Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

1 hour ago, Gabriel*77 said:

Per total sunt mulțumit de ea, dar se putea mai bine cu demarajul și puterea. Probabil nu o accelerez eu cum trebuie că uneori la mers mai lejer mi se pare că subturează și e deranjant. Bine, nici nu vreau să bruschez cutia... în fine, fier! 

 

Mersul subturat e marca inregistrata a DSG-ului (si nu numai), mai ales in Drive. Mergand subturat mai trag in jos de cateva grame de CO2 in testele de omologare. Ti-am zis de la inceput ca daca esti foarte pretetios, nu ai cum sa fii multumit pe deplin de DSG la partea de rafinament si cu cat mergi mai mult in diferite scenarii cu atat o sa iti fie mai evidente punctele slabe. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Per total sunt mulțumit de ea, dar se putea mai bine cu demarajul și puterea. Probabil nu o accelerez eu cum trebuie că uneori la mers mai lejer mi se pare că subturează și e deranjant. Bine, nici nu vreau să bruschez cutia... în fine, fier! ""

Deh! Si cu burta plina si cu slanina-n pod mai greutz!  Cand ati probat Passatul  de 190CP v-a placut demarajul? varianta ideala , consum de 5l si demaraj de 6 sec nu exista. Eu cand am luat Karoqul de 190CP am stiut ca vreau sa fuga  si nici nu m-am uitat la consum. In drive mergand in oras rezonabil de aglomerat consuma 10-11l dar cand ma infig in ea da fum la mai toti de la semafor. O placere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau să devin offtopic, dar totuși, 150 cp nu sunt 90 sau 110.

Raportat la o mașină de 1.5 tone, ar trebui să se simtă altfel, dar, da, sunt conștient că acestă "castrare" are ca scop consumul mai mic și implicit emisia de noxe.

Și tot raportat la consum, am deținut O3 1.4 TSI de 150 cp, manuală, care evident se mișca vizibil mult mai bine și consumul era identic. Deci, asta cu consumul nu stă în picioare prea mult în cazul meu. Bine, nici util nu văd un 3.0 tsi sau tdi pe care să-l frichin în oraș doar de dragul de a pleca primul de la semafor și pentru a fi primul la celalalt. 

La fosta O4 (din 09.2023 până în 09.2024) 1.5 manuală, mergeam întotdeauna cu start/stopul oprit, ca atare nu pot spune că merg la consum.

Da, acel 2.0 tsi cu 190 cp de pe Passat este ok, doar că este "forță" pe modul sport, dar și el cu lag și smucește, constatare explicată aici pe forum la momentul respectiv.

Probabil că dacă era disponibil motorul de 2.0 tsi pe Octavia (non-RS) aș fi optat pentru el, dar n-a fost să fie.

O4 1 5 tsi mHEV cu DSG este pistol cu apă pe lângă Duster 1.3 tce 4×4 (2020) de 150 cp, asta ca o paranteză explicativă, cu care mă "dau" zilnic prin oraș. E mult mai fâșneț și pleacă extraordinar de bine de pe loc.

Probabil că următoarea mașină va fi o electrică dacă le tot castrează ăștia pentru emisii, ceea ce până la urmă este o realitate (nu prea mai poți respira prin orașe) dar nici cu motoarele de mașini americane nu sunt de acord doar pentru a zbura între semafoare după cum am spus.

Până la urmă sunt conștient că atât îmi permit financiar și atât pot cumpăra. Fac referire doar la mașinile noi că altceva nu mă interesează. 

@jakaro Nu știu dacă ai sau nu motorul de 2.0 tdi, însă eu pentru oraș nu pot cumpăra diesel ca peste ceva vreme să-mi dea bătăi de cap problemele specifice.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, Gabriel*77 said:

Ieri mi-au apărut în bord două erori (lane assist și front assist), dar au dispărut repede.

 

 

Posibil sa fie murdari senzorii de pe bara fata, erorile dispar dupa ce speli masina (tu sa ploaia😄).

