Jump to content

Probleme tehnice specifice Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Offtopic cu scuzele de rigoare ca să nu deschid unul pe un subiect care nu e cazul să fie dezvoltat.

 

@zidanne150 cp la o mașină de familie e suficient, zic eu raportat la Octavia 1.5 tsi cu impozitul și consumul aferente.

 

Trage bine cu 4 persoane și bagaje. Cel puțin 1.4 al meu nu m-a dezamăgit și nici de mai mult nu simt nevoia. 

 

Cât privește statul pe contrasens, personal consider că majoritatea accidentelor cu victime din cauza asta se întâmplă și anume depășiri, de cele mai multe ori neregulamentare, mergându-se pe principiul "oriunde și repede că poate mașina".

 

Total eronat!

 

Doar acolo unde legislația permite și doar când pot executa manevra în siguranță. 

 

Din păcate mulți mor așa și cel mai grav e că nu moare doar șoferul vinovat.

 

Scuze din nou pentru offtopic.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru acelasi model de masina, in functie de echipari, de agregatul motor, se permite sau nu montarea unor jante de 15, 16, etc.

 

1,5TSI este un motor mic, usor, care dezvolta puterea maxima sus, nu atarna greu in sasiu, nu poate fi dinamic la incarcare maxima, ceea ce ar insemna ca discurile si etrierii nu trebuie supradimensionati si ar putea intra in jantele de 15, 16, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

A mai intampinat cineva probleme cu amortizoarele de la capota motorului? O data cu canicula, acestea au pierdut presiunea, iar capota nu mai sta deloc ridicata, altfel incat completarea cu lichid de parbriz devine o aventura (am reusit intr-un final sa completez sustinand-o cu umarul :( ).

A fost deschis caz pe garantie la dealerul de unde am cumparat masina, iar resolutia pe care am primit-o a fost, ca se va inlocui doar unul singur deoarece asa aproba Porsche, importatorul, iar daca vreau sa-l achit eu pe cel de-al 2-lea.  Sunt dezamagit de calitatea serviciilor, si ma asteptam ca pentru o reparatie corecta sa se schimbe in pereche(nu sa platesc eu ca si client). Nici nu mai zic ca masina nu are niciun an de la livrare.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce vrei sa le înlocuiești pe amândouă dacă doar unul este defect?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_V, Merci pentru intrebare. Si cum verifici care este cel defect? La constatare nici macar nu le-au demontat de pe masina ca sa le verifice! Plus, daca exista un lot cu probleme, si unul dintre ele a "decedat", nu este logic ca in viitorul apropiat va "cadea" si celalalt? 
Iar, orice reparatie ca la carte, nu presupune inlocuiera in pereche, in genul amortizoarelor, arcurilor, placutelor, discurilor, bucselor, etc.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, la garantie se aplica principiul de cea mai ieftina reparatie.

deci se inlocuieste doar un amortizor ( de capota, de hayon, de punte fata sau spate)

 

si garantat doar unul e defect, daca le demontezi o sa vezi ca unul poti sa te apesi pe el, si pe celalalt nu.

 

niciodata nu se strica in pereche, din acest motiv nici nu le schimba pe garantie pe amandoua odata. Nici daca sunt din acelasi lot, cu acelasi defect (teoretic) nu vor ceda ambele piese in acelasi timp.  la distanta de timp, se poate schimba si celalalt, dar nu in acelasi timp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut problema asta la o alta masina la hayon. L-am înlocuit doar pe cel defect care pierdea lichid în mod vizibil. Nu are sens sa fie înlocuit și cel bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc @andrei_221 si @Cristi_V pentru clarificari! Voi urma procedura standard de garantie si daca problema reapare se va deschide un nou caz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

Dacă e vorba de Octavia, încearcă să mergi pentru garanție și la Vw sau Audi.

Nu te costă nimic în plus.

 

Spun asta prin prisma experienței mele cu O3 cumpărată de la Avia Motors Pantelimon și care după vreo doi ani a început să scârțâie ceva la rotirea volanului stânga/dreapta. Ca și cum s-ar întinde un cauciuc.

 

Am fost cu mașina de câteva ori la Skoda pentru problemă (cred că de vreo 4 ori) și de fiecare dată o luam așa cum o duceam pentru că nu știau ce are și mai ales ce să îi facă. Ori nu știau, ori nu luau in seamă problema. Dacă o urcau pe elevator și roteau volanul, nefiind în sarcină, evident că nu se mai auzea. Sau... cine știe ce făceau ei acolo.

 

Într-un final am ajuns cu ea la Midocar Vitan și ei după câteva ore au găsit problema. Capetele amortizoarelor au fost desfăcute, curățate și gresate. Așa mi-au spus.

 

După operațiunea asta mașina nu a mai scârțâit un an și ceva, apoi... a revenit problema. Mi s-a spus că există posibilitatea ca flanșele de amortizor să fi nimerit un lot prost de material. Cine știe?

Nici mie nu mi-au schimbat flansele de amortizor atunci pe garanție pe considerentul că sunt bune.

 

Pe 24 luna asta m-am programat din nou la Midocar pentru aceiași procedură însă acum mașina nu mai e în garanție și mi-au spus că au 350 lei ora de manoperă. 

