Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

  On 10.02.2025 at 18:47, adrian001 a scris:

Nu totul se rezuma la timpul 0-100 km/h in ceea ce priveste experinta de condus si cat de fasneata e/se simte masina ... Conteaza cum trage si jos in ture, cât de repede raspunde la pedala ... si astea nu se vad in fisa tehnica.

Expand  

 

Daca vrei sa complici discutia asta simpla poti sa faci referire la pedala si la orice. In orice caz cuplul este maxim in plaja 1500-3500. Asta e avantajul turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare!

Skoda Octavia Scout 1.5 TSI ce fel de ambreiaj are, umed sau uscat? Mai exact, ce cod (DQ200, DQ250, MQ381) ?

Oscilez intre a cumpara o Octavia Scout 3 1.8 TSI sau Octavia Scout 4 1.5 TSI.
Strict din punct de vedere al motorizarii, care este mai fiabil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu te sfătuiesc să cumperi o mașină nouă, sau cât mai nouă.

Motoarele de 1.8 tsi au avut niște probleme din proiectare și sunt destul de rare.

Orice motor e fiabil, atât și cutia de viteze, dacă au fost și în continuare sunt exploatate corect și servisate la timp.

Cu 1.5 tsi și 150 cp nu vrei rămâne pe niciun coclaur, dacă pentru asta vrei mașina, pentru că are destul putere, însă nu e pentru escapade forestiere unde intri și ieși din tot felul de noroaie.

 

 

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  On 20.03.2025 at 12:36, colt1504 a scris:

Oscilez intre a cumpara o Octavia Scout 3 1.8 TSI sau Octavia Scout 4 1.5 TSI.
Strict din punct de vedere al motorizarii, care este mai fiabil?

Expand  

Personal nu as lua masina la mana a doua, mai ales daca este vorba de motorizarea 1.8 TSI. Din cele 2, as merge clar pe Octavia 4 1.5 TSI, dar sa fie noua. In luna mai va incepe programul Rabla, deci este un moment bun. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scout este interesantă ca design (și mie îmi place cum arată) dar pentru o utilizare domestică (așa cum sunt utilizate majoritatea mașinilor) nu cred că merită. Pentru design, da, dar e ceva subiectiv. 

Dacă vrei ceva înalt, 4×4 pentru a-l folosi doar în oraș, nu e nicio combinația. Dacă mergi des pe drumuri accidentate aș zice că e ok, dar acolo ar merge o altă clasă (din cea a Duster-ului) pentru că piesele sunt ceva mai ieftine.

Dacă aș avea ocazia să cumpăr o 03, aș lua-o cu motorul de 1.4 tsi fără discuții, dar într-un singur caz. De la unul care a avut grijă de ea așa cum am avut eu.

Altfel... nu.

Și ca un exemplu, nefericit pentru mine, am Octavia 4 FL în service-ul reprezentanței pentru că s-a găsit un șofer să stea pe telefon în timp ce conducea și a frânat târziu atingându-mă un pic în spate. Nu prea tare, dar suficient cât să îmi zgârie/plesnească bara și să-mi crape un stop.

Niciun element de tablă nu e afectat, însă elementele deteriorate trebuie schimbate. Am primit la schimb un Kamiq de 1.0 cu 115 cp cu DSG.

Mașina e fâșneață, chiar foarte fâșneată, dar dacă mergi cu start/stopul activat, la pornire și oprire trepidează motorul de zici că vrea să sară de pe tampoane. 

Mașina are 20.000 km, este din vara lui 2024 și cârâie la frânare. Probabil plăcuțele. Mașina mi-a fost dată fără ulei. Mi s-a aprins becul de a doua zi de utilizare și i-am completat eu un litru. Uleiul doar ce pupă joja și este negru pământ.

Cutia merge bine. Schimbă fără smucituri. 

Plus că s-a fumat în ea și miroase a tavernă.

Că atare, mare grija de unde cumpărați mașinile sh pentru că și reprezentanțele au "ucigașii" lor de mașini. 

Recunosc că deși mașina e la remediere în reprezentanță, am emoții pentru că e nouă, în stare perfectă de funcționare atât mecanică cât și fizică, și știu că mecanicii și vopsitorii nu prea sunt atenți deși poate sunt meseriași buni.

