Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

On 10/4/2024 at 8:05 AM, Gabriel*77 said:

Ce face diferit sistemul mild hybrid față de start/stop La O4? 

 

are o baterie de 48V si un alternator reversibil (adica poate functiona si ca generator si ca motor electric)

bateria de 48V poate sustine mai mult timp consumul de curent din masina cand motorul este oprit la StartStop si actioneaza alternatorul reversibil sa porneasca motorul prin intermediul curelei de alternator, fara actionare electromotorului clasic.

Pornirea prin electromotor se pastreaza doar la rece. 

 

In felul asta , sistemul mildhibrid prelungeste functia de StartStop peste limitele bateriei clasice de 12 V

 

De asemenea, teoretic, in acceleratie, poate sa sustina demarajul cu aportul alternatorului reversibil.. suplimenteaza puterea cu pana al 6 cai putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calitate materiale Octavia, Ambition:

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unii exagerează. Am tras și eu de niște chestii prin mașina mea și nu face așa.

Sunt închegate și fixate bine. 

Nu zic că are materiale premium (vezi mocheta de care am pomenit), dar nici să exagerăm.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi se pare ca a facut nimic ciudat, oricum realitatea e ca toate plasticele din Octavia scartaie la atingere dar asta nu inseamna neaparat ca fac zgomot in mers. Eu oricum am umplut cam peste tot cu banda textila sa nu mai scartie ca era enervant. Singurul loc fierbinte a ramas cotiera, nu reusesc nicicum sa o fac sa taca.

Cat despre autolatest e un ciobanila cu articole de propaganda, nu urmaresc asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vad ca individul trage, bate, zgarie și fiecare intelege ce vrea. Daca sugestia este ca materialele sunt de calitate slab asta este cu certitudine fals.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am mers pe A2 cu mild hybrid-u' și la un mers normal (130-140 km/h) mi-a consumat 5.8-5.9 l/100.

Condus doar în D.

 

Cealaltă îmi lua 6.5-7.0.

 

ACC-ul mi-a plăcut, își face treaba, dar mi-a frânat de două ori destul de bine amintindu-mi că e curbă în față... deși nu era.

 

E util, dar totodată periculos. 

Adică imprevizibil. 

 

Alarma monitorizare habitaclu nu face/zice nimic dacă las geamul deschis, încui mașina și pun pe cineva să bage mână înăuntru. 

Distanță cu cheia cam 10 m.

 

Dacă mă poate cineva lămuri cum funcționează, i-aș fi recunoscător. 

La oprirea motorului, pe display îmi spune ca monitorizarea habitaclu e activată și mai zice ceva de funcția SAFE.

 

O întrebare. 

De ce în D nu îmi arată treptele de viteză și în S mi le arată?

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

57 minutes ago, Gabriel*77 said:

Azi am mers pe A2 cu mild hybrid-u' și la un mers normal (130-140 km/h) mi-a consumat 5.8-5.9 l/100.

Condus doar în D.

 

Cealaltă îmi lua 6.5-7.0.

 

E offtopic oricum dar e doar entuziasmul de masina noua, am folosit mult tempomatul la 140 si niciodata nu am trecut de 6.2 consum afisat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa astepti vreo 30 de secunde sa se activeze alarma. Eventual incearca sa incui de doua ori masina, nu stiu cum e la Skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gabriel*77

 

Referitor la alarma, încearcă să rămâi în mașină și închide-o din cheie. Așteaptă aprox 30 de secunde, apoi mișcă-te în mașină, flutură din mâini alarma ar trebui să pornească.


Funcția SAFE, din câte îmi amintesc, se activează când închizi mașina și apeși de două ori consecutiv pe butonul de închidere de pe cheie. Această funcție împiedică deschiderea ușii din interior dacă mașina este încuiată. De exemplu, dacă cineva sparge geamul și încearcă să deschidă ușa din interior, acest lucru va fi imposibil. Sper că nu greșesc.


Referitor la treapta de viteză, mai nou nu mai afișează în ce viteză te afli, decât în modul Sport/Manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, Gabriel*77 said:

ACC-ul mi-a plăcut, își face treaba, dar mi-a frânat de două ori destul de bine amintindu-mi că e curbă în față... deși nu era.

 

E util, dar totodată periculos. 

Adică imprevizibil. 

As si muri de nervi daca mi-ar face asa figuri masina mai ales pe un drum pe care il cunosc ca in palma si stiu cum se iau curbele pe acel sector. In rest consum foarte bun.

