Jump to content

Probleme tehnice specifice Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Surpriza....acum merge si butonul. 😂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Îmi puteți spune vă rog dacă jantele de pe O3 se potrivesc și pe O4?

Mă refer la prezoane. 

Vreau să știu dacă pot folosi jantele cu cauciucuri de iarnă de la O3, pe care le am deja și sunt foarte bune, la O4. Nu aș prea vrea să cumpăr altele. 

S-au remediat problemele de soft la 04? Au trecut totuși 4 ani de la lansare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai conteaza si Offset-ul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La O4 2020, 1.5 TSI in COC scrie:

image.thumb.png.278960a81ed0dcff339c618e14682821.png

 

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se potrivesc jantele de O3 însă arată cu handicap.

Softul pare stabil acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@akonProbabil că ai dreptate, însă nu aș vrea să cumpăr alte jante pentru anvelopele de iarnă atât timp cât deja am unele. Sunt de tablă, dar cred că un set de capace le-ar masca "defectul".

În opinia mea nu merită jante de aliaj pentru iarnă pentru că riști să le deteriorezi.

Dacă s-a rezolvat partra de soft e bine.

@Cristi_V Mulțumesc pentru detalii, dar recunosc că nu înțeleg mare lucru.

Oare de ce O4 nu mai are jantele pe 17" cu caracteristica 225 ci 205, așa cum aveau și au cele pe 16"?

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

205/55 R17 91V#6.5J x 17 ET46

Prima parte se refera la anvelopa, asta cred ca ai inteles si tu. Latime (205), inaltime (55), diametru (R17) si raportul de greutate (91) respectiv viteza (V).

A doua parte se refera la janta, latimea interioara a jantei (6.5J inseamna 6.5 inch), dimensiunea (17), respectiv distanta sau offset fata de butuc (ET46, cu cat ii mai mare numarul, cu atat intra mai mult spre "interior" janta la montaj).

 

De ce au schimbat caracteristicile nu stiu, parerea mea insa ar fi sa vinzi rotile de O3 si sa cumperi unele (chiar si de tabla daca nu vrei aliaj iarna) potrivite pentru masina ta. In cartea masinii o sa-ti scrie dimensiunile acceptate clar si concis. Au mai fost discutii pe tema asta, mie personal nu mi se pare ca merita "riscul" doar pentru ca "am deja" niste roti, dar fiecare decide pentru el bineinteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a trecut la o roata mai mare. Acum 17 '' e ca si cum aveai inainte 16''. Posibil sa se fi castigat ceva pe lungime si la pata de contact, deci aderenta mai buna pe franare si accelerare.
Nu stiu dimensiunile de la O4, dar banuiesc ca cele pe 18'' sunt  225/45.

P.S. referitor la rotile mari...Vezi Opel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tbege Da, prima parte am inteles-o, cea cu privire la dimensiunea anvelopei, însă cu cea de-a doua e mai greu pentru că sunt date tehnice mai puțin explicate.

 

Am observat că la O4 anvelopa pe 16" a crescut în înălțime de la 55 la 60, iar cea pe 17" a scăzut în lățime de la 225 la 205.

 

Cu siguranță sunt măsuri luate de ingineri în urma unor studii sau probabil noi norme impuse, însă am observat aceste schimbări. 

 

Cât privește jantele de O3 montate pe O4 am să adresez o întrebare celor de la Skoda și ei mă vor lămuri în detaliu.

 

Nu văd ce nu ar fi ok la janteje de tablă de O3 (în afară dimensiunilor diferite ale prezoanelor) atât timp cât și una și alta au în dotare jante pe 16" și sunt convins că de tablă fiind nu s-a schimbat nimic nici în designul lor și nici în structură. 

 

Menționez că jantele sunt cumpărate de la Skoda, cu tot cu anvelope și de la achiziție nu au fost niciodată scoase una de pe alta. Cauciucurile sunt puțin îmbătrânite că au 7 ani, dar jantele, ce să aibă?

 

Da, pentru iarnă e de preferat jantele de tablă (în opinia mea) pentru că cele de aliaj se pot deteriora de la soluțiile care se aplică pe carosabil pentru menținerea acestuia în stare de funcționare și din cauza gropilor acoperite de zăpadă sau altor capcane specifice anotimpului.

 

E păcat să circuli iarna cu jantele de 600-800 €, sau mai mult, în condițiile în care cu banii ăștia cumperi jantele de tablă cu tot cu anvelope. 

 

Mulțumesc pentru explicații!

 

@Adi_vwȘi mașinile au crescut în dimensiuni față de de acum 15-20 ani (am văzut una lângă alta o Skoda 100S și un Sandero nou și eram uimit cât de mică e Skoda) iar roțile au trebuit să țină pasul, însă trebuie păstrată proporția între dimensiunea mașinii și cea a jantelor că prea mari sau prea mici fiind, arată urât. 

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are treaba dimensiunea masinii cu cea a rotii, vezi BMW-urile mai vechi, de ex E60. 
Poti pune jantele de tabla de pe O3, dar sa iei anvelope cu dimensiunea pentru O4 asa cum ai zis 60% inaltime in loc de 55% din 205. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Janta 6.5J suporta anvelopa cu latimea in plaja 185-215 mm (optim :195-205 mm).

