Jump to content

Probleme tehnice specifice Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Eu am 70000km, doar benzina de 95, nu am simtit niciodata motorul comportandu-se diferit (turatie, consum, zgomot ventilator samd). Foarte des fac drumuri de munte cu 10-20km continuu doar frana de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum nu se regenereaza doar in frana de motor, pentru ca are nevoie si de combustibil ca sa arda funinginea. 

De asta e nevoie de cicluri de acceleratie - frana de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astfel de cicluri le faci in depasiri, daca mergi mai repede :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_VNU contest ceea ce spui despre cifra octanică.

După cum am spus am intrebat la reprezentanță și mi-au spus că e foarte bună benzina premium 100.

 

Plus că scrie și în manual că benzina cu cifră octanică mai mare poate fi folosită fără restricții. Îmbunătățește performanțele motorului și scade consumul.

Este scrie negru pe alb în manual și se poate verifica. 

 

Problema celui de care am făcut vorbire vine ca urmare a utilizării, și exploatării necorespunzătoare, prin distanțe foarte scurte unde mașina nu apucă să-și termine ciclurile pe care le are de făcut în funcționare.

 

Având în vedere că nimeni de aici cu TSI-uri nu s-a lovit de o astfel de situație, evident că problema nu e la combustibil (nici nu avea cum să fie) ci la șofer prin  modul de conducere.

20240107_192903.jpg

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este. Si in manualul meu (editia ianuarie 2020) scrie tot asa si in plus (ca si la tine cred):

 

image.png.22060877752fb1aade4b8ba715950e00.png

 

Deci, da, poate fi folosita fara restrictii (normal, nu detoneaza pentru ca are CO mai mare) si "poate" duce la sporirea puterii si la diminuarea consumului. E, acest "poate" nu inseamna ca nu reprezinta o certitudine. In mod sigur insa benzina cu CO mai mare are un pret mai mare. E drept ca Lukoil avut acum cativa ani o promotie in care in weekend vindea cele doua benzine la acelasi pret.  

 

Acum, ca sa revenim eu nu inteleg cum se poate face regenerarea fara sa iti dai seama ca treaba se intampla. Pentru ca daca este asa de unde stii ca masina si-a facut ciclurile sau nu.

Parerea mea este ca manualul nu explica foarte clar. Citind manualul eu am inteles ca exista un martor care se aprinde atunci cand filtrul este colmatat. In acea situatie eu trebuie sa fac niste manevre si in final martorul se stinge. Daca nu se stinge am o problema si ma duc la service. Din ce citesc aici nu-i asa. Regenerarea are loc inainte sa se colmateze deci colmatarea este doar o situatie nedorita autocuratarea realizandu-se in backround atunci cand e nevoie fara ca eu sa-mi dau seama ca se intampla.  Ori asta nu scrie nicaieri in manual sau n-am vazut eu.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu am văzut să scrie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista 2 limite de colmatare 

1. limita uzuala, obisnuita, la care regenerarea se declanseaza automat, fara interventia soferului, fara martori aprinsi, DACA exista conditiile propice pt aceasta (viteza, turatie, temperatura, durata)

Daca conditiile de functionare nu asigura regenerarea automata, un mesaj si un martor vor aparea pe bord, instiintand soferul ca trebuie facuta o cursa pentru regenerare in anumite conditii.

 

2. limita de siguranta, peste care nu se mai face regenerarea, ECU considerand ca exista o problema, se aprinde martorul motor si care necesita diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din manual inteleg ca daca se aprind martorii trebuie sa incep procedura de decolmatare si daca reuseste se sting martorii iar daca nu ma duc la service.

Deci daca nu se aprind martorii inseamna ca nu e colmatat si cam atat. In ce consta regenerarea (care se face automat)? Eu nu am vazut/simtit nimic pana acum.

image.thumb.png.4107d8925823151afb163ef35cb97947.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la GPF nu prea ai ce sa simti, temperaturile de evacuare la benzinare sunt in general suficient de mari cat sa curete GPF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sounds great!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

O întrebare. 

 

De când au venit temperaturile cu minus mă mai confrunt și eu cu câteva probleme legate de infotainment. Se oprește, repornește, pornește greu etc.

 

Întrebarea este de ce Virtual Cockpit-ul NU are astfel de probleme (până acum nu a făcut nicio "figură") și sistemul Swing da?

Ambele sunt ecrane, cu aceleași sistem de operare, însă e diferență de comportament între ele.

De ce acest comportament diferit?

 

Cu ocazia asta sper să nu cobesc cu ceva.

😂

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Bucuresti la acele temperaturi ar trebui sa mearga fara probleme. Sub -25 de grade as intelege sa faca ceva figuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am aceasta problema.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

41 minutes ago, Gabriel*77 said:

De când au venit temperaturile cu minus mă mai confrunt și eu cu câteva probleme legate de infotainment. Se oprește, repornește, pornește greu etc.

Incearca un reset de tableta. (tinut apasat pe on/off vreo 10 secunde)
Cum spune si @dercos - n-au fost in Bucuresti temperaturi care sa afecteze electronica in asemenea hal.
Ce versiune de SW are infotainmentul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SkOmk4 NU știu să îți spun ce versiune are, dar am verificat și zice că software-ul e actualizat la zi.

