Jump to content

Sfaturi de achizitie si configurare Octavia 4


cristi511
 Share

Postare recomandată

Octavia este o mașină de familie, nu este nici SUV și nici sport car.

 

Eu unul am cumpărat-o pentru spațiul interior (la banii ăștia nu găsesc atâta spațiu pe sement) și pentru confortul pe care îl are, ăla pe care îl poate e oferi o Skoda, nu pentru drumuri accidentate și nici pentru curbe ac de păr. 

 

Nu vreau să par ceea ce nu sunt, dar discuțiile merg într-o direcție precum fotbalul și politica, adică fără final.

 

Skoda Octavia este o mașină modestă, nu un brand de lux, motiv pentru care o tratez că atare.

Cine alege modelul, știe de ce o face. 

Decât o mașină premium, dar cheală și pe deasupra înghesuită la interior și scumpă, mai bine o Octavia mai accesorizată.

 

Eu caut să o exploatez cât se poate de corect pentru a-i oferi ocazia să fie fiabilă. Nu e... ghinionul meu.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ii pui anvelope bune si mergi normal o sa ai o masina normala si buna

Toate testele facute ptr conditii extreme sunt ptr cei care merg asa , adica sub 1% din soferi

Cine are bani si vrea masini care sa se comporte exemplar in orice conditii are de unde alege

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin și eu cu celelalte detalii, am încercat astăzi sa adaug Pdg și poate volan sport însă prea târziu, masina este blocata pt modificări ( asa mi s a spus) însă niciun gând sa între în producție, se așteaptă încă piesele lipsa pt mild hybrid.

 

Termenul decembrie nu se va respecta, adică 5 luni ci poate ian_feb, conform detalii primite.

 

Se fac livrări la mai puțin de 3 luni, erau multe acolo , cam toate diesel dsg.

 

 

Dacă o țin ăștia asa avem toate șansele sa prindem și rabla de la anu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cerere mare de 1.5 mHEV pentru că nu se prea mai comandă diesel, și este normal să se prelungească termenul de livrare. 

 

Mașina nu e blocată pentru modificări, ci fabrica a confirmat producția. Adică nu o mai poți modifica.

Când e confirmată în producție nu trimite dealerului neapărat și data când intră.

 

Dacă nu se mai poate modifica, apreciez că în maxim trei luni o ai în fața casei.

 

Nu există "așteaptă" piese pentru mHEV pentru că astfel de mașini se produc zilnic. Au piese, dar e cererea mare. Altfel ar opri producția până vine camionul cu, compresoare, spre exemplu.

 

Ori cel cu care ții legătura nu prea știe, ori îi e lene să îți explice, că sunt și din ăștia. 

 

Și ca să înțelegi mai bine,

cel cu care colaborez eu din 2016 de când mi-am luat prima mașină, mă informa la orice modificare și îmi și explica.

 

Când veneau mașinile la vamă mă întreba dacă o cere la transport mai repede sau nu, etc, și când ajungea la el mă sună să merg să o văd. 

 

Mi-a arătat-o pe penultima care era în atelier unde o pregăteau de livrare. M-a dus el acolo.

 

La ultima mașină, luna trecută, exact asta s-a întâmplat. M-a sunst că e la vamă, dacă o cere la transport. A venit, m-a chemat s-o văd. Apoi a întrat în concediu în perioada de livrare, dar a delegat colegii să se ocupe  și să mă anunțe când să o iau.

S-or fi ocupat colegii, nu zic nu, dar nu s-au sinchisit să mă sune. M-a sunat tot el, din concediu, să merg să o iau.

 

Am mers și mi-au dat-o fără nicio explicație colegii. 

Mașina era afară. Mă aștepta. Mi-au dat cheile și gata. Poți pleca.

Nu mi-a explicat nimeni ce face, ce știe, etc.

Deci... contează și cu cine ai de-a face.

M-am dus înapoi când a venit omul din concediu și mi-a explicat tot el.

 

Așa că nu te mai stresa, deși e greu pentru că știu ce simți.

 

Repet, dacă ai termen 5 luni, au trecut două deja și este confirmată în producție, în trei luni o vei avea. Crede-mă!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Mulțumit cu dsg ? Parcă înainte de portocală erai focusat doar pe manuală.

 

Modificat de Bebeee
Fara OT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

Da, sunt mulțumit de DSG momentan, e ok.

 

Am fost focusat pe manuală că am avut doar manuale, cu ele sunt obișnuit, dar am avut și experiența O3 1.4 TSI care mi-a plăcut.

 

Lucrurile se schimbă, tehnologia la fel și odată cu ea și noi trebuie să ne adaptăm.

 

Dacă și cutia manual de pe 1.5 era da cea de pe 1.4, nu luam nici acum automată, dar... 

Modificat de Bebeee
Fara OT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, Liviu1000 said:

Revin și eu cu celelalte detalii, am încercat astăzi sa adaug Pdg și poate volan sport însă prea târziu, masina este blocata pt modificări ( asa mi s a spus) însă niciun gând sa între în producție, se așteaptă încă piesele lipsa pt mild hybrid.

