Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

La 42k spre 43k euro ai deja superb, cu aceleași dotări si cu masaj in scaune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred că ai Superb la 42-43.000 cu dotările pe care le-ai avea pe Octavia în banii ăștia. 

Și nu am bifat scaunele electrice cu piele sau ventilație, ci pe cele manuale, din textil, normale.

 

Nu am configurat Superb, dar cred că sare de 50.000 în configurația asta.

 

Mie nu îmi place Superbul (din gama Skoda singura care îmi place este Octavia) și nu l-as putea lua în calcul ca fiind un avantaj.

 

Superbul merită să-l iei dacă faci drumuri dese, extraurban, și ai mereu 4 adulți în interior.

 

Să-l plimb gol prin București... nu e nicio combinație. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Selection, la Superb,  are în standard niste dotări pe care, la octavia, le bifezi,  la aceeași variantă de echipare: faruri matrix, sisteme de siguranță suplimentare, jante pe 17, masaj in standard (pe selection la superb), scaune parțial electrice față, clima pe 3 zone, dsg, sezut extensibil etc. Asta e asa, ca idee, ca la câți bani dai pe octavia, mai pui ceva si iei superb.

Modificat de Crs.Vag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident că nu toată lumea este dispusă să dea mai mult de 30.000 € pe o Octavia.

 

Majoritatea celor existente pe străzi sunt mașini de firmă, configurate cu minimul necesar, ca o alternativă mai sofisticată a Loganului și a celor "prenium" sh pentru cei care s-au săturat de service-uri. 

 

Alea mai "pricopsite" sunt sh, aduse de afară unde prețul a scăzut mult și conaționalii (care vor full cu piele, dar nu și le permit) au putut să le achiziționeze.

 

Mai sunt și pasionați, cei care cumpără RS-uri, si cei cărora le place Octavia și le doresc ceva mai bine echipate și urcă prețul bifând dotări.

 

Nu contest că Superbul e mai bine echipat standard (e și altă clasă) dar este și o mașină destinată altui tip de utilizare. E mai mare. Prea mare.

 

Nu prea ai ce face cu el într-un oraș aglomerat dacă este folosit de o singură persoană pentru drumuri de colo-colo, iar majoritatea cam așa sunt folosite.

 

De ce ai avea nevoie de un vaporaș pentru asta? Octavia este o mașină destul de încăpătoare ca spațiu. 

 

Asta este dilema mea (ce să fac cu vaporașul în oraș dacă îl folosesc doar eu pentru a merge la job) excluzând gusturile (după cum am afirmat mai sus mie NU îmi place Superb-ul și nu mi-aș lua unul chiar dacă mi l-aș permite) pe care nu le comentez.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dotări similarw, prețuri aproape similare, clase diferite insa...alt confort pe superb.

 

Eu l-as lua pt ca am drumuri preponderent extra-urbane, cu bagaje destule. Si chiar si pt oras, pt deplasări, e ok. Octavia nu e atat de mică încât sa fie foarte ok pt oraș. Iar Octavia nu mi s-a părut să merite banii, in schimb, Superb, da. Bine, nici asta nu merită atâția bani, daca e să vedem evoluția preturilor la mașini în ultimii 5-6 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt aceeasi bani, Superb-ul ar fi no brainer: alta clasa, mai multe optiuni, mai mult spatiu, mai mult confort, antifonare mai buna etc.

Acum, daca merem pe ideea ca e mare sau mica pt oras, mai bine ne luam SMART sau Tico (ca tot mi-a aparut reclama din anii 90 pe FB) :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut o simulare, Octavia vs Superb, 2.0 tsi, 204 cp. Diferenta majora e ca Octavia e 4x4, Superb e 4x2, dar Superb are scaune electrice partial fata si masaj, deci mai scade diferenta aia. A reiesit asa:

- Superb 2.0 tsi, 204 cp, dsg Selection - 42 863 euro - cod configurare YFWCSG

- Octavia 2.0 tsi, 204 cp, dsg Selection, 4x4 - 39 942 euro - cod configurare 6GPZFX

Dotati similare, Octavia a trebuit sa o configurez in functie de Superb, care are deja, in standard, optionale ce se adauga la Octavia. Nu m-am dus mai sus ca si configurari, ca nu ma intereseaza.

