Jump to content

Probleme tehnice specifice Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Bogdan Moraru

Superb,

 

Dupa grup schimbat la 25K, discuri fata+placute schimbate, 'spe mii de probleme cu mizeriea multimedia, erori, senzori, bubuieli in difuzoare, placute care se descompun si raman lipite bucati de ferodo pe discurile din spate, fara sunet la pornire, apa in portbagaj, range al telecomenzii de 2metrii (exagerez putin aici) AID care palpaie ocazional (ii fac update maine la 1402) ma intreb oare ce mai urmeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 13 ore, Bogdan Moraru a scris:

Superb,

 

Dupa grup schimbat la 25K, discuri fata+placute schimbate, 'spe mii de probleme cu mizeriea multimedia, erori, senzori, bubuieli in difuzoare, placute care se descompun si raman lipite bucati de ferodo pe discurile din spate, fara sunet la pornire, apa in portbagaj, range al telecomenzii de 2metrii (exagerez putin aici) AID care palpaie ocazional (ii fac update maine la 1402) ma intreb oare ce mai urmeaza.

Să nu te mai recunoscă de utilizator principal în Skoda connect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. S a mai întâmplat cuiva ca și cutia 2 manuală să facă zgomot?

Sporadic aud un huruit la viteza mica dar inca nu l-am izolat. 

 Cu siguranță încă nu e proeminent ca cel pentru care am schimbat prima dată cutia iar calcarea ambreiajului nu schimba deloc comportamentul ca in trecut.

2. Zgomotul produs de mecanismele sistemului de ventilație care scârție/ trosnesc efectiv. Nu era așa în trecut.

3. La trecerea peste bumpere trosnește ceva pe la rotile fata. Uneori se aude și un huruit când mișc roțile pe loc. Acoperă ceva garanția pe partea de suspensie sau mai bine fac constatare in privat?

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati km are masina? Pt punctul 3 garantia parca era de 20.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe partea de suspensie cineva a schimbat niste bucse in anul 4 si +60.000 km, deci merita un drum la reprezentanta pentru identificare si rezolvare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halamadrid vezi ca era anu 4 fara o luna, erau 76000km si era O3FL nu 4 :)) 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis si eu din memorie.😀

 

Cum masina colegului e mai noua decat ale noastre, nu ar trebui sa fie o problema care sa nu se acopere pe garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut domnilor.

 

Mi-am achizitionat de curand o Skoda Octavia IV NX, 1,5 tsi 150 CP. 

Nu am luat-o noua, dar am luat-o in garantie cu vreo 56.000 km la bord.

 

Am observat un lucru: am buton de driving mode care se apasa insa masina nu face nimic. Am intrebat pe fostul proprietar de ce nu merge acest buton si mi-a spus ca nu stie, ca asa a luat-o si el si ca nu i-a functionat niciodata.

 

Cand am mers in reprezentanta pentru revizie am rugat baietii sa verifice daca acest buton merge sau nu. in urma verificarilor butonul nu merge, dar in acelasi timp mi-au spus ca este posibil ca masina sa nu fie echipata cu buton pentru moduri de condus ci doar butonul sa fie pus in consola dar fara sa fie activ. 

Este posibil sa fie asa ceva? Ma gandesc ca daca masina nu ar fi avut functia, totusi butonul nu aparea acolo. 

 

In reprezentanta calculatorul este clean, fara erori fara nimic. 

 

Ma poate lamuri cineva pe subiect? Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Undeva pe la 50k am. Cam asa stiu si eu , 6 luni / 10-20k km pt tren rulare sau ambreiaj dar vazusem undeva chestia asta cu schimbari inainte de iesirea din garantie si aparent este vorba de masina lui @zidanne din cate imi dau seama.

O sa intreb eventual cand o las pt revizie daca nu mai bine schimb o flansa de amortizor in regie proprie decat sa pierd o zi pe la ei + tiganeala.

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@akon short version: am platit 170 de lei pentru o verificare din bara in bara la 3 ani si 11 luni. 

Beleaua mea nu erau bucsele (desi se simtea peste denivelari ca e ceva acolo) ci carcasa termostatului (EA888rev3 are 2 pompe de apa: una mecanica - angrenata de motor si una electrica, multietaj.

Problema e ca se rupe carcasa langa un surub. Teoretic in 2017 au rezolvat problema; practic sunt norocos.

 

Inlocuitul efectiv al bucsilor a durat putin; cel mai mult m-au terminat cu pompa de apa si cu geometria de dupa.