 

Termenul decembrie nu se va respecta, adică 5 luni ci poate ian_feb, conform detalii primite.

 

Se fac livrări la mai puțin de 3 luni, erau multe acolo , cam toate diesel dsg.

 

 

Dacă o țin ăștia asa avem toate șansele sa prindem și rabla de la anu...

Confirm si eu ca sunt intarzieri la livrarile de mHEV.

Comanda lansata in ultima decada din iulie 2024 (Octavia Selection 1.5TSI 150CP DSG mHEV).Nu a intrat inca in productie.

Reprezentantul imi spune ca sunt intarzieri la toate modelele mHEV: ”Stiu doar ca exista o componenta de la cutia de viteze car vine foarte greu de la producator si se decaleaza termenele. In aceasta perioada toate variantele Mild Hybrid au intarzieri. ”

Deci cam asta e situatia. Si o asteptam, conform estimarii din contract, pe la sfarsitul lui octombrie, jumatatea lui noiembrie (14-16 saptamani)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa intelegeti si voi ca aici nu e chat, puteti purta discutii in particular. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate nu e chat ,însă opiniile acestea ajuta foarte mult.

 

Concret, nu am fost hotărât de la început de configurarea de 115 cp, conditionat de buget, am semnat asa și acum mi s a spus ca nu mai pot modifica. După ce am aflat opinii mâine merg iar la dealer sa ii cer sa îmi modifice în 150 cp benzina dsg ( desi mi a spus ieri ca nu se mai modifica, sa adaug optiune...) sau sa ii cer sa o anuleze și sa configurez diesel dsg de 150 cp, fiind la același preț.

 

Masina nu este în producție, ieri mi a spus.

 

Va rog sa îmi spuneți dacă a avut cineva o astfel de situație a.i sa știu cât de mult sa insist la dealer sa modifice, de la început nu era prea receptiv sau sa ajute clientul ci doar interesul lui.

 

Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diesel in niciun caz sa nu optezi daca o sa-l folosesti majoritar la fataiala prin oras, mers la job etc. Am eu 2.0TDI si la mersul in oras nu e ce trebuie. Am ajuns sa mai cumpar o hibrida second hand pe langa, atat nu era de OK la folosire de acest tip. O sa ai probleme grave la DPF cu timpul etc. Sau il ti 3 ani si aia e, nu te intereseaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, Liviu1000 said:

sa știu cât de mult sa insist la dealer sa modifice, de la început nu era prea receptiv sau sa ajute clientul

Faptul ca nu poti aduce modificari comenzii deja acceptate de fabrica (sau programata deja pt. productie) e un aspect - acolo nu prea ai ce face. Daca dealerul nu minte (doar ca sa scape de munca suplimentara) n-ai cum sa mai modifici comanda existenta.
Insa a inlocui comanda cu una diferita (practic alta masina) am auzit de multe asemenea situatii. In principiu nu ar trebui sa fie nicio problema sa poti anula si apoi lansa o noua comanda. Limitarile pot aparea de la lenea, rea-vointa dealerului, sau in cel mai rau caz de la vreo forma ciudata de Contract specifica acelui dealer. (destul de improbabil)
Acum dorinta de a opta pentru un 150CP TSI mHEV in locul celui de 115CP o pot intelege, insa ceea ce ma mira este ca ai in vedere si 150CP TDI.... Cum zice si @Andrei1980 - sunt masini cu "destinati" diferite. Am avut 1 an Octavia cu 2.0 TDI; in momentul in care am fost constrans sa merg preponderent urban, am dat-o. Evalueaza-ti cu atentie regimul de exploatare al masinii si alege in consecinta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

53 minutes ago, SkOmk4 said:

 @Andrei1980 - sunt masini cu "destinati" diferite. Am avut 1 an Octavia cu 2.0 TDI; in momentul in care am fost constrans sa merg preponderent urban, am dat-o. Evalueaza-ti cu atentie regimul de exploatare al masinii si alege in consecinta.

Fac si drumuri lungi cu ea, de acea il tin, acolo este de nebatut ca si consum/reprize. Momentan doar la mers extraurban este folosita masina. Pentru oras o hibrida toyota care rezista cu brio de 4 ani fara nicio problema in acest timp. Scuze de offtopic!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noi avem la firma 3 Octavii 4, luate acum 4 noi, noi, 2.0TDI 115cp manuale, toate frecate prin oras majoritar, in acesti 4 ani, si niciuna nu a avut absolut nicio problema cu motorul, DPF, etc... depasind 100.000km 2 din ele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si toate autobuzele STB din Bucuresti au fost si inca sunt Diesel (acum sunt si electrice sau hibride) ele facand milioane de km fara probleme. Dar, din diverse motive, motorului Diesel ii plac drumurile lungi extraurbane plus ca achizitia devine eficienta numai in conditiile in care parcurgi cel putin 20000 km pe an (parca).  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un aspect important în "sfaturile de achiziție octavia 4" este destinația pe care o va avea acel motor. Urban sau extraurban. 

