Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Ai in Aria tehnica un topic dedicat.. 

 

Eu zic sa nu iti mai bati atata capul, foloseste masina normal, intretinere la zi si aia e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc!

Am spicuit ceva însă majoritatea vorbește de mașini sh cu diferite probleme care țin de utilizarea defectuoasă sau nu a celor care le-au deținut înainte și care se plâng de costurile mari de reparație sau înlocuire a componentelor defecte.

Până la urmă tot la concluzia că cei care le vând după câțiva ani și 150-200.000 km din motivele astea le vând, dar... ce să faci cu românii care vor lux pe burta goală .

Voi citi tot ce e postat în forum, de curiozitate. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel, vom afla de la tine cat de bune sunt DQ200 🙂. Nu vezi ca eu scriu degeaba ca n-am probleme cu manuala? Vin altii, inclusiv tu, si spun ca nu e asa.

Tu de fapt nu vrei sa stii daca DQ200 sunt bune ci daca vei avea probleme cu DQ200 a ta. Raspunsul ti s-a dat. Daca mergi mult in trafic intens sunt sanse sa ai probleme daca nu, nu. 

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, sa ne mai destindem puțin, eu merg doar în bucuresti cu dq200 dsg max 10.000 pe an și vreau sa ma tina mecatronicul și ambreiajele măcar 70.000, după le plătesc si asta e sau vând mașină după 1-2 ani după ce se termina garanția...pana la urma de asta am plătit o parte din noi prețul de nou(pt garantie), sa suportam pierderea când pleci cu ea din curte de la dealer. Restul....sa ne gândim și la altele , nu numai la masina 😀

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_V Eu vreau să știu cam ce problemă ar apărea la o cutie de genul ăsta și în cât timp, să știu la ce să mă aștept și mai ales cam când. 

 

Totodată mă interesează problemele care apar la astfel de cutii când sunt luate de noi și utilizate în mod normal, domestic, nu la cele aduse de afară cu suta de mii sau mai mult și forjate de cine știe ce specimene.

 

Atât timp cât locuiesc în oraș, este evident că o voi folosi mult în oraș.

 

După cum spune și @Liviu1000 de aia o cumpăr nouă, să am garanție.

 

Dacă se strică în garanție, schimbă garanția, dacă se strica după, schimb ce este defect și va merge iar bine, dar, repet, vreau să știu anumite lucruri pentru le putea preveni sau prelungi apariția.

 

Am înțeles în mare esențialul, dar vreau și detalii.

 

Mie nu mi-a plăcut manuala la O4 deși sunt fan manuală, dar dacă ție îți place și e ok, mă bucur pentru tine. Și eu tot manuală am vrut, dar... n-a fost să fie la Octavia 4.

Apropo. Am reparat mașina. 

Bară spate schimbată și stop dreapta. Nu se cunoaște nimic. Impecabil au lucrat. O săptămână a durat.

Deviz 7500 lei. Am primit și mașină la schimb. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa depasiti subiectul DSG, deja e prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încă o comandă dată la PBV1.

 

Un coleg de muncă, configurația e făcută de mine, că știu configuratorul pe de rost. Avea maxim 30k euro, s-a dus la 30 400 cu tot ce e în poze. Un preț foarte bun, cu vreo 200-300 euro mai scumpă mașina față de septembrie 2024 (strict pe aceleași dotări), când negociasem ceva similar, cu pachetul safety de 2k euro inclus. A scăzut pachetul cu tapiseria, era peste 300 euro, acum e 184 euro. Tableta aia mare e ce trebuie, cu navigația între ceasurile de bord - lux. 

 

Termen livrare 2-4 luni.

 

 

20250329_102934.thumb.jpg.e58ade128d4e61f27e2005e4c9e0f1b9.jpg

20250329_102940.jpg

Modificat de Crs.Vag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună configurația la banii ăștia mai ales dacă este fix ceea ce trebuie pentru el.

 

Totuși, recomand și side assist-ul la mașinile noi (am văzut foarte puține Octavia cu așa ceva) pe parte de siguranță activă. Asta ca o completare la faptul că a bifat pachetul cu camere 360⁰, pachet pe care și eu mi l-aș fi dorit, dar din neatenție și grabă, nu l-am bifat.

 

Acele blind spot-uri (poziționate altfel decât la celelalte mașini și anume pe interiorul carcasei oglinzii, nu pe sticla ei) îți sar în ochi și îți atrag atenția că ai mașină în spate (sau în unghiul mort) și te fac mai prezent la volan.

 

Pe parte de estetică nu comentez pentru că este vorba de buget și gusturi.

 

Eu aș fi bifat volanul sport (am avut volan normal, în două spițe pe cea din 2023 și cel de pe actuala, ăsta sport, se simte cu totul diferit la mână cât și vizual), aș mai fi bifat jantele Lerna în două nuanțe (pentru lățimea lor și stabilitate mai bună în viraje, pentru mărime, dar și pentru aspect) pentru că cele pe 16 mi se par micuțe și cu balonul mare (sunt însă mai confortabile un pic), cele pe 17 sunt mai mari, dar tot subțiri și tot așa.

