Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

@Gabriel*77ai dreptate, nu am intrebat dealerul si am crezut ca are keyless entry de la prescurtarea cu care se laudau in lista optiuni standard, îmi confirmare altcineva ca asa vine, greseala mea.

 

Da,  o sa fac rodajul cum se menționează, însă probabil nu 1000 km "legati" în afara localității.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adriantudor78

Până la urmă cum se face rodajul corect? Pentru că în manual spunea parcă sa mergi 1000 km cu maxim 3/4 din puterea motorului. Nu spune unde, cum, etc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti citi aici:


Inainte de a posta poti folosi functia search si cauta topicurile corespunzatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adriantudor78 De regulă e de preferat să faci acești 1500 km în mers de croazieră, adică liniar, constant, la drum întins, și nu hâța-hâța prin oraș. 

Ceilalți, omenește, și, după să îi rupi fâșu', dacă asta este scopul pentru care ai cumpărat mașina. (Nu fac referire la tine. E un exemplu gerenal vizavi de cei care conduc altfel)

 

Evident că nu este obligatoriu să-i faci dintr-o bucată, dar dacă pleci cu ea în vacanță, nu e nimic greșit.

E chiar un lucru bun că îi înveți comenzile și comportamentul.

 

Automobiliștilor de pe vremuri, în perioada comunistă când achiziția mașinilor erau ceva senzațional (vorbesc de celebra Dacia 1300) li se recomanda de către producător să facă rodajul acestora. 

 

Era o încântare pe vremea aia să faci rodajul unei mașini. Era prilej de mare bucurie să pleci la rude, în vacanță sau la munte ori la mare doar să faci rodajul mașinii. Mulți așa au văzut țara. 

 

Acum... cu abundența de SH-uri și impresia multora, în special cei tineri, că s-au născut piloți de curse, rodajul nu mai reprezintă nimic. Mașina nu mai reprezintă nimic pentru că mulți își bat joc de ele, noi sau sh, apoi afirmă cu tărie că nu sunt bune.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi chiar nu sunt,  calitatea și fiabilitate au scăzut considerabil.  Consumerism,  5 ani, cât se amortizează pe firmă.  Apoi, norocul. O3 rezista după 10 ani, O3 fl (a mea), 6 ani, pe ici, pe colo, e ok. 80k km ambele. Să vedem astea noi,  pline de AI și duble la preț. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, Gabriel*77 said:

 

Acum... cu abundența de SH-uri și impresia multora, în special cei tineri, că s-au născut piloți de curse, rodajul nu mai reprezintă nimic. Mașina nu mai reprezintă nimic pentru că mulți își bat joc de ele, noi sau sh, apoi afirmă cu tărie că nu sunt bune.

 

 

We are on the same page... Eu in ultimii 30 de ani am avut 5 masini, toate noi si fiecare urmatoarea mai buna adica cu mai putine probleme decat anterioara. Nu mi-am cumparat nimic, niciodata de ocazie (SH).

In alta ordine de idei, lucrurile din ziua de azi se uzeaza mult mai repede moral. Deci, chiar daca functioneaza bine, nu mai tin pasul cu vremurile deci nu prea are rost sa le faci sa tina 100 de ani pentru ca asta costa si ar fi inutil. Dar si cele facute sa tina 5 ani tin mult mai mult daca sunt utilizate si intretinute corespunzator.

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Waze/ Maps afiseaza doar  indicatii in Virtual Cockpit ( sageti ) in momentul in care e activa ghidarea intr.unul din programele Android Auto/Carplay

 

VC are rezolutie mult mai buna si mai multe functii afisate simultan ( 2 ceasuri pt turatie / viteza) + harta

 

DC are rezolutie mica, doar un cadran, fara afisare harta 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_V Da, așa, dar eu cred că este vorba de o mentalitate puțin defectuoasă. 

 

Mulți nu au avut mașini noi, sau dacă au, sunt cele de firmă ori serviciu și, nefiind ale lor, le rup fâșu' din prima clipă, și nu asta trebuie să faci cu o mașină nouă.

 

Nu zice nimeni să o ții 100 de ani, dar motivul pentru care recurgi la a da bani pe o mașină nouă, este că vrei ca totul să fie funcțional, în parametri și să se defecteze cât mai rar sau deloc cel puțin în perioadă garanției. 

 

Evident că dacă o exploatezi așa cum recomandă producătorul și fără a o forța, o vei avea ceva mai mult timp funcțională și ieșită din garanție.

 

Și eu am avut doar mașini noi, și, la fel ca tine, fiecare model nou luat a fost mai bun ca celalalt. Am început cu Dacia si acum m-am mutat la Skoda. Nu am avut niciodată SH și nici diesel. E o chestie indusă de taică-miu și nu îmi pare rău un minut că am implementat-o și eu pentru că nu mi s-a stricat niciodată, niciuna.

 

Sunt multe de vorbit pe tema mentalității despre mașini și motivul pentru care mulți le distrug, însă nu face obiectul acestui forum.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 ani garanție, fără limită de km, garanția la Skoda Octavia în Australia. 

 

Ce spuneți de asta? 🤔

 

Screenshot_20241217_220442.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh, ne tavalim la aflarea aceste stiri vechi de ani de zile, inseamna ca pentru Aus sunt fabricate la alte standarde😂

Sunt politici de marketing in general aceste practici, avantajoase pt clientul final cu siguranta nu sunt. ex revizia este la 15k/1an, incepi sa te prinzi ?

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai revizia poti sa o faci in Romania daca ai chef, nu trebuie la Skoda in Austria. Oriunde la un dealer VAG este ok ca apare in sistem.

