Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

În configurator Bolero-ul vine la pachet cu Wirless Smartlink. Ambele au un cost. Primul 511 € și celălalt 157 €.

Dacă Bolero-ul nu are navigație și folosesc tot telefonul pentru asta, nu merită banii. E fix părerea mea.

 

 

 

Da, voi aborda subiectul cu dealerul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai sunt si alte diferente intre cele doua. Ca sa fii mai bine pregatit pentru discutia cu dealer-ul n-ar fi rau sa citesti inainte si ce scrie in manualul masinii pe care il gasesti pe site-ul celor de la Skoda:

 

https://manual.skoda-auto.com/004/en-com/Models

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau Bolero-ul decât pentru navigație. Dacă nu are, nu îl mai vreau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea umila, navigatia proprie, ale carei harti oricum trebuie actualizate periodic si nu stiu daca e gratis, e buna atunci cand circuli prin tari non UE si conexiunea la internet poate fi foarte scumpa. Insa si calatoriile non UE sunt rezolvate, cred, daca iti salvezi harti off line in Google Maps.

Smartlink trebuie achizitionat pentru ca el se refera atat la conexiunea prin cablu cat si la cea wireless. Insa, din cate inteleg (nu am o experienta personala) cea wireless functioneaza doar cu Apple CarPlay. De retinut ca pe partea de convorbiri telefonice nu e nevoie de cablu intrucat conexiunea cu telefonul se face prin bluetooth.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Gabriel*77 said:

Dacă Bolero-ul nu are navigație și folosesc tot telefonul pentru asta, nu merită banii. E fix părerea mea.

Uite aici o explicatie scurt-exhaustiva pentru nelamurirea ta:
https://www.briskoda.net/forums/topic/511487-which-infotainment-system-do-i-have/?do=findComment&comment=5743968

 

Din categoria optiunilor pe care le pui pe Ambition sa faci aproape un Style, Bolero-ul, Virtual cockpit si matrix-LED sunt de bifat, insa totul depinde de gusturile tale. Cunosc destui "spartani" care prefera ceasuri analogice de ex.
Ce nu pricep eu, este de ce ai vrea sa-ti pui spalator de faruri, atata timp cat multi proprietari "codeaza" sa le dezactiveze... dar din nou: de gustibus...

Ca sugestii in plus din partea mea:
- scoate "Sunset" (-189 E) si pune "Geamuri lat.fata cu protectie acustica + Sunset" (+301 E) - o sa-ti multumesti daca circuli destul de mult extraurban
- ACC - doar daca circuli destul extraurban, altfel nu cred ca face banii.

Modificat de SkOmk4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic ca spalator de faruri e useless. Mai degraba as bifa senzori de parcare fata/spate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Având bixenon pe actuala O3 (nu mai știu dacă a venit la pachet și spălatorul de faruri sau l-am cerut eu la vremea aceea), m-am gândit că în cazul Matrix, care produce lumină rece, este util în a-ți curăța farurile cu ajutorul jetului.

E păcat la Matrix Led să nu ai și spalator. E părerea mea.

Bolero-ul arată bine, recunosc, dar și Swing-ul este destul de mare ca dimensiune (are 8", Bolero-ul are 10") și, repet, dacă nu are navigație, nu își merită banii. Repet, e doar părerea mea.

Nu sunt spartan, îmi place confortul la o mașină. Virtual Cockpit-ul l-am luat în seamă, dar Bolero-ul nu cred că îmi e util. Plus că valorează 688 € cu tot cu Smartlink. Caut totuși să nu urc prețul prea mult cu brizbrizuri că bugetul nu e nelimitat. 

Nu merg cu mașina foarte mult extraurban, majoritatea timpului e folosită în oraș, și nu știu dacă merită să optez pentru geamuri cu protecție acustică și nici ACC-ul nu cred că mi-ar fi util.

Sunset-ul e mai mult un aspect care îmi place cum se vede, că de protecție solară nu cred că poate fi vorba și folie nu vreau să îi pun. Nu îmi place.

Că o concluzie, tot ce vreau, și ce nu vreau pe mașină, o fac ca pe o raportare la actuala. 

Lucruri pe care nu le am pe actuala și cărora nu le simt lipsa, și lucruri pe care le am, sunt utile, le vreau și pe viitoarea și câteva în plus care în 2016 nu existau sau erau inaccesibile. 