 

Aș mai fi bifat scaunele încălzite în spate pentru pasagerii care călătoresc în spate. Cu atât mai mult dacă proprietarul are copii, pentru confortul acestora pe vreme rece.

 

Eu nu le-am folosit prea des (de două ori am și avut probleme cu ele) însă au fost bune pentru copii, și nu numai, astă iarnă. 

 

Este adevărat că cele precizate de mine ridică prețul mașinii cu vreo 3000 €, cred (numai Lerna știu că sunt 1300 €) și poate roțile nu sunt un must have și nici volanul sau scaunele încălzite, însă side asist-ul îi va prinde bine. 

 

Repet!

Este vorba de gusturi, buget și nevoi diferite.

 

De regulă la o ocazie de discount bun e bine să profiți, dar sunt convins că cel în cauză a profitat la maximum de bugetul disponibil.

 

Așteptate ușoară și să se bucure de ea. Tocmai bine. Îi vine la începutul verii. Deci... o încântare.

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare că nu i-am pus fix pachetul cu care începusem primele configurații,  si anume pachetul cu ACC de 500 și ceva de euro. Încerc maine sa il conving sa il puna, poate renunțăm la Drive Mode Selection (104 euro) si camerele 360° si luăm restul pe bucăți, mai câștigă si aici vreo 160 euro. Sau mai da dealerul un discount si aia e. Dar la drive mode selection as renunța. 

 

Avea 30k euro, am renunțat la jantele pe 17, ar fi vrut sa renunțe și la faruri matrix, si la volan si parbriz încălzite.  Cand am auzit ca merge si noaptea, i le-am băgat pe gat, iar volanul si parbrizul, la 1500 lei, sunt ce trebuie. Deci 30 400 euro a fost maxim maximorum. Îl interesa sa fie diesel,  restul au venit ca un bonus.

 

Mașina e vis, de la logan fără AC și cu 1.4, 75 cp.

 

Pt mine, spre exemplu, as fi pus jantele pe 17, ACC și volanul sport.

Modificat de Crs.Vag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DC o vrea diesel inseamna ca merge mult extern și pt viteza sunt necesare geamurile cu protecție acustica, 300 euro, devine enervant zgomotul de la 120/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil va renunța la volan si parbriz încălzite,  s-au dus iernile geroase...si va pune ACC. Mai sus nu se mai duce cu bugetul. Drive mode si camerele, cel mai probabil, vor rămâne. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au dus iernile geroase, dar nu trebuie să fie minus 100 de grade să dai la racletă când te grăbești dimineața să pleci.

E nevoie de minus 3-5 grade și e de ajuns. Și de minus două e de ajuns.

Evident că nu e must have, se poate trăi și fără parbriz încălzit că poți lua soluții de degivrare și rezolvi imediat problema. Și fără volan încălzit poți trăi liniștit, însă recunosc că e plăcut iarna, însă unele opțiuni ce țin de asistenții de siguranță activă, eu unul cred că nu-s de neglijat.

Matrix nu este nici el un must have, însă noaptea luminează dinamic. Desigur, și fără ele poți trăi. 

Se pare că prietenul în cauza ar renunța la multe și îl cam încurci cu cheltuielile 🤣🤣🤣🤣

Configurează una stoc, fără nimic în plus și cu vopsea uni, albastrul ăla gratis, și vezi ce zice. O ia sub 30.000 bine.

Acum, lăsând gluma la oparte, dacă omul nu vrea să cheltuie mult și crede că nu are nevoie de anumite lucruri, de ce să i le bagi pe gât?

Dacă vine de le Logan, e de înțeles. Cheală i se va părea avion.

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scurt pe doi, sunt dotări faine la prețuri bune. Și e păcat să nu le aibă,  dacă tot are banii. Și, până la urmă, e decizia lui, vorba vine "i le bag pe gât", eu i-am recomandat aia, aia, aia. La unele a zis da, la altele nu. Ce am insistat: acc, de care am uitat, faruri matrix, portbagaj electric, echiparea lodge. Fix in ordinea asta. Tableta aia mare nu i se pare wau, dar i-a plăcut la test drive-ul cu ce aveau ei, 1.5 dsg, 150 cp. Plus că e la alt nivel față de varianta standard, cu margini mari și ecran mic.

 

Apoi, vine partea cu regrete...,,fraier am fost ca nu am luat aia, ailalta etc". Cum am făcut eu la Sandero,  2013, unde era bun un 0.9 tce in loc de 1.2, 75 cp. Skoda actuală așa a fost echipată,  mi-a plăcut, dar la next car nouă obligatoriu cele de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. În asentimentul ăsta sunt și eu.

E bine să profiți dacă ai ocazia. 

Mi-am configurat mașina fix pe considerentul ăsta de regret ca experiență a trecutului. 

La primele două mașini m-am zgârcit la unele lucruri (care sunt scumpe) și m-am ambiționat la altele (că nu îmi trebuie) apoi am regretat.

