Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Atunci mergi pe Octavia 4 cutie manuala, varianta Ambition+dotari. Nu ai cum sa dai gres cu aceasta combinatie!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine la Octavia 4 nu m-a deranjat lipsa cutiei automate ptr ca pedala de ambreiaj este moale, usor de apasat, nu te oboseste in trafic. Singurul lucru care nu mi-a placut a fost lipsa suportului lombar la scanune. Nu are reglaje lombare si nici nu poti comanda, aceasta e problema. Cat despre faptul ca subvireaza, si Octavia 2 face-lift subvireaza, cam asta se intampla la toate masinile din clasa ei cu tractiune pe fata...vrei sa nu subvireze, iti iei BMW seria 3 (alti bani, alta distractie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, vizitator said:

Nu are reglaje lombare si nici nu poti comanda, aceasta e problema.

 

De ce s-or fi scos oare? A mea are (si nu era la optiuni). La optiuni era reglaj manual pe inaltime si spatar rabatabil la scaunul pasagerului. Spatar rabatabil inseamna ca are o maneta care permite rabatarea spatarului spre fata astfel incat acesta se lasa complet astfel incat spatarul se aseaza pe sezut si devine paralel  cu acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbeam strict de varianta Ambition (ea nu are reglaje lombare). Nici nu am stiut ca au existat vreodata reglaje ale suportului lombar la Ambition, in noiembrie 2020 cand am condus ptr prima oara masina nu avea asa ceva. Varianta Style are reglaj lombar, doar ca vine la pachet cu cutia DSG (DQ200), ceea ce nu ii convine colegului Gabriel77. O varianta Style cu cutie manuala ar fi ideala, dupa parerea mea, dar nu se mai poate configura. Style-ul cu DSG costa 29909 euro ca pret de catalog, mult dupa parerea mea.

Modificat de vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu tot de strict Ambition 1.5 TSI pe care o am in posesie din Mai 2020 🙂.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm și eu acest aspect. Ambition nu are reglaj lombar și nici nu-l poți accesa contracost.

Vine doar pe Style.

Pe O3 am reglaj lombar și se simte o diferență. 

E un minus, dar... cred că mă pot obișnui.

Din păcate unele aspecte în configurare se schimbă de la an la an și ai din ce un ce mai puține opțiuni dacă îți dorești un vehicul adaptat nevoilor tale.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vizitator mult 30k euro. Acum 3 ani cand m-am uitat eu era la vreo 23k euro Style.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, atat a fost pana pe 1 ianuarie 2021, cand a inceput criza semiconductorilor (criza generata de inchiderea fabricilor din China, ca urmare a pandemiei de Covid). Si de atunci preturile si termenul de livrare au tot crescut, la toate marcile, nu doar la Skoda. 

@Gabriel77: daca ai probleme cu zona lombara a coloanei vertebrale nu iti lua masina fara suport lombar. Te va durea spatele la drumuri lungi. Eventual poti sa iti cumperi niste suporturi lombare after-market si le pui pe scaune, se vede urat dar traiesti mai confortabil asa. Sunt tot felul de perne lombare la Jysk, Backmed etc. Eliminarea suportului lombar la varianta Ambition este o ,,mare imbunatatire", dupa parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum trei ani preturile erau:

 

image.thumb.png.34ccff353ba061965bd3d1f16030ff95.png

 

Pe de alta parte, reglajul lombar nu era mentionat nici pe standard nici la optiuni dar masina a venit cu el.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea erau preturile "standard". Pe vremea aia erau actiuni de 1000-1500 euro la 1.5 TSI Style. Caut oferta si daca o gasesc o pun. Nu mai are relevanta acum.

 

Tot pe atunci gaseai si Kodiaq 1.5 TSI la 30k euro cu destul de multe dotari (7 scaune, pachet iarna, parbriz incalzit, faruri led, etc), cutie manuala. S-au dus vremurile alea 😞

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vizitatorDin acest motiv eram interesat de varianta Style. Pentru micile "chițibușuri", dar dacă nu se mai face ce vrem noi...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Standardul de model pentru marcile de volum, Skoda, VW, Seat si mai putin Audi este definit de catre importator.

 

Importatorul are date in legatura cu ce prefera romanii si configureaza claselele de model in functie de acest lucru, avand ca scop final un anumit pret pentru fiecare.

De ex. in RO se stie ca scaunele incalzite, parbriz incalzit, Lane Assist, etc sunt preferate si alese in defavoarea unor accesorii care antifoneaza masina (geamuri mai groase, etc) sau fac condusul mai placut (suport lombar, cotiera, etc).

Pe undeva, cei nemultumiti de optiunile care se pot configura pe un model pentru Romania, trebuie sa dea vina si pe ceilalti cumparatori ai modelului pentru ca au avut alegeri superficiale.

Cred ca intelegeti acum cum se face o alta segmentare a pietei pe marci, in cadrul grupului.

 

Sunt si alte considerente care tin de politica grupului in configurarea modelelor.

 

Din aceste considerente un Ambition de la noi nu este acelasi lucru cu un Ambition de la unguri sau bulgari.

