Jump to content

Probleme tehnice specifice Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

2 hours ago, Gabriel*77 said:

Ori devenim noi din ce în ce mai pretențioși prin conducerea mai multor tipuri de mașini și prin comparație unele ni se par jalnice, ori mașinile noi chiar devin jalnice.

Nu neaparat ca suntem noi mai pretentiosi, desi evolutiv ne-am dori ceva mai mult decat o Dacie 1310, DAR realitatea e ca masinile sunt tot mai "ieftine" si mai indoielnice calitativ. Si e foarte trist. Totul in viata a devenit consumabil. Zici ca s telefoane...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Gabriel*77 said:

Hai că tocmai ce mi-am lăudat mașina și mi-a făcut pocinpgul.

NU MAI PORNEȘTE DELOC LA FIX DOUĂ LUNI DE LA ACHIZIȚIE.

Probabil de la baterie. 

Nu am mai mers cu ea de două zile.

 

Incalzirea din scaune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca masina nu mai porneste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca masina nu mai porneste.............de la incalzirea din scaune care ramanea permanent deschisa .............si a terminat bateria😀

 

Zic, ca poate de data asta a ramas deschisa si dupa inchiderea contactului, orice o fi posibil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu cutia, eu cred ca cei mai multi nu au problema, ma refer la cea cu agatatul. Daca acest defect ar fi existat pe scara larga banuiesc ca se facea rechemare in service pentru remediere.

 

In legatura cu alte probleme, declar ca am avut doar una plus rechemarile pentru actualizari de soft tableta, inlocuire modul airbag, refacere lipire stop pe luneta, inlocuire digital cockpit, verificare strangere surub far. Astea cu rosu s-au facut preventiv la recomandarea producatorului. Cea cu verde a fost inlocuirea oglinzii retrovizoare din cauza ca se rupsese ceva in interior si nu mai putea fi comutata pe modul zi/noapte.

 

In legatura cu nu se mai fac ca pe vremuri te asigur ca nu. Se fac mai bine acum (alte materiale, alte tehnologii, electronica cat cuprinde) dar masinile sunt mult mai complexe si deci sunt mult mai multe lucruri care se pot defecta si deci posibilitatea sa apara un defect la masina este mai mare. Expresia respectiva se foloseste din cele mai vechi timpuri. Totul era mai bine inainte pentru ca eram tineri iar cei tineri acum nu au de unde sa stie decat de la altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

37 minutes ago, Cristi_V said:

Daca acest defect ar fi existat pe scara larga banuiesc ca se facea rechemare in service pentru remediere.

 

As zice ca esti naiv si nu cunosti bine istoria VAG cu privire la chestiile de genul. Asta cu se fac sau nu mai bine e relativa, depinde din ce pct. de vedere privesti aspectul asta - dar e clar ca pe anumite parliere e un regres.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informații noi.

 

După ce am luat taxiul pentru a-mi rezolva treaba pe care o aveam de rezolvat, la întoarcere, după vreo 3 ore, am revenit la mașină și... A PORNIT DIN PRIMA. Fără nicio problemă. Ca și când nu s-ar fi întâmplat nimic.

 

Și în momentul în care NU a pornit, s-a descuiat la apropierea de ea, portbagajul electric s-a deschis prin operarea pedalei virtuale, s-a închis tot prin aceiași metodă, la punerea contactului TOTUL s-a aprins FĂRĂ NICIO ATENȚIONARE cum că ar avea o problemă, fără nicio pâlpâială, fără ABSOLUT NIMIC care să te pună pe gânduri.

 

Singura problemă era că butonul de pornire devenise practic inert. Ca și cum aș fi apăsat pe geam. Nicio reacție.

Ba mai mult, am setat să pornească încălzirea în scaunele față, în volan și parbriz la pornire și la punerea contactului acestea s-au activat.

Deci... mașina avea curent suficient.

 

Nu cred să fie de la încălzirea în scaunele spate pentru că acestea rămân activate doar când sunt pasageri acolo și aceștia pornesc încălzirea, dar NU mereu.

 

Nu îmi pot explica o cauză.

Reprezentantul mărcii, pe care l-am contactat, mi-a transmis că în situația asta să cobor, să încui și să descui mașina, și cică ar pornit apoi.

 

Eu așa am făcut, dar nu imediat pentru că a trebuit să plec, ci după vreo 3 ore.