Modificat de vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 2.0TSi 4x4. Am vazut ca a aparut in configuratorul ceh skoda.cz varianta Octavia sportline cu motorul 2.0TSi de 204 CP dar este 4x4. Poate vreodata si la noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, păcat că la noi nu este Sportline cu 2.0 TSI la 200 cp (și posibilitatea să o configurezi și non-RS cu această motorizare) însă avem Sportline cu 2.0 TDI la 150 cp ceea ce după părerea mea NU merită banii.

Dar... politica lor de marketing nu o putem schimba noi.

Viitoarea mașină va fi electrică, când va fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!

Mă gândeam ca în viitorul apropiat să cumpăr și eu o Skoda Octavia 4, nouă, 1,5 TSI, benzină, cutie de viteze manuală, dar după ce am citit tot acest topic am observat că au tot fost probleme atat pe partea hardware/software la navigatie si virtual cockpit cât și pe parte tehnică la cutiile de viteze sau motor la consumul de ulei la cele fabricate pană anul trecut.

Stie cineva din cei ce au cumparat anul trecut, Octavia fabricata in 2024 mai vine la pachet tot cu aceste probleme,ori s-au mai remediat între timp?Altfel mă gandeam la Seat Ateca cu aceeasi motorizare dar componentele sunt acelesi, implicit aceleasi probleme,sau mă înșel?

Astept păreri si sfaturi!

Mulțumesc!

Modificat de COSMIN27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca orice topic vei citi vei ajunge la concluzia ca nu exista masina fara probleme. In legatura cu rezolvatul intre timp, dupa ce se rezolva unele apar altele. Eu am masina din luna mai 2020 si n-am fost la service decat pentru chemari/update-uri in primele vreo sase luni si reviziile la doia ani. In rest, o problema pe care altii n-au avut-o: inlocuire difuzor dreapta spate. Din cauza acestui difuzor park assist-ul nu mai functiona.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt perfect de acord cu tine că orice mașină e predispusă la probleme, dar să dai aproximativ 30.000 € pe una nouă și după nici măcar un an să-ți pice cutia de viteze mi se pare aberant...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putin probabil sa se intample acest lucru. cei care au avut probleme cu Skoda Octavia sunt totusi foarte putini, in comparatie cu marea masa a detinatorilor de Skoda Octavia. Deci eu te incurajez sa iti cumperi, fara sa acorzi mare atentie problemelor semnalate pe forumuri. Seat Ateca este o masina care mie imi place foarte mult cum se conduce, dar ai mai putin spatiu la interior si nu are dotari moderne asa cum are Octavia. Actuala Octavia face-lift mi se pare f misto ca masina, eu te sfatuiesc sa te bagi, mai ales ca se apropie programul Rabla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@COSMIN27 Salut!

 

Încep prin a-mi da eu cu părerea vizavi de cutia de viteze manuală de pe Octavia 4 cu motorizare 1.5 tsi.

 

Probabil că pe unii dintre colegii de forum, cei mai vechi, îi voi plictisi cu polologhia mea pentru că am tot repetat-o, dar cu riscul ăsta mă adresez ție. De la ceilalți aștept contraargumente viabile, în cunoștință de cauză și pertinente.

 

Și pentru a mă face mai bine înțeles, încep prin a-ți expune experiența mea cu Skoda Octavia. 

 

În 2016 mi-am cumpărat prima Octavia. 1.4 tsi, manuală, 150 cp.

Până la ea nu mai avusesem mașină personală cu puterea asta.

 

La vremea respectivă motorizarea era relativ nouă și, într-o mare de diesel sh, mai toți cunoscuții m-au sfătuit să NU cumpăr așa ceva că mănâncă ulei, e submotorizată, consumă mult și crapă motorul repede și să iau veșnic viul și lăudatul 2.0 tdi.

Cum nu am fost niciodată fan diesel, nu am ascultat și mi-am cumpărat benzină. Vorbesc de mașină nouă.

 

Într-o frază, am fost foarte mulțumit de acea mașină. Nu mi-a consumat niciodată ulei, se mișca foarte bine, era fâșneață în orice treaptă schimbam, aveam resurse chiar și în cea de-a 6-a treaptă, ceea ce mi-a plăcut foarte mult, și, încărcată fiind, tot trăgea plăcut. Avea acel "zvâc" pe care actualele 1.5 NU îl au. Nu am avut cu ea nicio problemă pe parte mecanică sau de motor.

