Jump to content

Consum ulei la motoare diesel alte decat VAG


gabyte00
 Share

Postare recomandată

De ce va timp ma documentez in vederea achizitionarii unui VW Polo 1.9 TDI-PD 100cp.

Toate bune si frumoase pana am aflat de pe mai multe forumuri ca ele consuma ulei , lucru care am inteles pana la urma ca ar fi normal pt. motoarele VAG (dupa mine nu).

Intrebarea este: cosumul asta de ulei apare si la alti producatori de diesel-uri?

Eu in prezent am o skoda felicia pe benzina, nu am fost conducator de diesel niciodata. La masina mea stiam clar lipseste ulei, am o problema.

Poate trebuie sa-mi schimb menatlitatea asta si gresesc eu sau poate nu.

As dori pareri de la conducatorii de diesel-uri sa ma lamuresc si eu daca sunt sinonime "diesel" cu "completat ulei"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am completat deloc uleiul intre revizii (cam la 10-12k km), 1.9 TDi 150k km .

De ce intrebi pe forumul VW cat ulei consuma alte masini??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a discutat foarte mult pe tema asta, si s-a ajuns la concluzia ca, un Pumpe Duse consuma ulei datorita compresiei foarte mari care este presenta pe aceste motoare.

@miguel: in cazul tau nici nu cred ca are de ce sa consume, daca nu gresesc, motorul tau nu este pumpe duse. Pana in 300.000 km, daca se face intretinerea ca la carte si se conduce profesionist cu el, nu ai de ce sa ai consum mare de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms pt raspunsuri

miguel: am mai vazut pe aici si posesori de alte masini in afara de vag si vroiam sa impusc 2 iepuri deodata, adica poate aflam si pareri de la posesori al motorului despre care vorbeam.

sebica79: am cam citit tot ce s-a discutat pe tema asta si din cate am inteles eu problema asta e generala motoarelor vag tdi nu neaparat pd, doar ca la pd se consuma mai mult ulei ca la un tdi normal. Intentia mea era sa aflu daca problema apare si la alte tipuri de motoare de ex. HDI, DCI, CDTI, CRDI, SDI etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un dCi in familie si in 20k km nu s-a adaugat deloc ulei. Doar schimb la revizia de 15k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai intrebati omul de ce pune problema consumului de ulei si la alte diesele in afara de cele TDI , vrea sa faca o comparatie, este in natura umana sa faci comparatii, cred ca toti ati cumparat VW in urma unei comparatii cu alta marca si ati ales VW , asa ca.....

Sa revin la consumul de ulei... ORICE motor consuma ulei.

Motoarele consuma ulei (ma refer la motoarele in stare tehnica perfecta) datorita regimurilor mari de turatii , daca cineva conduce batraneste si masina aia consuma ulei ma duc eu si beau restul de ulei ramas in motor :) , mergand pe autostrada am observat majoritatea posesorilor de TDI ca mergea fff tare , eu mergeam cu 140 si ei ma depaseau lejer, in cateva zeci de secunde erau deja departe in fata deci mergeau cu cca 160-180 asta inseamna o turatie de 2800-4000+ de ture , ridicata pentru un TDI asa ca sa nu va mai mire ca , consuma ulei TDI-urile , luati orice alt motor de la orice firma concurenta VW si o sa vedeti ca si alea papa ulei la greu insa rar am vazut un HDI trecand pe langa mine eu mergand cu 140 , cei care trec cu viteza cea mai mare sunt cei cu BMW-uri care se plang si ei ca le consuma ulei...

Eu merg cu masina NORMAL , rareori i-am dat la maxim si vreau sa va zic ca am 2.0 TDI 140 de cai , motorul care zice lumea ca ia ulei la greu , o sa-i dezamagesc pe cei ce zic asta... , masina are 7500 de km si nu a papat gram de ulei , varmiu are Octi2 cu 1,9 TDI 105 cai si ia luat la greu ulei , are talpa mare si ii plac demarajele in tromba , normal ca i-a luat 1 litru in 9000 de km....

Mai am un Megane de 150 de cai pe benzina si daca il omor poate sa imi consume 1 litru in 500 de km, daca merg normal spre sportiv cu el nu ia gram de ulei ...deci .... revin la faza aia , daca mergi normal cu masina nu prea are de ce sa consume ulei si mai ales in mod excesiv...