 

Dacă nici această metodă nu dă roade spunea cel de la Skoda să activez (să sun) cheița de pe plafon și vorbit cu cei din callcenter. Asta presupune platformă, etc, chestii-socoteli, halimai mai mare, dar e mai bine la garanție. 

 

Nu mi-a recomandat nicio vizită la service pentru verificări, ci doar ce am menționat anterior.

 

Nu cred că m-a mințit că îl cunosc de 9 ani și e om serios.

 

Să sperăm că pățania nu se vai repeta și machineta a avut doar toane și nu a vrut să meargă azi cu mine în oraș.

 

Am filmat momentul, dar e prea mare clipul și nu-mi permite să-l postez.

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca nu aveai vreo urgenta, sau te-ai fi grabit undeva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe-astea nu le-as numi probleme ci mai degarba curiozitati. Pare ca e din soft, ca la calculatoare, il opresti, pornesti, etc. Nu suni la service. 

2 hours ago, adrian001 said:

 

As zice ca esti naiv si nu cunosti bine istoria VAG cu privire la chestiile de genul. Asta cu se fac sau nu mai bine e relativa, depinde din ce pct. de vedere privesti aspectul asta - dar e clar ca pe anumite parliere e un regres.

 

Pai nu am scris ca m-au rechemat de cateva ori (digital cockpit, modul airbag, stop luneta, suruburi far)? Nu e relativa, nu stim noi regulile, doar ni le inchipuim cum ar trebui sa fie ca sa ne convina noua. Despe cutii, probabil ca nu au fost sufciente cazuri ca sa se faca rechemare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu fie chiar butonul de start stop, am citit ca au mai fost cu probleme și s au înlocuit pe garantie cu totul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred să fie de la buton că n-ar avea de ce, deși ceva e, sau a fost, însă rămâne de văzut.

Sper să fie ceva trecător.

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai încercat varianta de "urgență": apăsarea butonului de start cu cheia mașinii? Cine mai știe,  poate funcționa așa,  deși situația asta e pt cand rămâi fără baterie la cheie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cunosc tehnologia mHEV și cum se comportă ea în anumite condiții sau probleme, însă repet, ceea ce mi s-a întâmplat NU cred că a avut vreo legătură cu bateria, sau bateriile, că are două, dar nici nu o neg ca posibilă cauză. 

 

Cu toții știm cum se comportă un motor clasic atunci când bateria nu poate învârti electromotorul, însă mHEV-ul nu are așa ceva din ce mi s-a spus. 

 

În cazul în care o mașină nu mai are bateria suficient de încărcată pentru a porni, și celelalte funcții sunt periclitate și aici mă refer la închidere/deschidere, martori aprinși la bord, pâlpâirea acestora, etc, ori în cazul meu aceste lucruri nu s-au întâmplat. 

 

Un mare mister, nu știu ce e și dacă se va repeta pentru că dacă era bateria, nu pornea deloc altfel decât cu altă baterie sau cu a ei, dar pusă la redresor.

 

Mă gândesc să nu fie ceva (ce? nu știu) urmare a faptului că a fost pe 13.11 la reprezentanță pentru remedierea problemei cu încălzirea în scaunele spate și cei de acolo cică i-ar fi scos borna, au lăsat-o așa câteva zeci de minute pentru a se reseta, zic ei, sistemul.

 

Cert este că azi-dimineață a pornit fără probleme. 

 

După cum spuneam, e un mister, dar ceva a fost.

 

Mai e ceva ce nu înțeleg în închiderea centralizată.

 

Uneori se încuie la depărtarea de aceasta, uneori nu și nu înțeleg motivul.

 

M-am uitat la setări, dar nu găsesc nimic suplimentar de bifat.

 

Probabil are o poziție anume din care citește cheia și mesajele transmise de aceasta.

 

Recunosc că în cazul în care mașinile au din ce în ce mai multe funcții, și complexe, tehnologia îmi dă de furcă sau mă bate cu brio.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Crs.Vag said:

Ai încercat varianta de "urgență": apăsarea butonului de start cu cheia mașinii? Cine mai știe,  poate funcționa așa,  deși situația asta e pt cand rămâi fără baterie la cheie.

 

Daca ai ramas fara baterie la cheie se pune cheia in locasul dintre scaune (in zona suportului de pahare). Eu am ramas fara baterie acum trei saptamani aflandu-ma chiar in service. Mi-au aratat smechiaria + ca mi-au inlocuit bateria cu una "Volkswagen".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet!

Problema mea este un mister pentru că TOATE funcțiile care au necesitat energie electrică (încuiere/descuiere, deschidere/închidere portbagaj electric plus altele asemenea) au funcționat perfect.

