Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Da, dar nu la discutii daca merita sau nu Diesel in oras sau daca benzina este mai buna, etc. Pentru aia exista topicul de mai jos unde s-au dezbatut peste masura aceste aspecte.

Daca nu sti ce sa iti cumperi, diesel sau benzina, citesti topicul de mai jos si iti faci o parere despre ce ai tu nevoie, cati km faci pe an, ce costuri suplimentare exista. 

 

Apoi daca mai ai alte nelamuriri despre combustibil si cum sa aplici asta la achiziatia unei Skoda Octavia 4, intrebi aici. Nu este nevoie de alte discutii generale diesel vs. benzina.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regasiti mai jos preturile actuale din configurator.

 

Ramane de vazut cum vor evolua preturile in lunile urmatoare, prima parte a anului viitor.

Preturi 6.09.2024.jpg

Preturi 6.09.2024 (Combi).jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F mare diferenta de pret intre selection si sportline... aproape 10k.eur... wtf?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intra si diferenta de motorizare si cutie de viteze: Selection pleaca de la motorizarea pe benzina de 115 CP cu cutie manuala, iar Sportsline pleaca de la motorizarea de 150 CP si cutie automata DSG. Adunate, cele 2 optiuni ar face cam 4500 euro..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai pune 2k euro, ca una-i benzină,  alta-i diesel. Deci 6k euro cel puțin diferență.

 

Modificat de Crs.Vag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da' totusi, cum sa pui pe sportline "doar" 150cp? Hai pe bune? priusul meu are mai multi cai. Auzi la ei, sportline.

Scuzati-mi impertinenta, dar pe ce site intrati? Eu nu am gasit RS-un in lista :). Adica intre modelele alea entry si RS sunt 115cp diferenta? cam mult. 

Ca si intre S6 si RS6. "decat" vreo 300cp diferenta, adica aproape dublu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o linie de echipare, Octavia nu e o masina sport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, si vRS e? Asa nici golf 4 nu e masina sport. E o masina pe cat se poate de boring si fara nici un atu sportiv, totuși acum 20 de ani puneau pe el motoare vr6 de 240cp si tdi de fix 150cp, pe cand o sigla de R sau de S era pus pe ceva cu adevarat mai special.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://milesskoda.co.nz/vehicle-news/skoda-vrs-and-rs-explained/

 

Is it vRS or RS?

The ‘vRS’ stands for ‘victory Rally Sport’ and is the correct, and original, term used in the UK. Elsewhere, ŠKODA uses the simple ‘RS’. The RS, or ‘Rally Sport’ model dates to the 180 RS in the 1970s.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 53 de minute, Cristi_V a spus:

Este vRS sau RS?

„vRS” înseamnă „victory Rally Sport” și este termenul corect și original folosit în Marea Britanie. În altă parte, ŠKODA folosește „RS” simplu. Modelul RS sau „Rally Sport” datează de la 180 RS în anii 1970.  

Aici e vorba de ipocrizie din partea lor. Badge-urile conțin și "V"-ul și astfel spunem skoda octavia vrs și oricum e prea puțin important acest aspect. Eu dețin un exemplar și cu oricine am discutat despre mașină, toți spun(em) Octavia VRS. RS-ul e la Audi și e altceva. Ford Rs, aproape irelevant în RO.

 

În ceea ce privește varianta sportline, cred că și numele subliniază ceea ce înseamnă, similar cu S-line la Audi: o suspensie sport, poate interiorul sport(scaune), plafon negru etc.

Suspensia clasică de la skoda octavia o cam știm cu toții ce poate, iar o suspensie sport eu zic că face diferența în bine și pentru mine e importantă, apoi interiorul și celelalte mai puțin relevante.

 

Modificat de DaNNinho
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Essence și Selection sunt același lucru cu Ambition și Style. Aceiași Mărie cu altă pălărie. Adică alte denumiri, dar în esență același lucru.

 

Mie mi s-a spus de la Skoda că prețurile mașinilor au scăzut. Acum... o fi așa ,n-o fi, cine știe?

 

Eu nu am simțit c-au scăzut, dar poate am alte repere.

 

Piața mașinilor electrice e în cădere și asta cică  influențează și celelalte prețuri.

 

Dacă se vrea a se pronunța RS, de ce pe mașini sigla începe cu V în față? De ce nu scoate acel V în țările unde nu trebuie să fie VRS?

Pentru mine asta e o adevărată dilemă, dar... asta e!

 

Cât privește sportline cu 150 cp și mie mi se pare o fumigenă amăgitoare. 

Dacă avea motorul de 2.0 tsi, sau tdi, dar cu 190 cp, era ceva, era un segment intermediar între normal și RS așa cum se vrea a fi.

 

Eu unul nu am înțeles niciodată "pachetele" la mașini, dar pot înțelege gustul cuiva în materie de design (îi place lui cum arată cu pachet) și gustul nu am să-l completez niciodată. E ceva pur subiectiv.

 

Dacă se vor vinde sau nu, rămâne de văzut, însă eu am văzut foarte, foarte puține Sportline pe stradă. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sportline e doar o linie de echipare, nu un model sport anume/dedicat... Sportline poate fi si un 1.0tsi...

