Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Scuze,  220 nm. Am greșit neintenționat,  uitasem că are 20 nm în plus, ai zice că are în minus...mai zgomotos față de O3 Fl, 1.0, 115 cai este și 1.0, 110 cp pus pe Octavia 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am doar 3000 km făcuți pana acum, este ce trebuie pt oraș, pt autostrada peste 110 km puțin mai dificil în acceleratii și depășiri.

Dacă nu forțați mașinile și motoarele în general sa știți ca este ,,suficient''.

 Are consum bun și deocamdată nicio eroare sau problema de niciun fel, sper sa rămână asa.

Blue race se murdărește foarte tare, recomand orice alta culoare...fără negru bineînțeles.

Bafta în alegerile pe care le faceți privind achiziția.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gabriel*77Motorul 1.0 TSI 115 CP este in 3 cilindri si urca mai repede in ture decat un motor cu 4 cilindri (ex 1.5 TSI). In acest caz normal ca va fi mai placut de utilizat in oras, ajungand mult mai repede in zona de cuplu maxim. La 1.0 TSI abia apesi acceleratia si te trezesti in 4000 ture, este o caracteristica a motoarelor in 3 cilindri care le face placute la utilizarea in oras. Ma gandesc ca de aici vine diferenta de perceptie in favoarea lui 1.0 TSI. 😄

On 3/22/2025 at 12:14 AM, Cristi_V said:

Eu "nu inteleg" altceva... De ce sa-ti iei DSG?! Adica iti iei dar stii din start ca e mai scumpa, inclusiv intretinerea, iar in caz de problema te costa o palarie de bani pe care se presupune ca ii ai pentru ca altfel nu ti-ai fi luat DSG. Aaaa, daca nu stii cu ambreiajul atunci da, asta e.

Dintr-un motiv f simplu: cutia manuala este tot mai rara la VAG. Spre ex la Seat Leon nu iti mai poti configura cutie manuala pe motorizarea  150 CP. Daca vrei motorul, il iei musai cu DSG  sau ,,retrogradezi" la 115 CP. La Octavia, Audi A3 si Golf inca se mai gaseste cutie manuala pe motorizarile de 150 CP, dar nu se stie pentru cat timp. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca-i musai cu placere 😁. Dar chiar sa nu-i placa exact acolo unde-i mai mare nevoie de ea, adica in trafic intens/ambuteiaje?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la DSG, în urma unor informații contradictorii, ca și aici, reprezentantul Skoda (pe care îl cunosc din 2016 și de la care am cumpărat 3 mașini noi și pe care in mod expres l-am întrebat de probleme) mi-a spus că într-o utilizare domestică, în trafic aglomerat, cutia nu are de suferit. De suferit are când e smucită și abuzată în modul sport sau într-un stil de conducere sportiv.

Oare să mă fi mințit? Nu cred. Oare să nu știe după sute de mașini vândute cam care e treaba cu ele? Am dubii.

Până la urmă ne alinem trendului. Dacă asta găsești, asta cumperi. 

Nu rămâne decât să ne informăm mai în detaliu cu privire la bunul respectiv și potrivit specificațiilor producătorului să-l utilizăm și să-l exploatăm în consecință. Altceva ce am putea face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimic. Sa te bucuri de masina si cand se strica/daca se strica o repari. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se mai intretin si cutiile acestea automate, se mai schimba uleiul... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Precizari, s-a vorbit despre Seat Leon ca nu mai vine cu manuala la motorul de 1,5TSI, asta se intampla doar in RO pentru ca importatorul PIA asa a configurat standardul de tara pentru Leon, daca se doreste manuala se poate cumpara cel mai aproape de la unguri, cum fac de altfel destul de multi care nu doresc limitele impuse la noi.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici Leon 2.0 TDI 150 CP nu mai vine cu manuala, doar cu DSG. Nici Audi A4 nu se mai vinde cu manuala, nici Audi Q5, nici Passat si nici Tiguan. Sunt modele care acum 2 ani inca le mai gaseai cu manuala; din acest motiv spun ca trendul este ca, cutiile automate sa le inlocuiasca pe cele manuale. Asta vom avea, asta vom cumpara, indiferent de fiabilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gabriel*77 reprezentantul ala probabil este vanzator - deci nu stie el nu stiu ce mecanica. Iar service-ul de reprezentanta stie in general ce scrie in manual - nu repara masini mai vechi de 3-5 ani pentru ca nu merge nimeni cu un Golf 5 la reprezentanta. Deci si sunt destul de limitati in informatii tehnice legate de "probleme in timp" pentru ca ei nu prea mai vad DSG-urile alea dupa ce expira garantia 😉 

Daca tii masina 4 ani sau 100k km cat ai garantia, atunci nu prea ai probleme cu nimic. Poti sa nu schimbi nici uleiul la masina si tot, probabil, ar functiona ok.