La bord NU mi s-a aprins niciun martor care să mă atenționeze de faptul că bateria cheii are o problemă. 

Altfel NU pornea după 3 ore (poate o facea și la 5 minute, dar fiind plecat cu treabă atunci am ajuns acasă) ca și cum nimic nu s-a întâmplat. 

Ceva a avut ea, dar misterul este că nu știu ce și sincer aș vrea să aflu pentru a nu se mai repeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand poti face o scanare, poate a ramas ceva eroare stocata.

Daca ai ghinion, se va repeta. Din pacate masinile astea noi, sunt praf la partea de software.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, Cristi_V said:

 

Daca ai ramas fara baterie la cheie se pune cheia in locasul dintre scaune (in zona suportului de pahare). Eu am ramas fara baterie acum trei saptamani aflandu-ma chiar in service. Mi-au aratat smechiaria + ca mi-au inlocuit bateria cu una "Volkswagen".

corect !

 

octavia 3 avea antena pentru cip in jurul butonului de pornire, de acea trebuia apasat butonul cu cheia, ca sa citeasca cipul.

Octavia 4 are antena pentr cip in locasul de langa cotiera, se pune acolo cheia si se apasa normal butonul. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vorbim de O4, se pune cheia in locasul dintre scaune. Asa mi-au explicat cei de la Avia Motors si asa au si facut dupa care s-au dus in atelier si au pus o baterie noua.

Inca ceva, am intrebat: se pune in locasul de langa cotiera? Raspuns: nu, se pune intre locasurile pentru pahare.

O sa ma mai uit si prin manual sa vad daca scrie ceva.

 

Cum am ajuns la povestea asta? Pe scurt, pentru ca la ridicarea masinii din service consilierul a vrut sa deschida usa si nu a putut. A chemat electricianul si acesta a deschis usa cu cheia mecanica apoi a pornit masina prin metoda descrisa mai sus.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a prelungi viața tuturor surselor de energie ale mașinii ar trebui debifate toate funcțiile care ar consumă acea energie, ori, la ce mai achiziționăm aceste funcții dacă nu le folosim?

Tehnologia avansată și opțiunile multe care ne fac viața la volan mai ușoară, și mai frumoasă, vin la pachet și cu riscuri mai mari de a se defecta sau de a da erori.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Ieri seara am apucat sa schimb uleiul si filtru ulei la skoda din semnatura (octavia 4, 1.5 tsi, cutie manuala, 2022 achizitia) deoarece am 10000 km din aprilie cand a fost facuta revizia si schimbat toate filtrele plus ulei la reprezentanta. Am efectuat in regim propriu deoarece reprezentanta oricum a zis citez: prima revizie si schimb ar trebui facuta la 30000 km si ca de ce vin asa repede - prima schimbare de ulei plus filtre a fost facuta la 1 an de la achizitie si aproape 10000km, urmatoare in primavara asta la aproape 20000km tot la reprezentanta si a treia am zis pas la reprezentanta si le schimb eu. Urmatoare la primavara merg la ei - probabil undeva la 35-37 000 km o sa fie. 

Surpriza numarul 1  surub golire baie ulei - are sigiliu - de la reprezentanta sau de la fabrica (am pus si poza)? Daca e de la reprezentanta e acceptabil, daca e din fabrica atunci trecem la familie, morti si raniti la urmatoarea vizita. Nu m-am atins de el si am tras pe deasupra uleiul cu o pompa. Uleiul de il pun/l-am pus e asta: Long Life IV FE original Volkswagen Group, VW Audi Seat Skoda, 0W20. Filtru ulei e tot cel de la vw adica ala mai scump.

Acum surpriza nr 2 - uleiul zici ca e pamant de flori, negru ca taciunele - poza nu am momentan cand ajung acasa ca e monstra in portbagaj. Si ajung la punctul unu - cred ca nu au schimbat niciodata la reprezentata uleiul la cele 2 intrari special pentru lucrul asta. Se poate sa fie uleiul atat de uzat in conditiile in care nu merg cu ea ca schumacher (motor rece schimb 2000, motor cald schimb 3000-3500 si arareori - a se citi la un drum lung pot ajunge la 4000 daca sunt pe DN, pe autostrada nu are nevoie). Din cei 30000 km nu cred ca am 1000 in oras - la servici merg cu metroul, stb, etc, iar la cumparaturi se foloseste o singura data pe saptamana cam 10-15 km, restul de km se fac numai in vizita la mosi, greci si cehi.