 

bucsele nu erau rupte, erau dezlipite. Se pare ca nu doar eu am beneficiat de inlocuire. 

cc @tetea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/17/2023 at 5:59 PM, AndreiCurea said:

Am observat un lucru: am buton de driving mode care se apasa insa masina nu face nimic. Am intrebat pe fostul proprietar de ce nu merge acest buton si mi-a spus ca nu stie, ca asa a luat-o si el si ca nu i-a functionat niciodata.

 

Cand am mers in reprezentanta pentru revizie am rugat baietii sa verifice daca acest buton merge sau nu. in urma verificarilor butonul nu merge, dar in acelasi timp mi-au spus ca este posibil ca masina sa nu fie echipata cu buton pentru moduri de condus ci doar butonul sa fie pus in consola dar fara sa fie activ. 

Este posibil sa fie asa ceva? Ma gandesc ca daca masina nu ar fi avut functia, totusi butonul nu aparea acolo. 

 

In reprezentanta calculatorul este clean, fara erori fara nimic. 

 

Ma poate lamuri cineva pe subiect? Mersi.

 

Aceleasi lucru a patit si a mea dupa revizia de 1 an cred cand i-au fost facute niste updateuri (central electrics si mmi cred). Nu avea erori la scanare dar apasai butonul si nu facea nimic.

Am revenit apoi in service si i-au rescris inca o data acele module si butonul a mers apoi ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare! Am fost la schimbul de ulei (m-a tot atenţionat în bord). La service le-am reproşat băieţilor că nu m-au sunat pentru schimbul de ulei, ceea ce au facut la ultimul schimb. Răspunsul a fost că, poate, nu a transmis maşina la service, că nu am declarat service-ul în skoda connect. Rezultat final: se înlocuiesşte pe garanţie modulul de SOS. Masina are 34k kilometri, 3 ani. Cică este destul de scump acest modul! Am zis să vă atenţionez, poate a mai păţit cineva! Zi bună tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Hop Hop, inca o bucata din ciclul "Asa face toate" asa ca dragi colegi posesori pregatiti-va avand in vedere ca este o problema inca nesolutionata si care va aparea la fiecare masina, fara exceptie din cate inteleg si citesc pe forumurile externe.

 

Chiar daca in regim DYI poate fi inlocuit Switch-ul cu probleme, in baza garantiei, la reprezentanta va fi inlocuit intreg modulul schimbatorului.

 

 

IMG-20230329-WA0001.jpeg

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O4 nu are selector levier, deci nu e vorba de niciun switch in regim DIY.  O4 are Drive by Wire la selector si un ansamblu cu motoras si cablu care misca o parghie pe cutie in P

 

Se inlocuieste ansamblul cu motoras pentru ca nu se poate atasa switch-ul ca la O3 /G7 cu levier ( la astea se adauga un Switch suplimentar care vedea pozitia P)

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca @Bogdan Moraru se referea la solutia de aici:
https://www.briskoda.net/forums/topic/508812-error-selector-lever/?do=findComment&comment=5713933

care, daca cititi cateva postari mai jos (pt ca din video nu se intelege nimic), se poate face destul de usor acasa - fara a fi solutia definitiva.
Tot cu inlocuire reper se rezolva corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electromagnetul de blocare este problema, Shift Lock Solenoid . Nu este switch.

 

oricum defectul se manifesta relativ repede si toate masinile cu problema asta sunt inca in garantie.  Selectorul BS se inlocuieste cu BB

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost și eu săptămâna asta la reprezentanță și mi-au înlocuit întreg mecanismul. Apăruse de vreo 3-4 ori eroarea în ultimele 3 luni și m-am temut să nu mă lase pe drum, mai ales că plec prin cealaltă parte a țării de Paște.

 

Însă am altă problemă, pe care nu știe nimeni s-o rezolve: a rămas cheia fără baterie acum vreo două luni, mi-a apărut mesaj de înlocuire pe bord, am înlocuit bateria cu una nouă, însă mesajul continuă să apară la fiecare pornire.

Am folosit și cheile de rezervă, la fel. Am mai schimbat o dată bateria cu una nouă alt producător, nu reușesc să scap de mesajul respectiv.

Nu găsesc nicăieri pe net sau în manual vreo modalitate de resetare a acelui mesaj. 

Aveți idee ce se poate face? Nu aș vrea să dau reset la setările din fabrică pe toată interfața multimedia doar pentru asta (nici nu cred că rezolvă problema).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ramane eroare stocata atunci cand bateria din cheie e goala. A fost stearsa aceasta eroare? Poate interfata multimedia citeste erorile stocate si le afiseaza, si de acolo e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erau azi trei erori și le-am șters cu OBD11. Nu am văzut ce erau.

Însă face la fel și după.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai incercat si cu baterie originala de la Skoda?  daca nu are 3.3V in sarcina (cu buton apasat) , nu e buna.

