Jump to content

Ulei


AdiF
 Share

Postare recomandată

La o prima vedere ambele uleiuri au specificatii la fel sau mai proaste decat Castrol Edge (API si ACEA). Plus ca nu le gasesti pe la noi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cacastrol EnDGE e gama pentru light duty  norme pt masini de strada mai slabe si e ulei semisintetic GRUPA 3+   "AJUTAT IN PERFORMANTA " dopat cu aditivi pe baza de  titan  normele de flota cum sant cele de mai sus dau o performanta la protectia antiuzura mult peste  uleiul "tatal nostru "  semisinteticul vandut ca sintetic in toata lumea cu exceptia Germaniei. 

 

gargara semisinteticului  tare in etichete o vezi aici...in  4BALL  WEAR TEST  (Peugeot inca cere in normele sale testarea pe vechea norma4 ball wear)

 

https://www.amsoil.com/lit/g3115.pdf

 

 

http://540ratblog.wordpress.com/

 

 

 

TESTUL  ce da performanta la ulei in protectia la uzura astazi este   TESTUL PE CAMA  OM646LA

 

 

 

Ambele uleiuri  Schaffer si PC le gasesti in RO un pic mai greu dar le gasesti...

in loc de semisintetic TARE IN ETICHETE  cu eticheta de sintetic poti folosi un sintetic cu baza majoritara PAO   (peste50%)   RAVENOL  5W40 VMO

 

 

 

cum ar trebui sa arate fisa unui ulei atasata la fisa parametrilor

 

firmele serioase ce vand ulei publica testul pe cama al uleiului respectiv.....
DE EXEMPLU
Un ulei cu pana la 60 micron protectie pe cam wear outlet

http://www4.total.fr/lubrifiants/elf/Rubia-TIR-9900-10W40.pdf

 

gargara cu bulinute pe care dai cu unghia si reclame sforaitoare la tv nu tin loc de performanta dar vand bine zeama...la multimi atehnice..

 

PC   are un flash point de 237  grd  celsius deci nu se consuma gram la motoarele in stare buna iar CACA  CUCU  ENDGE  ARE FLASH POINT de semisintetic jalnic

 

si un banal semisintetic COMMA 10w40  are FP  de 230 grd      flash pointul jos  la CACA CUCU endge  tradeaza baza ieftina.si slaba...  

ASTA nu inseamna ca  firma ce face uleiul tatal nostru caca cucu  nu face uleiuri performante  daca ne uitam la uleurile de flota  ENDU....RONU   acolo vedem  FP la un 5w40  de flota de 238 grd celsius  si baze performante dar uleiurile sant f scumpe    la gama cetatean  vand gargara si etichete.

 

asta nu inseamna ca nu exista si semisintetice f performante care de exemplu il bat  pe zeama tatal nostru MAGNACaCa la performanta.....

 

http://www.millionmilevan.com/

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot edge as pune, gasesc peste tot si e suficient pt rablele noastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci eu pun de ani de zile Castrol Edge 5W40 in agregatul meu , sunt la al doilea(agregat) si sunt fffff multumit de el . Il schimb la aproximativ 10k + si nu completez de la schimb la schimb . Ce mai pot sa vreau de la un motor cu "n" kilometrii si un ulei accesibil ca pret si performante?

P.S. Puneti ulei in motor ce recomanda strict producatorul, nu altceva ....nu va asteptati de la un motor cu "n" km sa aiba performante de la un ulei x y z.

Modificat de terminatoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am facut si eu schimbul si am folosit pentru prima oara Castrol Edge turbo diesel titanium FST 5w-40 cu gandul sa il schimb la 15.000km/24luni.

Ultima oara am avut Mobil Super 3000 XE 5w-30 si a fost parca un pic mai galagios motorul decat acum.

Modificat de DACS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai spus-o si o voi spune... dar prea putina lume citeste: 5W30 NU este pentru motoarele 1.9tdi.

Nu aveti niciun beneficiu de pe urma folosirii lui. Si nu va amagiti cu intervalul extins de service, un bullshit de marketing.

In motorul meu, producatorul recomanda 5W30 si am trecut la 5W40 tocmai pentru ca e foarte prost cel LL.

Rezultatul a fost cel asteptat: motor mai silentios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octaviandiaconu

Puneti ce a zis producatorul si schimbati-l din ce in ce mai des , odata cu cresterea numarului de KM. nu va lasati prinsi in gargara marketingului diversilor producatori, dar mai ales in cea a diversilor forumisti. colectarea de date de pe net si expunerea lor aici n-ar trebui sa va impresioneze si mai ales, sa va influenteze deciziile. nu cred ca e forumist aici care sa fie mai priceput decat aia care au construit masinile. daca aia recomanda ceva, stiu ce zic. ATENTIE, spre deosebire de RO, p-afara masinile merg la reprezentanta pe toata durata lor de viata....adica nu e deloc rar intalnit sa vezi o masina de peste 150-200.000km in reprezentanta. si daca acea reprezentanta a recomandat ceva, si la 150.000km vine omu cu motoru' plin de marmelada....inchipuiti-va ce se intampla...