Surpriza 3 - planetarele sunt cam "scurse" sa zic asa - se vede in poza. E normal la km astia ? Ocolesc gropile si damburile si unde nu se pot ocoli se intra cu viteza mica. Am grija de masina si de articulatii de aici si mirarea. Ma duc peste repezentanta lui peste sau mai stau?

Amortizoarele si arcurile spate sunt cam moi: daca ma las pe portbagaj cu greutatea mea (aproape 80kg) si dau drumul la acesta - masina balanseaza de 2-3 ori. Nu prea mi se pare normal la km astia si in conditiile in care nu am carat ciment, struguri, chinezi, sau mai stiu eu ce alte greutati. O data pe an vede un drum de 3200km dus -intors cu 4 persoane avand o medie de 90+ cap furajat plus bagajelel aferente (o fi de la asta?).

 

buson baie ulei.jpg

planetara stg.jpg

planetara drt.jpg

Modificat de mocasini
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Planetarele la fel de transpirate sunt si la mine. 

Toate motoarele cu injectie directa fac uleiul negricios destul de rapid,deci nu e un indicator de ulei neschimbat. Inlocuitul cu pompa e ceva de compromis, da, se face dar doar la anumite modele unde baia de ulei este special proiectata in acest sens.

Primul lucru pe care il fac la service cand mi se preda masina este sa verific uleiul, asa stii sigur cum pleaca de la ei.

Schimba la 15k, nu stiu de unde a venit curentul asta cu 8-10k la schimb daca nu ai masina cu regim sportiv. 

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grija excesivă față de mașină naște griji, frustrări și anxietăți care îți mănâncă nervii.

O spun prin experiența personală. 

Detașează-te!

În primul rând verifici uleiul dacă a fost schimbat sau nu prin simpla consultare a jojei la părăsirea servisului. 

Ai dubii, verifici împreună cu un reprezentant al lor.

Diferența între un ulei uzat și unul nefolosit este extrem de vizibilă. Culoarea este diferită. Nu ai cum să nu îți dai seama. Că schimbi viteza la 2000 de ture sau la 5000, uleiul se uzează la fel. Se uzează mai repede dacă motorul funcționează mai mult timp. Adică face mulți km.

Important e să-l schimbi când trebuie.

Cea de-a două problemă. 

Verifică bine burduful de la planetare. Orice por, deși invizibil să zic așa, la rotații,  prin forța centrifugă, lichidul își găsește loc să iasă dacă are pe unde.

Pentru asta poți cere o intrare în service dacă mașina mai e în garanție. 

Așa vezi unde e problema. 

Deși nu am întimpinat până acum astfel de probleme, m-ai pus pe gânduri.

De ce spun asta?

Păi 1.5 TSI mHEV nu mai are jojă de ulei și uleiul NU mai poate fi verificat vizual și tactil. Se verifică nivelul prin afișarea acestuia pe infotainment. 

La Avia Motors, și nu vreau sa fiu înțeles că-i fac reclamă, absolut neloc, au în sala de așteptare un monitor prin care clientul vede rampa unde se lucrează la mașină, ce operațiuni se execută, dar și o fereastră în care poți vedea ce se întâmplă în atelier.

Alte reprezentanțe nu au la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

37 minutes ago, Gabriel*77 said:

Că schimbi viteza la 2000 de ture sau la 5000, uleiul se uzează la fel. Se uzează mai repede dacă motorul funcționează mai mult timp. Adică face mulți km.

Important e să-l schimbi când trebuie.

Temperatura de functionare a motorului si a uleiului la un drum in care masina merge cu 2000rpm sau 5000rpm nu e aceeasi si in regimuri de turatii ridicate pe perioade mai mari, ulei clar se uzeaza mai tare. Nu e vorba doar de km. E foarte importanta si modul de utilizare a masinii in acei km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar sa fie posibil la PBN sau Avia de exemplu sa nu schimbe uleiul, dacă nu ai acces sa vezi ? Asta ar trebui sa facă angajatul pe ascuns și sa sustragă piesele...doar se oferă factura și garanție lucrării..

Niciodată conducerea nu ar acoperi o astfel de practica. 

Cum nu mai exista joja, alegi un service sa vezi ,,full hd" probabil.

La rădăcini poți vedea orice fac dintre o sala.

 

Ps: nu mi a ajuns masina, dar exista șanse pt anul asta :))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Avia poți cere și ți se va permite sa asiști lângă masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!