Jump to content

Ulei


AdiF
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Nu conteaza unde mergi cu masina, urban sau extraurban.

Cine ti-a facut resetarea? Poate acolo ar trebui facute cateva cercetari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmareste posturile mele din topic. O sa vezi ce inseamna Castrol LL3 507.00. :icon_thumright:

am fost azi la un service cunoscut din oras sa intreb de 507.00 si o zis ca nu exista asa ceva pt PD`uri. mi`a aratat un 507 de la castrol da nu era pentru PD o zis daca bag ala imi prajesc motorul. Eu momentan am Castrol TXT505.01 5w40 iar ei mi`au zis sa continui cu TXT505.01 dar 10w40. nu stiu ce sa zic din cate am citit TXT e depasit deja de aia as merge pe alteva eventual Edge sau ce ati zis voi 507 pt PD daca gasesc.....cat despre 5w40 si 10w40 la care ma sfatuiti ? masina are cam 170-180k km.

Modificat de abstrakt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wolfu, incearca sa mergi la cineva cu vagcom sa-ti schimbe intervalul service de la 15.000 la 30.000, sa vezi daca mai face. E ceva cu memoria computerului de bord.

Abstrakt, nu te lua dupa toti "specialistii" si nu te juca, virgula, cu alt tip de ulei decat cel indicat pentru motorul tau. Iar acesta este 5W40 505.01 sau 5W30 LL3 507.00. Vezi mai sus ce ulei bag eu si mi-a fost recomandat de la reprezentanta din Germania. Deci banuiesc ca pot merge pe mana lor :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa bag si eu o vorba:abstract, ce chestie e asta, ca uleiul e depasit??cine ti-a putut zice asa ceva?

daca a mers zeci-sute de mii pe milioane de motoare, cum poate fi brusc depasit?ce, uleiul e model de imbracaminte, sa nu mai fie la moda?!!?

in alta ordine de idei, succesorul lui, zice gura lumii, nu este decat un upgrade de ambalaj.vezi de treaba si pune uleiul fara sa iti bati capul cu mancaruri care nu stii ce gust au!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w40 si 10w40 la care ma sfatuiti ?

fara ezitare foloseste 5w cu cat cifra de linga W este mai mica cu atat este mai bine pentru diessel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

okay deci mi`ati confirmat gandurile. si eu stiam cam acelasi lucru ce mi`ati zis dar m`au cam dat peste cap astia de la "service"....

se gaseste in Ro LL3 507.00 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De exemplu aici :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar vezi sa scrie pe el VW recomended, pt ca exista si la fel cu BMW recomanded

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w40 si 10w40 la care ma sfatuiti ?

fara ezitare foloseste 5w cu cat cifra de linga W este mai mica cu atat este mai bine pentru diessel

atunci de ce nu folositi toti: 0W-30 cum folosesc eu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nah am gasit Castrol LL3 507.00 la 57 de ron si si aia or zis sa nu bag ca ii pentru benzina nicidecum pt PD. eu nu mai inteleg nimica. ma duc in continuare pe TXT505.01 ce am si acuma macar e sigur :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Las' ca si mie mi-au vandut in magazin de piese 505.00 spunand ca sigur ii pentru PD :icon_thumright:

Faci cum vrei. Eu 507.00 am, cum spuneam, de la reprezentanta VW din Nurnberg. Si nu sant singurul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De resetat mi l-a resetat "mesterul" care a schimbat uleiul din bord. Nu cred ca se poate face intr-un mod "gresit". Pot confirma ca la testul VAG-COM este setat pe 15.000. De aici si intrebarea mea initiala: resetarea din bord injumatateste perioada? Adica daca pun cu VAG-COM-ul 30.000 la resetarea din bord o sa am 15.000?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

am masina de aproape 5 ani si schimbul facut la reprezentanta tot timpul

initial am avut ulei long life dar in romanica VW nu accepta pe atunci (mai era motorina eur2)

au trecut in schimb primul schimb la 15.000km fata de 7500 cat era normal atunci

dupa aceea s-a facut la 15k cu 505.01 castrol TXT

eu stiu ca pentru a pune interval variabil de services long life trebuie setat pe long life(implicit activarea senzorului raspunzator de calitatea uleiului)

stiam la fel ca nu e recomandat ulei long life pentru masini care nu au aceasta optiune

poate pana ajung din nou in services ma lamureste cineva?

cand vine momentul schimbului am sa cer din nou long life si va spun ce si cum dar pana atunci...

@cosmin ai curatat baia cand ai schimbat sau nu e cazul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Wolfu

vezi sa nu fi activat ce spuneam mai devreme- services dinamic- masina analizeaza calitatea uleiului si iti spune cat mai poti face cu acel ulei

probabil ai si tu optiunea aceasta

nu am la indemana cartea tehnica a masinii dar daca vrei dupa-amiaza pot sa ma uit si sa-ti spun(codul)unde sa verifici

asta daca ai cartea tehnica cu acele coduri si extrase de optionale pe prima pagina de pe service plan

Modificat de cristibt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit si topicul pe care il citisem

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=9426&hl=

''Daca incercati sa setati masina pe long life asigurati-va ca are senzor de nivel /temperatura ulei combinat. Daca nu are nu puteti sa setati in mod corect masina deoarece bordul nu va sti sa citeasca diagramele de incarcare termica ale uleiului.''

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca pentru a pune interval variabil de services long life trebuie setat pe long life(implicit activarea senzorului raspunzator de calitatea uleiului)

stiam la fel ca nu e recomandat ulei long life pentru masini care nu au aceasta optiune

Mie mi-a fost setat pe Long Life cu vagcomul.