Dupa un anumit numar de ani si km incep sa apara problemele - si masinile second cu 200k km nu prea merg la reprezentanta.

Ca sa nu mai zic de faptul ca ei, de exemplu, nu repara mai nimic, ci inlocuiesc. E usor sa spui unui client "mechatronic defect, trebuie inlocuit" = 2000 euro. 

Cauta colegi de aici de pe forum care sunt meseriasi buni/au service-uri ok si o sa iti spuna de ce o cutie DSG este "omorata" in traficul de oras bara la bara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vizitator,Diesel-urile vin cu DSG umed, este cu totul altceva, nu trebuie amestecate in discutie cu cele uscate.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai tot scris pe aici oricum, la toti producatorii cutiile automate cu ambreiaje uscate sunt mai putin fiabile. Sunt in general puse pe masini mai "ieftine" si care nu au cuplu prea mare, prin natura lor ele nu sunt la fel de robuste ca cele cu ambreiaje umede. Motivul pentru care au aparut este eficienta, sunt cu cateva procente mai eficiente decat cele umede. Inamicul lor este caldura, cele cu ambreiaje umede - dupa cum zice si numele - avand ambreiaje multidisc imersate in ulei, ulei care este si racit pe deasupra, la fel cum este racit si uleiul din motor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, vizitator said:

@Gabriel*77Motorul 1.0 TSI 115 CP este in 3 cilindri si urca mai repede in ture decat un motor cu 4 cilindri (ex 1.5 TSI). 

Asta de unde ai scos o, maestre?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vizitator Mașinile în cauză vin cu cutii automate pentru că asta se cere le noi.

Majoritate cunoștințelor mele și majoritatea celor cu care am vorbit despre aste preferă cutiile de viteză automate. Așa au ei senzația că mașina e modernă, tehnologizată și evoluată. Argumentul lor este: "Da', ce, suntem în 2024, cum să îmi mai iau manuală?"

Ia 10 femei și întreabă-le despre cutie și 9 îți vor spune că vor automată.

Importatorii, prin comenzile primite, știu ce să comande producătorilor.

Sunt foarte puțini cei care preferă cutiile manuale și minoritari fiind se vor supune majorității  

 

@Xman_ghio NU te contrazic, însă reprezentanțele auto au și ele ani de funcționare și bănuiesc că au și niște evidențe legate de defecte, dar după cum am spus, nu te contrazic. 

 

Și eu prefer să-mi înlocuiască o piesă defectă decât să mi-o repare cine știe ce "meseriaș", că e plin de așa ceva, și să n-am probleme apoi.

Cât privește faptul că după expirarea garanției mașina aia nu mai vede reprezentanța sau piesele de origine, asta spune multe despre proprietarii sau utilizatorii respectivi.

 

Momentan am garanție și am auzit de la reprezentanță că am o eroare pe un senzor de centură spate și că trebuie înlocuit suportul acesteia pe garanție. 

 

Să-l înlocuiască, nu zic nu, că de aia e în garanție, doar că nu-l au pe stoc, trebuie comandat, și durează câteva zile până vine.

Partea mai puțin bună e că azi trebuia să o ridic după schimbarea bării spate, dar mai stă câteva zile la ei (câte, nu știu) pentru acel senzor.

 

Întrebările pe care le formulez aici sunt pentru a mă informa și a contracara niște probleme mecanice că dacă e să se întâmple ceva mai puțin plăcut, se va întâmpla oricum.

