Jump to content

Probleme tehnice specifice Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

@Liviu1000 Nu ți-a ajuns mașina, dar măcar ai informații noi despre ea?

E fabricată, nu e, e în fabrică, pregătită de transport, etc. Ce status are, să zic așa?

 

Și eu am dubii că reprezentanțele nu schimbă piesele sau uleiul la revizii în condițiile în care sunt camere video care monitorizează activitatea lor, dar tot ce-i posibil.

Nici nu m-aș mira să existe vreun "meseriaș" cu o astfel de gândire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fabrica nu pune sigiliu la busonul de ulei. Unii mecanici fac treaba asta , ca sa recunoasca o masina la care au lucrat ei + asigurare ca nu se desface busonul. 

Altii dau un semn cu marker sau vopsea

 

Legea spune clar ca orice service ( cat de mic) trebuie sa aiba posibilitate de observare directa asupra masinii, din sala de asteptare ( fie ca e geam , fie ca e monitor )

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut!

 

O întrebare. 

 

Cutia automată DSG cum se dă din D în M și mai ales invers?

 

Mă refer la Octavia că la Vw știu. 

 

Din câte cunosc M se activează prin acționarea uneia dintre padele către șofer cu o apăsare scurtă și revenirea în D tot prin aceiași manevră, dar apăsarea e mai lungă, însă nu am testat pe mașina mea că am tot omis.

 

Întrebarea vine prin natura faptului că e plecată soția cu ea din localitate, a dat-o accidental în M și nu știa să o aducă înapoi în D.

 

Evident, a parcat, a oprit și a repornit motorul.

 

I-am explicat ce trebuie să facă, dar deja executase "manevra" de repornire.

 

Îmi cer scuze dacă nu are legătură cu subiectul, dar recunosc că nu știu și întreb exact din acest motiv.

 

Aducerea în D din M se face prin acționarea uneia dintre padele cam câte secunde? Sau cum revine mai exact?

 

Mă pot uita în carte, dar îmi e mai ușor cu o explicație simplă.

 

Mulțumesc de înțelegere!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De regula e aia cu + si scrie pe ea OFF, tii apasat pe ea pana vezi D in bord. Astea sunt din categoria probleme tehnice specifice utilizatorilor. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se revine in D tragand de selector inca o data spre D. Ca si cum ai vrea sa revii din S in D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare tuturor!

Detin o Octavia din 2024 (11.300 km) si am urmatoarele mici probleme:

1. Am vazut ca s-a mai discutat aici de scartaitul usor al placutelor. E o chestiune prezenta si la mine. Am observat ca a inceput de pe la aprox 5000 km si inca este prezenta. Nu este ceva foarte deranjant si nu este prezenta problema mereu. Dar in general la oprirea la semafor sau la franarile scurte se aude un scartait usor. Nu face de fiecare data, dar este o chestiune prezenta.

2. Cand este activat Auto-Hold, mai ales cand masina este rece, la semafor cand ridic piciorul din frana de aude un zgomot, ca si cum pedala este prinsa de ceva. Uneori zgomotul este mai usor, alteori este sesizabil destul de bine. Nu dispare neaparat cand se incalzeste masina.

Sincer, cu ambele chestiuni m-am gandit sa astept 15.000 km pentru revizie pentru a fi verificata la reprezentanta. Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt zgomote normale si manifestari normale.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

Eu am avut scârțâit la frânare cu o Octavia 4 cumpărată în septembrie 2023, scârțâit apărut la câteva luni de la achiziție. Nu știu să spun numărul de km de la care a apărut.

 

Nu este normal să scârțâie frânele nici dacă mașina are 10 ani atât timp cât plăcuțele de frână sunt bune.

 

Nu i-am găsit leac și mâ enerva destul de tare.

 

Am vândut-o între timp, la fix un an de la achiziție, pe motivul că manuală fiind, nu mi-a plăcut cum se mișcă. Era leșinată.

 

Mergi la garanție cu ea. Nu te costă nimic.

Nu mai aștepta, n-ai de ce.

 

Momentan am un 1.5 mHev luat în septembrie anul trecut și deocamdată nu am nicio problemă cu el.

 

Erorile de soft au dispărut și totul funcționează normal chiar dacă e frig. Cel puțin pâna acum și sper să nu cobesc.

 

Am avut doar două probleme (nu se mai opreau scaunele încălzite de pe spate și într-o zi nu a vrut să pornească) motiv pentru care am solicitat asistență la reprezentanță. 

 

Pentru prima problemă mi-au decuplat bateria și probabil i-au mai făcut ceva din soft, iar la a doua mi s-a spus telefonic ce să fac.

 

Ca atare, mergi la reprezentanță și semnalează problemele. 

Doar așa le remediezi.

 

Succes!

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihalcea dorel

Octavia 4 din 2021 benzina, se aprind de 1 an martorii de bord privind eroare asistent la parcare, asistent la frânare și asistent frânare la manevrare, am fost dex3 ori la service avia Pantelimon, au zis ca au făcut update la soft și au pus bateria pe redresor și ca s-a rezolvat dar problema a reapărut de a doua zi.