 

Ajungând în anul 2023 și, evident trecând niște ani peste mașină, am decis să o schimb cu una nouă, tot Octavia (spațiul, deh) obligatoriu manuală pentru că, repet, experiența cu O3 1.4 tsi a fost una frumoasă. 

 

Nu am făcut niciun drive test și am comandat O4 în septembrie 2023 mergând orbește pe manuală crezând că va fi la fel și că manuală fiind, stresul pe cutie va fi mai mic, costurile de exploatare și ele, evident.

 

Dezamăgirea a fost mare. 

O cutie de viteze cu rapoarte lungi, fără zvâc în ea și extrem de leșinată. 

Oricât aș fi apăsat pe accelerație, aceasta era greoaie si-mi dădea impresia că nu poate. 

 

Nu mi-a venit a crede ce diferență era între cutia O3 și O4.

Pe lângă lipsa de viață a cutiei, colac peste pupăză mai pleca și cu efectul de cangur de pe loc, iar la trecerea din treapta 1 în treapta 2, ÎNTOTDEAUNA agăța indiferent cât de finuț încercam să schimb.

 

Dacă era să conduc mai sportiv, adică să schimb mai rapid, cârâia.

Mi-a creat o stare de frustrare motiv pentru care o conduceam stresat, iar din această cauză am și atins-o de altă mașină pe aripa dreaptă față dându-mi singur o pagubă de 14.000 lei. În fine. 

 

Am ținut-o fix un an în speranța că mă voi obișnui cu ea și că mi se pare mie, însă nu a fost chip și am renunțat la ea în schimbul uneia FL, tot 1.5 tsi, dar mHEV cu DSG.

 

Am cumpărat-o în 2023 la preț de listă 30.000, dar cu rabla și o reducere de dealer am achitat 28.000. Am dat-o la buyback cu 20.000 (am pierdut 8.000 într-un an), iar pe cea FL am plătit 33.000, prețul de listă fiind 37.500. Mi-a fost făcută o reducere de 4.500 €, dar oricum aș da-o, tot pagubă o numesc.

 

Actuala, 1.5 tsi mHEV, este DSG. Nu mai are acel efect de cangur la plecarea de pe loc și nu mai cârâie la schimbarea treptelor, dar tot nefâșneață mi se pare indiferent că e pe modul sport sau drive, însă m-am împăcat cu ideea. Măcar asta pleacă lin de pe loc.

 

Dar, după cum ți s-a răspuns mai sus, sunt proprietari care nu au probleme cu ele (deși sincer să fiu mă cam îndoiesc că nu simt acea lipsă de vigoare/putere la demaraj) și sunt mulțumiți. Ori nu știu ce însemna 150 cp, ori nu îi interesează. 

 

Vorbim totuși de o mașină de 150 cp, nu de 90 sau 110, ci de 150.

Nu e mult, dar nici puțin și totuși, la accelerare ar trebui să-i simți. 

 

Prin comparație, 1.3 tce 150 cp de pe Duster îi dă rușine Octaviei 4 cu 1.5 tsi. Conduc si una și cealaltă și pot face o comparație. 

Dusterul este net superior la demaraj.

 

În fine. Cam asta este experiența mea cu 1.5 tsi, experiență pe care ți-o împărtășesc și ție, dar mergi și fă drive test. Vezi cum e și dacă te satisface.

Doar simțind pe propria-ți piele poți decide dacă se mulează nevoilor și pretențiilor tale.

 

Așa vei ști dacă merită cumpărată pentru că e totuși o căruță de bani. Una mai "pricopsită" te duce în 38.000 lejer, deci... vorbim de bani mulți, iar una mai așa și așa, nu e mai ieftină de 25.000.

 

La consum este bun motorul și pentru a fi frichinit prin oraș (în cazul unui astfel de regim de exploatare nu e recomandat dieselul) însă vei vedea imediat lipsa vogorii la plecarea de pe loc.

 

Nu sunt vitezoman și nici nu mă omor după condusul sport, însă am condus destul de multe mașini încât să îmi fac o părere despre ce înseamnă 150 cp și cum ar trebui să se miște un turism cu o asemenea putere.