 

Am O3 de 7 ani fără senzori față. Nu le-am simțit niciodată lipsa și nici nu am avut vreo situație în care mi-aș fi dorit să îi am, dar ideea nu e rea.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as pune geamurile cu protectie acustica. Chiar si in oras ar trebui sa auzi mai putin zgomotele exterioare si sa sporeasca confortul, iar legat de sunset e mai ieftin ca o folie de calitate montata ulterior, dar nu stiu daca protejeaza la fel de bine ca o folie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunset si optiunea "sun and pack". Jaluzele mecanice lateral spate si luneta. Eu o am si e foarte utila mai sles daca ai un copil in spte, nu mai stai cu parasolare lipite cu ventuze si alte porcarii...plus acel "pack" care este un sistem de depozitare foarte ingenios si de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spalator faruri nu te ajuta enorm ca oricum nu ai si "stergatoare faruri". Pe ploaie si mazga oricum tot la benzinarie ajungi sa stergi mecanic farurile.

 

Cruise Control nu are? In 2023 nu mi-as lua o masina fara asa ceva. De fapt, anul trecut cand am schimbat masina, am renuntat la una doar pentru asta! Daca mergi mai mult de 200km pe autostrada o sa vezi diferenta cu/fara cruise control. La fel cum o masina in 2023 nu ar trebui vanduta fara aer conditionat, la fel si cruise control daca nu este masina exclusiv de oras 😉

 

Orice media ti-ai configura asigura-te ca are Carplay/Android Auto. Ideal wireless, dar nu se compara hartile interactive si live de pe Google/Waze cu harta masinii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toți aveți dreptate și vă mulțumesc pentru idei și sfaturi, însă orice gadget aplicat mașinii creste prețul de achiziție și sunt oarecum condiționat de buget.

Aș fi pus eu mai multe lucruri, dar, repet, bugetul.

Cruise Control nu are în standard, trebuie optat pentru el, și sincer să fiu nu știu cât costă, însă îmi e de ajuns tempomatul momentan pe care îl folosesc destul de rar chiar și la drumuri lungi.

De regulă nu îmi place să las garda jos când conduc pentru a nu mă relaxa prea mult și a nu mai fi atent. 

E o chestiune ce ține de optica mea. De aici și o singură tamponare în 27 de ani de șoferie.

Nu avem nici drumuri și nici autostrăzi unde să mergi cu tempomatul sau Cruise Controlul. E aglomerat, mulți nebuni și mai rău te enervezi pentru că nu apuci să mergi mult și trebuie să frânezi.

Am cochetat și cu "sun and pack", tot cu gândul la pasagerii din spate, însă după cum am spus mai sus, fiind condiționat de buget, adică nu mai mult de 27000, maxim 28000, e foarte greu să alegi și evident faci compromisuri.

De aici și motivul pentru care am recurs la forum pentru că pot afla despre dotări din experiența și achiziția celor care deja dețin modelul.

Aș fi vrut "încălzirea auxiliară cu telecomandă". E 1500 € si crește considerabil prețul ceea ce te face să renunți la altceva. La Matrix Led nu aș renunța indiferent de situație. 

Cât privește spălătorul de faruri, consider că în anumite situații, când nu ai posibilitatea să ștergi mecanic farul, deși e din policarbonat și se zgârie destul de ușor dacă nu ești atent cu ce îl ștergi, să îi dai două/trei jeturi și mai scapi de opacitate. Unii îl găsesc util, alții nu, ca multe alte lucruri ce unora li se par utile, altora nu.

Tot configurez în speranța că voi ajunge la varianta ideală, însă e greu având în vedere că majoritatea optionalelor nu sunt ieftine.

Tot compar Swing-ul cu Bolero-ul pentru că singurul lucru care mă interesează este navigația sau posibilitatea de a oglindi telefonul pe unul din ele pentru a putea folosi hărțile.

Alt motiv nu am în a alege varianta mai scumpă, adică Bolero-ul, însă momentan nu sunt lămurit, dar voi afla de la dealer.

Octavia 1.5 vine cu suspensie independentă spate sau doar variantele mai puternice?

La O3 venea doar de la 1.8 în sus.

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1)este diferenta intre ACC (adaptative cruise control) si CC (cruise control). ACC est tot un CC, doar ca mentine distanta constanta fata de masina din fata si franeaza daca masina din fata franeaza (spre exemplu ca sa pastreze distanta de 50m fata de cel din fata). Eu m-am obisnuit greu cu optiunea, ptr ca de obicei pastrez distanta mai mica decat distanta minima pastrata de ACC si ma trezeam ca masina frana cand eu as fi accelerat. Varianta Ambition vine din fabrica cu CC ( tempomat), dupa parerea mea nu e necesar sa se faca pasul la ACC. Este suficient sa ai CC (tempomat).

