-9FBC-A699B522A772.jpeg

Link către comentariu

Bun venit! Referitor la xenon, teoretic poți încerca un retrofit, dar dacă ți se pare prea scump as zice ca poți face niște faruri custom în care sa montezi lupe bixenon dar as recomanda măcar sa ai spălătoare faruri! 

Link către comentariu

Multumesc :)

M-am gandit la retrofitul asta cu faruri si stopuri originale si ce mai trebuie dar pana la urma mi s-a parut prea mare bataia de cap, (multi ziceau ca mai bine schimbi masina decat sa te apuci de retrofitul asta :)) ) ar fi trebuit schimbata si bara si ceva pe la bord ca difera butoanele. 
La varianta farurilor custom nu prea m-am gandit, nu stiu daca sunt ceva probleme la ITP sau la un control in trafic.  
Pana una alta am pus niste becuri halogen mai puternice si s-a simtit o oarecare imbunatatire. 

Link către comentariu

Ocazional cand am timp si energie aplic si o ceara lichida dupa spalat. Inainte foloseam ceara lichida de la ProX care mi se parea decenta, dar mai recent un prieten mi-a recomandat ceara lichida de la Meguiars din poza; e mai buna calitativ dar si mai scumpa; ma declar multumit de ea per total, parca se si aplica mai usor.1E38E1EA-BCC0-472E-B0C5-827C6DE2BDC0.thumb.jpeg.87f87d7c6437fb7ca2aac85ddb38995c.jpeg13721249-2C67-4FAE-AD30-EA6514E864B1.thumb.jpeg.bf3bcbee71950abcc00b76c405e11f02.jpeg

Link către comentariu

Sau poti schimba becurille cu Osram Night Breaker se vad mult mai bine ca stock. Asta am folosit eu si am fost multumit de cum se vad. 

Link către comentariu

Cred ca i-am pus Philips Whitevision. Night Breaker ar fi peste? Te referi la cum bat noaptea, sau la aspect? 

Link către comentariu

La cum bat noaptea. Am mai incercat si eu altele inainte insa doar astea de la Osram au fost bune. Poti cauta la mine pe topicu de la GTI atunci cand aveam farurile originale am vb despre ele. 

Link către comentariu
în urmă cu 3 ore, Qu477R0 a scris:

Night Breaker ar fi peste?

Sunt peste, dar nu cu foarte mult pt că și white vision sunt mai puternice decât un bec normal. In schimb, au durata de viață mult mai scurta, atât night breaker laser cat si Philips racing vision. 

Link către comentariu

Acum imi aduc aminte ca de-asta am mers si eu pe Whitevision, citisem undeva ca tin mai mult fata de Nightbreaker. Dar daca sunt colegi pe forum care folosesc Nightbreaker si i-a tinut minim 2 ani, atunci s-ar putea sa trec si eu pe Nightbreaker la un moment dat. 

Link către comentariu

Vezi ca si nightbreaker sunt de mai multe tipuri, pt ca a prins la public denumirea si e folosita inclusiv la becuri cu +60% (care inainte se numeau silverstar +60% iar acum au devenit nightbreaker silver +100%). Inainte, cele mai folosite cu o durata de viata acceptabile erau cele +130%. Acum au aparut variantele nightbreaker laser +150%.

La becurile halogen e cam asa, cresti putere, pierzi durata de viata. Cele +150% eu le-as recomanda doar masinilor care au becuri separate pt DRL iar faza scurta o aprind strict noaptea. Daca mergi cu ele aprinse mereu, fie zi sau noapte, nu renteaza.

Link către comentariu

Haideti ca avem destule topic-uri in care se discuta solutii de iluminat auto. Depasim momentul becuri in acest thread si revenim la masina, da?

Multumesc!

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos in continuare. Impresionant faptul ca n`ai avut nicio problema in 3 ani de cand o ai, sa speram ca te mai tine mult si bine in aceleasi conditii :D cam orice motor mai mare de 1.5/1.6 dci se incalzeste greu iarna, in special 2.0 tdi..te rog frumos daca poti trimite`mi si mie niste poze cu farurile aprinse ziua / noaptea ca as vrea sa imi cumpar si eu becurile white vision 3700k, intrucat pe pozitii am led de fabrica si pe scurta halogen..

Link către comentariu

Multumesc, sper si eu la fel sa nu apara probleme prea grave :) 

Pentru poze te voi contacta in privat, nu as vrea sa continui off-topicul despre becuri in acest thread. Multumesc pt intelegere. 

Link către comentariu

Intre timp am schimbat odorizantul rosu cu unul galben care miroase fructat. Personal imi placea mai mult cel rosu dar isi cam pierduse din intensitate. Il aveam de peste un an deci per total sunt multumit de cat a tinut. 

Am observat ca emblema quattro de pe spate e dezlipita intr-un colt. Nu am avut-o cand am cumparat masina, mi-au lipit-o cei de la service la un moment dat. Nu ma deranjeaza in mod special acel spatiu, toata chestia ar fi sa nu se mareasca si la un moment sa cada. 
 

Ma uitam si la tipsuri zilele astea ca s-au cam patat si ar merita curatate, cu ocazia am vazut si tevile de esapament care sunt curate ca lacrima; deci softul duduie si DPF-ul rezista. 

 

318C27CF-3171-459A-AC17-8C6263610476.jpeg

99D48C3A-E667-4D2C-91DE-2E3A4A5C652E.jpeg

5A37E347-9DA9-430F-B9EF-093A824310FF.jpeg

Link către comentariu
  • 1 month later...