Din acest motiv mi-am vărsat pe actuala toate "frustrările" trecutului și nu regret o secundă. Mai ales că am beneficiat de o reducere nesperat de bună că altfel sigur nu îmi dădea mână să bifez ce am bifat.

Motiv pentru care convinge-l pe respectivul că dacă nu e atent acum, nu va mai avea și peste 6 luni 30.000 € de cumpărat mașină nouă, ca atare să profite că sigur va regreta și va rămâne cu regretele și mașina în cauză mulți ani.

M-am uitat și eu în configurator și o O4 FL Selection 2.0 tdi DSG pleacă de la 32.000 €. Dacă pui pe ea una-alta, urcă prețul considerabil.

Având o reducere bună, ceea ce îți dorești în plus sau măcar o parte din ele va fi gratis, dar... fiecare după cum crede.

 

Acum, parbrizul încălzit este bun când acesta este înghețat. Imediat se dezgheață. Volanul la fel. Zici că ții mână pe calorifer. Soția e încântă. Iarna se urcă în mașină și nu mai trebuie să dârdâie pe lângă mașină cu racleta. 

Scaunele spate încălzite sunt și ele bune. Urc copilul acolo Iarna și până se încălzește în întețit îi pornesc acel scaun și se încălzește imediat.

Side assist e foarte bun că îți semnalizează tot ce ai în lateral spate și în unghiul mort.

Plus că la ieșirea cu spatele din parcare unde vizibilitatea este redusă îți semnalizează în oglindă și îți oprește mașina. Și când deschizi ușa fără să te asiguri și vine ceva din spate îți semnalizează. 

Martie e foarte bun pe drumuri întunecate. Este excelent.

Ecranul mare cu navigație este bine venit pentru că ai vizibilitate bună la el și este conectat la satelit. În modul ăsta mergi cu el, ai semnal unde probabil telefonul nu are, plus că nu îți încinge telefonul și nici nu îi mai mănâncă bateria folosindu-te de el pe post de hartă. 

Portbagajul electric e bun și el. Dacă ai ceva greu sau fragil în mâini plimbi piciorul pe sub mașină și se deschide fără a te mai chinui tu. Apoi se închide lin fără a mai trebui să îl trântești. 

Ce să îți mai zic?

Modurile de conducere sunt mai mult un moft. Nu văd o mare diferență între D și S. Doar mai mult zgomot.

 

ACC-ul mi-a frânat de două ori aiurea pe autostradă și nu îl mai folosesc deși este foarte mișto. 

 

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modurile de conducere sunt mai mult un moft. Nu văd o mare diferență între D și S. Doar mai mult zgomot.""

Cu fraza asta ai anulat tot softul DSG! ce e aia eco, drive, sport? Zgomote. Depaseste pe autostrada in drive si apoi in sport si vezi cum e.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jakaro NU vreau să reiau discuția despre DSG că tocmai am încheiat-o, însă te asigur că știu ce zic.

Pe 1.5 TSI și DQ200 diferența între D și S este că schimbă vitezele la turații mai mari, deci, da, mai mult zgomot, însă demarajul este același.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia oricum are mod sport, dai pe D si inca o data inspre spate si e in sport. Sau o dai pe manual, din padele. Deci drive mode asta, pt 100 euro, sunt pt da si nu, prefer sa renunte la el, volan si parbriz incalzite si sa ia ACC. Bani pt unghiul mort nu mai sunt, adica inca vreo 400 si cv de euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, Crs.Vag said:

Cel mai probabil va renunța la volan si parbriz încălzite,  s-au dus iernile geroase...

Parbrizul incalzit mi se pare mult mai util vara decat iarna: taie foarte mult UV fata de parbrizul normal, ceea ce schimba mult confortul interior pe canicula. Poti sa tii clima in ce configuratie doresti, cand plansa de bord este incinsa se va simti tot timpul la cap/fata. Din acest considerent parbrizul incalzit si geamurile laterale fata duble (protectie acustica si termica) mi se par de neratat atunci cand sunt disponibile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parbriz incalzit si culoarea alba sunt must pe canicula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin, s-a renuntat la volan si parbriz incalzite si s-a adaugat pachetul Assisted Drive, 530 euro. De la 30 400 euro initial, acum s-au facut 30 600 euro. Multumesc pt sfaturi!

 

Totul se rezuma la bani, bugetul a fost depasit cu 600 euro, mai sus nici ca mai mergea, ca asa ai pune si aia si aia si sari pârleazul mult.

Modificat de Crs.Vag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare își configurează mașina după nevoi și mai ales buget, însă uneori e de preferat să profiți de reduceri pentru a bifa pe mașină ceea ce în mod normal n-ai putea bifa pentru că, după cum spuneam, îți va pare rău. E bine să te și consulți cu cineva care știe, nu să mergi cu capul înainte în necunoștință de cauză. 

Tocmai side assist-ul care e extrem de util nu îl vrea.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!