Nu știu ce presupune asta și mai ales cum o face, sau dacă se actualizează singur.

Voi cum faceți?

Trebuie cumva conectat la internet și căutat variante noi de soft?

Dau restart din când în când. 

Treaba cu electronicele care stau în frig și funcționează bine sau nu, e cu dus și-ntors. Așa zic și eu că trebuie să funcționeze și la câteva grade cu minus că, de, producătorul a luat în calcul și această parte a anotimpului, dar... pe partea cealaltă zicem că sunt electronice sensibile la frig și sunt afectate. Afectate sunt și de căldură.

Nedumerirea mea este de ce Cockpit-ul funcționează bine indiferent de de teperatură și celălalt display mai dă erori.

Totuși, neavând acces la comenzi în situația dată, scaunele încălzite și parbrizul pornesc automat la o anumită temperatură și asta iți ușurează așteptarea atingerii temperaturii optime în habitaclu și funcționarea la parametri a tuturor comenzilor.

Multă tehnologie, probleme mai multe, griji mai mari.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

anumite update-uri se fac singure, in fundal. nu trebuie sa faci nimic special, decat sa fii utilizator principal inregistrat si sa dai accept cand te intreaba de update

 

Nu display-ul in sine este cel cu probleme, ci unitatea MIB care afiseaza pe display.

ceasurile nu sunt prea complexe dpdv HW si SW.

MIB-ul in schimb este foarte complex pentru ca interactioneaza bidirectional cu toate sistemele masinii .... si de aici probabilitatea mai mare sa dea erori.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tzuicomicina
32 minutes ago, Gabriel*77 said:

Nedumerirea mea este de ce Cockpit-ul funcționează bine indiferent de de teperatură și celălalt display mai dă erori

 

Pentru ca unele dispozitive electronice din masina (ECU, Cockpit, etc) pot afecta siguranta pasagerilor astfel sunt construite diferit. Dar, totusi, infotainment-ul ar trebui sa mearga normal chiar si la -10C. Poate or fi ceva probleme de umididate si condens?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are treaba cu umiditate sau condes

 

efectiv nu poate sa porneasca din erori soft O4 si G8 sunt foarte cunoscute pentru treaba asta. MIB-ul acestori masini a fost un experiment destul de nereusit al celor de la VW

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca frigul si problemele sunt doar o coicidenta din moment ce esti singurul la care in acest moment se manifesta situatia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria s-a verificat? Multe probleme de genul reboot MIB si pom de Craciun in VC sunt cauzate de baterie slaba. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are problemă bateria. Pornește la sfert.

Nici de condens nu poate fi vorba. 

Urmăresc să văd dacă mai face și solicit o vizită la ei pentru o actualizare de soft dacă e cazul.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa pornea si E-TEC ul din semnatura, doar ca dupa aprox 3 zile de repaus, la prima pornire VC-ul facea ca pomul de Craciun. La primul update de soft(la Avia), bateria de 12V a fost verificata si s-a dovenit a fi nevoie de inlocuire pe garantie. Se pare ca o data cu aparitia frigului din ultima sapt, problema a revenit, si la prima pornire primul mesaj de avertizare este ca bateria necesita incarcate prin deplasare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Am rezolvat problema cu AA pentru Galaxy S23,in sfarsit!

Dupa discutii interminabile si conturi pe toate platformele,am aflat ca prin upgrade la versiunea 1800(mie mi-au pus 1805),functioneaza AA.

Avand masina in service,le-am zis sa faca acest upgrade(nu voiau ,dadeau vina pe telefon).Cand am luat masina,surpriza!Le-am aratat ca functioneaza cu vresiunea 1805.

Masina a ajuns in service deoarece consuma bateria peste noapte (de doua ori intr-o sapt. am pornit-o la clesti si ultima oara am intrat in ea cu "briceagul de la cheie/telecomanda - am demontat capacul de la maner sa o pot deschide mecanic) si aveam toate erorile din lume,in principal frana de parcare.Defectiunea pare ca era ceva de genul "lost comunication with body control module-U014000".

Sper sa nu mai am probleme...am facut 50k km si masina a stat de n ori in service.

Atasez cateva poze,poate va ajuta dar va doresc sa nu aveti problemele pe care eu le-am avut.Cel putin functioneaza AA 🤭.

Numai bine!

20240119_192152.jpg

20240119_192051.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi de la ce anume se consumă bateria? Ce ți-au zis că are și ce alte probleme mai are, sau a avut?

 

Actualizarea de soft se face doar la ei sau se poate face de proprietar, din mașină?

 

Eu am Swing și când verific actualizările de soft îmi spune că le are la zi. Acum... că o fi la zi, dar varianta din fabrică... el știe.

 

 N-am avut motive serioase să merg cu ea la garanție pentru ceva anume să cer și o actualizare de soft deși îmi mai dă eroare la senzorii de parcare. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, Gabriel*77 said:

Eu am Swing și când verific actualizările de soft îmi spune că le are la zi. Acum... că o fi la zi, dar varianta din fabrică... el știe.

 

Ce versiune ai pe Swing?

Eu spre ex am 1316 iar ObdEleven îmi arată ca ultima versiune ar fi 1795.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!