Jump to content

Probleme tehnice specifice Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Încearcă sa schimbi marca de ulei pana îl găsești pe cel care ii place mai puțin ( sa îl mănânce).

Am văzut ca au mai existat situații din astea..

 

Cristi, deci pana la prima resetare, adică primul schimb de ulei nu ar modifica în funcție de istoricul existent ?

Modificat de Liviu1000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citim amandoi acelasi text din manual, deci, dupa schimbare intervalul de service nou afisat este calculat in functie de conditiile de utilizare anterioare efecuarii schimbului (istoric).

Pana la primul schimb nu exista conditii anterioare schimbului, exista doar conditiile de utilizare "actuale".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia 1.5 prefacelift nu are interval dinamic, nu are rost sa mai insistam pe discutie, am peste 10 schimburi de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@akon Se pare că nici FL nu are dacă în cazul meu revizia și schimbul de ulei sunt afișate separat, dar cu același număr de km și perioadă. 

În fine, pentru mine este irelevant pentru că, după cum spuneam, schimbul îl fac anual și mai mult de 10-15.000 km nu parcurg pe an.

 

@Cristi_V Regimul de mers al mașinii, în cazul meu, este unul normal și evit doar distanțele foarte scurte, în rest... și trafic aglomerat și căldură și autostradă, etc. Mai puțin forjă. Forjă nu prea vede. Aici mă refer la condus sportiv pentru că nu sunt genul.

 

@ili2k2 Mie nu mi se pare că mașina mea consumă ulei având în vedere prevederile din manualul de utilizare, însă voiam să aflu ce capacitate are baia de ulei pentru a ști cu aproximație cât să completez deși, repet, nu cred ca momentan sa fie cazul. 

 

@Liviu1000 Voi merge, ca și până acum, pe ce recomandă producătorul vizavi de norma de ulei. Schimbat la un an și cu un regim de mers destul de domestic zic eu, nu consider că ar fi o problemă care ar dăuna motorului uleiul recomandat de ei.

 

Mister elucidat.

 

Mulțumesc tuturor pentru sfaturi, exemple și timpul acordat!

 

PS. Încă nu m-au contactat pentru schimbarea blocului optic de pe spate dreapta (aștept și sper să fie săptămâna asta pentru că mi s-a spus că pe marți, adică ieri, ar veni, dar... niciun semn încă) și când voi merge la ei am să aduc în discuție și treaba cu uleiul.

 

Voi posta aici concluzia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze Gabriel dar nu ție îți ziceam sa schimbi marca, noi deocamdată nu avem un consum care ar putea fi influențat de o alta marca, norma este aceeași pt castrol, mobil și vw

O simpla recomadare / de incercat era pt ili2k2

Seara buna.

Modificat de Liviu1000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.5 TSI are baia de ulei de 4.3 litri.  Daca pui 4.5 , se aprinde in cateva zile mesaj cu nivel de ulei prea ridicat si sa reduci.

 

1.5 TSI are interval dinamic, daca este resetata corespunzator. Altfel nu indica dinamic. De regula benzinarele reduc foarte putin intervalul, dar la diesel condus doar in oras, am vazut si 15.000 km ( sub nu poate sa coboare, ca asta e limita intervalului dinamic, min 15.000, max 30.000 )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi s-a spus de către un reprezentant Skoda să nu completez ulei momentan că nu ar fi cazul.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Vi se pare normal ca uneori, cand opresc la semafor si cutia de viteze trece din 2 in 1 sa se auda si sa se simta cum intra fortat in treapta 1? Sunetul si senzatia este similara ca la o cutie manuala cand fortezi o treapta de viteza. Mi se intampla aproape la fiecare drum pe care il fac inspre si dinspre serviciu (22 km - aprox 60-75 min), de 2,3 ori, uneori mai puternic zgomotul, alteori mai slab. In general am sesizat ca face cand motorul este cald, deci  explicatia cu "este cutia rece" nu se aplica dupa parerea mea. Am fost in reprezentanta, au facut un test drive cu ea, bineinteles ca nu a facut deloc atunci si concluzia a fost ca sunt in general zgomotoase cutiile DSG. Masina este O4 RS 2.0 TDI, 21.000 km. A facut cam de noua asa, dar parca in ultima perioada mai des si mai deranjant.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic să nu o mai utilizezi și să ceri o nouă evaluare. Nu este normal niciun zgomot la cutia de viteze automată. 

Cere o programare și lasă-le mașina acolo. Explică-le simptomele, felul zgomotului, cum și în ce context face.

Eventual înregistrează un video cu simptomele, dar e de preferat să nu mai mergi cu ea până nu afli ce are.

Mergi la o reprezentanță Vw. Poate sunt mai pricepuți.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, cutiile DSG sunt mai zgomotoase, pentru ca NU sunt cutii automate clasice, s- a discutat de sute de ori treaba asta. 

Sunt cutii manuale actionate electro-hidraulic, cu ambreaje in ulei ( la 2.0 TDI RS) si sincroane clasice.

Mai ales cand se incalzesc serios (22 km in 60 minute imi pare destul de bara la bara) pot sa apara zgomote de tip ciocnire sincroane.

 

PS sa vezi la varianta ieftina de DSG, adica DQ200, cum izbeste sincroanele

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_221 Nu te contrazic, sper să nu experimentez ceea ce spui tu, dar al meu DSG de pe 1.5 mHEV, care e DQ200, în cei 10.400 km rulați și 9 luni de la achiziție nu scoate niciun zgomot și preponderent e utilizat în oraș. 

@DanielDD spune că i s-au părut ciudate zgomotele încă de la achiziție și cutia de pe 2.0 tdi RS nu cred că e făcută ca cea de pe 1.5 cu 150 cp.

Reamintesc că am vândut O4 1.5 tsi cu 150 cp, din 2023, nouă, la un an de la achiziție și 19.000 km pentru că nu mi-a plăcut cutia manuală cum se comporta deși manuală voiam.

Am explicat de ce și nu mai reiau.

Acum, fără vreo intenție de a acuza în vreun fel tipul de mers, dar poate conta și asta.

@DanielDDSper că RS fiind nu te-ai gândit să o utilizezi în spiritul ăsta că bruscarea cutiei duce la zgomote, erori și defecțiuni premature.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine DSG-ul (dq250) nu face nici un fel de zgomot suspect, indiferent de regimul de exploatare. Singurul comportament mai ciudat a fost intarzierea cuplarii mersului inapoi, ocazional. Dupa schimbarea uleiului nu a mai facut. Dar ca zgomot, nope. 

Modificat de razvancc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regimul de mers este unul normal, am ales RS mai mult pentru cum arata. Ingrijorarea mea este pentru uzura prematura a elementelor din cutie, deranjul fonic fiind foarte mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe dq200 dsg dacă asculți cu atenție, da , se aud zgomote ,atat în accelerării cât și decelerari. Pt a auzi totuși ar trebui geamul deschis sau muzica foarte încet, dar zgomote se aud.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Liviu1000
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!