E normal ca e chestie de marketing - dar e o chestie misto 😉

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Australia. Volan le dreapta, teritoriu vast, condiții meteo mai dure decât cele ale noastre. 

 

Întrebarea este: de ce?

 

Trebuie văzut ce rată de căutare și vânzare au modele Skoda acolo și posibil asta să fie o strategie.

 

După cum spuneam, Australia e un  un continent și, la fel ca americanii, băștinașii conduc mașini mari, cu motoare mari și cu rezervoare pe măsură. 

 

Ce ar putea face cu un Kamiq sau o Fabia?

E doar o presupunere.

 

Garanția mare e o modalitate de a agăța clienții.

 

Reviziile le poate face fiecare cum vrea, cum consideră și cum și le permite, dar și în funcție de condițiile de drum.

 

O mașină folosită în oraș, cu plecări și opriri dese, cu porniri ale motorului mai dese, uzează mult mai mult componentele și fluidele mașinii decât una câte este condusă zilnic 500 km pe autostradă, în regim legal de viteză.

 

(Mașina mea de serviciu are 4 ani și deja e la a treia baterie, spre exemplu. Dar are un regim de mers draconic prin veșnic aglomeratul București)

 

Ca atare cea folosită în oraș, dacă vrei să o ai mai mult timp funcțională, e de preferat să o "cauți" la un an și tot atunci să-i schimbi și consumabilele, adică ulei, filtre, etc.

 

Poți să faci revizia la 30.000 sau doi ani, sau poți să o faci din 6 în 6 luni.

 

Nu cred că se supăra Skoda că faci tu revizia mai devreme. 

 

Cert este că mașina, pentru a fi funcțională în parametri optimi cât mai mult, trebuie mereu observată și verificată.

 

Dar... nu mai există automobiliști, ci doar consumatori-distrugători.

Nu toți, dar mulți.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In anul 1994 am cumparat de la un magazin Panasonic/Technics o linie completa audio Technics pe care o am si acum. Pe vremea aceea se fabricau in Japonia. In cutii erau garantiile pentru Germania: 5 ani. Pentru Romania nu era nimic in cutii, bineinteles dar am primit de la magazin garantia de 1 an. De ce? Raspundeti voi va rog.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garantia extinsa pentru Australia este o chestie de marketing. Skoda a inceput sa vanda in Australia abia din 2007, incearca sa fure clienti de la Toyota si alte marci asiatice cu aceste garantii extinse. Asa este cand intri pe o piata noua, incerci sa atragi clienti prin tot felul de mijloce, care sa faca diferenta fata de vanzatorii traditionali. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, Xman_ghio said:

Pai revizia poti sa o faci in Romania daca ai chef, nu trebuie la Skoda in Austria. Oriunde la un dealer VAG este ok ca apare in sistem.

E normal ca e chestie de marketing - dar e o chestie misto 😉

N-ai inteles subiectul, plus ca faci parte dintre cei ce confunda Australia cu Austria.

20 minutes ago, Gabriel*77 said:

Australia. Volan le dreapta, teritoriu vast, condiții meteo mai dure decât cele ale noastre. 

După cum spuneam, Australia e un  un continent și, la fel ca americanii, băștinașii conduc mașini mari, cu motoare mari și cu rezervoare pe măsură. 

 

Ce ar putea face cu un Kamiq sau o Fabia?

E doar o presupunere.

 

Poți să faci revizia la 30.000 sau doi ani, sau poți să o faci din 6 în 6 luni.

 

Nu cred că se supăra Skoda că faci tu revizia mai devreme. 

 

 

Nu are nici o legatura Australia cu motoarele mari iar referitor la revizie vorbim de cea obligatorie care acolo este la 15k/an , altfel poti sa o faci in fiecare zi daca vrei.

14 minutes ago, Cristi_V said:

In anul 1994 am cumparat de la un magazin Panasonic/Technics o linie completa audio Technics pe care o am si acum. Pe vremea aceea se fabricau in Japonia. In cutii erau garantiile pentru Germania: 5 ani. Pentru Romania nu era nimic in cutii, bineinteles dar am primit de la magazin garantia de 1 an. De ce? Raspundeti voi va rog.

 

 

Pentru ca in anul ala eram nimeni pt aceste firme, nu se obosea nimeni cu nimic, se facea doar ce stipula legea si anume , garantie 1 an. Orice alte presupuneri sunt nefondate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4, in Romania. Nu cred ca trebuie completat numele topicului 😁

Ce se intampla pe alte piate, in special in Australia, e prea putin relevant pt noi.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@akon Cel care a venit cu știrea a spus de Australia, nu de Austria. Nu prea ai cum să le confunzi.

În fine. Oricum nu e subiectul acesta tema.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din sapt 45 parca, se produce cu noua sigla pe airbag

IMG-20241220-WA0028.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La început mi-a plăcut volanul de la Skoda când a apărut, cel în două spițe. Mi se părea mai elegant decât cel sport, asta (după ceva timp de la achiziția) până am pus mâna pe unul sport cu piele (sau ce o fi) perforată. Mi-a plăcut senzația de piele perforată la condus și am decis ca următoare mașină să fie cu volan, sport sau nu, dar cu piele perforată.

 

Ce vreau să spun cu afirmația de mai sus este că vă veți obișnui cu noul design.

 

Toți producătorii auto aduc schimbări siglelor și evident că Skoda nu putea sta degeaba. 

 

Impactul vizual e un pic ciudat și dă senzația de mașină chinezească, cu denumiri ciudate pentru noi europenii, dar după cum spuneam, ne vom obișnui.

 

Bine că nu i-a luminat sigla dintre faruri... 😜🤪

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Mbappe
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!