Iar masina a "baut" doar ulei Long Life in Germania. :angry:

@cosmin ai curatat baia cand ai schimbat sau nu e cazul?

Nu am curatat-o, doar m-am straduit sa trag uleiul vechi de peste tot din motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

ma ajuta si pe mine cineva sa ma prind ce ulei sa pun intr-un Passat 1.9 TDi 130CP din 2002?

pe motor scrie Long Life Oil, iar in manual scrie ca uleiul trebuie sa respecte norma VW 506.01 dar nu gasesc indincatii despre vascozitate sau ce naiba inseamna normele alea de genul 10W40 0W50 etc.

deci imi poate sugera si mie ce ulei sa-i pun?

si inca o intrebare: daca am avut alt ulei inainte si filtrul de ulei nu este foarte vechi (sub 3000km mi se pare) e absolut necesar sa schimb si filtrul? daca pastrez filtrul o sa ii dauneze combinatia de ulei vechi ramas in filtru cu uleiul nou?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru 20-30 de lei, merita deranjul sa lasi filtrul vechi?

Daca vrei ulei Long Life, poti pune 507.00. Daca vrei ulei normal, pui 505.01 sau 506.01.

Dar gasesti toate informatiile necesare in topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

Scuze,am facut o greseala,internetul imi merge f greu.In ce priveste normele de vascozitate,am sa i-au ca exemplu 10w 40,unde 10 este norma de rezistenta a uleiului la temperatura scazut,adica -30 grade la acesta si 40 este gradul defunctionare la temperataru crescuta.De altfel uleiurile mai sunt semisintetice,cazul lui 10w 40 si sintetice,de exemplu 5w 40

Nu cred ca ar trebui sa pastrezi filtrul vechi,deoarece uleiul nou il vei amesteca cu cel vechi,mai cles ca in filtru raman500-800ml ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a vedea daca masina suporta intervalul flexibil de service pe stickerul din portbagaj pe care scrie tipul, varianta, motorizarea, nivelul de echipare, optionalele etc. verificati daca exista specificatia QG1 intre codurile optionalelor. Daca este trecut QG0 sau QG2 intervalul de service este unul fix de 15000km sau 1 an.

Pentru QG1 exista acest senzor de monitorizare al calitatii uleiului in baia de ulei dar si un calculator separat care contorizeaza atat contaminarea uleiului cu funingine (soot) cat si degradarea termica a uleiului. Cand unul din acesti contori atinge o valuare prestabilita, ati ghicit, e timpul sa schimbati uleiul. Valorile maxime sunt 35000km sau 2 ani. Pentru completare (si schimb bineinteles) se foloseste doar ulei Long Life adica:

Pentru motoarele non-PD : Norma 506 00 (minim, 506 01 si 507 00 depasesc specificatiile)

Pentru motoarele PD fara DPF : Norma 506 01 (minim, 507 00 depasesc specificatiile)

Pentru motoarele PD cu DPF : DOAR 507 00.

Acest cod QG1 mai implica si utilizarea unei baterii 'Long Life' ...

Multi sunt de parere ca datorita conditiilor de trafic din tara asta de ca**t trebuie sa mergi pe un interval fix blablabla, am gasit scris pe net ca intervalul variabil avantajeaza utilizatorii care au un parcurs extraurban majoritar pentru ca se poate prelungi intervalul de schimb al uleiului (se dubleaza), asta nu inseamna ca dauneaza motorului in cazul unui parcurs urban (Bucuresti), doar ca se ajunge mai repede la nivelul prestabilit al unuia din contori, si asta depinde foarte mult si de stilul de condus al fiecaruia. Eu am QG1 si uleiul a fost schimbat numai la 35000 km cu Castrol LL2 in afara, am desfacut zilele trecute racordul intre filtru si turbo din curiozitate si vreau sa spun ca nu am reusit sa murdaresc un servetel de hartie cu praful care a trecut de filtru de aer, semn ca isi face treaba . Masina o am de vreo 6 luni, nu a consumat in 20000km nici macar 200ml de ulei, o sa continui sa ii pun ulei Long Life, cel mai probabil Castrol SLX LL3 care are norma 507 00, ultima si cea mai cuprinzatoare.

Cu cat umbi mai rar la motor cu atat e mai mica sansa sa strici ceva, nu cred ca un motor se strica daca mergi 25000km cu un ulei 507 00, dar daca ii pui o petarda de ulei ARAL sau Valvoline etc. si il schimbi la 15000km atunci s-ar putea sa ai probleme.

Succese!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf AXR, PD 180.000 km la care i-am pus la 170k ulei Mobil Synt S. Motorul merge rotund , ireprosabil iar intrebarea este daca schimbul sa-l fac in curand(11k -12k) sau la 15000. Astept opinia detinatorilor de AXR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Poti astepta, dar in nici un caz pe aria Passat. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am gasit..care e diferenta intre un ulei pt pumpeduse cu aceleasi specificatii ca vascozitate;de ex ow40 pt pumpeduse(e specificata norma vw) si alt ulei ow40 fara specificatia data..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica diferenta intre ulei PD si ulei nonPD, nu?

Uleiul pentru PD e mai fin, pompele-injector fiind mai sensibile decat injectoarele clasice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar uleiul are rol de a unge injectorul?ca eu stiu ca injetorul sta fix in locul lui in motor..

Modificat de dan26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!