Jump to content

Probleme tehnice specifice Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Vă mulțumesc pentru sfaturi și informații. 

 

Vizavi de schimbul de ulei, am obiceiul să fac anual revizia și odată cu aceasta schimb uleiul și filtrele aferente. 

 

Producătorul recomandă doi ani ca timp sau 30.000 km. Evident că nu voi merge pe recomandarea lor și voi face asta mai devreme, dar nici nu vreau să exagerez și să fac schimbul la fix 10.000 cum fac unii. Mi se pare exagerat. 

 

Voi face schimbul în august cand voi veni în țară.

 

Recunosc că nu am mai completat până acum la cele două Skode avute anterior, dar acelea aveau jojă fizic și dacă scădea nivelul cu 2-4 mm nu prea se vedea pe jojă chiar așa de bine și, desigur, nu era motiv de ingrijorare plus că joja, ca și modul actual electronic de măsurare, are maxim și minim, iar la mijloc e în parametrii conform manualului de utilizare. 

 

Voi completa 250 ml și voi verifica nivelul.  Dacă e ok, rămâne așa, dacă nu, voi completa din nou cu încă 250 ml.

 

Vă mulțumesc din nou pentru info!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi s-a discutat se pare ca nu e clar: uleiul nu se schimba la maxim 2 ani sau la maxim 30000 de km. Cuvantul maxim este foarte important. Sistemul iti arata separat cand trebuie sa schimbi uleiul in functie de conditiile de functionare. 

In manualul pe care il am eu scrie si cum se face completarea:

 

image.png.9ca7b5f450cf5ab0040f3ccb41a2c531.png

 

In alta ordine de idei, cu filtrul de benzina ce faci, cand il schimbi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, Gabriel*77 said:

Producătorul recomandă doi ani ca timp sau 30.000 km

Cum zice si Cristi mai sus. Producatorul nu recomanda la 2 ani sau 30.000 km ci la maxim doi ani sau maxim 30.000.

Nu stiu daca pe Octavia, intervalul de service este dinamic, dar pe Superb-ul nou, dupa aprox 1.000 de km facuti in regim mixt 50-50, intervalul de schimb al uleiului mi a scazut de la 30.000 (cand am luat-o de la dealer), la 17.900 km acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cunosc treaba cu schimbul, însă eu fac schimbul la an. Cum anul se împlinește în septembrie... mai am două luni.

Eu nu am interval de service dinamic, deși am verificat asta.

 

Screenshot_20250625_090556_Mykoda.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E dinamic pentru ca de aceea sunt afișate separat. Acum arata ambele același interval dar în viitor în functie de condițiile de funcționare intervalul pentru schimbul de ulei poate fi diferit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era dinamic, dupa 10.000 de km, trebuie sa fie diferit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmărit acest aspect de când am luat mașina. Așa mi-a arătat de la început, separat, dar numărul de km fiind mereu aceiași în ambele cazuri. 

Calculând nr. de km văd că sare de 30.000.

Nu știu cum afișează altora, însă eu am luat informațiile din aplicația My Skoda.

La bordul mașinii nu m-am uitat, dar nu cred că afișează altceva având în vedere că aplicația e conectată la mașină.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite cum apare la mine. Vad ca a crescut putin 

 

Abia acum am observat ca a scazut si perioda de timp pana la schimbul de ulei :))

IMG_8690.jpeg

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E dinamic. Arata diferit numai daca e cazul adica in functie de conditiile de functionare uleiul trebuie inlocuit mai repede. Cei care nu cred in noile tehnologii pot sa il schimbe cat de des doresc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noile tehnologii :))? Stii ca chestia asta, numita interval flexibil de service cu evaluarea calitatii uleiului, a fost introdusa de VAG in 2001. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am văzut nivelul pe care îl ai acum și nu îmi dau seama de ce vrei sa completezi acum...într-adevăr ți a consumat puțin, poate 2_300 ml. Alte mașini, vin de noi cu acest nivel sau chiar o liniuțe mai jos și doar nu completezi la 5 km cât o iei de la dealer.

La mine a venit exact ca în poza ta, a scăzut 3 liniuțe , la 5.000km,pana la min și atunci am completat 200 ml, acum are iar 5 liniuțe ca în poza. Consider ca este ok între minim și max oriunde.

Teoretic ar consuma max 500 ml în primii 10k km,și apoi spre deloc, dar rămâne de văzut 🙂

Screenshot_20250625_113600_Samsung Internet.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cartea zice ca e normal...ce sa mai, mașini în 2 timpi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Așa consider și eu că este ok (nivelul e bun dacă este între maxim și minim) și o problemă ar fi dacă s-ar aprinde martorul ceea ce nu e cazul.

