Jump to content

Probleme tehnice specifice Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

este wastegate la turbina, asa face pana trec cele 30 de secunde de preincalzire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/23/2023 at 2:25 PM, tbege said:

De cateva zile imi apar iarasi notificari cu SOS si Travel Assist not available. E ciudat, apar de X ori (unde X e intre 3-10), cateodata raman pentru mai mult timp, cateodata dispar aproape instant, cateodata dispar doar dupa ce "se odihneste" masina putin.

Am mai avut problema asta anul trecut cand foloseam incalzirea in volan, mi s-a schimbat volanul atunci. Dar acuma nu am folosit incalzirea in volan aproape deloc, dar bineinteles nu este exclus ca ceva s-a defectat iarasi in zona aia, ceva modul de comanda/control, ceva...

M-am programat pentru verificare, dar ati mai avut careva chestia asta?

Am fost azi, deși în sistem nu apărea update sau rechemare pentru seria mea, când au conectat calculatorul tot a găsit ceva de actualizat. Au făcut, au testat, inclusiv cu încălzirea de volan pornită, nu apar erori. Vedem dacă într-adevăr s-a rezolvat. 

 

Mi-au găsit în schimb altă problemă, trebuie schimbat calculatorul pentru senzorii de parcare, le arăta erori și se schimbă pe garanție îndată ce găsesc piesă pe undeva prin Europa în apropiere... 

 

Se vor verifica și blocurile de far odată cu această operațiune, să vadă dacă sunt ceva microfisuri pe undeva. Între timp m-au rugat să fac poze când văd că se formează condens înăuntru că îi ajută și pe ei după aia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare!

 

Revin și eu cu o întrebare pentru a ști dacă face obiectul garanției sau nu vizavi de cutia de viteze.

 

Am mai făcut această mențiune într-o postare anterioară, însă, după cum am spus, revin.

 

Am O4, 1.5 tsi manuală. Manuală luată pentru că sunt fan, dar comparativ cu O3 anterioară ceva mă nemulțumește deși nici cutitia ăleia nu era prea "fină". 

 

Când mașina este rece, trecerea din treapta 1 în treapta 2, în mers, are un zgomot care nu îmi place.

După a anumită perioadă de rulaj nu mai face acel zgomot, sau nu-l mai sesizez eu ca fiind deranjat. 

De intrat intră în treaptă fără probleme, doar că are un cârâit scurt, ca și cum ai smuci-o deși din acest motiv schimb viteza din 1 în 2 foarte încet. Adica fac o mică pauză la schimbare vitezei de la 1 la 2 ținând apăsat ambreiajul mai mult și o dau pe liber, apoi o introduc în 2.

La trecere din treapta 3 în teapta 2 nu cârâie. Nici în celelalte. 

Pe loc, la fel, nu cârâie nimic dacă schimb vitezele de la 1 la 2 și nici celelalte. 

Doar în mers, când plec și schimb viteza-ntâia cu a doua. 

 

După cum spuneam sunt fan manuală și în mare parte, de 25 de ani, numai manuale am condus. Nu aș pune-o pe seama faptului că nu știu să conduc.

 

După părerea voastră ce ar putea fi? Cutia, ambreiajul sau timoneria? Alte simptome nu are. Merge foarte bine în rest. 

 

Aș vrea după sărbători să pun o întrebare la dealer pentru a primi o lămurire și eram interesat să știu dacă a mai sesizat asta cineva și dacă nu cumva face parte din categoria "zgomote normale".

 

Ăsta toamnă când am luat-o nu mi s-a părut să facă sau poate nu am sesizat eu.

 

CU O3, spre exemplu, întâmpinam probleme uneori la trecere în marșarier chiar dacă mașina era rulată sau rece (intra după câteva încercări) și îmi mai cârâia maneta când schimbam, însă nu eram eu atent când o făceam.

 

 

Oare ce să fie?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dubla debraierie ai incercat?

 

Tr 1 si R sunt nesincronizate, din ce imi amintesc. Tr2-6 ar trebui sa fie sincronizate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am încercat, dar nu este normal la o mașină din 2023 să schimbi viteza cu dublă debraiere. Plus că nu sunt obișnuit să conduc cu dublă debraiere. Asta se făcea la autocamioanele Bucegi... 

Toate mașinile manuale pe care le-am avut nu au necesitat o astfel de abordare, și aici mă refer la dublu ambreiaj.

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/4/2021 at 6:47 PM, akon said:

Pe partea de cutie manuala nici eu nu sunt prea convins, mi am luat in mod expres manuala pt ca sunt ''fan'' si atat timp cat inca mai pot alege o sa o fac insa...pe Octavia4 ansamblul cutie-ambreiaj, ceva nu se pupa. Foarte des mi s-a intamplat sa nu intre din prima in treapta 1, apoi ambreiajul tine SUS, imi este aproape imposibil sa nu smucesc la trecerea 1->2, uneori si 2->3, sper totusi ca ceva nu e ok la masina mea, la Octavia1 nu-mi amintesc sa fi avut vreodata probleme de genul.