 

Situația e simplă și trebuie înțeleasă ca atare. Nu diesel în oraș. Extraurban, da.

 

Și ca o paranteză, dieselul nou nu are probleme in oraș câțiva ani, dar la 3-5 ani și 100.000-200.000 km de ce vând occidentalii mașinile?

 

Că încep să cadă și necesită cheltuieli.

Le luăm noi, nu le exploatăm și întreținem corect și... apar cunoscutele probleme. 

 

De asta e bine ca la achiziția unei mașini să ne informăm corect. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Occidentalii fac cel putin 30-50k km pe an, majoritar pe autostrazi... de aia le vand la 3-4 ani si 200k+ km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Cristi_V said:

Si toate autobuzele STB din Bucuresti au fost si inca sunt Diesel

Cand o sa ai SCR la alea si potentialele probleme care decurg din asta, mai discutam...
 

2 hours ago, acidone77 said:

Noi avem la firma 3 Octavii 4,

"La firma..." unde cheltuielile de exploatare/intretinere nu-s din buzunarul PF. Ia incearca o cautare online si vezi cate necazuri au fost cu sistemul adBlue. Cum am scris mai sus - am avut motorul respectiv, este excelent la drum lung, l-am dat ca sa nu-mi bat joc de el in urban. (si ca sa nu-mi bat joc de mediul urban cu un diesel - dar asta e alta discutie si un motiv pentru care unii rad de mine)

 

33 minutes ago, acidone77 said:

de aia le vand la 3-4 ani si 200k+ km.

Corect!
Si-apoi le vedem prin Bucuresti cu totul scos de pe evacuare - cand ai cate-o masina din asta de 3-5-7 ani in fata si nu poti respira in masina.

Modificat de SkOmk4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, deci concluzia este aceea pe care o stiam de mult: mergi pe distante lungi si extraurban iti iei Diesel, mergi pe distante scurte preponderent in oras iti iei benzina. Nu respecti asta vei vedea ce se intampla, cel mai probabil costuri mari si diverse probleme pe la motor si in jurul lui. Exceptiile confirma regula. Corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va mai las cateva zile sa va distrati, apoi facem curat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

O întrebare. 

 

Ce face diferit sistemul mild hybrid față de start/stop La O4? 

 

Am oprit start/stopul la mașină, dar ea tot se oprește la semafor.

Mai exact, când intră unul și când intră celalalt?

 

Sunt momente când mașina îmi afișează mesajul "luați piciorul de pe accelerație" dar de cele mai multe ori nu e momentul potrivit pentru asta fiindcă decelerează și aș încurca traficul.

Care ar fi motivul pentru care afișează acest mesaj?

 

Încă o întrebare. 

Am achiziționat de pe Skoda Conect lumină ambientală suplimentară, acele 30 de nuanțe, dar o lună gratuit să-mi dau seama despre ce este vorba.

 

La expirarea acestei luni trebuie cumpărat produsul sau se dezactivează automat?

 

Ați mai achiziționat careva? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @Gabriel*77,

1. Legat de mesajul cu "Foot off ..." acesta se poate dezactiva din meniul de Asistenti. Din ce tin minte aceste "feature" este disponibil doar pe Columbus (Bolero + Navigatie activa) pe MIB3, deci ma astept sa fie identic si pe MIB4. De curiozitate masina isi face si frana de motor in acele momente cand mesajul este afisat in VC?

2. Ca orice produs software, dupa perioada de Trial, acesta nu va mai fi disponibil. Vei primi un mesaj in MMI cu acea "functionalitate" nu mai este disponibila si te indruma spre Shop de unde o poti achizitiona. In acest fel am testat si am cumparat Navigation Feature pe preFL, masina din semnatura.

KM cati mai multi fara evenimente neplacute!
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Meama, au pus alea 30 de ambientale la cost suplimentar...incredibil...

 

Probabil pot fi activate cu obd11.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul mod de a-i opri este sa nu cumperi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Crs.Vag, Cu OBD11 au fost activate pe masina din semnatura, doar ca pe FL este putin mai complicat din pricina SFD2 Unlock.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dj.martzian Nu face frână de motor în situația dată, sau nu mereu. Cel puțin asta am sesizat până acum.

 

Face și frână de motor că decelerează brusc de zici că frânează, dar sincer să fiu ea știe de ce și pentru ce.

 

Când îmi cere să iau piciorul de pe accelerație îmi apare în bord o pictogramă care reprezintă un sens giratoriu sau o intersecție, dar NU mereu decelerează vizibil, adică de parcă ar frâna. 

 

Până acum am condus doar manuale și nu cunosc comportamentul DSG, cu atât mai mult mHEV, și din acest motiv mă măi bag în seamă pe aici.

 

Dacă merg încet, schimbă jos, iar dacă simte că vreau mai repede, schimbă în 3 mii și ceva de la a treia în sus.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!