Modificat de Crs.Vag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt versus avem alte topic-uri. Va rog sa ramaneti la subiect. Mersi 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Skoda Octavia Selection 2.0 TSI 204 CP 4x4 si cutie automata DSG pleaca de la 33493 EUR (am facut configuratia pe site). Daca mai scazi reducerea dealerului si reducerea neta oferita prin credit bancar/leasing Porsche Bank, se ajunge la un pret de 30 000 EUR-30 500 EUR. Nu este rau pentru un motor de 204 CP si o tractiune 4x4. 🤑

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Luciosu Sunt perfect de acord cu tine și nu am spus că e o alegere neinspirată o mașină mai potentă în aceiași bani, doar că, atunci când cumpărăm o mașină, ar fi ideal să ținem cont de mediul și unitatea teritorială în care o exploatăm, pentru a fi brainer.

 

Să știi că ideea cu o mașină de dimensiuni mici, pentru a fi utilizată în oraș, full hibrid dacă ar fi, sau electrică, nu este o idee deloc rea, nici o alegere neinspirată.

De ce crezi că producătorii se bat pe nișa asta? 

 

Ca persoană care este zilnic în trafic, văd că majoritatea deține SUV-uri, sau "limuzine de dimensiuni considerabile, și tot majoritari sunt cei care sunt singuri în ele.

 

80% din conaționalii noștri aleg mașinile în funcție de statutul pe care vor să-l dețină (real sau închipuit) și nu raportat la nevoile lor.

 

(Apropo, într-un A8/S Class/seria 7 noi, îți stă bine în spate, cu șofer, nu să le fâțâi tu prin oraș, mereu singur în ele)

 

Având în vedere că orașale mari sunt sufocate de mașini, care emit în atmosferă destul de multe noxe, noxe care se simt accentuat, ar trebui totuși sa ținem cont de niște lucruri în alegerea unui vehicul personal. Eu, având copii (bănuiesc câ nu sunt singurul) mă gândesc și la "lumea" pe care le-o las, nu doar cu egoism, la mine.

 

Ca atare, în opinia mea (o simplă părere personală) aș alege Superb, în banii de Octavia, DOAR în contextul în care folosesc mașina într-un procent mare extraurban și pe lângă mine, să am pasageri care să umple toate cele 4 locuri. Altfel, tot în opinia mea, NU merită, deși bănuiesc că gradul de confort de la interior este mai mare.

 

O mașină de dimensiuni mici e mult mai manevrabilă și mai ușor de utilizat într-o metropolă. 

 

 

Păcat însă că Skoda nu electrifică  sau măcar să full hibridizeze Octavia, sau alte modele mai mici, pentru că în opinia mea s-ar vinde bine.

 

Eu mi-aș cumpăra un full hibrid (alegerea ideală momentan prin care împaci și capra poluării în oraș, dar și varza autonomiei în extraurban) însă deocamdată am mașina nouă si financiar ar fi o autosabotare.

 

Acum vreo doi ani am căutat să-mi schimb mașina și mi-ar fi plăcut un plug-in (aș fi ales Octavia) dar prețul era unul prohibitiv la vremea aia și anume minim 40.000 €. Toate firmele producătoare care jucau în același segment cu Octavia plug-in aveau prețurile identice 

 

@Crs.Vag Am făcut și eu o simulare și, raportat la Octavia mea, mi-a ieșit la 49.000 € Superbul. 

 

Cine optează pentru Superb nu ia în calcul Octavia, pentru a face compărație între ele pe preț/dotări, și cu siguranță nu o va lua stoc, deși ție ți se pare foarte bine echipată. 