2)Spalatorul de faruri nu te ajuta la nimic...dau si eu cu jetul de lichid de parbriz, insa farul tot murdar este. Trebuie sa ma dau jos si sa sterg farul cu servetelul, asa ca mai bine te lipsesti.

3)Protectia acustica este buna. Octavia 4 nu e foarte bine izolata fonic, eu zic ca te va ajuta. Mai bine renunti la sunset si pui protectie acustica

4)Senzorii fata sunt inutili la un sedan ptr ca vizibilitatea in fata este buna. In plus, mai si piuie in trafic, cand te apropii de masina din fata. Nu are sens sa dai banii, sunt buni la SUV-uri si masini inalte, nu la masini joase. 

5)Android auto nu prea merge wireless, deci daca ai telefon cu Android, il vei conecta cu cablul USB C. Oricum, Smartlink vad ca acum vine standard, deci te vei conecta cu telefonul la sistemul de infotainement al masinii, dar prin cablu.

6)Octavia 3 1.5 TSi vine cu punte rigida pe spate, ceea ce este marele inconvenient al masinii (dupa parerea mea). La Skoda si Seat puntea independenta se pune de la 150 CP in sus, fara a include si motorizarile de 150 CP. La Volkswagen puntea independenta spate se pune si pe motorizarile de 150 CP.

 

Modificat de vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mica precizare la cele de mai sus. Senzorii fata vad și colturile și lateralele barei fata și sunt utili inclusiv la parcările laterale. Un șofer dibaci obișnuit cu mașina nu are nevoie de senzori dar ei îți dau mai multa încredere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gabriel*77 ajuta-ne cu niste lamuriri, cel putin pe mine.

Cati km conduci in oras, si cati in afara, in procente/medie pe an.

Cat timp din totalul timpului de condus, il faci noaptea, sa merita farurile Matrix?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conduce preponderent in oras, motiv ptr care eu zic ca da banii degeaba pe Led matrix (parerea mea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77Fac în jur de 12-14.000 km pe an. 80% urban, restul extraurban.

În opinia mea cu cât farurile mașinii sunt mai bune, cu atât te ajută la drum, noaptea, indiferent dacă faci 1000 km anual, sau 100.000.

Având în vedere starea drumurilor noastre, a marcajelor și indicatoarelor lipsă, a tot felul de ”obstacole”, de la biciclete, căruțe sau animale, mormane de nisip, etc, e un plus.

De menționat faptul că ochiul uman, indiferent cât de sănătos este, noaptea are limite destul de mari și o lumină optimă reduce acea limită. Nu mai zic dacă circuli mult pe drumuri cu o bandă pe sens, iar din față vin multe mașini, farurile lor îți fac ochii praf.

Precizez că nu mai am ochii de acum ceva ani și port lentile de contact, asta să nu port ochelari, pentru a corecta ”uzura” și ”oboseala” acumulate în timp. Cam ăsta este raționamentul pentru care optez pentru Matrix Led. Sunt scumpe, desigur, dar, repet, fiacare nu nevoile și gusturile lui.

Dacă nu sunt pasionat de condusul sportiv și nici mașinile sport nu mă dau pe spate, crezi că aș putea alege vreodată volan sport, scaune sport, pachet VRS, suspensie sport, jante pe 20", motor 2.0 tsi, așa cum ar face cineva cu astfel de gusturi, în detrimentul a ceea ce mie mi se pare util? 

Am trecut de vârsta la care voiam ceva doar pentru că e ”mișto”, ci sunt la cea în care mă înteresează utilitatea unui lucru, și evident, prețul.

Am facut precizări, zic eu destul de clare, cam ce vreau de la mașină, ce nu vreau și nici nu mă obosesc să-i caut utilitatea, și cam în ce buget mă încadrez, făcând o paralelă cu actuala mașină, 03 - 1,4 tsi, Style, la vremea ei cu bixenon adaptiv. 

 

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si farurile Basic LED lumineaza  foarte bine.

Poti alege niste proiectoare LED cu cornering pentru o suma decenta, sunt folositoare in oras.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vizitatorȚinând cont de cât de bine sunt luminate străzile orașelor noastre, ale Bucureștiului în care locuiesc, rămâne de văzut dacă a meritat să optez pentru Matix Led, însă eu iau în serios utilitatea lor și în acel procet de 20% cât preconizez că merg extraurban. 