Tot merg saptamana viitoare la service, o sa raportez problema si o sa incerc test cu o alta Octavia manuala.

Probabil ca te cam regasesti in postul meu de acum ceva vreme.

Zgomotul 1->2 il au toate, da impresia ca e ceva desprins acolo. In schimb nu mai simt ca fiind o problema schimbarea de viteze, am aproape 80k km acum. 

Poti sa intrebi la garantie insa sunt aproape sigur ca vei fi trimis la plimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa sunt cutiile la octavia 4. din ratiuni de spatiu , economie de combustibil, etc, au facut compromisuri, rezultand zgomote ciudate si comportamente la fel de ciudate.

 

Stiu, dupa atata stiinta ai zice ca au invatat sa faca o cutie de viteze manuala....

10 minutes ago, akon said:

Zgomotul 1->2 il au toate, da impresia ca e ceva desprins acolo. In schimb nu mai simt ca fiind o problema schimbarea de viteze, am aproape 80k km acum. 

 

asa fac inclusiv automatele DQ200 si manualele la toate benzinarele  , nu doar la octavia 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

@akon ție parcă ți-au schimbat cutia dacă îmi aduc bine aminte și la tine parcă spuneai că s-a blocat, dacă nu mă înșel. 

 

La mine singurul inconvenient este acel ușor cârâit de la treapta 1 la 2 când plec de pe loc, când e rece atât motorul cât și cutia.

 

Ambreiajul nu are nimic și ține jos, exact cum trebuie.

 

Înclin să cred că e ceva "normal" cum zice @andrei_221 deși nu ar trebui, dar... 

 

@andrei_221 mie mi se pare că O4, 1.5 tsi nu e la fel de fâșneață ca O3, 1.4 tsi.

Dar poate mi se pare mie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este.. 1.5 tsi e mai sufocat, respecta norme mai severe de poluare....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puterea maxima e aceeasi, cutia strica lucrurile. 1.5TSI are cutia mai lunga, acceleratiile sunt mai liniare, mai putin puternice ca la motorul mai vechi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercos da, am observat și eu asta, dar nu știam pe seama a ce să o pun. Doar bănuiam că e vorba de cutie.

Până la urmă asta e, nu ar fi o așa mare problemă dacă așa mai molcomă cum e, funcționează fără probleme.

Eram curios și așteptam răspuns și de la cei cărora le-au fost schimbate cutiile de viteză, ce simptome au avut înainte și ce îmbunătățiri au văzut după montarea noilor cutii.

Nu cred că la mine e cazul de schimbare a cutiei, dar... nu se știe niciodată. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cutia lunga e pentru consum redus

 

el e gatuit pentru normele de poluare. In 2019, am vrut sa comand un motor 1,5 tsi si mi a dat 7 luni asteptare, ca nu indeplinea niste norme wlpt, si era in alte teste, intra probabil norma e6d

Cel putin asa mi a spus consilierul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, nu te contrazic vizavi de noxe, dar consumul la O3, 1.4 tsi NU era mare. Din contră. Era un motor care consuma puțin. Adică 1.5 tsi ar fi consumat mai mult dacă ar fi avut cutia de pe O3?

Mie în aprilie 2023, când am făcut comanda, mi-au dat termen de livrare un an (pandemia și războiul au fost motivele invocate), dar mașina după 3 luni jumate era la Curtici. 

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu era vorba ca era mai mare, dar acum sunt multe alte cerinte.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, Gabriel*77 said:

@dercos da, am observat și eu asta, dar nu știam pe seama a ce să o pun. Doar bănuiam că e vorba de cutie.

Până la urmă asta e, nu ar fi o așa mare problemă dacă așa mai molcomă cum e, funcționează fără probleme.

Eram curios și așteptam răspuns și de la cei cărora le-au fost schimbate cutiile de viteză, ce simptome au avut înainte și ce îmbunătățiri au văzut după montarea noilor cutii.

Nu cred că la mine e cazul de schimbare a cutiei, dar... nu se știe niciodată. 

 

Similar vechiul tau 1.4TSI ar fi fost mai lent fata de acelasi motor cu o cutie mai scurta. Cel mai simplu iti dai seama observand disparitia franei de motor. Aveam un Polo 1.4 aspirat, dar daca ii dadeam a doua sau a treia la viteza mai mare avea o frana de motor aproape brutala (o data a blocat chiar rotile) si doar 75CP :). Daca aveai cutia de pe acel model pe motorul tau 1.5TSI de pe Octavia ar fi fost bomba pe reprize, dar si la consum.😆

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

O întrebare legată de filtrul de particule la autovehiculele noi, pe benzină. 