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, akon said:

Nu mi se pare ca a facut nimic ciudat, oricum realitatea e ca toate plasticele din Octavia scartaie la atingere dar asta nu inseamna neaparat ca fac zgomot in mers. Eu oricum am umplut cam peste tot cu banda textila sa nu mai scartie ca era enervant. Singurul loc fierbinte a ramas cotiera, nu reusesc nicicum sa o fac sa taca.

Cat despre autolatest e un ciobanila cu articole de propaganda, nu urmaresc asa ceva.

 

Pana si masinile premium scartaie in draci. M-am suit recent intr-un GLE modelul nou, masina de 2 ani, vreo 40k km la bord... scartaiau toate plasticele din bord de 10 ori mai rau ca la Octavia.

Iar referitor la cotiera, gama VAG are probleme la capitolul asta, plasticul ala ordinar scartaie si la A4 Allroad si la Q7 nou.

La modele pre-2019/2020 n-am prea vazut probleme de genul...

Foarte trist ce se intampla in industria auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg , nu se mai dau la masinile noi manuale de utilizare complete ?

Nu ar trebui sa scrie acolo absolut TOT pentru TOATE dotarile existente pe acel model ?

E foarte trist , asa este , macar daca ar fi doar in inustria auto ...sa vezi cum e sa cumperi de noi casa / apartament de 100-200k si peste un an sa incepi sa schimbi tevi si sa repari pereti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la Octavia n-am primit manual de utilizare fizic , la Scala 2024 insa am primit, probabil din cauza ca e pe generatia veche. Dar manualul oricum nu este complet, am gasit destule lipsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , planeta verde ... vad ca online este

Functionality

Central locking

The system unlocks and locks all doors, the fuel filler flap and the boot lid at the same time.

Unlock indicator: Double flashing of the turn signal lights

Lock indicator: Single flashing of the turn signal lights.

The indicator light in the driver's door will flash for about 2 seconds in quick succession after the vehicle is locked, then regularly at longer intervals.

If none of the doors or the boot lid is opened within 45 seconds of unlocking, the vehicle automatically locks again.

The SAFE function

Depending on the vehicle equipment, the central locking system may include the SAFE function.

The SAFE function disables the internal door handles from being used to open the doors after locking the car.

The SAFE function is automatically activated when the car is locked from the outside.

When the ignition is switched off, a message on the SAFE function appears on the instrument cluster screen.

DANGER

Danger to life!

There must be no persons in a locked vehicle with the SAFE function activated.

Switching off the SAFE function

Double command to lock within 2 seconds.

Or:

Together with the deactivation of interior monitoring Alarm.

The warning light in the driver's door will flash for about 2 seconds in quick succession after the vehicle is locked, then it goes out and after 30 seconds it flashes regularly at longer intervals.

If the SAFE function is switched off, you can open the door from the inside by pulling once the handle.

The SAFE function is activated again when the vehicle is unlocked and locked.

Automatic locking and unlocking

The automatic locking system can prevent unauthorised entry into the vehicle during a short stop.

All doors and the boot lid are locked automatically when the speed of 15 km/h is reached. Locking is indicated by the lighting up of the symbol in the central locking button.

The vehicle will unlock automatically in an accident when the airbags are activated. Automatic unlocking allows help to access the car in an emergency situation.

You can also unlock the car in one of the following ways:

Open some of the doors from the inside.

Press the central locking button

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am primit manual de utilizare, dar are descrieri generale ale funcțiilor, nu la obiect. Sau nu suficient de explicite.

 

Multe informații și explicații de care ai avea nevoie nu găsești, ci doar textul că "următoarele teme pot fi găsite numai în versiunea digitală a manualului de utilizare". Ori... 

 

Manualul îl găsești în aplicația skoda conect, dar și acolo sunt lucruri care nu îți sunt clare.

 

Oricum, din ce în ce mai complicate că MENU și îți crează stres. 

Bingăne una, clikăie alta, se aprinde una, licăre altă, cere utilizatori 1, 2, 3... etc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noutati pentru cei care au facut comenzi pt masini cu DSG si MildHibrid.

Se pare ca s-a dezmortit un pic situatia cu productia masinilor MildHibrid cu DSG.

Am primit astazi informatia ca masina va intra in productie in saptamana 45 (04.11 ÷ 10.11.2024). Comanda plasata in ultima decada din iulie.

Sper sa o primesc inainte de Mos Niculae 😄!!!