Inca un lucru...toate dieselurile scot fum si asta tot ca regula generala...am zis asta pentru ca un coleg de-al nostru de forum care are 307 HDI critica TDi-urile ca ar scoate mult fum... sa vezi ce 330D BMW a trecut pe langa mine pe autostrada si era nou , scotea fum la greu in acceleratii dar se si ducea vazand cu ochii....asa ca... bune TDI-urile :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul dat de accelerari nu este dat direct de consumul de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul dat de accelerari nu este dat direct de consumul de ulei.

Nici nu m-am referit ca ar fi dat de consumul de ulei :) dar buna remarca oricum ca se putea intelege si asa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca posesor de auto outside VW,adica Peugeot 206 2.0 HDI de 90 cp, remapat de Doc, prin Voinea la aprox 115, pot sa va spun ca la 90.000 km nu consuma ulei, cel putin nu vizibil.

In oras este alergata, dar nu mult, iar afara doar in depasiri, in rest mers la croaziera rezonabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristirenault: mersi exact de asta aveam nevoie, de experienta altora cu alte masini.

Mi-a mai venit inima la loc. N-am avut experiente cu diesel-uri, in fam avem 3 masini toate benzinare si nu stiam de kestia cu uleiul.

Kestia care m-a speriat cel mai tare este ca am auzit pe cineva pe aici ca s-a oprit in mijlocul drumului pe sosea sa completeze uleiul. Lucru tare neplacut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai e o chestie si cu consumul de ulei. Cu cat uleiul este mai fluid cu atat consumul va fi mai mare. Deci daca folosesti 0W40 vei avea un consum mai mare decat la un 15W40. Este absolut normal.

Oricum, orice motor consuma ulei. Depinde acum ce regim este utilizat mai des si ce tip de ulei folosesti. Consmul maxim de ulei pentru un diesel este de 1l / 1000 km. Cel putin asa scrie la mine in carte. Acum iti dai seama, ca la 10.000 km faci schimbul de 2 ori :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate motoarele consuma ulei, dar sunt unele motoare cu un apetit crescut pentru consum de ulei. Asta tine si de uleiul folosit si de modul de exploatare si de constructia motorului. Ca regula generala un turbo-diesel o sa consume mai mult decat un benzinar aspirat chiar daca benzinarul este mai turat.

Am un coleg care a avut un Golf 4 90cp la care nu a completat niciodata uleiul, avea vreo 180k km. A trecut la Golf 4 PD 101cp cu 160k km si s-a obisnuit sa aiba un flacon de ulei pentru schimb. Cam 0.8 -1 litru la 1000km. Motorul merge ok, dar asa e el. Oricum, poti sa ai in portbagaj un flacon de ulei cu norma VW 505.01 pentru ca nu il gasesti pe toate drumurile. Am cativa cunoscuti care la inceput erau ingrijorati sau frustrati ca trebuie sa completeze ulei la o masina de peste 20k euro, dar acuma s-au obisnuit cu chestia asta si nu le rapeste deloc placerea de a avea un Passat.

Deci tot ca si regula generala, un TDI PD o sa consume mai mult decat unul cu pompa-distribuitoare sau common-rail.

Deja incep sa ma mir de motorul lui cristirenault, si nu sunt singurul... intai uimeste intreg forumul cu niste consumuri de Lupo TDI, dar daca ceea ce spui tu este real, atunci motorul tau este exceptia, nu regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o completare consumul de ulei la TDI PD-uri nu este din cauza compresiei marite (e tot un fel de 19:1 +/- ceva) nici din cauza presiunii de injectie mari (2000+ bar) ci din cauza santurilor verticale din cilindrii ( ce au scop ungerea uniforma daca nu ma insel).

Pe langa aceasta chestie un Diesel modern are 2 chestii : turbina si CCV. Ambele genereaza consum de ulei.

Confirm 100% ce spune CristiRenault in privinta legaturii dintre cum conduci masina si cat consuma. Eu am mers intre 2 schimburi mult afara si regimuri de 3500-4000 constant, depasiri la minim 4500 rpm si a consumat bine de tot (initial ma speriasem) si apoi intre urmatoarele schimburi am mers incet, mai mult in oras in ambuteiaje etc. si n-a mai consumat. Daca era uzura nu disparea singura oriunde ar fi fost.

Plus ca pe TDICLUB.COM scrie chestia asta foarte clar (legatura turatii inalte -> consum ulei marit).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am un coleg de servici cu u ngolf 4 1.9sdi care la fel nu mananca deloc ulei (dar si merge foarte usor cu el).

Da andrei stiam de kestia cu santurile din cilindri si de faptul ca pd-urile mananca mai mult ca celelalte din posturile tale in alte topic-uri si mi-au fost de mare ajutor in intelegerea fenomenului asta.