 

Daca bateria e buna, e problema la telecomanda. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut pasul asta tot timpul cand am schimbat bateria (nu conteaza de care e, nu exista baterie "originala Skoda" :P , cheia mea avea Varta din fabrica, acuma este la a doua baterie Duracell de ex.). Nu stiu daca pasul subliniat a ajutat sau nu la mine, dar nu mi-a mai aparut mesajul dupa ce am schimbat bateria.

image.thumb.png.51f1eb928b2c953cae61687df22aa8c2.png

 

Sau poate te ajuta asta:

image.thumb.png.55bcd195f01c860af093d4c0c15551f6.png

Modificat de tbege
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 16.03.2023 at 15:11, akon a scris:

1. S a mai întâmplat cuiva ca și cutia 2 manuală să facă zgomot?

Sporadic aud un huruit la viteza mica dar inca nu l-am izolat. 

 Cu siguranță încă nu e proeminent ca cel pentru care am schimbat prima dată cutia iar calcarea ambreiajului nu schimba deloc comportamentul ca in trecut.

2. Zgomotul produs de mecanismele sistemului de ventilație care scârție/ trosnesc efectiv. Nu era așa în trecut.

3. La trecerea peste bumpere trosnește ceva pe la rotile fata. Uneori se aude și un huruit când mișc roțile pe loc. Acoperă ceva garanția pe partea de suspensie sau mai bine fac constatare in privat?

@akon2 și 3 am patit și eu, dar nu stiu dacă 3 e la fel.

Am zgomot (pare ca de sub pedale vine) la bumpere și denivelări cu viteza mică (un mecanic mi-a spus ca se poate sa fie de la uzura plăcuțelor de frâna pentru ca joaca etrierii, dacă dai puțin cu călcâiul in rotile din fata ai sa auzi), evident problema catalogata ca zgomot tehnologic de cei de la Skoda.

 

Pentru punctul 2 când dau drumul la dezaburire parbriz, zici ca își ia zborul mașina.

 

Am avut probleme cu selectorul de la cutie, l-au schimbat.

 

Am avut probleme cu o sonda de la motor, au schimbat-o.

 

Am avut probleme cu camera, au schimbat-o și pe aia.
 

Am avut probleme cu modulul SOS, și travel assist (erori frecvente) mi-au schimbat volanul si modulul de SOS și s-au rezolvat in cele din urma (pentru ca după 4-5 luni și tot atatea vizite la service le-au schimbat).

 

Mașina a mers bine vreo 2 luni…acum au început probleme cu senzorii de parcare/park pilot/asistenta la ieșire din parcare, din cauza cărora nu mai am audio deloc in mașina, la modul ca Apple CarPlay se deconectează când încerc sa pun muzica, iar media și radio nu mai merg (sunetul de la ele). A patit cineva?


Am și un scurt la instalația audio, de câteodată îmi baraie Cantonul pana ma dor urechile (sa nu mai zic ca intr-o noapte au barait pana mi-au terminat bateria de tot, deci nu merge tot timpul lăsatul mașinii oprită 5 minute pana ii taie curentul). O alta tura după 30 de km și un timpan fisurat, a început să-mi miroase a ars din usa din stânga spate, tot de la baraieli.

 

Ma termina nervos mașina asta.

 

P.S. Îmi cer scuze pentru postarea aceasta, dar ma iau dracii câteodată, pentru ca nu se mai termina problemele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru problemele cu Canton, mergi la un dealer si solicita-i update la MMI la ultima versiune. Am avut si eu cateva pacaneli si baraieli la inceput.

 

Daca "dai cheie" si pui masina in miscare imediat, in timpul bootarii MMI si conectarii CarPlay/Android Auto, interfata se va bloca si se va restarta. Ocazional vei ramane si fara sunet complet necesitand sa opresti, incui masina si sa astepti centrala electrica sa se "deconecteze". La noua pornire a masinii sunetul va reveni.

 

Legat de ultimele actualizari ale MMI, pana la ultima versiune, cele 2 USB-C din tavita nu imi incarcau LIL-ul, nefurnizand suficient voltaj/amperaj. Dupa ultimul update, pot incarca tigara direct din usb-c.

 

Cand ajung in masina iti pot spune versiunea la care a ajuns. Dupa update la reprezentanta am mai primit inca 2 sau 3 actualizari OTA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos de sfat. 
Dcaa se poate să-mi spui și versiunea ar fi super.

Modificat de Bebeee
Fara quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MIB se poate reseta si in mers sau cand face diverse probleme, tii apasat pe butonul de POWER 15-20 secunde. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • akon
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!