Jump to content

Bora 2003 1.6 BCB


DSandu

Postare recomandată

Vă salut și vă doresc un Paște fericit!

De mult timp urmăresc postările colegilor și mă tot întrebam dacă să postez și eu sau nu. Am hotărât să postez, poate vreodată peste ani îl voi reciti și voi rememora amintirile cu ea.

Este vorba despre o Bora, fabricație noiembrie 2003, cumpărată de noua din România de către primul proprietar, din Dâmbovița, care în 2017 a măritat-o în București, după care, pe 9 decembrie 2019 a „pășit” prima dată la mine în curte. În aceeași zi a fost și înmatriculată. 

Aveam nevoie de o mașină pe care sa nu o împart cu familia, zilnic făcând naveta la facultate. Așa ca am plecat cu tata să vedem mașini alese de pe diferite site-uri, înarmați cu 7000 LEI (știu, puțin, dar sunt student, cheltuieli mari, venituri mici). După ce am văzut 8 mașini, toate din gama VAG, niciuna nu a avut un raport calitate preț convenabil din punctul meu de vedere. Spre seara, lipsiți de speranță, am găsit anunțul cu Bora, am zis să ii acordăm o șansă. Următoarea zi am fost sa facem actele. Prețul de achiziție a fost de 3500 LEI. 

Dotări:  BC minidot, climatronic, 4x geamuri electrice, închidere, alarma, proiectoare ceață, cam atât îmi vine în minte acum.

Minusuri (am mai rezolvat din ele):  Capota cu urme de îndoituri spre balamale, cel mai probabil a fost deschisă în mers, farurile nu se reglează (piciorușele alea rupte), termostat defect, distribuție cu km peste limita, bara fata nu sta prea ok, plus vopseaua deteriorată de pe ea, multiple zgârieturi cam pe toate părțile, egr off, puțină rugina aripa spate dreapta, bancheta din dreapta (cea mare) blocata, portbagajul nu se închidea (broasca, rezolvat cu 50 lei), ușa de la șofer se deschide cam greu și nu are nici switch funcțional, avariile nu licăre la închidere, doar la deschidere, am o singură cheie, plafonierele nu se aprind (modulul confort cel mai probabil), plafonul dezlipit, prins cu capse, stâlpii dezlipiți și ei, cam atât îmi vine acum. 

Motorizare 1.6 BCB 105 CP Euro 4,  cu 189xxx când am luat-o, în prezent 195xxx. Motorul trage ok, în acești km făcuți cu ea nu am observat să pape ulei, dar încă monitorizez acest aspect. 

Las câteva poze cu ea de la început, apoi o sa mai revin cu reply cu ce am mai reparat și modificat pe la ea, că ar fi prea mult pentru un topic de început.

Fn86DzQ.jpg

Zbywete.jpg

XpvLLE3.jpg

Aici deja făcea parte din familie, avea nr puse

T5UN6MZ.jpg

O poza din interior, pe timp de zi (playerul e pus de mine, nu l-a avut) se poate observa și gaura din butonul de dezaburire

O7iObFd.jpg

Una și pe timp de noapte (gaura aia chiar deranjează, am rezolvat-o mai târziu)

LivVfMG.jpg

O poză și de la motor (am curățat eu plasticele cu șervețele umede)

3OL6jGU.jpg

O poza cu ea și suratele sale

HnpVL4x.jpg

Cam atât pentru primul topic, aștept părerile și sfaturile voastre. Sărbători fericite și stați acasă că e mai sigur!

Modificat de DSandu
Link către comentariu

Sa te bucuri de ea ! 
Ceva probleme cu rugina ? Sunt curios cum se prezinta. Stiu ca, la vremea lor, erau modele fabricate in Mexic si in Germania, parca. Dar era o diferenta considerabila de calitate intre ele.

Link către comentariu

Mulțumesc frumos @mihai p

Am observat ca pe unele piese de caroserie scrie Mexic. Probabil sa fie acolo făcută, dacă făceau și versiuni pentru Europa, nu doar SUA Mexic, Canada etc. Care dintre ele sunt mai bune? Bănuiesc ca cele fabricate în Germania. 

Cu rugina nu am probleme decât pe aripa dreapta spate, spre ușa, e o porțiune relativ mica, când se termină cu pandemia asta, o sa merg sa o repar acolo. 

Link către comentariu

Sa o porti sanatos!Toate problemele scrise se rezolva,in definitiv masina asta nu e de fite,e o masina care te bucuri ca porneste,face cald -rece in interior si eventual are un consum ok.Majoritatea am avut cate o fiara din asta la inceput :))

Link către comentariu

@vali zakmulțumesc frumos!

Normal, nu am luat-o pentru fițe. Îmi trebuie o mașină ieftina, ușor de întreținut, cu care sa fac zilnic naveta. Dar ușor ușor parca ma îndrăgostesc de ea :) îmi place sa "meșteresc" toată ziua la ea :D

Link către comentariu

Ai dreptate @Rave dar momentan eu nu îmi permit asta... sper să o aduc măcar la linia decenței

Link către comentariu

Marele avantaj e ca ai o baza destul de buna, au fost foarte solide, cu o investitie minima si ceva munca toate vor fi bune. Spor la treaba!

Link către comentariu

din anul ala si luata din tara probabil e mexicana

sunt diferente la calitate fata de nemtoaice, insa nimic insurmontabil.

acum e vai de capul ei dar totusi o baza ok. ambreiajul cum e? ca la bcb e oleaca mai "ciudat" 

Link către comentariu

@mad_kat pe un site VIN decoder mi-a dat ca ar fi fabricata in Wolfsburg. Oricum acest aspect nu e foarte important.