Util este pachetul de drumuri grele dacă stăm să privim calitatea asfaltului și proasta lui întreținere, liniile de tramvai ca vai de ele, etc, însă puține comentarii, dacă nu chiar deloc, pe tema asta. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e vorba de utilitate si atat atunci stergatorul de luneta ar trebui bifat. Inclinatia acoperisului are drept rezultat udarea lunetei chiar si la viteze mari.

Vad ca e la moda sa se sublinieze ca "este parerea mea" si atunci subliniez si eu acest lucru desi mi se pare evident.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In oras clar nu e nevoie de faruri matrix led, iar daca din totalul km anuali doar 5-10% ii faci noapte, desi cred ca oricum sunt mai putini, clar nu justifica achizitia lor. Banii de pe faruri mai bine ii dai pe webasto, care iti garantez ca il vei folos zilnic, cand temperatura va fi sub 5/10grade.

Desi eu fac 30-35k km pe an, o buna parte si noapte, as putea renunta la cele mai scumpe faruri daca ar fi cazul.

Am avut faruri High Led pe Passat, si le-am folosit la adevarata valoare de maxim 5 ori in peste 120k km doar pentru a le testa, in rest nu e atat de mare diferenta, dar daca primeaza km facuti noaptea. Matrixul ala nu il vei putea folosi la adevarata valoare tocmai din cauza infrastructurii rutiere de la noi, si a traficului haotic.

Nu ma intelege gresit, fiecare isi cumpara ce crede ca e mai bine pentru el si bugetul lui, eu doar incerc sa-ti dau un sfat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, așa este. La O3 nu am bifat ștergător lunetă din raționament estetic, dar uneori i-am simțit lipsa.

Cred că nu voi mai repeta istoria.

"Părerea mea" ține de cele mai multe ori de subiectivism și de experiența fiecăruia cu acel ceva, dacă lui ii e util sau nu, dacă îi place sau nu.

Eu încerc să îmbin tot ce poate fi util pentru mine într-o limită financiară, deși mi-ar plăcea să bifez multe lucruri, la sfatul celorlalți sau din simplă curiozitate.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 la benzinar nu cred ca e nevoie de webasto, la mine se incalzeste foarte repede motorul, in 500-1000m deja da cald si apa e la 70 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apreciez mult sfaturile și încerc să țin cont de ele, de  aici și decizia mea de a merge la dealer după ce am o imagine clară a ceea ce merită sau nu pe mașină, însă e destul de greu să faci alegeri.

Voi discuta aspectele legate de opțiuni și cu dealerul când voi cere lămuriri cu privire la utilitatea lor și dacă, din ce știe și el, merită bifate sau nu.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer dealerul nu o sa iti spuna daca merita sau nu pentru tine. Pentru el merita sa bifezi cat mai multe ca sa fie valoarea cat mai mare 😉

 

Cand mi-am configurat masina noua am vazut si eu ce greu este sa alegi pentru ca ai o suma limitata. Fa o lista cu prioritizarea optiunilor si uita-te daca nu sunt anumite "pachete" care combina 2-3 optiuni si pretul cumulat mai mic decat daca ai alege optiunile separat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

49 minutes ago, vizitator said:

Conduce preponderent in oras, motiv ptr care eu zic ca da banii degeaba pe Led matrix

+1
pt. urban sunt fix pistol cu apa Matrix-LED... daca mai iei in calcul si ce procentaj din acei (putini) km extraurban sunt pe intuneric...
 

 

24 minutes ago, halamadrid said:

Si farurile Basic LED lumineaza  foarte bine.

+1

 

20 minutes ago, Gabriel*77 said:

Util este pachetul de drumuri grele dacă stăm să privim calitatea asfaltului și proasta lui întreținere, liniile de tramvai ca vai de ele, etc, însă puține comentarii

Eu l-am adaugat la mine, dar asta pentru ca uneori (destul de rar) mai ies din asfalt in plimbarile de weekend...
Nu recomand musai (daca utilizatorul n-are nevoie de capacitate de trecere mai mare) pt ca masina devine mai "salupa" decat este deja o Octavia cu suspensie standard.

 

36 minutes ago, Gabriel*77 said:

crezi că aș putea alege vreodată volan sport,

crezi ca e vreo legatura intre "volanul sport" si condusul sportiv?

 

Dupa circa 2 pagini de discutii pe marginea configuratiei tale, mie mi se pare ca nu s-a modificat nimic din lista ta de optiuni... 🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!