 

Având în vedere "problema" mea cu cutia 1.5 tsi, nu mi-aș lua Superb la 204 cp, ci motorul cu 265 cp.

 

Superbul e mai greu, deci, trebuie stimulat mai mult.

 

@vizitator Da, ai dreptate, însă majoritatea O4 pe care le văd zilnic în trafic (și crede-mă că sunt foarte multe) sunt de firmă. Firmele nu vor alege un motor de 2.0 tsi și 4×4, ci 1.5 tsi sau 2.0 tdi pentru consumul lor relativ scăzut.

 

Cel care vrea Octavia pentru el, din motive care nu țin de alternativă la altele mai ieftine (Logan, Fiat, Renault) nu o va lua stoc, ci își va dori ceva în plus.

În cazul ăsta mă dau exemplu pe mine. Puteam să iau FL-ul la 25.500 (preț de listă 30.000) însă nu am vrut compromis și am plusat alegând să o accesorizez destul de bine, zic eu.

 

Variante sunt, însă depinde mult de ceea ce ne trebuie. 

 

Dacă ar fi să aleg în momentul de față o mașină pe care să o utilizez preponderent în oraș, aș merge pe un full hibrid (motivele le-am expus mai sus) și mare păcat că Skoda nu merge si pe segmentul ăsta că aș fi ales oricând O4 full hibrid care e destul de încăpătoare la interior, deși e o compactă. 

 

Nu mă împac deloc cu designul asiatic și din acest motiv am mari probleme în a-mi alege o mașină pur rațional, full hibrid. 

 

Sper că n-am fost off topic și prin crea ce scriu (ca păreri personale survenite în urma a ceea ce văd zilnic pe străzi si urmărind ce se întâmplă cu și pe piața auto) să-i ajut pe cei ce vor o mașină nouă, să o cumpere în mare parte în cunoștință de cauză. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Demaraj Octavia 4, 2.0 TDI DSG si 1.5 TSI MT ambele 110 kW:

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încărcate cu bagaje și câteva persoane, se schimbă treaba, părerea mea. Cuplul își spune cuvântul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e de ajuns sa te uiți la un kodiaq 1.5 vs 2.0 150, cifrele sunt aceleași.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este vorba de cuplu. 250 nm și o cutie cu rapoarte lungi, care, cumulat, nu poate propulsa prea repede 1.5 tone.

 

Să depășim momentul că, repet, cifrele NU mă pot lămuri și nici să-mi schimbe părerea deja formată urmare a experienței avute.

 

Am avut O4 1.5 tsi 2023 manuală, am la job la fel, dar model 2020 și dețin O4 1.5 tsi, dsg 2024 și NU vorbesc din auzite.

 

De asta am rugămintea să depășim momentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gabriel*77salut!

te rog mult să-mi spui, din experiența ta avută cu Octaviile din 2020 și cea din 2023, ce zici? crezi că s-a schimbat în bine ceva la masinile produse anul trecut sau in 2023, referindu-mă aici la ceea ce înseamnă agățatul la cutia de viteze sau consumul de ulei la motor sau problemele pe partea de hardware-software din bord și la navigație?

Modificat de COSMIN27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@COSMIN27 Salut!

 

Păi... 

 

Eu mi-am cumpărat O4 în 2023, septembrie, fiind proprietar de O3, "promoția" 2016, mașină de care am fost mulțumit pe parte de consum, consum ulei și "mișcare scenică" a propulsorului în combinație cu cutia manuală de 150 cp.

 

Nefiind fan diesel (nu îl consider bun în oraș, nu că aș avea ceva împotriva lui) bănuiesc că înțelegi ce motorizare am ales.

 

Acum, revenind... în 2023 am decis să o schimb. Deja făcea 7 ani.

 

Am vrut în mod deosebit manuală.

Nu mi-am imaginat că diferența între 1.4 tsi și 1.5 tsi este vizibilă, și am cumpărat fără a face drive test.