De aceea sunt si au fost persoane care au dorit o anumita echipare a masinii care nu se regasea in RO si au cumparat-o din Ungaria.

Garantia de 2 ani este aceeasi, se pierd urmatorii 2 ani care sunt oferiti de importator.

 

Am vazut ca in Ungaria nu se poate da comanda pentru Octavia, iar in Bulgaria sunt disponibile la comanda doar variantele Combi.

Cred ca este o problema cu modelul O4 si poate ca ar trebui luat in calcul un alt model din cadrul marcii, Superb de ex., sau altceva din grup.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranță sunt studii făcute în acest sens (direct sau indirect) și configuratorul diferă de la țară la țară.

Skoda vinde bine și de aici toată nebunia. Cred că toate firmele producătoare de mașini au probleme. 

Îmi spunea cineva de la Skoda că unele piese, sau materii prime, erau importate din China și pandemia a schimbat paradigma. Altele din Rusia și Ucraina, iar războiul a schimbat niște socoteli.

Producătorii sunt obligați să caute soluții că nu pot închide prăvăliile și să meargă acasă, iar asta durează. 

Ideea e că românii, ca și bulgarii probabil, precum și alte țări foste comuniste, au un gust neînțeles de exagerat pentru luxul inutil și pentru grandomanie în ceea ce privește mijloacele proprii de transport, în detrimentul sănătății și a utilității. 

De aici și zicala "full boss", fără să iei in calcul prețul de întreținere sau utilitatea acelei "opțiuni".

Nu vreau să fiu înțeles greșit, dar dacă ne uităm la ce mașini circulă pe șoselele din țară, putem jura că salariul minim e de 5000 €.

E o inepție să conduci o mașină mai scumpă decât locuința, dar... na, cu locuința nu mergi pe stradă să fii văzut. Plus că un mare procent e obținut SH de afară, o altă preferință a conaționalilor noștri, dar pentru care nu există fonduri de întreținere corespunzătoare. (Schimburi de ulei sau componente aftermarket ori prin ateliere obscure).

Revenind la subiect, sunt convins că Octavia are anumite probleme, aceiași situație e și cu Vw Golf (informații primite la la Vw) pentru că este cerere.

Superbul mi se pare exagerat de mare, nu e pe gustul meu, plus că e mult mai scump, ceea ce din start nu prezintă interes.

Să sperăm că lucrurile vor reveni treptat la normal pentru că după orice furtună problemele se limpezesc și se așează în matca lor.

Pe mașină nu îmi trebuie lucruri inutile, pe care nu le voi folosi vreodată (pentru care nu vreau să plătesc) și  altele pe care le consider utile și le vreau, dar nu este posibil nici contracost.

Dar, după cum spuneam, rămâne de văzut.

Încă nu am mers să comand mașina. A rămas să merg după Paște și dacă găsesc un discount bun și anumite avantaje financiare, fac comanda. Dacă nu, nu, că nu stau în loc după mașină nouă acum. Oricum mai devreme de un an nu cred să o văd. 

Ce vreau eu și ce am reușit să configurez, un Ambition 1.5, manual, cu valeități de Style, opționale în valoare de 3800 €, m-ar duce undeva la 27000, cu rabla și o eventuală reducere de dealer.

Alb Candy

Matrix Led

Lumină ambientală

Jante 17" Rotare Aero

Instalație spălare faruri

Light Assistant

Sunset 

Cotieră centrală spate

Bolero

Virtual Cockpit

Aș vrea dacă se poate, de la cei care au și folosesc, informații cu privire la radioul Bolero și Virtual Cockpit.

Merită bifate ca opționale?

Cresc valoare de achiziție cu 1000 €, și sunt în dilemă să le bifez sau nu.

Swing-ul are sau nu navigație?

Că dacă are, nu cred că se justifică Bolero-ul.

Cockpitu-ul recunosc că îmi place mai mult decât cadranul cu ceasuri analogice, arată mult mai bine si dă un aer mai modern, dar... rămâne un moft pe care voiam să-l asortez cu Bolero-ul dacă l-aș lua, și cu siguranță pot trăi și merge cu mașina și fără Cockpit dacă Swing-ul are navigație. 

 

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere contextul economic (se extinde contagiunea), sugestia mea, este sa cumperi ORICE, imediat in perioada urmatoare.

Cu livrare cat mai rapida sau, cel mai bine, de pe stoc.

Peste cateva luni banii pe care-i ai vor valora...nu se stie cat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zi eu as face la fel: as lua de pe stoc ce găsesc acum, fara sa mai fac mofturi sau să aștept reduceri ipotetice, care nu vor veni niciodată. Incepe programul rabla, deci e un moment prielnic de a achizitie. Referitor la virtual cockpit eu zic că merită banii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Swing nu  are navigatie, ea se poate adauga de la inceput pe Bolero sau ulterior (acum costa vreo 1700 ron parca). Bolero are diagonala mai mare si atat CarPlay cat si Android Auto merg wireless. Eu personal zic ca merita combinatia de Belero cu Virtual Cockpit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, Gabriel*77 said:

Să sperăm că lucrurile vor reveni treptat la normal pentru că după orice furtună problemele se limpezesc și se așează în matca lor.