 

Dacă peste ani, O5 (în cazul în care se va mai produce) nu va veni cu ceva mai plăcut la condus (un full hibrid sau ceva asemănător) voi renunța la gama VAG și voi trece pe electrică sau voi renunța la mașină. 

Deja devin foarte scumpe (achiziție, întreținere, exploatare) și în oraș pot folosi mijloacele de transport public de persoane, iar pentru vacanțe voi închiria o mașină.

 

Toate mașinile noi au hibe.

La fosta O4, model 2023, am avut multe erori pe parte de soft. La fel și cei care le-au luat printre primele modele.

 

La actuala, model septembrie 2024,  am avut probleme cu scaunele spate încălzite (nu le mai puteam opri dacă pasagerii din spate porneau încălzirea), și într-o zi NU a vrut să pornească motorul. Deloc.

Îmi mai dă erori pe diferite funcții (aseară dădea eroare pe frâna de mână), dar cam atât momentan. 

 

Ca atare mergi și testează. Nu merge pe recomandări că poți lua o mare țeapă. 

 

Succes!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc mult pentru părerile tale,chiar am văzut în zecile de pagini ale acestui topic câte ai pățit cu ea și nu numai tu..., tocmai de aceea mă gândeam si la alte variante de masini cum ar fi Ateca de la Seat sau chiar și S-Cross-ul de la Suzuki care pentru 27500E oferă muuult mai multe opțiuni în banii ăștia decât vreo Octavia vreodata..., bine, și calitatea e alta dar asta e altă treabă...

O să încerc si drivetest atât la Octavia cât și la celelalte și o să văd ce voi face... dar dacă nu aș fi citit tot topicul ăsta de la prima pagină as fi luat Octavia 4 ca berbecul,fără să mai cântăresc prea mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fii înțelept și alege corect pe banii tăi, comparând și testând. Mașinile nu mai sunt ce erau odată. 

Adevărat, Octavia este o mașină frumoasă (cel puțin după gusturile mele este), însă frumusețea, fără un propulsor pe măsură, dezamăgește. 

 

În cadrul locului meu de muncă există mai multe O4 cu motorizare și cutia asta (printre multe alte diferite branduri) dar model 2020, si toate au problemele sus-aminte și m-au dezamăgit.

 

De asta spun că am condus multe mașini. Electrice, hibride, diesel, benzină, automate și manuale și îmi permit să fac o comparație. 

 

2.0 tsi de pe Passat (190 cp) pot spune că este ceva mai fâșneț, dar în modul sport, însă și el are un pic de lag și smucește, iar consumul este halucinant.

Și Dusterul 1.3 tce are un consum mare dacă îl calci.

 

Am condus și Seat Leon, 1.5 manual, 150 cp și pot zice că nici el nu pare de puterea asta, plus Cupra Formentor, tot 1.5 tsi, dar DSG, tot 150 cp. Dezamăgitor și el.

Deci... 

 

Mașini de firmă fiind, se muncește cu ele și, deh, nu te prea doare burta și mai dai în ele. Așa le vezi potențialul.

 

Mai nou, șefilor le-au venit niște scule de 55 tfsi (340 cp) și dacă voi putea "testa" vreuna mă voi pronunța aici, însă, la cum se pune problema cu noxele azi, tare îmi e că nici astea nu au demaraj. 🤣🤣🤣🤣

 

În concluzie, ia decizii în funcție de buget, nevoi și modul de exploatare. 

 

Eu unul, dacă aș putea sfătui pe cineva legat de achiziția unei mașini pe care o folosește în oraș, i-aș spune să își ia o electrică, sau un full hibrid dacă e mașină de familie și cu drumuri sporadice extraurban.

 

Electrica este ideală în oraș (motivul pentru care a fost creată), însă... știu, sunt scumpuțe și nu prea poți pleca prea departe de localitate.

 

Închei aici cu expunerea mea și îți doresc din nou, succes în alegerile făcute!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Va recomand sa luati cu finanțare 50%, chiar dacă aveți cash. După prima rata se închide creditul, cost total "deranj" aprox 400 euro, deci câștigi 1000e din cei 1428e care se acorda în plus...pe lângă cei aprox 4500 la benzina.

La știri ziceau ca nu ar mai fi rabla pt deasel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Gabriel*77 said:

 

O cutie de viteze cu rapoarte lungi, fără zvâc în ea și extrem de leșinată. 