RS e adevaratul sportiv al.gamei si acolo.gasiti motorizarile aferente.

Mi se pare ok incadrarea in gama a liniilor de echiparez aveam o pb doar cu pretul... 🤣

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prețurile alea sunt ca sa aiba de unde sa scada...minim 6000 euro la diesel, 3050 de model nou, 2000 campanie toamna pt diesel si 1000-1700 euro discount dealer.

 

La benzină sunt mai zgârciți,  ai 3050 euro + discount dealer si cam atât. 

 

Cine are timp sau e interesat,  poate configura un selection cu ce are sportline și astfel să compare. Prețurile sunt aproximativ la fel, cu aceleași dotări.  In schimb, la sportline ai verdele ăla care arată demențial...și un eleron micuț pe portbagaj, opțiuni pe care nu le ai la selection.

Modificat de Crs.Vag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Echiparea Sportline poate fi o optiune buna pentru o persoana ce apreciaza un design mai sportiv fata de versiunea standard, insa pe o motorizare obisnuita.

 

Ai interior sport, scaune fata sport, jante de 17", suspensie sport, directie progresiva, etc. In Cehia pe Sportline se ofera ca dotare standard si farurile Matrix, inca un plus.

 

Daca tintesti si un discount generos si scoti masina sub 30.000, zic ca este un pachet decent in conditiile actuale. Insa poate mai scad preturile ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi place, mai putin motorul. Puteau pune si unu' de fo' 190cp. Dar totusi, unde vedeti voi RS, eu sincer nu il vad?

image.thumb.png.fe49f2d4cac9d8e1bae95d61771c9798.png

 

PS: bun, am gasito in linia de echipare...LOL, serios?

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu erai pe configurații căutate,  cam ce își dorește lumea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Ma poate ajuta cineva cu cateva detalii despre motorul nou "sugrumat probabil" 1.5 tsi 115 cp de pe facelift ?

Poate a receptionat cineva acest motor ( manual sau dsg ).. m-ar fi ajutat o prima impresie..cum trage pe caroserie, care este mai grea decat la modelele anterioare.

 

Multumesc, sunt nou aici si m-ar fi ajutat cateva detalii.

 

Ps : Sa fie si diferente fizice/mecanice fata de cel de 150 cp sau doar soft ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am inteles de la dealer singura modificare este la soft-ul masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in general niciodata nu a fost "doar" modificare software. au fost si diferente hardware.

 

Nu are de ce sa se simta lenes motorul, oricum sunt de parere ca merge mai bine decat 1.0 TSI pe aceasta masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,cred ca are si modificare hardware.

 

Rămâne de văzut,deși are 220 nm timpul de 0-100 km e ceva mai mic pe autodata...explicabil doar prin greutate mai mare sau trepte mai lungi...așteptăm să ne spună o impresie un posesor 😀😀

Modificat de Liviu1000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentan nu are cine să-ți dea informații că tocmai ce a fost scos acest motor și nu cred că-l are cineva.

Sau nu de mult încât să-și exprime păreri.

Posibil să fie destinat flotelor.

Eu spre exemplu am avut O4 1.5 manuală cu 150 cp și mi se părea leșinată cutia. De 115 cp nici nu vreau să-mi imaginez, deși nu sunt nici vitezoman și nici nu am avut mașini mai puternice de 150 cp.

În afară de preț care teoretic e mai mic, nu văd un motiv pentru care să iei Octavia cu 115 cp pentru că 1.5 150 cp nu consumă mult.

Am venit eu din Grecia și în 800 km, mers extraurban și în limite de viteză, a avut consum de 5.7 l/100 tot drumul cu clima pornită și mașina încărcată. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul este prezent inclusiv pe Ford Turneo de cativa ani , nimic nou doar strategie schimbata.

59 minutes ago, Gabriel*77 said:

Momentan nu are cine să-ți dea informații că tocmai ce a fost scos acest motor și nu cred că-l are cineva.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe Caddy și Tourneo motorul e DPBC care, din ce stiu eu, are doar softul diferit (ultima literă din serie) față de DPBA 200Nm/96kW. Mă gândesc că motorul evo2 de 85kW n-o fi chiar același. Acum ca și posesor de DPBA pot zice că e leneș și vine cu cutie mai scurtă decât variantele de 110kW, dar măcar consumă puțin. In același timp cei 20Nm în plus la motorul de 85kW probabil îl fac ceva mai sprinten la viteze mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel de 150 cp manual mi s a părut chiar ok, însă pt ca vreau dsg și bugetul este limitat o sa ma îndrept spre cel de 85 kw, varianta selection, essence nu are nici senzori parcare fata. Cred ca se vor livra zilele astea,inclusiv acest motor, erau la dealer venite vreo 10 pentru clienți...nu știu motoarele dar...

Cum vin după o insignia 2010 cu un cuplu mai bun,singur o sa simt diferenta probabil...

App, cea mai proasta masina aceasta insignia cu toate problemele posibile și imposibile..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai primit si oferte de la dealer?

 

Sau esti doar in stadiul de configurare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!