Ăsta este motivul pentru care le cumpăr noi și țin morțiș să nu le prea duc prin service-uri altfel decât pentru revizii și tot așa sfătuiesc și pe ceilalți, evident dacă vot mașini de familie, pentru familie.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca alternativa ar fi Octava 4x4 cu motor 2,0 TSI 204 CP. Este mai puternica decat Octavia 3 cu 1,8 TSI si are tractiune 4x4. Marele inconvenient este ca trece de 30 000 euro, daca se ia noua. Exista si alternativa la mana a doua, dar risti sa aiba probleme ascunse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pt raspunsuri.
Pt putin context: eu am deja o Octavia 3 1.4 TSI (2016, 165.000 km, manuala) de care sunt foarte,foarte multumit. E adevarat ca si eu nu mi-am batut joc de ea.

Doar ca acum trebuie cutie automata, pt ca sotia va fi nevoita sa o conduca mult mai des decat inainte.
Si as dori ceva cu garda mai inalta pentru ca iesim des in excursii pe la munte pe drumuri de tara si mereu am emotii cu masina actuala.
Deci nu off-road, ci doar umblat pe coclauri prin muntii Apuseni.
Masina va fi sigur SH.
Si fiindca va fi condusa cam 60% prin oras, ma gandeam la un compromis intre o benzinara cu motor nu prea mare si garda inalta, de aceea Scout 1.5 TSI.
 

  Quote

Toate motoarele mici 1.0, 1.2, 1.5 vin cu cutia DSG cu ambreiaje uscate.

Expand  

Speram ca poate pt varianta Scout au pus cu ambreiaj umed.
Pana la urma, cat de problematica mai e cutia DQ200?

O alta varianta ar fi un Tiguan (garda la sol generoasa, portbagaj OKish, 1.5 TSI). Doar ca nu ma atrage masina defel :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia DQ200 este ok pentru drumuri in afara/autostrada si ocazional oras. Daca mergi 50% sau mai mult in oras ar trebui sa “uiti” de DSG (fie umed, dar mai ales uscat). O sa o distrugi relativ rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pură curiozitate. Ce ar pica la DQ200 dacă mașina e folosită 80% în oraș?

În condițiile unui condus normal, fără a o forja.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La DQ200 se incalzesc mult mai tare ambreiajele decat la cele "umede". In trafic de oras, bara la bara, ai mereu cate unul din cele doua ambreiaje preselectat. Deci vor "muri" ambreiajele mult mai rapid.

 

Daca tii masina 3-5 ani si o schimbi tot la 100k km nu ai treaba. Problema o sa fie la ala care o ia, o forjeaza si el in oras preponderent si la 180k km ii pica ambreiajele sau mechatronicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Xman_ghio Mulțumesc de info!

 

Cam atât vreau să țin mașina. Cam 5 ani. Totuși, mă gândesc și eu că proiectanții au ținut cont de faptul că mașinile merg mult și în oraș, motiv pentru care n-ar trebui să pice chiar așa ușor. Sau cel puțin nu la un regim de mers care n-ar pune presiune pe cutie.

 

În fine, voi încerca să am grijă de cutie și să îi fac revizii anuale. Și eu sunt curios cât mă ține, sau cât ține. 

 

Nu vreau să par ipocrit dar în opinia mea o mașină nu merită să o ții mai mult de 200.000 de kilometri sau 6-7 ani. 

 

De la acest număr începe să ceară bani și devine imprevizibilă în defecte ceea ce îți creează disconfort sau neplăceri și din această cauză vesticii le fac vânt.

 

Păcat că ai noștri conaționali NU înțeleg asta și se duc duium să le aducă-n țară. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Proiectantii sunt stransi si OO ca sa reduca costurile de unde pot. De la plasticele mai multe, la materialele mai slabe calitativ, etc. Plus electronica pe care ne-o dorim cu totii, plus toate porcariile de mediu care scad fiabilitatea.

Ideal ar fi ca la 4-5 ani sa schimbam masina cu una noua. Dar cati romani isi permit asta? Nu prea multi…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  On 21.03.2025 at 21:25, Gabriel*77 a scris:

 

Păcat că ai noștri conaționali NU înțeleg asta și se duc duium să le aducă-n țară.