 

Orice defect sau problemă la mașină, sau lucrurile bune și care îmi plac, le voi expune aici pentru a ști și ceilalți care ar fi interesați, după cum am și făcut. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi, partial de acord. Desi partea cu doamnele poate fi aplicabila (sotia mea a condus doar automata), realitatea e alta. Prin folosirea dsgului, producătorul isi maximizeaza rezultatul mediei de noxe per flota, astfel ca minimizeaza riscul de a plati amenzi CAFE.

 

In plus, tocmai pentru ca se prioritizeaza productia de masini care se incadreaza in CAFE, avem termene de 8-10 luni la anumite modele (Kodi)...

 

Cat privește argumentul "e 2024...", da nici eu, pe o masina normala folosita in traficul zilnic nu as mai vrea manuala. Ca sunt mulți clienți care nu știu concret ce cumpara, asta e alta discutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt cine vrea diesel, au discount-uri bune luna asta. Mai bune ca in toamnă. Nu vă uitați la configurație,  verificați discount-ul.

Pbv1

 

 

Și la benzină,  1.5, 150 cai, vreo 3400-3600 discount. Manuală. 

Screenshot_20250324_221156_Yahoo Mail.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este bun discountul, totuși în vara era mai bun, dădeau 3050 campanie, 2000 pt diesel și vreo 6 % discount adică 1500_1800 euro.

 

Dacă ar avea acest discount și la benzina atunci chiar este o oferta foarte bună. Pe lângă astea mai câștigi și din finantare din cei 1428 euro ( îți pot rămâne vreo 1000 după ce închizi creditul anticipat ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să fie discount mai mare pentru cele care nu se prea comandă?

 

Și în 2023 când mi se dădea termen de livrare de un an pentru 1.5 tsi manuală, dacă voiam diesel și break, termenul era de două/trei luni.

 

Manuale nu am prea văzut pe străzi, dar diesel da.

 

Ideea e că, și recomand, la un discount bun să se profite de asta și să se accesorizeze mașina mai bine.

 

Eu am profitat și câteva opționale le-am luat moca, să zic așa. 

 

La 4500 € cât am prins eu în toamna lui 2024, am avut Matrix-ul, jantele Lerna pe 18", portbagajul electric, scaunele încălzite plus clima în trei zone moca.

 

Adevărat că prețul mașinii va fi mai mare (evident că fiecare și-o configurează după nevoi și buget) și te va speria, dar după după cum spuneam, trebuie gândit bine și profitat de ocazie. Nu cumperi mașină în fiecare zi și dacă primești gratis niște accesorii care altfel ar costa 4000 €, ar fi păcat să nu le bifezi. Fiecare ce-i trebuie și ce preferă, desigur.

 

 

@Crs.Vag Eu m-am uitat pe configuratorul pus de tine și pot zice că mașina e scumpa pentru ce oferă. 

 

În 2023 la 28.000 € (cu rabla) în banii ăștia am avut Matrix, Orange Phoenix, jante 17", parbriz încălzit, opțional.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este încă scump motorul diesel dsg fata de benzina, dar din cauza cotelor probabil ca încă oferă cei 2000 euro discount sa încurajeze diesel.

Oricum , s a schimbat procentul fata de trecut, se cumpără mai mult pe benzina.

Fata de 2023 au mai scumpit și datorita inflației și costului de producție mai ridicat.

Discounturile te fac totuși sa iei decizia de a lua o octavia fata de corola, kia xceed, megane, focus sau oricare alta din clasa, cel puțin pe mine m au convins..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreb si eu: la Octavia Selection 2.0 TSI 4x4 204 CP oare ce disconturi se dau? La fel ca la 1.5 TSI? Am fost la PBN ai am ramas dezamagit, doar 3%; dar si dealerul era junior si nu avea marja de negociere mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la pbv1.

 

Referitor la discounturi, prețurile au mai crescut de anul trecut, din octombrie sau noiembrie, dacă nu greșesc.  Ce configurasem eu, pt mine, în septembrie, acum iese la același preț, tot pe diesel. 

 

La benzină nu se acordă discounturi așa mari, diferența între 1.5, 150 cai, manuală și 2.0 tdi, dsg, 150 cai, e de DOAR 1200 euro. Fix pe configurația de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cere o oferta și de la exclusiv auto alba iulia, când am luat eu ei aveau cea mai buna oferta, dar nu am mai încheiat acolo din alte motive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!