Ma apuc sa caut cauciucuri de iarna + jante pana atunci 🧐

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident că lucrurile se remediază pentru că fabrica mereu caută soluții pentru a-și onora comenzile. 

 

Cei care au comenzi date și își fac griji cu privire la întârzierile de livrare, ar trebui să-și revizuiască așteptările că mașinile le vor primi la timp.

 

Vezi că au promoții dealerii la jante (aliaj sau tablă) în perioada asta cu tot cu anvelope.

 

Așa e de preferat. Dacă mașina e nouă, părerea mea e că e păcat să cumperi after market sau sh.

Nu le cumperi anual, ci cam pentru 5 ani.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept o oferta de la dealer pentru un set de roti. 

Dar am mai scanat un pic piata si am vazut niste jante de aliaj Dezent (la 600 lei, pe 16 inch) interesante si oscilez intre anvelope Bridgestone Blizzak LM005 (care ar fi favorite) si niste Goodyear UG3.

Jantele de aliaj  la Skoda pornesc cam de la 1200 lei si sunt curios la cat o sa imi faca oferta si daca o sa imi placa ce model ofera

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-as plati 1000 de euro pe niste jante la reprezentanta, cand jante originale noi pe 16"  pentru O4 gasesti la 500-550  de euro.

Cauta pe arenawhels.ro si vezi ce au pe stoc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Top surpriză! S.au scumpit toate la Octavia, de la varianta de echipare până la opționale.  Doar vreo 2%...adica suficient.  Astăzi. 

 

Urmează și restul modelelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident că voi faceți ce doriți și cum vreți pe banii voștri.

 

Eu mi-am exprimat o părere vizavi de produsele de origine și aspectul lor pe mașină. 

 

În octombrie anul trecut mi-am luat și eu jante de aliaj, model Velorum 16" negre, de la Skoda, jante cu tot cu anvelope de iarnă Continental, pe care am dat 4600 lei, la ofertă. 

 

Aveau și de tablă, dar am preferat de aliaj și de origine. 

 

Jantele de tablă, folosite cu preponderență iarna, nu au precum jantele de aliaj acel căpăcel cu embelema mărcii pe centru, căpăcel care protejează de rugină  piulițele de la planetare, rugină provocată de la apa de pe carosabil, și utilizate fără capace, care nu știu cât protejează și ele (mă refer la cele care acoperă janta), vor favoriza apariția ruginei în zona de care am vorbit.

 

Plus că jantele de tablă, oricât le-ai proteja, ruginesc și ele la rândul lor destul de repede. 

 

4600 lei am dat pe alte jante, Lyra, tot negre, pe 17"(cele cu care a venit mașina nu mi-au plăcut, dar n-am avut de undeva alege la configurare), tot la oferă, dar DOAR jantele.

 

Le-am preferat pe cele de origine pentru că fabrica are producătorii ei cu care are contract și acei producători trebuie să respecte specificațiile cerute de Skoda. 

 

Jantele after market sunt frumoase, unele, însă de la o poștă de vede că nu-s de acolo.

 

Repet, sunt oferte în catalogul online al reprezentanțelor (doar cea din militari are magazin online unde găsiți oferte și multe produse), și merită văzut. 

 

Dar, din nou spun, e doar o simplă părere personală, nu un indemn la a cumpăra sau a nu cumpăra ceva.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 ierni mers cu jante de tabla,  vopsite anual (din plictiseală) cu spray de la leroy merlin. All good.

 

Masina e tanc pe dedesubt si la acele căpăcele care nu sunt puse, rugină de suprafață...fără capace pe jantă, că se usucă rapid așa. Si au fost doar 350 lei, luate de pe olx, originale vag. De restul banilor până la 4500 lei am mai luat un casco, un rca, un set de anvelope de iarnă și vreo 3 plinuri de benzină...

Jante pe 16 și de vară și de iarnă. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia 4 are închidere și deschidere la indepărtare/apropiere. 

Am găsit setarea. 

😄😄

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La jante de tabla îți iei și capace care au și emblema Skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, Crs.Vag said:

Top surpriză! S.au scumpit toate la Octavia, de la varianta de echipare până la opționale.  Doar vreo 2%...adica suficient.  Astăzi. 

 

Urmează și restul modelelor

 

Peste 500€ la echiparea de bază, nasol. Prețul oricum era sus. 🤕

 

E un model căutat și mă gândesc că vor să mărească marja de profit sau sunt și ceva motive legate de criza actuală Volkswagen. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!