 

uleiuri de curse? stiti care e durata de viata garantata la un motor de curse? se masoara in ore. dupa care, producatorul nu-l mai garanteaza. iti spune ca la un anumit nr de ore, sa-l aduci pt revizie. revizie = demontare totala (segmenti, cuzineti, tacheti etc) si aducere la stadiu de nou prin inlocuirea tuturor pieselor de uzura.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te increde prea mult nici in service chiar daca e afara. Eu am pus 5W-30 la recomandarea norvegianului (nu era service-ul reprezentanta VW).

Citind pe aici pe forum si stand de vorba si cu un mecanic de la reprezentanta din Romania am ajuns sa folosesc 5W-40. 

Nu stiu ce a folosit proprietarul dinaintea mea dar tare imi este teama ca a folosit ce a gasit mai repede prin ce au recomandat compatrioti lui ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand viata bate filmul

 

O buna protectie pe axul cu came pt dpf  in teste   facute exclusiv pe motoare

 

 Gama uleiuri xtreme VALVOLINE   cu pana la 40 micron uzura pe axul cu came (exceptional) in testul pe motor OM646LA (noul test pe ax came pt perf impotriva uzura in motor a uleiurilor)

 

Norma vw50700  are un maxim de 75 micron

 si rezista in RNT  test  VW 650h

orice ulei norma vw  50501 nu rezista in RNT MAI MULT DE 250h

 

 

 

http://www.aftonchemical.com/Lists/Brochure/Attachments/40/Specification_Handbook.pdf

 

Stiinta nu habarneala de parcare...sau stiinta de mecanic cu liceul

 

http://www.optikat.ro/lubrifianti/pdf/valvoline/SynPower_Xtreme_TECH-Optikat.pdf

 

Cea mai buna dovada este testul de extrema rezistenta a peliculei de ulei  facut peste ocean unde nr 1 in lume a iesit  PENZOIL (SHELL DE FAPT)  

 

PENZOIL ULTRA 5W30   uleiul cu cel mai rezistent film la dyno.. DIN LUME.....

 

Aici se vede superioritatea SHELL  nr 1 in lume la lubrifianti.

 

Noua tehnologie fabricatie baze uleiuri GTL  (GAS TO LIQUID)  uleiul e facut din gaz nu din petrol astfel baza este f ieftina si extraordinar de pura fara hidrocarburi aromatice sau parafine in ea,si are proprietati similare PAO ,

 

Si ca o confirmare a acestui lucru uleiul  (subtirimea)   5w30  PENNZOIL ULTRA   (ulei ce momentan nu este in UE  eu nu l-am vazut)  este recomandat de FERRARI  NORTH AMERICA  in motorul  ultrachinuit 

 

http://blog.speedtalk.com/2014/07/test-data-on-newest-pennzoils-made-from.html

 

http://540ratblog.wordpress.com/

 

Deci basmele de mecanic de coltul strazii cu ca....ca ZEAMA   de ulei ca stie el zgomotul motorului si l-a frecat el intre degete pe ulei

e folclor de atehnic  

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut.As vrea sa va impartasesc si eu din experienta mea, poate ajuta pe cineva. Ca sa ma cunoasteti mai bine, partenerul meu de drum de la sfarsitul lui noiembrie, este un passat de 101 CP, 74 kw, din 2001. Ieri am fost la mecanic pentru o curatare de EGR, si am dat de alta problema:uleiul din instalatie masura aproape 10l...Dupa o scurta analiza facuta de mecanici,au decis ca trebuie schimbat un set de inele de etensare(45 lei noi) si pompa tandem(200 lei SH); cica astea ar fi problemele pentru care uleiul meu, in cantitate de 10 l, ar fi avut in consistenta lui o cantitate apreciabila de motorina. Inchei aici in speranta ca postarea mea va fi de ajutor cuiva, cum si alte idei citite aici mi-au fost si mie de ajutor.

Bafta,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca in motor intra cam 4,5l ulei si tu ai avut 10l????(ma indoiesc,nush cum e posibil asa ceva) :tuktuk: ,dupa cum spui tu din cauza motorinei in "plus" nu ramane decat sa-ti spun ca ori e gresit diagnosticul, iar daca a fost bun(iar ma indoiesc) sa te astepti sa cada alta piese care aveau nevoie de ungere(pe care n-au avut-o din cauza motorinei care a diluat uleiul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia verificata si vascozitatea uleiului vechi. Cel putin ochiometric.