 

Expand  

 

Intelegi nu intelegi mai conteaza si ce poti. Cei care cumpara SH au alta mentalitate, nici ei nu le tin prea mult. 

Eu "nu inteleg" altceva... De ce sa-ti iei DSG?! Adica iti iei dar stii din start ca e mai scumpa, inclusiv intretinerea, iar in caz de problema te costa o palarie de bani pe care se presupune ca ii ai pentru ca altfel nu ti-ai fi luat DSG. Aaaa, daca nu stii cu ambreiajul atunci da, asta e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a discutat pe subiect, cutiile manuale de benzina de la O4 sunt slabe, atat ca experienta cat si fiabilitate.

 

Singurele cutii manuale ramase bune si civilizate sunt pe diesel, cuplul mare obliga la calitate sporita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Xman_ghio  Da, știu că din considerente de noxe este redusă calitatea. 

 

Românu' preferă să ia bmw sh decât una nouă, modestă, la 15.000-18.000 € si din cauza acestei gândiri nu poate scăpa de starea de "nu-mi permit".

Trăiesc în București și ce mașini văd pe străzi mă duc cu gândul la faptul că românii au bani.

 

@Cristi_V Bănuiesc că știi de ce mi-am luat DSG. Nu mai reiau povestea. 

 

Sper însă ca printr-o utilizare responsabilă si o mentenanță atentă să mă țină ceva mai mult.

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ar fi sa ma inspir din acest forum toate cutiile sunt proaste deci nu mi-as lua O4. Cutia e totusi un must 🙃.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de cutie.

După cum am precizat am pe mână un Kamiq cu motorizarea de un litru și 115 cp.

Cutia DSG mi se pare foarte fâșneață, surprinzător de fâșneață, mai fâșneață decât la Octavia și îmi tot pun întrebarea DE CE? Care e secretul?

Când schimbă viteza, uneori o schimbă și la 5000 de ture, dacă nu s-ar reduce zgomotul la schimbarea în treapta superioară, nu ai ști că a schimbat. Cursiv, liniar, insesizabil. 

Precizez că îmi place foarte mult cum se mișcă și ca mașină de oraș este foarte bună (am mers și pe autostrada și e la fel de fâșneață) dar pentru mine are portbagajul foarte mic.

Nu zic că la Octavia 4, 1.5 tsi cu DSG și 150 cp simți smicituri în schimbarea treptelor, chiar deloc, ci doar că e ceva mai molcomă, mai leneșă în accelerație. 

Mașina e destul de accesorizată și își face treaba cu brio (Matrix, 4 scaune încălzite, navi, volan sport, jante 17", etc) însă nu despre modelul în sine am deschis subiectul, ci despre cutia lui 1.0 tsi.

Kamiq-ul bănuiesc că este mult mai ușor ca o Octavia și presupun că ăsta este motivul pentru care mașina se mișcă bine. Sunt curios cum se mișcă o Octavia cu motorizarea asta pentru că nu am mers.

Nu vreau să mă gândesc cum se mișcă un Kamiq cu motorul de 1.5 tsi și 150 cp.

Amers cu două mașini "de schimb" de la Skoda, cu motorizări și cutii diferite, și ambele mi-au plăcut cum se mișcă în compărație cu ale mele care, o repet mereu, mi se par un pic leșinate. Oare care o fi secretul lor?

🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

Le fac cei de la reprezentanță ceva sau le prinde cine poate, le rupe fâșu' și mașina e învățată cu bătaia?

Mașina în cauză are 20.000 km, uleiul negru și doar ce pupă joja.

Ori, dacă a trecut la păpatul de ulei bănuiesc că e forjată. 

Există diferențe între cutia de la 1.5 și cea de 1.0? 

Sunt setate sau sincronizate altfel?

 

 

@Cristi_V Eu nu am spus că Octavia 4 are cutiile proaste, ci am explicat ce dezamăgire am avut la cea manuală și ce nemulțumire am la actuala. 

Nu cred deloc că sunt proaste, ci doar că sunt "șmenuite" să consume puțin pentru a scoate noxe reduse.