A mai avut cineva aceasta problema și cum ați rezolvat  ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca manifestarile apar doar la prima pornire la rece , in decembrie parca a iesit un update pt sistemul de senzori de parcare, care corecteaza problema interpretarii gresite a tensiunii din baterie

 

si se face update la.MIB la versiunea 1985, daca nu il ai deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @andrei_221,

Aceleasi simptome au aparut si pt masina din semnatura: O data cu vremea rece, la prima pornire dimineata, tensiunea pe baterie scade si apare un mesaj scurt pe VC legat de indisponibilitatea senzorilor de parcare.

Poti sa dai mai multe detailii despre acest update? Este vb de versiunea v.0582 pt modulul PDC-76?

PS: V.1985 am primit-o in weekend ca OTA pt MIB3.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, SW 581 sau sw582, in functie de module 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare! Vin si eu cu o intrebare, am observat astazi ca indiferent daca aerul conditionat este oprit sau pornit, consumul instant sta tot la 0.6l si turatia motorului este aceeasi. Pana acum nu am prea dat atentie dar am observat ca vara, crestea consumul cand aerul era pornit. Este vreo smecherie care nu porneste tot timpul aerul conditionat pe vreme rece sau merge in vreun alt mod? Daca parbrizul este aburit am vazut ca se dezabureste cu AC-ul ponit. Nu stiu cum altfel as putea sa imi dau seama daca compresorul chiar functioneaza sau nu.

Modificat de alexandru_28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sub 5 grade nu functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă nu ar funcționa sub 5 grade am merge toată iarna cu mașinile aburite, când e umed afară.

Verifici apăsând butonul fizic de dezaburire rapidă. Sau pui pe AUTO, dezactivezi AC din iconița de pe display, apoi îl repornești.

Plus că (dacă ai muzica oprită) se aude compresorul cum pornește.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știu dacă sub 5 dar sub o anumita temperatura nu pornește. În alte manuale era mentionat acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BFlamerCompresorul pleaca peste 5 grade, in rest ptr dezaburire te ajuta ptc-ul. Daca pui pe econ (dezactivand AC), automat nu intra nici unul nici altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Manual:

 

image.png.d3a7f8490c41f400afeb70330ea42975.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi cand am pornit masina, dimineata, arata in bord 0C la ora 9:20 (alta problema), si nu am sesizat nicio diferenta cu AC pornit sau oprit. Acelasi comportament am vazut ca este spre ex si la O2FL, atunci cand este rece....nicio schimbare in consumul afisat pe bord.

 

Multumesc @Cristi_V , m-am lamurit 🙂

Modificat de alexandru_28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alexandru_28- tine de managementul bateriei, automat daca ai multi consumatori (gen degivrare luneta, incalzire scaune, proiectoare etc.) va solicita o incarcare mai mare si implicit turatie marita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adriantudor78

Salut. Am achiziționat Skoda Octavia în decembrie 2024 de la reprezentanță. Este 1.5, 115 CP, manuală. Sunt situații, rare ce e drept, când nu pot să introduc schimbătorul în treapta 1 sau marșarier.  Parcă blochează ceva ducerea până la capăt a mișcării. Dacă încerc a doua oară prin reapăsare de ambreiaj, intră fără probleme. Se întâmplă aleatoriu, nu la prima pornire, ci în trafic. Foarte rar. Am 2400 km și cred că am pățit de vreo 5 ori de când am luat mașina. Când se mai liniștește vremea o să fac o programare la service, dar vroiam o părere, dacă v-ați confruntat cu așa ceva. Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu care e treaba cu treapta 1 dar pentru marsarier asigura-te ca procedezi asa dupa cum scrie in manual, ma refer in special la punctul 6:

 

image.png.b44a343ec51532214b1619815781148a.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adriantudor78

Mulțumesc. Da, să zicem că asta ar putea să fie cauza la cuplarea in marșarier, că sunt sigur 100% că nu am respectat punctul 6. Dar totuși de ce nu ar cupla în treapta 1? Și am mai verificat ceva când se întâmplă. Atunci când nu cuplează în treapta 1, nu cuplează nici in marșarier și invers e la fel. Ca și cum se blochează traseul și ceva nu lasă schimbătorul sa meargă până la capăt, doar pe traseul treapta 1 sau marșarier.

Repet. Se întâmplă foarte rar, dar se întâmplă. Și e enervant in trafic, mai ales cum mi s-a intamplat când am vrut sa plec de la semafor. Am incercat sa bag treapta 1 de 2 ori, nu a cuplat, am băgat în a doua și abia apoi s-au eliberat traseul și a intrat în treapta 1. Am mers vreo 60 de km in ziua aia prin București. Doar o singura data a făcut așa. Deși am schimbat în treapta 1 cred că de sute de ori în ziua aia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!