 

Din cauza faptului că Style (fosta O3 era echipare Style) nu se mai făcea cu cutit manuală, am retrogradat și am mers pe Ambition.

 

După ce a trecut euforia achiziției mi-am dat seama că NU se duce ca O3-ul și cutia, la trecerea din  treapta 1 în treapta 2, DE FIECARE DATĂ, agăța. 

Nu sunt pasionat de sportivitate auto, nu mă interesează R, RS, FR, GT, M, AMG, etc, deci nu sunt vitezoman, dar... nici așa fără vlagă. 

 

Nu știu cum să descriu acest "a agăța", dar era ca o mică smucitură cu cârâit, indiferent cât de cu grijă aș fi schimbat și se simțea că nu avea reprize la accelerație. 

Ajunsesem să o conduc stresat și schimbam a doua de parcă era Saviem, ori... m-a dezamăgit. 

 

Pe lângă faptul de fiecare dată, cald/frig afară, cald sau rece motorul, pleca de pe loc cu un țopăit (acel efect de cangur), care, la fel, mă deranja.

 

(Dacă intenționezi să cumperi o Octavia 4 cu motorul 1.5 tsi, mergi și fă un drive test. Nu trebuie să decizi în funcție de ce îți spun eu.

Eu spun doar experiența mea cu 1.5 tsi.)

 

Pe parte de consum ulei, NU am avut probleme absolut deloc.

 

Știu din experiență că mașinile care consumă ulei (benzină sau diesel) sunt cele care sunt abuzate, care sunt forjate și omorâte.

Altfel mașina NU consumă ulei, sau dacă o face (prin construcție) va fi foarte mic. 

 

Mie nici O3 și nici O4 din 2023 NU mi-au consumat ulei, sau dacă a fost, a fost insesizabil.

 

Pe parte de software, am avut diverse erori, dese (de regulă pe asistentul la parcare, front assist, direcție) și la temperaturi mici (2-3⁰C sau câteva cu minus) tableta se aprindea și se stingea periodic și până nu se făcea o temperatură de câteva grade bune la interior, NU își revenea. 

Parbrizul și scaunele erau setate să pornească automat în caz că e frig, că altfel... 

 

Vopseaua, mai nou, e pe bază de apă și la 3 luni de la achiziție am găsit pe capotă două mici găuri în vopsea, urme de la pietricele. 

Și la actuala la fel.

 

Calitate materialelor mi s-a părut a fi bună. 

Frânele au început să scârțâie la câteva luni după achiziție. 

Scârțâiau la frânare. 

 

Alte probleme, pe parte mecanică sau tehnice, nu am avut.

 

Actuala (că pe cea la care am făcut referire am vândut-o la fix un an de la achiziție si mi-am luat alta în septembrie 2024, tot 1.5, dar mHEV cu DSG), am observat că are mocheta de pe jos de proastă calitate. Parcă ar fi carton presat.

Celelalte materiale par la fel de calitative ca și la cea din 2023. Până la urmă, în afară de plastic, materialul de la interior nu poate fi din lemn, tablă sau cine știe ce. 

 

Mi-a făcut de două ori figuri încălzirea din scaunele spate.la actuala. NU se mai opreau odată ce le porneam. Nu mai răspundea la comenzi.

 

Am mers la garanție. Au scos borna și i-au mai făcut ceva, dar nu știu ce.

Nu știu nici dacă mai fac scaunele figurui că nu am mai umblat la ele, apoi, într-o zi nu a vrut să pornească motorul. Deloc. Nu știu ce a avut că după câteva ore a pornit fără probleme, de atunci pornește la prima cheie, ca și cum nu s-a întâmplat nimic.

 

Pe parte de software văd că se mișcă bine tableta (este cea mare, de 13", cu navigație) care nu face figuri la frig, chiar și la -8⁰C.

 

Am avut și cu aste parte de câteva erori (senzorii parcare, front asistent și încă ceva, nu mai țin minte), dar forte rar.

