Jump to content

PROBLEME ventilator radiator răcire 1.9tdi 1z


Sorinspi
 Share

Postare recomandată

Salutare!!! Dețin un vento cu motor 1.9tdi 1z 90cp, fără climă. Problema este ca ventilatorul de răcire al radiatorului nu cuplează la prima treaptă!! Termostatul deschide, am schimbat senzorul de temperatura de pe radiator și de pe "t-eul" acela care este pe chiulasa. Constatarea aceasta a fost făcută de un mecanic făcând punte între cei 3 pini ai mufei, mufa care întra în senzorul de temperatura de pe radiator, moment în care termocupla pornea doar la a doua treaptă(cea mai puternica) .Ma poate ajuta cineva sa îmi zică care este releul sau siguranță raspunzatoare de comanda termocuplei?? Ori schema/poza cu relele de la aceasta masina(merge și golf 3)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă era siguranţa arsă atunci nu mergea nici pe treapta a doua. Cred că problema este la rezistenţa din ventilator. Practic prin ea se limitează curentul şi se obţine o turaţie mai scăzută. Sau poate fi întrerupt firul dintre pinul 2 al termocuplei şi pinul 2 al ventilatorului

sch el golf III.pdf

La pag. 3 în colţul dreapta sus ai schema pentru ventilatorul de răcire a radiatorului. În principiu este uşor de verificat dacă ai un multimetru, dar dacă te împotmoleşti scrie aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul l-am pus pe direct la baterie și ii funcționează ambele trepte de ventilație...pfff.... M-am împotmolit... În principiu dacă  puteți sa îmi indicați direct care este releul sau unde ar trebui sa fie releul ce se ocupa cu ventilatorul..... ca sa elimin aceasta cauza.... plus ca nu îmi place cum arata panoul meu, e și o alarma montata de fostul proprietar.... 

IMG_20200520_065240.jpg

IMG_20200520_065244.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

păi nu este nici un releu. Dacă te uiţi în schemă de la termocuplă (senzorul din radiator) pleacă direct la ventilator.

Etapa următoare de verificare, dacă zici că ventilatorul este ok şi pleacă pe ambele viteze, este să scoţi mufa de la termocuplă şi să aplici cu un fir tensiune de la baterie (pentru siguranţă înseriază şi o siguranţă de 20A pe firul ăla) pe pinii 1 şi 2 ai mufei (astea pleacă spre ventilator, pe pinul 3 vine tensiune de la o siguranţă, sig. 19, dar dacă merge pe o treaptă atunci siguranţa este bună). Dacă merge doar pe treapta a doua atunci înseamnă că firul dintre pinul 2 al mufei termocuplei şi pinul 2 al ventilatorului este întrerupt.

Dar mai întâi verifică. Circuitul este simplu, ca să-ţi explic schema: de la + baterie tensiunea vine prin siguranţa F19 la pinul 3 al termocuplei. Aceasta în funcţie de temperatură închide circuitul spre pinul 2 pentru treapta 1 sau spre pinul 1 pentru treapta a 2-a. Deci nu ai relee sau altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, mulțumesc!! O sa verific firul cu pricina și revin cu raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!