Nu s-au petrecut prea multe in ultima perioada. De curand am facut revizia si la ulei am continuat pe Valvoline SynPower, sunt la al doilea schimb de ulei cu el si sunt destul de multumit. Dupa un drum mai lung extraurban am fost placut surprins sa constat un consum de 0.4l/ora la ralanti ?

 

vwforum.jpg

Link către comentariu

Am facut si o mica excursie Buc-Ranca si apoi Ranca-Paltinis pe Transalpina. Drumul e bunicel, vremea a fost decenta, fara prea multa ploaie si traficul destul de liber. Am scos un 7.6% pana la Ranca si a doua zi un 6.6% pana in Paltinis, fara sa menajez masina. Imi pare ca merge la fel de bine ca inainte, as fi curios doar cat de multe depuneri ar fi in admisie, am vazut unele poze horror la niste tdi-uri :))

Pana una alta ne bucuram de munte :)

 

7EF8C2ED-2A12-47F3-8340-55E9E2C1BCC2.jpeg

1714DEAE-C80E-46EC-9B6B-7EBFF4599BC0.jpeg

9038E1E7-AD39-4D89-A35F-A91CD23ADD18.jpeg

2B14AED8-9BFA-4077-BC2A-443249F6D616.jpeg

Link către comentariu

Gata si excursia, drumul la intoarcere a fost destul de aglomerat, dar fluid, cei circa 300km i-am facut in 4h15min. Pana la intrarea pe A1 consumul era undeva la 5.9% dar mai apoi a crescut la 6.5%, deh se vede lipsa treptei 7 si/sau 8. 
Ca tot ziceam de admisie, am gasit 2 masuratori referitoare la MAF, una la drumul catre munte si una la intoarcere. Observ ca la intoarcere s-au inregistrat peak-uri usor mai mari, aproape de 180g/sec vs la dus unde de-abia depasea 160g/sec. 

911E7471-A964-4417-8E69-6C81DACC5701.jpeg

59B1F328-9BC9-44BC-8532-D5CA6C8D399D.jpeg

A252B7C1-CBE1-4F57-98F2-45240B697BCC.jpeg

Link către comentariu

Pentru posteritate mai pun aici valorile pe injectoare in 2018 vs 2019 vs 2020, in ordine. 
Si o regenerare de astazi, pare declansata undeva la sub 23g si terminata la 5.13g. 

89C75C66-B638-4FC0-92E6-50ADDB814D29.jpeg

E5B3B708-76B6-4CA1-ACFD-513AE4C312C4.jpeg

74E3B0A7-9068-4AFC-A5EF-D57093B13187.jpeg

C0C0F3D9-B887-4CF5-A15E-33955B372E8F.jpeg

0B32D5F6-D5EF-4C32-A419-E45AC2802039.jpeg

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

A aparut si prima problema ca sa zic asa, am observat ca masina se duce in dreapta la viteze mai mari cand volanul sta drept; am schimbat rotile intre ele si nu s-a schimbat nimic; asa ca am verificat si geometria, unghiurile rotilor erau ok dar pozitia volanului era putin decalata in raport cu rotile; acum pare sa fie ok. 

Intre timp am incercat si motorina de la Socar, cea premium ca sa zic asa, si pot sa spun ca masina merge mai bine cu ea decat cu omoloagele de la Petrom sau OMV. Fata de efix55 de la Rompetrol nu stiu ce sa zic, cu efix55 pare mai responsive overall dar cu socar pare ca trage mai bine sus in ture. E posibil sa fie doar placebo, ramane sa mai vad :)) 

Link către comentariu

M-am saturat de diesel asa ca am schimbat masina cu un RS4: 

CFD20F55-DB3A-4214-9A57-78EECED8FB1B.thumb.jpeg.57b47598f97396e0b71ed3f043656d1b.jpeg
 

:)) glumesc desigur. 
A fost draguta experienta pe circuit la ATA, si mi-ar fi placut sa o am o zi intreaga.
Mi-era putin teama ca nu o sa-mi mai placa 2.0-ul meu dupa experienta intr-un 4.2 aspirat :)) dar nu a fost chiar asa. Desigur ca cele 2 nu se pot compara, tot ce zic e ca sunt si am ramas multumit cu ce detin.    

 

Link către comentariu
  • 11 months later...

Nu s-au mai intamplat foarte multe, avand ceva km am vrut sa vad cat de murdara este admisia asa ca am mers la o curatare. Nu am gasit depuneri de speriat dar nici curata "luna" nu era. 

https://ibb.co/1MQTzCj

https://ibb.co/B4HDxJ0

https://ibb.co/WFGsD97 https://ibb.co/NYxdzhm https://ibb.co/zZFS0Jw https://ibb.co/M19Zphn https://ibb.co/128Q8hH

 

Dupa curatare nu am simtit mare lucru, posibil sa urce mai repede in trepte dar senzatia la volan nu difera in mod sensibil.

 

La revizie am schimbat discuri si placute, am mers pe Bosch, dupa vreo 4000km parca au inceput sa scartaie la franare mai lina. 

 

Am facut si un drum pana in Germania, nici o problema cu exceptia faptului ca am strans destule ciobituri pe caroserie de la pietricelele de pe autostrada, si culmea nu pe capota ci pe portiere. 

Consumul a fost cum ma asteptam, pe pilot la 130km/h masina consuma fix 6.1l%, fix cat avea consumul long term cand am luat-o de la neamt. 

https://ibb.co/Kxx4ftc

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!