Janta 7.0J suporta anvelopa cu latimea in plaja 195-225 mm (optim :205-215 mm).

Janta 7.5J suporta anvelopa cu latimea in plaja 205-235 mm (optim :215-225 mm).

 

Pentru dimensiunile jantelor se gasesc explicatii/tabele pe internet.
https://www.e-roti.ro/blog/dimensiuni-si-tipuri-de-jante

 

La anvelopa trebuie respectat raportul indicat (60% din 205 sau 45% din 225... etc), altfel se schimba diametrul exterior al rotii.

https://www.auto-soft.ro/info/alegerea-anvelopelor-in-functie-de-dimensiuni-si-indici

 

 

 

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca un lucru: pentru jante si anvelope exista un alt topic, dedicat. Deci nu asta care este despre probleme tehnice specifice Octavia 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adi_vwDa, ai dreptate. 60% este acum pe jantele de 16" și nu 55%. În cazul ăsta trebuie schimbate anvelopele.

@Cristi_VMulțumesc pentru detalii. 

Recomandarea producătorului rămâne cea mai bună variantă. 

 

 

 

@Cristi_V Întrebarea a fost adresată fără a ști de acel topic și în contex informativ general pentru a lua sau nu în calcul achiziția de jante pentru sezonul rece.

Nu sunt interesat de alte lucruri vizavi de jante pentru că de regulă merg pe ce recomandă producătorii.

Mulțumesc din nou!

Mă bucur însă că s-au rezolvat problemele de soft. Cred că mașina mea comandată în aprilie va veni la sfârșitul anului și, na, să știu la ce să mă aștept după ce trece euforia de nouă achiziție. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ati uitat pe drum ET-ul adica Offset, parca n-ar fi nimic asta...

 

Intrebarea la dealer te va adanci in ne-stiinta, tot aici pe forum te rezolvi.

 

Cu ce jante vine masina?

Oricum, trebuie sa vezi cei ai trecut in CI-ul masinii, poate nu-ti permite jante de 16, desi la motoarele mici este putin probabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin Cu jante pe 17" vine.

E Ambition căreia i-am mai pus eu una-alta pe ea. 

Nu cred că nu suportă 16" atât timp cât așa vine modelul în standard, iar jantele pe 17" sunt opționale. 

În fine. Mulțumesc frumos.

Voi vedea ce se cum la momentul potrivit.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.5 tsi nu e un motor mic cum 2.0 tdi sau tsi nu sunt motoare mari.

0.9 tce e într-adevăr un motor mic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine știe ce o fi vrut da spună cu motorul mic. Dimensiuni, putere, cuplu, vârsta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_V @Gabriel*77 sunteti rai. 

Tinand cont ca un 1.5/1.6 cu T in fata si benzina  rar trece de 200CP (reali) in timp ce un 2.0 (cu agregatele corecte, de fabrica) se duce in zona de 4xx… putem spune 1.5 e un motor relativ mic. 
Relativ pentru ca totu-i relativ in lumea asta.

 

 

PS daca etrierii o permit, O4 accepta 16”: 205/60/R16 6.5/7J ET46… 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Glumeam și eu. Deci despre putere e vorba iar 250 CP e mic. Eu as zice ca e mediu dacă ne referim și la numărul de autoturisme cu care ne întâlnim pe șosele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_V e o chestie, ii zice kg/CP sau kW/CP. 

 

Din ce observ, un 5-6kg/CP e optim, ce e peste… e… depinde pentru ce l-ai luat, intr-o tara in care nu e recomandat sa stai prea mult pe contrasens, nu prea as lua sub 8kg/CP pe drumurile cu o banda (fac peste 30k/an din placere prin ro)

Daca ai sub… atunci chiar e motor mare ;))) 

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce cunosc eu, se calculeaza power to weight ratio, Kw/Kg, nu KG/Kw. Nu am auzit niciodata de exprimarea asta, de kg/cp. Si 100 cp/tona e decent. Adica o masina normala,  de 1,5T cu o putere in jur de 150 e ok.

Si Kw/Cp, ce  aia? Killowat pe cai putere? 1 killowat = 1.34 hp 😀

Dar aici suntem pe topicul de probleme tehnice specifice O4 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În general când se vorbește de motoare mari sau mici se face referire la dimensiuni (altfel spunem ca e puternic sau similar) care înseamnă implicit cilindree mare/mica. În trecut motor mai mare/mic însemna automat și mai mult sau mai puțin puternic. Acum este asa numai dacă le compari între ele pe cele aspirate sau pe cele turbo. Cu alte cuvinte un motor mic turbo poate sa fie mai puternic decât unul mare aspirat. Noi aici vorbim de Octavia 4 cu motorizările  cunoscute Tsi si Tdi si rotile respective. Dintre toate acestea, 1.5 TSI cum e? Mic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bebeee kW nu Kw ;)) Ca folosim SI.

si da, corect e kW/kg. Vezi Codul Rutier. In special in zona de limitari pentru A1/A2.

 

@Cristi_V cu 2 persoane e OK. Cu 5 persoane si bagaj… as merge pe 2.0 TDI 150CP. 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 e cu...doar 30% mai mare decat un 1.5. Ambele sunt motoare mici. Motoare mari sunt de la 4 litri in sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!