Oricât aș fi apăsat pe accelerație, aceasta era greoaie si-mi dădea impresia că nu poate. 

 

 

@Gabriel*77 nu stiu daca poti sa dai si niste cifre. Pe specificatii masina asta face suta in 8.2 s.

 

Uite am gasit pe You Tube un test de acceleratie si am facut doua print-screen-uri. 0 km/h la secunda 7 si 100 km/h la secunda 15. E aproximativ, n-am putut captura 100 ci doar 98, dar poate nici secunda 7 nu e ci 7 si ceva deci acceleratia e vreo 8s si ceva. Adica nu "extrem de lesinata".
 

 

 

octavia IV 150 CP 0 KMH.jpg

octavia IV 150 CP 100 KMH.jpg

Modificat de Cristi_V
Replace link
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in video e model 2021, a fost anul cu cele mai bune cifre la 1.5tsi, de atunci au tot crescut cifrele 😂

Ps. Timpul de pe video nu e tot timpul 1:1 cu realitatea

Una peste alta, exact cum bine scria cineva in urma cu cativa ani pe aici, timpul va trece, problemele se vor rezolva iar Octavia tot regina balului va fi! 

Eu am sarit 150k km si acum, gandind in retrospectiva tot asta as lua chiar daca la inceput a mai avut mofturi.

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru d-l Gabriel

Ai incercat sa umbli la softul masinii cu un aparat de ex OBD11, l cred ca si la Octavia poti alege schimbarea  treptelor de viteza din modul Skoda in modul Audi. Ajuta mult  la zvac""si nu implica nicio problema de garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_V Nu am cifre, nu am stat niciodată să cronometrez în câte secunde prinde suta, dar cert este că nu e ceea ce trebuie pentru 150 cp fiindcă sesizezi prin propriile simțuri.

 

O spun din nou, mă raportez la "răpănosul" Duster cu aceiași putere care îi dă rușine orice mi-ai spune. 

 

Dacă plec în forță cu Dusterul, se ridică mașina în sus și mă lipește de scaun, în schimb, Octavia NU. E chestiune parastestată. 

Nu îți trebuie cifre să simți astfel de lucruri.

 

@akon Recunosc că îmi place mașina, cu bunele si relele ei, dar puțin dezamagit n-am cum să nu fiu.

 

@jakaro Nu am umblat în softul mașinii. Nu mă pricep si nici n-aș vrea să umblu aiurea ca pe urmă să îmi pară rău că s-a greșit vreo setare.

Am să întreb la reprezentanță dacă se poate modifica, dacă nu, așa o las cum au făcut-o cei care au proiectat-o.

Repet. Nu am luat-o pentru raliu și nici nu sunt vreun vitezoman ori "pilot" închipuit, dar mașina e leneșă la demaraj și basta. 

 

Nu vreau să monopolizat topicul, ci doar mi-am exprimat o părere vizavi de experiența personală. 

 

Cine vrea Octavia, este liber să o aleagă, dar să studieze înainte și, dacă e ce-i place și ce-i trebuie, să o cumpere.

 

Nu am spus nimic altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana una alta doar cifrele conteaza si Octavia e cu aproape 2 secunde mai rapida de la 0 la 100 kmh fata de un Duster 1.3, simturile sunt irelevante. Si 8.xx secunde pt 150 cai e chiar decent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bebeee Eu nu contest cifrele, doar că având pe mână ambele mașini, pot spune (nu cu răutate sau ironie) că diferența intre ele este notabilă, și notabilâ în favoarea 1.3 tce.

Acesta are cutia cu rapoarte scurte.

 

E de notorietate faptul că un Duster poate pleca de pe loc direct cu treapta 2 fără a simți disconfort atât tu cât și mașina. Evident că folosesc întotdeauna cu treapta 1, dar se poate și cu 2.

 

Cutia lui Duster trage întra 3-a la 30 km/h, pe când cea a Skodei dă cu puțin lag până înțelege ce vrei.

 

Cifrele sunt cifre, dar nici simțurile nu te mint că până la urmă astea fac diferența, nu cifrele.

