Jump to content

Probleme tehnice specifice Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

On 11/4/2022 at 7:47 PM, Bogdan Moraru said:

Cu riscul de a iti raspunde prea tarziu iar solutia sa o fi identificat deja, Swing nu are Hotspot Wi-Fi deci android auto vei avea doar prin cablu

 

Acum, ma adresez catre colegii cu Matrix. Cumva, nu ati observat in general noaptea si in regim de autostrada sau orice drum cu 2 benzi ca farurile centrale, active impreuna cu faza scurta, orbesc participantii la trafic depasiti? Ca indicatoarele sunt "aprinse" de farurile voastre drepte chiar daca aveti masina in fata?

 

Sunt la a 3-a octavia cu Matrix condusa si toate au acelasi comportament. Acele 2 dungi suplimentare de lumina date de farurile centrale tind sa lumineze "prea sus" sau sa fie de o intensitate putin prea puternica. Aici nu ma refer la activarea Matrix ci la faza scurta, fara matrix activ.

 

Si eu observ des comportamentul asta, mai ales pe autostrada cand depasesc. Observ ca farul din dreapta efectiv lumineaza foarte puternic masina depasita. E un comportament ok cand circuli pe prima banda pt ca lumineaza semnele de pe lateralul drumului. Am vrut sa le cer o verificare la Avia Pantelimon dar mi-au zis ca e contra cost si ca dureaza foarte mult.

La faza lunga clar e un delay si e foarte deranjanta pt tiruri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca e implementat prost matrix-ul pe Octavia 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cu matrix-ul m-am resemnat … asteapta prea mult sa se apropie masina din fata pana da faza lunga jos si din cauza asta iau flash-uri cam de la una din doua masini … 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti jongla cu timpul de reactie al sistemului din setari. Si sa te asiguri ca zona din jurul camerei din parbriz e curata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/22/2022 at 3:08 PM, eugen91 said:

 

Si eu observ des comportamentul asta, mai ales pe autostrada cand depasesc. Observ ca farul din dreapta efectiv lumineaza foarte puternic masina depasita. E un comportament ok cand circuli pe prima banda pt ca lumineaza semnele de pe lateralul drumului. Am vrut sa le cer o verificare la Avia Pantelimon dar mi-au zis ca e contra cost si ca dureaza foarte mult.

La faza lunga clar e un delay si e foarte deranjanta pt tiruri.

Le-am verificat in reprezentanta, sunt calibrate corect. 

 

Am mers si cu alta masina, la fel le are reglate. Din ciclul "Asa face toate", este un comportament normal al acestor faruri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 13 ore, dionescux a scris:

Eu cu matrix-ul m-am resemnat … asteapta prea mult sa se apropie masina din fata pana da faza lunga jos si din cauza asta iau flash-uri cam de la una din doua masini … 

 

Problema cu ceilalți participanți la trafic este ca au pretenția sa treci pe faza scurta de la 1 km, asta deși legea spune altceva. Pe de alta parte,  la momentul scrieri legii, becurile din faruri nu aveau aceeași putere și intensitate. Am impresia totuși ca celorlalți li se par farurile puternice deșii poate nici nu ii deranjează.  

în urmă cu 9 ore, dercos a scris:

Poti jongla cu timpul de reactie al sistemului din setari. Si sa te asiguri ca zona din jurul camerei din parbriz e curata.

Setările respective cred ca se refera strict la sensibilatea senzorului de lumina pentru aprinderea farurilor.  Din câte știu eu, la matrix se folosește camera din parbriz 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot decât să subscriu la ultima postare. Am mai zis și eu de câteva ori că, deși iau flashuri relativ rar, dar se întâmplă, sunt mulți "eager beaveri" în trafic care se simt lezați de puterea LEDurilor. Nu este o chestie de Skoda, VAG sau Matrix. Se întâmplă și la Toyota, Mercedes și BMW (din propria experiență). 

 

Și da, Matrix folosește camera să detecteze luminile celorlalți (far și stop). 

 

On 11/23/2022 at 7:15 AM, dionescux said:

Eu cu matrix-ul m-am resemnat … asteapta prea mult sa se apropie masina din fata pana da faza lunga jos si din cauza asta iau flash-uri cam de la una din doua masini … 

Eu nu sesizez chestia asta, mie personal mi se pare că le stinge ok, inclusiv în vreme "rea", ploaie, ninsoare, etc., când teoretic vizibilitatea e mai redusă și nu ar "vede" așa bine. Totodată, întâlnind alți oameni cu Matrix pe mașină pe drum noaptea, mi se pare că sistemul funcționează corect, nu mă orbesc... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 10/16/2022 at 1:45 AM, RwO09 said:

Nu au schimbat rezervorul. Au zis ca au gasit lichid in mufa care se conecteaza la rezervor.Au curatat si au zis ca daca se intampla din nou se va schimba rezervorul pe garantie.

L-am schimbat eu, nu se da jos bara ci carenajul de la roata stanga fata si se scoate si se baga pe acolo. E minim invaziv asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu intre timp am schimbat bara pe Casco😀 Totusi vad ca problema cu rezervorul de lichid nu a mai aparut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CUREA ACCESORII....ROLE...CEVA..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pare zgomot de curea accesori sau rolă. 

Totuși, cati km are mașina de au apărut astfel de zgomote? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, 

 

Același zgomot îl am și eu , de la 20 k km. Nu am avut încă nervi sa le las masina peste noapte. Soluția lor, spray sau înlocuirea doar a curelei 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe la 180k am început sa aud și eu același zgomot la rece. După ce am înlocuit doar cureaua, s-a liniștit treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, smecs said:

Da, pare zgomot de curea accesori sau rolă. 