Cat despre ambreiaj, ce e ciudat la el? Momentan nu am nicio problema, trage foarte bine, nu da semne ca ar fi subred, insa as vrea sa stiu la ce sa ma astept. 

Link către comentariu

Poti sa vezi unde e construita dupa serie, daca inaintea ultimelor 6 cifre ai M e Mexic sau daca e W Wolfsburg.

Link către comentariu

Daca e "de wolfsburg" atunci este o baza excelenta - poti face masina faina din ea.

Ambreiajul la BCB este "invers" si din ce am vazut ceva mai sensibil - insa daca nu simti nimic ciudat e ok. In special la pedala excesiv de tare sa fii atent.

Link către comentariu

@mad_kat o sa fiu atent, sper sa nu imi faca probleme prea curand ca si asa am destule gauri in buget.

In alta ordine de idei, inlocuire faruri, sh, 150 lei ambele, modelul cu proiectoare, cum este echipata masina.

963GdP1.jpg Arata ok cred eu pe aici, putina rugina acolo, dar nu e problema.

rbLEvhB.jpgAici se pot vedea spatiile dintre bara si faruri si aripi, acum totusi e mai ok decat era inainte sa o dau jos. Pana voi cumpara alta, o sa merg asa.

mnDUoz7.jpg

Z53SClh.jpg

Aici se observa si vopseaua de pe bara... chiar nu imi imaginez cum de a iesit asa.. cum o fi vopsit-o.. sau ce i-o fi facut... poate ma luminati voi

Dar in principiu, acum am faruri care bat la mai mult de 2 metri in fata si le pot regla cum doresc si sunt si mai clare decat cele vechi.

Link către comentariu

Inlocuire kit complet distributie, nu stiu cati km avea, dar nu arata prea ok cureaua mica si am zis sa schimb tot, sa fiu sigur pe ea.

6pf79k3.jpgyDVh743.jpg

Inlocuire vas lichid de racire, cand am dat jos am obervat ca era crapat si lipit cu ceva, nu curgea pe acolo, dar am zis sa fiu sigur ca nu ma lasa cand imi e lumea mai draga.

OvXxf0P.jpg

Am inlocuit si stergatoarele. Am vazut ca nu au prinderea aia mai comuna golf 4 & bora, gen carlig asa, e mai mult ca un cui care le agata. Si am vazut ca astea nu se gasesc chiar asa pe toate drumurile, sunt si mai scumpe, si parca nu chiar de calitate. 

fUSYynb.jpgiNsqeJm.jpgAcestea sunt cele vechi

Link către comentariu

Probabil poza e facuta inainte sa deschida termostatul si sa se aeriseasca instalatia de racire .Si eu pun tot atat initial,dupa aceea scade undeva la jumatatea borcanului.

Modificat de vali zak
Link către comentariu

ce tip de antigel ai pus, roz?

bara e vopsita asa , nu e defect. sunt vopsele care lasa aspectul asta (de obicei se folosesc pe sub masina)

nu te tenteaza sa ii pui scut sub motor?

Link către comentariu

Cum zice si Muale , recomad si eu scut la motor .   

Legat de inlocuire antigel , nu uita sa dai drumul la caldura in interior ( la maxim , cateva minute cu motorul cald ) sa circule complet in sistem. 

Felicitari pentru proiect ! 

 

Link către comentariu

@Mualeantigel G13, dedicat vag, sticla este gri, de 1.5 litri. Deci pe bara așa este vopseaua, hmm, o sa o curăț și revopsesc cândva, momentan sunt altele de făcut.

Cât despre scut la motor, am cumpărat mașina cu scut metalic, ori aftermarket ori de alta motorizare, ca nu se nimerește ușița la șurubul pentru scos uleiul din motor. Și din câte am auzit, benzinarele nu au fost dotate cu scut metalic. Dar chiar ma bucur ca fostul proprietar i-a pus asa ceva, e foarte util, mașina fiind foarte, foarte joasă. 

@Doomymulțumesc frumos! Mașina nu este tocmai un proiect, este un mijloc de transport din A în B de care am foarte mare nevoie și vreau sa o aduc cât mai aproape de ce îmi doresc și sa fie mereu o placere sa o conduc, cât o sa mai reziste și ea.

Cât despre instalația de răcire, cred ca am aerisit-o cum trebuie, m-am mișcat și cu mașina, căldură baga, temperatura motorului sta la cât trebuie, termostatul deschide, aeroterma pornește, totul pare a fi ok. 

Link către comentariu

@Doomy nu are absolut nici o relevanta cadura minim sau la maxim. nu mai e ca la dacie sau contemporane sa existe robinet inainte de calorifer - antigelul circula mereu prin calorifer, temperatura aerului din habitaclu e reglata doar din voleti.

Link către comentariu
Publicat (modificat)

@mad_kat stiu cum functioneaza. Din pacate eu nu am prins Dacia cu robinet inainte de calorifer. Am mentionat acolo ce am facut pentru ca la catvea zile dupa ce am cumparat-o, i-am schimbat termostatul si nu stiu ce se intamplase, probabil prinsese prea mult aer sau nu stiu, ca nu baga caldura deloc, desi apa chiar depasea 90 de grade, aeroterma nu pornea. Am tot desfacut si pus la loc, am pus si termostatul vechi inapoi, acelasi rezultat. Abia dupa ce am parcurs cativa km si-a dat drumul. Si asa a trebuit sa fac si acum, sa merg cativa km cu ea... ca altfel nu baga caldura, fierbe apa si nu porneste aertoerma. Inca nu am descoperit de ce.. probabil am facut eu ceva gresit. Dar important e ca acum totul merge ok.

Modificat de DSandu
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!