Eu am schimbat recent la cineva si in loc de 5.5, am scos 8L. Si era doar ulei, fara motorina.

Problema nu era motorul ci meseriasii ce au bagat mai mult ulei la ultimul schimb (I-a chinuit talentul si or fi confundat motorul cu unul mai mare). 

Dar daca la tine a iesit dublu cantitatea, clar e o problema si din motor. 

Oricum ar fi, te poti astepta la alte probleme pe viitor, cum spune si terminatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin.

 

tipul cu 8 l folosea 2T? intelegi unde ma bate gandul... :beer: :beer:

 

La multi ani si sanatate ptr 2015!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate mecanicii. :D

 

La Multi Ani tuturor membrilor acestui forum!  :sbine:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am facut 3000 de km de cand am schimbat uleiul, mai bine zis am renuntat la CASTROL EDGE pentru un ulei made in U.S.A. "AMTECOL". Motorul clar merge mult mai rotund, silentios, la turatii de peste 2500 RPM nu mai aud acel zgomot metalic, cateodata jur ca am un CR nu un PD. Pornirea la -15 grade zilele trecute o minunatie fata de CASTROL. Eram hotarat sa schimb tachetii care faceau zgomot la pornire 4-5 secunde la temperaturi sub 5 grade . Nu vreau sa zic ca uleiul CASTROL EDGE e rau dar... pt o masina ca a mea din 2000 cu 260.000 km nu prea merge, cand am cumparat masina fostul proprietar folosea Castrol Magnatec si se auzea mult mai bine motorul fata de EDGE. Doua schimburi de EDGE a fost cu ulei din afara nu din Romania dar tot acelasi sunet., cu toate ca fac schimbul mai repede de 10.000 km. Dupa ce am schimbat turbo ulei consuma sa zic maxim 100-150 grame de la schimb la schimb dar pana sa schimb turbina papa lejer si 1L intre schimburi. Deocamdata cu noul ulei, pe joja nu am vazut nici o schimbare a ramas la fel nivelul si spre surprinderea mea inca tot galben, inca nu e negru cum pateam cu Castrol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ai mai facut ceva la masina, nu cred ca apar modificari atat de semnificative doar de la un ulei produs de o firma recent infiintata (si care nu produce decat cateva tipuri de ulei de motor). Daca ziceai de Motul mai credeam...

Iar aia cu uleiul care nu se murdareste dupa schimb cam suna a reclama. Adica uleiul se face negru pt ca in motor exista funingine rezultata in urma arderii carburantului. La toate dieselurile se face negru aproape imediat dupa schimb, indiferent de model si ulei. Nu conteaza ce ulei pui tu acolo... 

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect vali.

Cred totusi ca se simte atu-ul acelui ulei: compozitia si provenienta conforma cu eticheta.

Ca deja marcile consacrate se produc in cele mai dubioase locatii. Compozitia... God knows.

Acelasi Castrol il gasesti si la 30lei si la 25E/L. De ce oare?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

De ce oare?!

 

 

Deoarece marile companii au inteles ca nu trebuie sa produca numai ptr bogati ci si ptr saraci....mult timp s-a crezut ca producand calitate ptr cei bogati vei castiga mai mult, ei bine deoarece saraci sunt multi, beneficiile vor fi egale ptr firma producatoare.

 

NU vei vedea niciodata un miliardar care merge si cumpara ulei de 30 ron de la magazinul de la parterul blocului turn de pe precum niciodata nu vei vedea pe cel ce isi repara Golful singur sa merga la Porsche Bucuresti sa cumpere un litru de ulei ptr 1000 ron.

 

Intre timp a aparut internetul, care a amestecat din nou cartile, sloganul "Wissen ist Macht" a cazut, in prezent important este  sa stii sa ajungi  rapid la informatie si sa stii sa selectezi informatia corect, deci ptr a cumpara, ulei de calitatea celui ce se vinde la 25 E  la un pret de 30 ron, nu este imposibil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cunosc foarte bine fenomenul.

Voiam doar sa justific calitatea superioara a unor uleiuri mai putin cuoscute, fata de multe uleiuri consacrate ce se vand la un pret low-level.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai este si o alta chestie, in America suspendarea sulfului din diesel a venit in 2006, mai mult ca  dieselul precum si benzina sunt mai de "proaste" calitativ .