Întrebarea a venit urmare a faptului că nu știam capacitatea băii de ulei pentru a-mi face o idee despre consum.

Urmează să merg la reprezentanță pentru a schimba un stop pe garanție și le adresez și lor o întrebare și în funcție de ce zic și ei voi acționa în consecință. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nicio problema nici daca se aprinde martorul doar ca in momentul ala opresti si faci completarea. Tu ai avantajul ca ai "joja" in bord deci nu prea ar trebui sa ajungi la aprinderea martorului. Eu o am clasic si recunosc ca mai uit la ea destul de rar.

@adrian001 Unii raman cu obiceiurile pe care le-au deprins in tinerete. Ei cred ca daca schimba mai des e mai bine pentru motor. Da, e mai bine dar insignifiant mai bine deci nu e necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai discutat, Octavia cu 1.5 tsi nu afiseaza in mod dinamic intervalul de schimb ulei. 

La 2.0 tsi,  afiseaza.

Daca se doreste, se poate seta la 15.000 km, de exemplu.

 

Un ulei mai proaspat nu ajuta doar motorul, ci si turbina. Nu stiu cati au avut masini cu turbina in tinerete.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gabriel*77: daca se aprinde martorul si are culoarea rosie, nu mai mergi cu masina, orice ar fi. Tragi pe dreapta si completezi cu uleiul din portbagaj. Mie mi s-a intamplat la fosta masina, Octavia 1.2 TSI, sa mi se aprinda acest martor cand eram la Paltinis in concediu. Am lasat masina in parcarea unui hotel si am mers cu autobuzul in Sibiu sa cumpar ulei, am cumparat si apoi m-am intors tot cu autobuzul si am completat. Deci daca martorul este rosu tragi pe dreapta pana la remediere. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

46 minutes ago, halamadrid said:

S-a mai discutat, Octavia cu 1.5 tsi nu afiseaza in mod dinamic intervalul de schimb ulei. 

 

 

Afiseaza. Am eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când am completat ulei nu mi s a aprins niciun martor în bord...mai verificam eu în tableta uneori ca ma așteptăm...și am văzut ca e la 2 linii peste min și atunci scria dedesubt, 1 mesaj nou > sa completez.....dar fără sa apara niciun senzor sau mesaj în ceasuri. Ziceți de martor rosu, înseamnă că urma sa se aprindă ceva în bord în perioada următoare iar in tableta era cumva anterior acestui martor? 

Dacă nu ma uitam din când în când în tableta nu as fi știut ca e scăzut și trebuie completat..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martorul rosu se aprinde atunci cand nivelul ajunge la minim. Cand se aprinde acest martor informatia este trimisa si la service.

 

Despre intervalul se schimb ulei, din manual:

 

image.png.5c098d9bcbbc0cd094a691ac0f0f7307.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdată nu este cazul să mă alarmez pentru că, preventiv, am cumpărat 1 litru de ulei pe care îl țin special pentru asta fiindcă am anticipat scăderea nivelului și nu va ajunge să se aprindă becul.

 

Da, știu și eu că e contraindicat să mai pornești motorul dacă martorul de la ulei se aprinde și are culoarea roșie și din acest motiv am un litru în portbagaj.

 

Eu merg pe principiul că uleiul schimbat mai des prelungește viața motorului. Acum, deh, fiecare face ce vrea pe banii lui. Dacă unii aleg să schimbe uleiul la cum recomandă producătorul probabil nu e nimic rău, dar în niciun caz nu cred că e rău că îl schimbi mai des.

 

Mai știu că motorul consumă ulei dacă e ținut la turații înalte mult timp (mers sportiv) ceea ce la mine nu e cazul.

 

@Cristi_V mie de ce nu îmi afișează dinamic intervalul de service cu schimb de ulei dacă zici că a ta afișează?

 

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu mergi in conditii grele, de exemplu distante scurte cu opriri/porniri la rece frecvente, mers în trafic aglomerat pe caniculă, temperaturi extreme si alte asemenea, atunci intervalul de schimb ulei nu se modifica in sensul scurtarii acestuia. 

 

Banuiesc ca functionarea motorului in conditii grele conduce la o deteriorare mai rapida a calitatii uleiului aceasta calitate fiind probabil evaluata de un senzor care determina afisarea unui alt interval de schimb. E doar o presupunere pentru ca eu nu am de unde sa cunosc tehnologia instalata pe masina.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_V imi este greu sa cred ca intervalul de de schimb al uleiului sa fie identic cu cel de inspectie, dupa peste 10.000 km efectuati.

Nu cred ca lui Gabriel ii arata dinamic, cum nici eu nu aveam pe Superb 3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   4 membri

    • adrian001
    • iulian.radu91
    • adriantudor78
    • Luciosu
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!