Sper să nu îmi recomande schimbarea flanșelor acum că nefiind în garanție le plătesc eu.

 

Tot o problemă, nu gravă dar neplăcută, tot la trenul de rulare a fost când treceam peste acele limitatoare de viteză, mergând cu a 1 a, evident, scârțâia ceva ca și cum ar fi fost amortizoarele ruginite.

Cei de la Skoda au spus că nu e de la ele ci bucșele de la bara stabilizatoare trebuie gresate periodic.

 

Așa că, după câteva drumuri la ei, am decis să execut eu operațiunea asta de fiecare dată când schimb roțile de iarnă cu cele de vară și când am acces la carenajul roților, cu spray pe bază de silocon. Nu mai scoate niciun zgomot de atunci.

Dacă aș ști cum să fac și cu capetele amortizoarelor, adică să le gresez, aș scuti niște bani, dar... nu știu.

 

Fac acest lucru din nou pentru că pe actuala am pus-o la vânzare și nu vreau să o vând cu vreun defect de care știu și pe care pot să-l remediez. Nu e corect față de cel care o cumpără. 

Merg la Vw, deși e scump, pentru că doar ei au știut ce să facă. 

 

Ca atare unele probleme Skoda nu pot fi remediate la Skoda (nu știu dacă e cazul si aici) pentru că se pare că ori nu știu ce să facă, ori nu vor să facă. 

 

În rest alte probleme cu O3 nu am avut și nici alte motive să solicit remedierea pe garanție. 

 

Sper să nu am nici cu O4 pe care o aștept să vină. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca voebim de marcile VAG, atat AVIA cat si Midocar asigura service pentru Skoda si VW. In plus, Midocar asigura service si pentru Audi iar AVIA pentru Seat.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact!

Fiind același grup, poți merge la oricare dintre ei.

Unii sunt mai serioși, alții nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar in afara garantiei.

pentru lucrari in garantie, trebuie sa fii sigur ca dealerul respectiv este autorizat si pe Skoda. 

Sunt multi dealeri VW care sunt autorizati si pe Skoda, ceea ce este ok. Dar sunt si multi care nu sunt autorizati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident că la cei care sunt autorizați. 

Te programezi și atunci afli care te acceptă și care nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Clemele acelea de pe haion au si alt rol inafara de a ajuta haionul sa sara putin la deschidere ?

Dupa multiple ''ungeri'' inclusiv pe garantie care aveau efect scurt, am decis sa le demontez iar acum e liniste !

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cat il ajuta sa sara, doar il fixeaza putin sa nu joace pe cheder cat sta inchis.

 

le poti demonta bucati, le cureti bine , le degresezi si ungi cu o vaselina speciala... eu am folosit de la PSA, codul este 9735D4, si nu se mai aud. 

 

https://eurofrance24.com/catalog/product/view/id/183620

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai am nervi pentru uns, le am demontat de multiple ori, le am lăsat inclusiv peste noapte sa intre unsoare peste tot. Pur și simplu la capătul cursei pârâie după ceva vreme. Nici macar montarea de pâslă nu a funcționat pe termen lung. Silicon, teflon, litiu, grafit, niciunul nu a funcționat.

A fost acțiune pe ele insa VIN ul meu nu era inclus astfel că reprezentanta doar ungea.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

5JA 827 249 D - ultimul cod de piesa, cam 40 lei bucata

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Știu că s-a mai discutat dar nu găsesc nicăieri, ați mai avut careva eroarea asta? Clar că merg la service dar sunt curios de cauză/remediere... 

 

 

20230815_074127.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, eu am avut. Se înlocuiește mecanismul schimbătorului, a durat câteva ore bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca undeva la 80% din octavia 4 cu DSG au / au avut problema asta.

Se inlocuieste selectorul electric

 

nu trebuie sa te alarmezi, masina merge perfect in cotinuare, nu te lasa in drum

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 7/30/2023 at 10:38 AM, andrei_221 said:

 

5JA 827 249 D - ultimul cod de piesa, cam 40 lei bucata

 

Bun, ca update, am aplicat o metoda asemănătoare celei a rusnacului și pare ca am parte de liniște.

Nu pare că la cele cu D e rezolvată problema de design.

https://www.drive2.ru/l/619909329738322288/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 8/15/2023 at 1:06 PM, BFlamer said:

Da, eu am avut. Se înlocuiește mecanismul schimbătorului, a durat câteva ore bune.

 

On 8/15/2023 at 2:59 PM, andrei_221 said:

cred ca undeva la 80% din octavia 4 cu DSG au / au avut problema asta.

Se inlocuieste selectorul electric

 

nu trebuie sa te alarmezi, masina merge perfect in cotinuare, nu te lasa in drum

 

 

 

Am fost, am discutat, se inlocuieste selectorul pe la sfarsitul lunii pe garantie bineinteles. :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa te injure mecanicii :D

la 4x4 e mai greu, se da jos si cardanul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Well... Atata timp cat pun la loc totul cum trebuie, pot sa ma injure cat vor. 😆

Nu imi dau seama de ce e conditionata eroarea aceea, din cand in cand apare, dar nu tot timpul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un solenoid care blocheaza cablul selector pe pozitia P care nu face contact tot timpul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!