 

Dieselul in USA e minim de 40  cetan,  in Europa e minim de 50 cetan, la fel si cu benzina la ei benzina de 75 octan e cea mai buna  deci ptr acesti tipi de carburanti ai mai mult ca sigur nevoie de  alti aditivi ptr lubrifierea motoarelor.

Sunt 2 sisteme diferite, de aceea Audi recomanda sa nu importi masini din Europa in America!! deci nu tot de e bun ptr VW/Audi USA  e bun si pentru  VW/Audi Europa

Aici pe forum sunt ridicate in slavi uleiurile din state, tip redline etc,  ceea ce nu vreau nici o fractiune de secunda sa contest!!!  dar in Europa  era PD urilor a apus demult....ca mai sunt inca cateva religve care mai functioneaza ....nu mai intereseaza pe VW

 

Eu personal m-asi feri sa spun calitatea superioara a anumitor uleiuri deoarece deoarece si uleiurile  ptr motoarele moderne sunt destul de calitative ptr acest tip de motoare, ca nu fac fac fata la motoarele mai vechi  e deja alta discutie.

 

Multe dintre aceste uleiuri mai putin cunoscute sunt firme mici care nu reusesc sa tina pasul cu cerintea zilei, si de aceea ei ofera inca uleiuri care se produceau cu 10 ani in urma, ei bine aceste uleiuri nu sunt low saps deci sunt sigur mai bune ptr motoarele ceva mai vechi, cum sunt ptr motoarele mai noi....ramane de vazut  si aici ma gandesc mai repede la filtru de particule decat la motor.

 

Eu am bagat ultima data , adica asta vara, .......Titaniul, ei bine  este Januarie si uleiul nu este inca negru!!! si am deja vreo 7 mii facuti....

 

Uleiul este o tema vasta si schimbarile sunt uimitoare in timp de aceea eu am incredere in firmele mari care isi permit cercetare si pot oferi produse de calitate, dar este cum tu spui sunt multi care incerca sa profite de increderea acordata acestor mari firme....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa starnesc flame-uri, plus ca subiectul nu ma intereseaza prea tare.

Cu toate acestea, cifra cetanica e cam aceeasi la motorina din SUA si UE. In Calfornia e minim 53, stiu ce vorbesc, am rude acolo. De asemenea, benzina de 90 e standard si aici si acolo, variatiile sunt minime. 

La o masina pe benzina e posibil ca uleiul sa ramana mai curat o vreme, dar la diesel nu. Nu e vorba de calitatea uleiului, poti sa bagi ulei rafinat pe Marte. E vorba de faptul ca in interiorul motorului se afla funingine, care va innegri imediat uleiul nou. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

funinginea nu se afla de buna voie in interiorul motorului , funinginea ajunge in motor datorita unei explozii de proasta calitate, si unei compresie de proasta calitate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus si eu Motul 10W40. Porneste ok la minus X. Nu pot sa spun ca e mult mai silentios motorul, sunt insa curios daca va influenta si consumul de combustibil.

Cu uleiul precedent, Castrol 10W am completat intre schimburi aproape 1L (10k km). Nu stiu cat este de relevant pentru ca imi da ulei pe la capacul de sus sau/si epurator (cu epuratorul nu stiu cum se poate rezolva). Cu Castrol-ul parca erau cam galagiosi tachetii la prima cheie...

 

PS: consumul meu de combustibil este cel din semnatura, in ultima jumatate a anului trecut facand drumuri foarte scurte prin oras (2km dimineata, poate 2 seara, sau/si ceva fataiala prin oras). Practic, cca 70% din km sunt preponderent oras in regimul amintit.

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-as fi bagat 10W40. Ala il bagi la tractor. Posibil consumul de ulei sa fie de la asta.

Cu 5W40 cat iti consuma? Dar tot un Motul, nu castrol facut de castori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina a venit, din cate am dedus din etichete, cu ulei 5W... dar, uite ca nu mai tin minte daca e vorba de 30 sau 40. In sfarsit.

Apoi cei de la service, unde am facut si distributia au spus ca ei ulei din ala baga, adica Castrol 10w... Nu m-am agitat prea tare, mai ales ca masina are 260k.

Motul este prima oara cand bag.

 

 

LE: si inca ceva.

s-au scris km de pagini pe tema asta si oricum e foarte greu sa sintetizezi informatia si ca atare e dificil sa te lamuresti cu marca de ulei (sa zicem ca aici mai e cum mai e, mai ales daca e produs in Germania), cu tipul/caracteristici in functie de nr de km, exploatare etc.

 

Si sa imi spui si mie, te rog, eventual pe privat, cam cum se rezolva cu epuratorul ala sa nu imi mai dea ulei pe acolo. :)

 

Mersi mult.

Modificat de Totalsender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!