 

M-a pus pe gânduri ACC-ul, care mi-a frânat de două ori destul de violet pe autostradă (noroc că era goală) afișându-mi în bord mesajul cum că e curbă strânsă în față (nu era, că pe A2 nu sunt așa curbe) și de atunci îmi e cam teamă să-l folosesc.

 

Nici DSG-ul nu e mai breaz pe parte de demaraj. Chiar dacă are selectarea modului de conducere, pe sport nu face decât să urce mai sus în ture, însă are același demaraj previzibil și fad. Dar cel puțin am scăpat de efectul de cangur la plecarea de pe loc și de agățatul treptei 2.

 

Am condus și O4 de la muncă. Fabricație 2020, tot 1.5 tsi, tot manuală.

 

Am avut un șoc. Mi s-a părut leșinată rău. Adică mă rugam de ea să demareze și parcă nu voia să crească viteza să-i schimb treapta. Dacă încercai un condus sportiv cu schimbări rapide de trepte, cârâia și nu intra în viteză deloc. Trebuie să schimbi încet. Și vreau să spun că mașinile de serviciu NU sunt menajate când sunt conduse. 

 

Probabil că problema este cuplul mic, de 250 nm combinat cu o cutie cu rapoarte lungi. Consum mic și noxe mai puține... motiv pentru care următoarea mașină va fi electrică, sper. 

 

Concluzia?

 

Mergi, fă un drive test cu O4 și alte mașini, vezi cum se conduc, ce îți place și ce nu și decide asumat și în cunoștință de cauză. 

Nu vreau să denigrez marca sau modelul, cum probabil unii înțeleg, ci mă raportez strict la experiența mea.

 

Sper că am fost destul de concis. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, Gabriel*77 said:

Știu din experiență că mașinile care consumă ulei (benzină sau diesel) sunt cele care sunt abuzate, care sunt forjate și omorâte.

Altfel mașina NU consumă ulei, sau dacă o face (prin construcție) va fi foarte mic. 

buna asta... masina o4 2.0tdi  2024.01 -> prezent 40k km. 2 revizii si completat 5L ulei pana acum (cica consum in parametrii la reprezentanta).

Masina vede doar extern, zero oras, mers doar legal, cu o medie generala sub 5 la consum. 90% singur in masina, fara bagaje (un laptop nu stiu daca se pune).

Iti spun 100% masina neabuzata, neforjata si neomorata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ili2k2 NU știu ce să îți zic, dar nicio mașină de-ale mele, personală, NU mi-a consumat ulei.

Nu pot face afirmații cum că ar consuma, dar nici nu te contrazic, că nu am avut experiența asta.

 

În 2016 când mi-am luat primul tsi cu care am plecat în vacanță în Grecia (la două luni după preluarea mașinii) mi-am luat la mine un litru de ulei (mi se spuse că cică ar consuma bine), însă după vreo 2500 km rulați, la întoarcere uleiul a fost intact, iar bidonul l-am ținut sigilat mult și bine.

 

Am la muncă Duster pe care îl cam abuzez și foarte rar am completat ulei. Cred că în 4 ani să fi pus cam o juma' de litru.

 

Mi-am exprimat înzecit opinia cu privire la partea de cutie de viteze, dar uleiul nu mi-a făcut niciodată probleme că altfel spuneam. 

 

După cum probabil știi, la mHEV nu au mai pus jojă de ulei și nu îl mai poți verifica fizic, dar îi poți verifica nivelul pe tabletă.

Verific odată la câteva săptămâni și îmi arată că fiind așa cum a plecat din fabrică. Maxim. 

 

Mașina o folosește mai des soția, prin oraș (merge și se întoarce de la job) și la sfârșit de săptămână (nu în fiecare weekend) o mai scot în afară în diferite drumeții și atunci nu merg la consum, însă nu mi-a dat bătăi de cap pe tema asta.

 

Din 2005 până în prezent am avut 5 mașini (două Logan și trei Octavia) toate luate nou nouțe, toate benzină, și niciuna nu mi-a consumat ulei.