Observ că ești o persoană coerenta și destul de calculata in alegeri așa că dacă nu arde poți amâna.

Eu observ in ultimul timp tot mai multe reclame alea producătorilor și tot mai multe mașini în stoc.

Recent am primit o ofertă de 19.5k € pt focus combi 1.0T 125 mildH Titanium configurat cu metalizata, pachet winter, aliaj și sunet B&O. Din astea mai poți scădea și rabla ~3000.

Deci hai sa ne mai calmăm ca nu mai e așa bătaie.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu arde deloc, tocmai din acest motiv îmi asum timpul de livrare de un an.

Mașina aș vrea să o schimb că îmbătrânește, nu că ar avea probleme.

Mi-am făcut niște calcule, ca orice om rațional zic eu (după cum spuneam achiziția unei mașini noi presupune o cheltuiala unde e de prefarar să faci cea mai bună alegere) și dacă apare o oportunitate cu mașină de pe stoc, configurată așa cum vreau sau aproape și cu preț bun, cu siguranță voi profita.

Recunosc că sunt un pic mai fixist în materie de gusturi, nu îmi place orice mașină, și de aici și alegerea Octaviei.

Totuși, cu mașina aleasă îți vei petrece câțiva ani și dacă viziual interiorul nu "te prinde", mereu vei avea un disconfort și eu asta încerc să evit. Interiorul Octaviei îmi place. Nu știu dacă e clasic sau modern, dar recunosc că e pe gustul meu.

Vom vedea, cum ar zice orbul, asta ca să fac o glumă. 

Rabla e 3000 teoretic. Practic, dacă nu ai acele mașini fizic, reduci suma la jumătate pentru că trebuie să cumperi acele tichete și costă cam 7000 lei.

Dealerul mai face și el o reducere de 1000 euro, sau cel puțin mie așa mi-au spus.

Din pretul mașinii mai scazi vreo 2500, asta dacă reducerea de dealer nu e mai mare în urma cine știe cărei campanii.

Am fost la trei reprezentanțe Skoda și una Vw dar mai mult pentru a mă informa în mare și nu pentru a negocia cumpărarea unei mașini.

În perioada imediat următoare intenționez să merg pentru a găsi varianta ideală pentru mine urmare a acestui fapt să și comand mașina, de pe stoc sau configurată. 

 

 

 

 

 

 

Dacă Swing nu are navigație (nu îmi place să bag suportul de telefon prin grila de aerisire cum adesea văd) atunci merg pe varianta Bolero pe care îl voi asorta cu Virtual Cockpit-ul.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anunturile de pe o platforma de vanzari online zic in jur de 3000ron un ticket rabla, deci mai castigi 800 eur la calcul. Ca idee in 2020 am dat 1500ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, Gabriel*77 said:

 

Dacă Swing nu are navigație (nu îmi place să bag suportul de telefon prin grila de aerisire cum adesea văd) atunci merg pe varianta Bolero pe care îl voi asorta cu Virtual Cockpit-ul.

 

 

 

Swing nu are navigatia lui dar se conecteaza la smartphone si ai navigatia pe ecran prin Android Auto (Waze, Google Maps).

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_VDa, e și asta o variantă de luat serios în calcul pentru că cel mai bun semnal îl ai la telefon plus că poți folosi mai multe aplicații. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu folosesc tot Waze in detrimentul navigatiei masinii ptr ca imi arata date in timp real despre trafic. Anul trecut reducerea de 3000 euro era la hibride si mild-hibride. Octavia Ambition nu este hibrida, deci reducerea va fi de 2600 euro (13000 ron). Pentru hibride reducerea e de 16000 RON (3200 euro). Cel putin eu asa am inteles din ce am citit..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, așa este. 3000 € este reducerea în cazul mild hybrid, dar fizic reducerea este jumătate pentru că neavând rable de casat, trebuie să cumperi acele tichete. Este o mică înșelătorie în opinia mea pentru că ai impresia că mașina e mai ieftină cu 3000 €, dar de fapt suma asta asta se reduce la jumătate. 

În mod normal infotainment-ul mașinii ar trebui să se conecteze la telefon, wireless, că suntem în 2023, și așa să poți folosi navigația fără a mai recurge la cea "a mașinii" care nu mereu e ceea ce trebuie.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o "inselatorie" pe care putini o inteleg chai daca le-o explici. Este prezentat un pret mai mic desi pretul este acelasi doar ca o parte din el este platit cu bani iar alta parte prin acele tichete pe care le cumperi sau le ai dar tot ale tale sunt.

1 hour ago, Gabriel*77 said:

 

În mod normal infotainment-ul mașinii ar trebui să se conecteze la telefon, wireless, că suntem în 2023, și așa să poți folosi navigația fără a mai recurge la cea "a mașinii" care nu mereu e ceea ce trebuie.

 

 

Conexiunea wireless este descrisa in cartea masinii si apare si pe ecran dar nu este functionala. Poate obtii explicatii de la dealer de ce nu merge. Sunt si eu curios. Poate trebuie achizitionata separat?

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!