 

Nu vreau să conving pe nimeni de nimic. Îmi exprim propria părere raportată la experiența mea cu această mașină comparativ cu altele care au același număr de cai.

 

Evident că degeaba are 500 cp o mașină dacă are cuplul de 150 nm  însă.... asta e!

 

Fac o remarcă și cu aste închei subiectul.

 

Cine a condus 1.4 tsi cu 150 cp și apoi 1.5 tsi cu aceiași putere și îmi spune că se simt la fel, înseamnă că am eu o problemă de percepție și totul este în capul meu.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Just now, Gabriel*77 said:

@Bebeee 

 

E de notorietate faptul că un Duster poate pleca de pe loc direct cu treapta 2 fără a simți disconfort atât tu cât și mașina. Evident că folosesc întotdeauna cu treapta 1, dar se poate și cu 2.

 

 

 

Ca sa lamurim aspectul asta, daca Dusterul e 4x4 SCRIE IN CARTEA MASINII CA SE PLEACA CU TR 2. Altfel, frecam cutia aiurea cu tr1.

 

Vb din postura de posesor de 14 ani.

 

Comparatia in sine, octavia vs duster, e total nepotrivita. Chiar daca, pe hartie, motoarele par echivalente, in realitate ele n au nicio treaba. 

 

Parerea mea e ca se lungește aiurea tot subiectul asta.

 

De ce spun asta? Pentru ca comparam aiurea generatii diferite de motoare, cu softuri diferite si targeturi diferite.

 

Pe de alta parte, cunosc pe cineva care pe superb4 are 1.5 si ii consuma 8% in București.  Deci win some lose some. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristi511 Tocmai asta îmi doresc și anume să nu lungesc discuția pe subiect pentru că nu este cazul.

 

Aici vorbim de Octavia și motorizările ei, nu de alte mărci.

 

Nu compar Duster cu Octavia, ci am dat un exemplu de cum trage acesta în raport cu 1.5 de la VAG. 

Știu cu Duster și treapta 2, dar din obișnuință și reflex folosesc mereu 1. 

 

Da, mașinile de generație nouă, cred că de la 2019 în sus, sunt "castrate" pentru a emite mai puține noxe și, evident, să consume mai puțin carburant.

Evident că sunt conștient de asta (mă refer la mașinile normale, de volum, că cele care sar de 80-100.000 € nu sunt așa) însă, după cum spuneam, Octavia 1.5 de 150  cp NU se comportă precum cea de 1.4 de 150 în veci.

 

Asta am vrut să evidențiez. 

Restul... detalii și păreri. 

 

Fiecare dintre noi are preferințele lui în materie de motorizări și ce mie mi se pare bun, altuia nu i se pare, și invers.

 

Repet, și, cum am zis, închei subiectul spunând doar atât: (esența a ceea ce am tot vrut să zic este că 150 cp din 2023 NU sunt 150 cp din 2016) Ăștia de acum sunt ponei.

 

Îmi cer scuze pentru dezbatere și mulțumesc pentru toleranță.

 

Am încheiat dezbaterea!

 

Zi bună!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încă ceva: demarajul la plecarea de pe loc conteaza doar în competiție la linia de start. La mine contează demarajul în depășire care conform celor ce am învățat, depasirea este cea mai periculoasa manevra și de aceea aceasta trebuie sa dureze cât mai puțin cu atât mai mult cu cât viteza si densitatea masinilor pe șosele au crescut simțitor și, deci, timpul avut la dispoziție a scăzut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/1/2025 at 10:33 AM, Gabriel*77 said:

Cutia lui Duster trage întra 3-a la 30 km/h, pe când cea a Skodei dă cu puțin lag până înțelege ce vrei.

 

Cifrele sunt cifre, dar nici simțurile nu te mint că până la urmă astea fac diferența, nu cifrele.

Da, asa sunt etajate cutiile de pe masinile Renault, cu rapoarte scurte in treptele 1, 2 si 3. Te avantajeaza la demaraj si la mersul in oras, dar pierzi la viteze de autostrada. La 70 km/h esti deja in vit a V-a, prea repede dupa parerea mea. Daca vrei viteza mare pe autostrada, trebuie sa o turezi si iti creste mult consumul. Fiecare alege in functie de ce il avantajeaza. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • vizitator
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!