 

Eu am altă nemulțumire pe care mi-am tot exprimat-o aici, motiv pentru care îmi voi îndrepta atenția către electrice. 

😅

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

26 minutes ago, Gabriel*77 said:

Eu am altă nemulțumire pe care mi-am tot exprimat-o aici, motiv pentru care îmi voi îndrepta atenția către electrice. 

 

Numai de bine am auzit de electrice si in plus iti lasa si timp de facut cumparaturi si baut cafele 🙃.

5 minutes ago, COSMIN27 said:

multumesc mult de tot pentru raspuns!

 

Acum ai toate datele pentru a renunta 🙃!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gabriel*77 - pe oras am trecut de vreo 6 ani la electric. Strict oras electrica merita cu varf si indesat.

PS: e prima masina noua a mea ce are consumul asta de ulei, cu celelalte neavand astfel de probleme.

Cat priveste partea de dinamica a masinii, cu siguranta pentru limitarea poluarii.

La tdi cutia nu are rapoarte asa de lungi, chiar echilibrate, in schimb se vede ca e limitat si nu livreaza imediat puterea ceruta.

Pe langa o4 la munca mai am si o o3 1.6 tdi.. Clar are dinamica mai buna o3, chiar daca pe hartie avem aceasi date: 250nm si 115cp, obtinute din 1.6 si nu din 2.0 ca la o4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_V Nu ar trebui să renunțe, ci să meargă să facă un drive test pentru a discerne informațiile. Dacă pe el nu îl deranjează demarajul, sau i se pare rapidă și silențioasă cutia de viteze de la O4, este liber să aleagă. 

 

Sfaturi primim toți, bune sau nu, în funcție de experiența celor care ni le oferă și nu pe toate le luăm în seamă. Omul nu crede până nu trăiește pe pielea lui. E certitudine. 

Ca atare, să meargă la drive test. Dacă îi place... să aleagă. Asta spun eu!

 

Nu spun că Octavia e mașină rea, ci faptul că nu îmi place MIE cum demarează și cum se comportă cutia de viteze la 1.5 tsi. Crezi că e neadevărat doar urmare a faptului că a ta nu are problema sau nu te deranjează pe tine? Hai să fim realiști. 

 

Bănuiesc că e o bucurie pentru tine aflându-te printre primii posesori de O4 cu o mulțime de probleme și erori de soft. 

 

Cât privește electricele, evident că părerile sunt împărțite și, ca și în cazul celorlalte mașini, vor fi și hateri. Unii în cunoștință de cauză, dar cei mai mulți în necunoștință.

 

Am spus că atenția îmi este îndreptat către electrice, nu că mâine merg să îmi iau. Mă informez mai întâi cu privire la ele, la avantaje și dezavantaje, la costuri, autonomie, probleme, costuri de achiziție, etc. Ceea ce mi se pare foarte normal. Așa am făcut și cu Octavia. 

 

Am cunoștințe care au Tesla și Spring.

Pe niciunul nu i-am auzit să se plângă de ele. Ba mai mult, cel cu Tesla pleacă și în țară cu ea. A fost în Maramureș. Niciodată NU își face griji că nu are unde să o încarce. Găsește mereu că nu suntem în Siberia sau deșert.

 

Uneori mai trebuie să oprești să bei și o cafea, să te dezmorțești, că nu poți conduce ore la rând doar că mașina poate merge 1000 km neîntrerupt. 

 

Parcă erai vehement în ceea ce privește depășirea. Condusul cu orele, fără pauză, ți se pare ok?

Obosit la volan devii mai periculos ca unul care conduce băut. 

 

(Mie, Octavia asta din 2024 într-un drum până la Brașov, de la București, mi-a dat avertizare de oboseală (pauză de cafea) că i s-a părut că nu știu cum țin ochii, deși am dormit înainte și la drum m-am pornit pe la 9 dimineața)

 

Nevoile noastre în materie de mobilitate sun la fel, în mai mare sau mai mică măsură, însă mijloacele cu care o facem nu trebuie să fie aceleași și aici mă refer la propulsoare.