Totuși, cati km are mașina de au apărut astfel de zgomote? 

Asta e si presupunerea mea, am programare in 7 februarie pentru analize. Intre timp ma gandesc nu cumva sa crape ceva mai grav de la asta...

Ce nu inteleg eu cum dispare cand se incalzeste motorul...

 

Masina are ~30k km momentan. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 minutes ago, tbege said:

Ce nu inteleg eu cum dispare cand se incalzeste motorul...

Efecte termice...
Imi amintesc de masini mai vechi in vremuri trecute, cand la pornirea motorului in frig "chitaia" cureaua unora (accesorii probabil) de se auzea printre blocuri. Si dupa ceva timp zgomotul se atenua/disparea. Probabil ca la frecarea prin alunecare cureaua (si/sau rolele) se mai incalzesc, poate contribuie si ceva caldura emisa de motor si astfel se modifica niscavai proprietati (e.g. elasticitate, aderenta) la materialele implicate in producerea acelui zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

39 minutes ago, tbege said:

Asta e si presupunerea mea, am programare in 7 februarie pentru analize. Intre timp ma gandesc nu cumva sa crape ceva mai grav de la asta...

Ce nu inteleg eu cum dispare cand se incalzeste motorul...

 

Masina are ~30k km momentan. 

Poti arunca un ochi in zona curelei de accesorii cu o lanterna sa vezi daca pare ceva dubios. 

Parerea mea e ca daca e ceva de crapat, ar fi facut si la cald zgomotul. 

 

La masini mai vechi mai aveau prostul obicei ca rolele si/sau fulia de la alternator sa scoata zgomote. Foloseam 1.5m de furtun cu diametru subtire pe post de stetoscop si cu un capat in ureche iar cu celalalt ma plimbam prin zona rolelor( cu motorul rece si pornit) astfel incat sa izolez sunetul. Daca ai posibilitatea, poti aplica metoda. Furtun subtire gasesti in dedeman. 

Cred ca si la reprezentanta o sa faca acelasi lucru dar cu un stetoscop real, nu improvizatii cu furtun :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am "inspectat", prima oara cand am auzit, cu o lanterna acolo, dar nu am vazut nimic dubios. Totodata, nu am ochiul si urechea formata pentru asa ceva, recunosc. Eram copil mic cand aveau toti Dacia in familie, nu am urechea "formata" pentru a asculta si identifica toate zgomotele... :P 

Sigur ii efect termic ca dispare la cald, dar vreau sa ma asigur ca nu e ceva mai grav. Mai ales ca urmeaza sa fac niste drumuri lungi cu masina si chiar daca am Casco si asistenta rutiera, parca nu vreau sa raman undeva pe drum. :P 

 

Mersi de feedback la toti, revin cu informatii dupa constatare. :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezultat constatare: s-a verificat distribuția, cureaua de accesorii, rolele, tot, a intrat ceva mizerie sub capacul de distribuție undeva și aia suna. Au curățat tot, all good. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, detin o Octavia 4 RS cu faruri matrix led la care am constatat de cateva zile ca bat aiurea. masina e luata de la brady. am facut programare in service pt reglaj faruri. m-au sunat dupa vreo 2 ore sa imi zica ca pe seria mea de sasiu le da ca le trebuie un aparat special de reglat faruri pe care ei nu il au. poate fi adevarat ? au voie sa vanda masini cu farturi matrix si sa nu aibe aparate care sa le repare in caz de dereglare?

 

multumesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca au voie sau nu, oricum nu conteaza, de vreme ce ramai cu problema nerezolvata.

 

Norocul tau e ca sunt mai multe reprezentante in oras.

Incearca la o reprezentanta care se ocupa si de Audi, gen PBV 1.  Cei care fac service la Audi au de obicei mai multa aparatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, krygod_ro said:

au voie sa vanda masini cu farturi matrix si sa nu aibe aparate care sa le repare in caz de dereglare?

Eu m-am dus pentru o inlocuire janta la Megane GT in reprezentanta Renault - pe CASCO - si nu aveau aparat de echilibrat pentru 18"... Au urcat roata intr-o masina de-a lor si s-au dus la o vulcanizare (renumita) de langa ei. Toate astea tot pe langa Brady (sa nu dau nume, se prinde cine cunoaste zona). Mi-am facut si eu cruce atunci, ca si tine cu farurile acum, pentru ca Renault avea in vanzare si in circulatie la acel moment masini cu jante de pana la 19", daca nu si cele de 20" de pe RS.
Contacteaza o reprezentanta mai mare, e.g. PBV sau PBN ca sigur au ceea ce-ti trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halamadrid @SkOmk4 cand au inceput sa apara camerele de LA si senzorii de ACC, mult timp, singurii care aveau bancuri de reglaj erau cei de la PBN. 

Si acum cand au ceva special de vopsit baietii de la PBV2 inchiriaza un vopsitor de la PBN. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Litera "B"  e elementul comun din PBV1-2, PBN.

Nasol e cand locuiesti intr-un loc fara alternative  si intampini  o problema de genul, asta implicand un drum suplimentar de "n" km, cu timpul aferent pierdut.

 

Problema cu farurile matrix in ce consta, bat mai jos/ sus sau se uita crucis la drum? :)

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, halamadrid said:

Problema cu farurile matrix in ce consta, bat mai jos/ sus sau se uita crucis la drum? :)

 

bat si sus si in crucis. zici ca s-au imbatat. dupa ceva research se pare ca pt Noul Matrix de pe octavia 4, masina de reglaj este doar la PBN1 si Avia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • adriantudor78
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!