Multumesc la toti pt raspunsuri, se pare ca voi alege pana la urma un tdi contra benzinarei mele. Acuma ramane de vazut ce... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel, motor VW TD din 1988, 6 cilindri in linie, 2400 cc. Prima saptamana de utilizare la mine 2 litri de ulei! Fugea masina de nu avea aer. Dupa ce m-am linistit cu accelerarile, consumul de ulei este in jur 0.5 l/1000 km. in oras. Nu exista motor sa nu aibe consum de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja incep sa ma mir de motorul lui cristirenault, si nu sunt singurul... intai uimeste intreg forumul cu niste consumuri de Lupo TDI, dar daca ceea ce spui tu este real, atunci motorul tau este exceptia, nu regula.

Oameni buni va spun adevarul , tocmai de aceea am lansat acel topic , nu am nici un interes sa pacalesc lumea si pe mine ca masina mea merge doar cu aer de la turbo :P , imi dau seama ca e ceva in neregula cu acel consum in Bucuresti si tocmai de aceea mai intreb si eu lumea lor cum le consuma TDI-urile ca sa ma lamuresc si eu si sa nu raman ca fraierul cu iluzia ca masina mea consuma mai putin in Bucuresti trafic infernal decat afara pa sosea libera :P si repet stiu sa fac un consum la masina , din pacate nu stau in oras si imi e greu sa fac un consum corect si iau de bun ce zice CB... cu siguranta si cu ajutorul vostru voi dezlega misterul:))) , scuze ca sunt cam :scratch: dar nici ulei nu consuma deloc sa stiti in 7500 de km :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristirenault: mersi exact de asta aveam nevoie, de experienta altora cu alte masini.

Mi-a mai venit inima la loc. N-am avut experiente cu diesel-uri, in fam avem 3 masini toate benzinare si nu stiam de kestia cu uleiul.

Kestia care m-a speriat cel mai tare este ca am auzit pe cineva pe aici ca s-a oprit in mijlocul drumului pe sosea sa completeze uleiul. Lucru tare neplacut.

Nu trebuie sa te sperie. Ai doua variante. Fie controlezi inainte de a porni la un drum mai lung nivelul de ulei pe joja si completezi sa fie la jumatatea dintre minim si maxim, daca consuma chiar putin mai sus, spre maxim dar nu peste, fie stai pana se aprinde martorul din bord pentru nivel de ulei prea scazut si completezi atunci unde te prinde momentul.

Alte marci de masini au indicator de nivel de ulei la bord, cand pui contactul sti cu aproximatie cum stai cu uleiul.

Cu timpul, chiar daca consuma ceva ulei ai sa te obisnuesti cu motorul, si dupa ce sti ca iti consuma sa zicem 1 litru la 10k km, poti sa verifici nivelul si sa completezi la fiecare 3000 km parcursi si nu ajungi sa se mai aprinda becul.

Iar daca consuma ulei, este indicat ca la schimbul de ulei sa pui pana aproape de nivelul de maxim pe joja, astfel verificarile o sa fie mai rare, poate chiar deloc pana in 10k km.

Consumul asta de ulei nu este un lucru de laudat pentru un autoturism dar se poate trai cu el fara mari inconveniente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Salut, am un vw passat 2008 2.0 tdi 170 cp.
consuma ulei, in ultima luna am facut in jur de 1800 km si i-am completat cca 7 - 800g de ulei si nu cred ca e normal, mecanicul zice ca asa consuma motoarele astea dar eu cred ca e prea mare consumul si miroase tare a gaze la toba de esapament si ma gandesc ca ar putea fi de la altceva.
Voi ce credeti???
Multumesc

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e topic de consum ulei. Ti-am editat postul, alta data posteaza un singur subiect intr-un topic.

Pentru alte probleme cauta topicul corespunzator.

 

Ce motor e? PD sau CR?

PD-ul de 2 litri in general cam papa ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu nu stiu pt ca am cumparat-o in Anglia si aici vad ca au alte coduri de motoare, pot spune ca e de 125kw si codul motor cred ca e M6F BMR.

Si zici ca e normal sa pape asa mult ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BMR e PD. Da, e normal sa consume ulei. Producatorul chiar sustine un consum normal de 1L (1 LITRU) de ulei la 1000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci nu mai are rost sa-i fac schimbul de ulei daca tot ii completez asa des, ci am sa schimb numai filtrele de acum :).

Merci frumos, am sa caut raspuns si la cealalta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!