 

Eu mă las influențat doar de propriile nevoi în materie auto și de regulă când cineva îmi cere sfatul, i-l dau cu mențiunea că mă raportez strict la experiența mea cu acel ceva, nu ce cred eu că trebuie să facă. 

 

@ili2k2 Ce să zic?

Se pare că toate mașinile au câte ceva și asta creează frustrări. 

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa ramanem la subiect. Avem topic de electrice, avem topic-uri de versus, etc. Sfaturi de achizitie Octavia 4. Pentru chat puteti vorbi si in privat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-as fi vrut sa mai continui dar trebuie sa clarific. Nu sunt printre primii posesori de O4, sunt primul. Prima masina in showroom, in Bucuresti, a aparut la vreo o luna dupa achizitie (nu dupa comanda). Exista un filmulet pe net facut cu masina mea de catre agentul de vanzari pentru ca era prima masina sosita.

 

In al doilea rand, sunt foarte multumit de masina pentru ca am avut doar doua probleme pana acum: 1. defect mecanic la butonul de comutare zi/noapte la oglinda retrovizoare interioara (remediat pe garantie) si difuzor usa spate dreapta. Problemele de soft infotainment s-au rezolvat prin cateva rechemari si actualizari in service in primele luni de la achizitie. In rest, din punctul meu de vedere, totul ok. Am scris la vremea respectiva ca am optat pentru O4 dupa ce am studiat piata si anume vreo 12 marci diferite. Era cea mai scumpa dar era si cea mai lunga, cea mai lata, cea mai grea, cea mai spatioasa, cu cel mai mare portbagaj (am nevoie), cea mai rapida si cea mai sprintena (puterea si cuplul cele mai bune), pe locul doi la consum.  

 

Revin si spun, O3 1.4 TSI este mai buna la demaraj fata de O4 1.5 TSI (8.1 s fata de 8.5 s la modelul FL). A mea, cu prima cutie, care nu agata in nicio treapta, face suta in 8.2 s si are Vmax 230 km/h. Deci, cifrele confirma impresia ta.

Azi, cine vrea mai putin de 8.5 trebuie sa faca alta alegere.

 

Off-topic, despre electrice n-am ce sa comentez, eu stau la bloc si n-am vazut nicio priza in parcare si nici n-o sa fie prea curand pentru ca nu duce reteaua si nici n-o sa duca prea curand. Este o tehnologie care nu este inca gata dar este fortata politic. Pentru mersul in orasul Bucuresti de luni pana vineri eu utilizez, ori de cate ori pot, transportul public. Renuntatul la mers zilnic cu masina este la fel de greu ca renuntatul la fumat. Cine doreste sa aiba masini dedicate, pentru mers in oras, pentru mers in concediu, pentru mers la piata, pentru mers la tara, pentru mers singur, pentru mers cu toata familia, e liber sa se organizeze cum doreste.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu totul se rezuma la timpul 0-100 km/h in ceea ce priveste experinta de condus si cat de fasneata e/se simte masina ... Conteaza cum trage si jos in ture, cât de repede raspunde la pedala ... si astea nu se vad in fisa tehnica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, ili2k2 said:

Pe langa o4 la munca mai am si o o3 1.6 tdi.. Clar are dinamica mai buna o3, chiar daca pe hartie avem aceasi date: 250nm si 115cp, obtinute din 1.6 si nu din 2.0 ca la o4.

Da, dar cele 2 masini au greutati diferite: Octavia 2.0 TDI are 1348 kg, iar Octavia 3 1.6 TDi are 1230 kg. Fiind mai grea, este normal ca Octavia IV sa aiba demaraj mai slab fata de Octavia 3 (adica 10.3 secunde fata de 10.1 secunde ptr 0-100km/h).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!