Sau, mai e și varianta cum că fiind a mea, nu dau în ea din considerentul pe care și eu îl aud mereu (dacă mergi în oraș bară la bară se strică, dacă o accelerezi se strică, dacă dai în ea se strică, dacă faci nu știu ce se strică, etc) și... înțelegi tu.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gândește-te că între 1.0 115 cai si 1.5, 150 cai sunt doar 50 nm diferență.  1.0 ăla are 200 nm, pus pe un o caroserie ușoară,  e normal să fie mai fâșneț decât ce ai tu.

 

Și,  ca să îți răspund la întrebare,  1.0 115 cai e foarte ok pe Octavia, cu cutie manuală însă.  Sunt mulțumit de ansamblu cutie-motor-caroserie. Portbagajul îl știi și tu.

 

1.5, 115 cai, benzină pe Octavia 4 e mai puțin fâșneț decât 1.0 115 cai pe Octavia 3. Testat pe Octavia 4 câteva zeci de km, nu m-a încântat deloc. Cum am revenit la Octavia 3, am simțit diferența imediat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  On 21.03.2025 at 21:25, Gabriel*77 a scris:

Păcat că ai noștri conaționali NU înțeleg asta și se duc duium să le aducă-n țară. 

 

Expand  

daca toata lumea ar gandi asa, masinile sh ar trebui casate😀

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@skodamen NU, să nu exagerăm că nu asta am spus, ci faptul că se cumpără mașini de afară cu 200-300.000 km, "premium", în locul unora mai puțin premium, dar cu mult mai puțini km și asta se face din grandomanie. 

În niciun caz nu am spus că toate mașinile sh trebuie casate.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  On 23.03.2025 at 9:16, Crs.Vag a scris:

1.5, 115 cai, benzină pe Octavia 4 e mai puțin fâșneț decât 1.0 115 cai pe Octavia 3. Testat pe Octavia 4 câteva zeci de km, nu m-a încântat deloc. Cum am revenit la Octavia 3, am simțit diferența imediat.

Expand  

Asta e problema , cateva zeci de km !

Numai zgomotul de robot de bucatarie te face sa arunci 1.0 dupa ce mergi cu 1.5, nu mai bagati iluzii pe forumuri. In schimb DSG pe 1.0 functioneaza bine, nu stiu exact dar da, pare bine!

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai citit comparația,  da? 1.0 tsi, 115 cai pe O3 Fl vs 1.5, 115 cai, pe O4 Fl.

 

 

1.5, 115 cai nu excelează la zgomot, 1.5 150 cai e mai ok decât 1.5, 115 cai, dar nu cu mult mai mult față de 1.0 115 cai.

 

Nu e iluzie, că tot 200 nm are 1.5, 115 cai, dar e mai grea decat 1.0 tsi, 115 cai, deci performanțe similare, am simtit-o mai slabă ca 1.0, 115 cai. Sunt suficienți câțiva km, nu trebuie să fii șofer profesionist să îți dai seama de diferențe.

 

Vrei mașină okei, iei 1.5 150 cai. Vrei ceva mult mai bun, marci banu și iei 2.0 tsi, 204 horși. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și 1.5 tsi îmi dă senzația la accelerare că face ca robotul de bucătărie, dar m-am obișnuit. 

🤣🤣🤣🤣🤣

 

Ăsta este efectul accesului la a conduce mai multe tipuri de mașini și posibilitatea de a face comparație între ele.

Cu cât sunt mai multe, cu atât devii mai pretențios.

 

Pe mine nu prea mă mai interesează, însă nu pot să nu mă mir și să mă întreb de ce una merge așa și cealaltă altfel, dar doar atât. Nu mă mai interesează să rupă asfaltul, ci să nu se strice repede.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.5 tsi 115 cp are 220 nm nu 200, pe cutia dsg este acceptabil pana la 100 km/h, ulterior se simte deficitul de cp.

Da, datorita greutății de aprox 200 kg în plus fata de o3 fl 1.0 dsg 115cp, acest motor nou se simte ca trage puțin mai slab, am mers cu ambele.

Și acest 1.5 tsi nou pe la 4000 5000 de ture este f zgomotos și pare ca se accelerează în gol...nu îmi dau seama de ce...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Lagunez
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!