Nu mă pricep (cunosc noțiunui generale doar) și din acest motiv întreb aici.

 

O4 a mea, 1.5 tsi are filtru de particule potrivit CIV, însă până acum nu mi s-a aprins niciun martor la bord ca urmare a regenerării. 

Nu am înnebunit să vreau să mi se aprindă, însă întrebarea e pusă în alt context.

 

Am un vecin cu un Hyundai Tucson nou, luat în același timp cu Skoda mea și pe care l-am sfătuit să folosească benzină premium, cifră octanică 100 cum am făcut eu cu O3 7 ani și cum fac cu actuala O4. Eu alimentând de la Lukoil l-am sfatuit și pe el să facă același lucru. În weekend ai o reducere. 

Ideea e că la el, și conform spuselor lui și la doi colegi de-ai lui de serviciu care au mașini la fel, li s-au aprins la bord martorii specifici filtrului de particule. El o pune pe seama combustibilului, însă mașina o folosește 99% din timp în oraș și pe distanțe scurte. 

Vecinul e trecut de 50 de ani și vine de pe un Logan 1.4 mpi și sunt sigur că nu prea știe care e treaba cu filtrul de particule. 

 

Întrebarea este de ce la Hyundai s-a aprins acel martor și la Octavia nu și de ce eu nu am avut nicio problemă cu benzina premium de la Lukoil de 13 ani de când o folosesc și el după 2000 km cât are mașina lui, are?

 

Cei care aveți benzină pe O4 v-ați întâlnit cu astfel de probleme?

Să știu să preîntâmpin.

 

Ideea e că eu folosesc mașina preponderent în oraș, dar o scot și afară, pe A și DN urmare a diferitelor drumuri pe care le fac în scop de agrement, vacanță sau vizite, nu doar să fac kilometri. Motorul merge ceas la a mea.

 

Eu sunt convins că omului i s-a aprins martorul pentru că în aproape 4 luni de când are mașina a rulat-o doar 2000 km, parcurge doar distanțe scurte și nu îi dă timp să își facă ciclul regenerativ, însă el o pune pe seama benzinei, benzină cu care, repet, eu în 13 ani NU am avut niciodată probleme. Altfel nu eram nebun să alimentez de acolo.

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 TSI NU are GPF. 

Doar masinile WLTP - cele vandute dupa iulie 2018.

 

Dupa cum am zis in nenumarate randuri la benzina (GPF) regenerarea se face cu exces de oxigen - aka o turezi si o lasi in frana de motor

 

Pentru motorul tau, datorita compresiei (relativ) mici, benzina de 100 nu ajuta decat in cazurile in care ai talpa foarte grea si ECU-ul scade raportul stoechiometric de la 16:1 (creste consumul) pentru a preveni autodetonarile. 

 

2.0 TSI meu cu GPF face 5 ani (si vreo 100.000km) pe 7 martie anu asta. 

Nimic special de raportat. 

Cam 30% din timp il folosesc urban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mentionat ca are 1.5 TSI cu GPF.

 

Posibil la Hyundai sa nu faca regenerare automat, asa cum face softul de la 1.5 TSi la fiecare 2000 km

 

in rest, e asa cum spune colegul...  la un mers lejer in afara orasului, cu tr 3 sau 4, accelerezi la podea 5 secunde, lasi frana de motor 10 secunde, accelerezi iar la podea 5 secunde, iar frana de motor 10 secunde.. si tot asa vreo 10-15 cicluri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vedeti in cartea tehnica si ce benzina se recomanda la Hyundai, s-ar putea ca cea de 100 sa nu fie recomandata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am făcut specificația asta și anume să vadă ce tip de carburant e recomandat și doar atunci să alimenteze cu 100.

La TSI-uri e minim 95, la el nu știu.

 

Eu am întrebat la reprezentanță despre benzină și mi-au zis că 100 e foarte bine.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hyundai-urile alea sunt plug-in sau hibride? Ca atunci probabil sa ruleze  preponderent cu motorul rece, pe distante scurte, in cicluri repetate si atunci e cat se poate de rau. Sau au implementat diferit filtrul daca sunt benzine. Altfel bani aruncati pe benzina de 100 la motoare mici, obisnuite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cifra octanica este despre detonatie. COR95 este ce-i trebuie. Eu am un pic peste 25000 km cu 1.5 TSI si nu cred ca am avut placerea sa asist la vreo regenerare. Martorul din bord nu s-a aprins niciodata in trei ani si jumatate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 minutes ago, Cristi_V said:

nu cred ca am avut placerea sa asist la vreo regenerare.

Se fac regenerarile fara sa stii ,ca si la diesel.

Cand se aprinde martorul inseamna ca e o problema .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se fac fara sa stiu atunci e perfect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi linistit ,atata timp cat nu se aprinde nici un martot totul e ok .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!